Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kouzlo internetové diskuse: reagovat na článek a reakce pod ním o tři roky později *5* Nicméně byl jsem na sérii naveden i vzhledem k tomu, že jsem se tehdy (konec devadesátých let) na scéně pohyboval.
    Debata "Polda v. Horké léto" ohledně dabingu je naprosto bezpředmětná, situace byla zcela jednoznačná - v té době nikdo ani nepřemýšlel o tom, že by se adventury měly dabovat, bylo to drahé, hry byly úspěšné, ale prodávaly se maximálně v tisících. Když už dabing, tak to namluvili tvůrci sami. A najednou spadlo z nebe Horké léto. Investice do Izera a kvalitního nahrávacího studia byla třetina rozpočtu a hra byla bomba, za první měsíc se prodalo přes deset tisíc, celkové prodeje byly v desetitisících, což udělal z Horkého léta nejen českou hru roku, ale u nás nejprodávanější hru vůbec (viz dobové žebříčky JRC). Těžko si představit, že by takový úspěch přišel jen tak, pochopitelně za to mohl primárně dabing. To byl ten zlom, od té doby když už velká adventura ("velká" na české poměry samozřejmě), tak jedině s dabingem, tehdy Zima řekl, že "když oni Izera, tak my hned několik herců", oznámení o "hvězdném dabingu" Poldy se objevilo jako tisková zpráva několik dní nato, co byl zveřejněn onen první prodejně hitový měsíc Horkého léta.
    Toto jsou fakta, zdroje se dohledávají těžko, dá se leda ptát pamětníků (Zima, Sergej, možná si něco bude pamatovat Pavlíček). Osobní dodatek (tedy názor) by pak mohl být, že oba dabingy byly ve skutečnosti nic moc, oba šustí papírem a zejména u Soboty (Polda) je vidět, že při namlouvání viděl text poprvé v životě a zjevně to jeli na "první dobrou". Za mne tedy nejlepší dabing je rozhodně Ve stínu Havrana, protože Lábus je profík nad profíky, komické na druhou stranu je, že se tu zvedla taková vlna, teda že odteď musí každá adventura mít lepší a dražší dabing, než ta předchozí, no a pak najednou umřela, stejně jako umřely adventury *14*
  • Nikdy nezapomenu na ten okamžik, kdy zhruba v r.93/94 do jisté nejmenované prodejny s Amigami v Praze přišel uprostřted parného léta zvláštní mladý muž v baloňáku s postpubertálním knírem, právě domutujíc a nabízel vlastní podivnou hru s velmi odpudivou grafikou. Pro lepší ilustraci demonstroval scénu "spadl jsi do hluboké jámy, z které se nemůžeš dostat", což celé podtrhovala malůvka pána smutně sedícího v jámě na bobku - z jámy mu čouhala hlava a ramena, přesto se z ní nemohl sám dostat :D

    A Dreamland? Provar. Jak by ne, když si tenkrát nechali mj. dělat některý pozadí ve spolupráci s tehdy největším českým posprodukčním studiem (kdo ví, nemusí hádat 3x - ani Heureka ani Frame to nebyli :)) a to za dost těžké peníze (pro studio, nikoliv už pro freelancery, kteří tu grafiku dělali).

    Ale aspoň je na co vzpomínat, díky za tu nostalgii.
  • UPRESNENI 7 dni a 7 noci:

    nemuselo se pri soulozeni mackat rychle, ala hlavne PRAVIDELNE. Tzn. klidne co klik, to pul sekundy.. Pri zbesile rychlem mackani je samozrejme pravidelnost spatna, tak proto mela vetsina hracu problemy :))
  • 2 Loupák: Úvodní song z Belegostu není vypípanej z PC speakeru, nýbrž ze ZX Spectrum speakeru *3*
  • Hmm ani ta informace ohledne 7dni a 7noci neni spravna, hra byla primarne vyvyjena pro PC, na Amigu mel vzniknout jen port, ktery nikdy nebyl dokoncen.
  • Hmm v tehle casti autor odvedl hodne spatnou praci. Minimalne v odstavci ohledne P.Vochzkovi. Mozna to byl programator-amater, ale Svetaka Boba rozhodne neprogramoval, stejne jako uplne prvni adventuru, kterou prodaval jeste pred Svetakem Bobem, ta se jmenovala tusim Asterix&Obelix (oboji pro Amigu).
    • Ano, je to tak, autorem je Bohewia a těsně přes Světákem Vochozka prodával Asterixe a Obelixe a Poklad zlatých sluncí. Takže velká omluva za nepřesnost, v textu je již opravena. Co se týče 77, tady se budu s dovolením trošku "hádat", Vochozka měl scénář v hlavě už chvíli a pro Amigu hru vyvíjela Bohewia. Vývoje verze pro Amigu a PC probíhaly separátně. Do poslední chvíle měla Amiga verze vyjít, dokonce na ni Vochozka už přijímal objednávky, ale nakonec z toho nic nebylo. Myslím, že tady bychom si už hráli se slovíčkama... Ale v každém případě přiznávám svoji chybu a jsem rád, že na webu jde na rozdíl od "papíráku" udělat krok zpátky. A za upozornění samozřejmě děkuju.
      • Bohewia vyrobila pouze Poklad zlatych slunci, A&O a Svetaka Boba delal DUELsoft. Ruku do ohne za to nedam, ale myslim ze Amiga verzi 7a7 programoval v AMOSu jeste nekdo treti.
        • Já teda do ohně taky ruku nedám, protože jsem nikdy nebyl amigista a nemůžu tedy mluvit z osobní zkušenosti, ale v amiga databázích je u Světáka Boba uváděn jako autor právě Bohewia. A u 77 je logo Bohewia dokonce na krabičce. I když se samozřejmě nedá vyloučit, že Vochozka vývoj logem Bohewia jen zastřešil a ve skutečnosti to dělal někdo jiný. Grafiku dělal Patrik Špaček a program Václav Přibík, ale do kterého týmu tyhle dva zařadit, to vážně nevím.
          • Tak v tom případě nemá smysl Vaše informace rozporovat. Bylo by možné mít na Vás přímý kontakt pro případ, že bych někdy na toto téma tvořil podobný text? Konzultací není nikdy dost. Můj email je ptichacek(at)hotmail.com. Díky.
          • Omlouvam se, pamet selhala i u me, Bohewia (tedy Vochozka) byl vydavatelem Pokladu zlatych slunci (programoval nevim kdo, Vochozka to koupil jako hotovou hru), stejne tak i Asterixe koupil jako hotovou hru od Duelsoftu a pouze distribuoval, Duelsoft pak pro nej primo na objednavku programoval Svetaka Boba + nejake dalsi hry (logicka Lepani a pod).
            77 je pak dalsi dilo "na objednavku" od jineho tymu.
            • ano, rekneme ze jsem byl tenkrat u toho...
            • Nějak záhadně nemůžu reagovat na Váš poslední příspěvek, tak reaguju na předešlý. Vydavatelem byl ale přece Vochozka, ne? No, každopádně tyhle historické zmatky mne začínají hodně zajímat a jak jsem na amiga hry nikdy nesáhl, tak pod emulátorem se na tyhle české pravěké pokusy podívám - hlavně tedy na jejich autory (doufám, že jsou ve hrách uvedeni). Můžu se zeptat - Vy jste byl tenkrát s jejich vývojem nějak i třeba nepřímo "spojen" nebo odkud čerpáte tyto informace? Já čerpám z dobových periodik plus pozdějších rozhovorů (i vlastních, pravda zaměřenách spíš na PC éru) a překvapuje mne, že máme takové neshody. Děkuji.
            • Bohewia byl vydavatel, dnes taky najdete na krabici napsano Activision, i kdyz hru delal nejaky tym XYZ. Hra lepani dokoncena byla, po jednom dotazu na googlu ji najdete bezne ke stazeni, Vochozka ji po dokonceni uz nevydal, protoze se zacal vice soustredit na PC, takze ji pak autori (Duelsoft) uvolnili volne ke stazeni. Takto dopadlo v te dobe vice her pro Amigu, ktere mel V. naslmouvane, zadne penize, vydani zruseno...
            • Pardon za hrubku v mém příspěvku níže.
            • Dobře, tak potom tedy nechápu, proč je Bohewia uváděna jak u Svědáka Boba (viz úvodní screen: http://www.emuparadise.me/GameBase%20Amiga/Screenshots/S/Svetak_Bob.png), tak na krabici 77. Ale jak říkám, Vochozka mohl s logy a autorskými tými různě šachovat, to by mne nepřekvapilo. Ještě se zeptám na Lepany: ta hra nakonec vyšla? Já měl za to, že nebyla nikdy dokončena... respektive nikde jsem o ní nevypátral nic jiného než info o tom, že byla ve vývoji. Díky.
  • Dneska ty hry vypadají hrozně, ale tehdy když na vás "promluvila" hra česky, to bylo prostě něco nového a skvělého. A navíc u některých si užil i nějakou tu legraci.
  • Jsem rád, že se konečně potvrdilo, že co je z Čech, stojí vždycky za houno.
    • Ty si kr3tén
    • Ty jsi toho jasnym dukazem.
  • U hlavní fotky jsem si vyhonil.
    • Cosi
      Pes nemá ruce.
  • trochu mi tam chybi Mrazik - tusim ze Centauri\BIS?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit