Přejít na výpis diskuzí
Hra o trůny se nehodí pro klasická RPG, tvrdí autor FB hry
5.7.2012 | Petr Poláček
39 příspěvků
-
Mnoho her,seríal ,ale to hlavní trpí... Tanec s draky přešlapuje na místě a děj absolutně nikam nepousová .... neříkám,že je to špatná kniha,ale opravdu nevim jak to zvládne ve dvou knihách uzavřít,když v čtvrtém a pátem se to ho moc nestalo
-
-
Za co mám ty mínusy? za pravdu?
-
-
Za to, že jsi tu knihu evidentně asi nečetl...narozdíl od Hostiny pro vrány je totiž Tanec s draky mnohem akčnější a je to jedne z nejlepších knih série (na 2. míste po GoT)
-
-
no jasně kámo jesti je tohlé lepší než Bouřé mečů tak potěš koště....tohle může napsat jen naprostej ignorant...
-
Já ji četl, ale že by to byl nějaký zázrak, tak to ne. Ze všech knih se to nejvíc podobá Hostině pro vrány. První tři díly jsou super, ale od Hostiny je to takové především hodně upovídané. To nic nemění na tom, že je to pořád bezvadná fantasy, ale nějak se mi před Píseň ledu a ohně začíná sunout Abercrombieho trilogie První zákon.
-
-
-
-
V tom Minecraftu to mají opravdu parádní.Vidím to na mnoho hodin, ale vyplatilo se.
-
autorův výběr Paradoxu je velice zajímavý, rád bych věděl, co jej k tomu vedlo
osobně bych vybral spíše Relic nebo Petroglyph
a ano, GoT, SW, LotR, Zaklínač je okoukaný a vyždímaný, raději bych chtěl vidět Koniáše nebo Mavericka -
-
Paradox jsem vybral hlavně kvůli Crusader Kings, ale i HoI a dalším titulům. Když strategie z GoT, tak hlavně o vzájemných vztazích, klidně i ekonomice a managementu armád a taktice vlády. Pokud bych měl na mysli samotné souboje, tak asi za mě spíš ten Relic. Ale přijde mi, že bitvy nejsou na GoT tím hlavním.
-
-
Takhle se to dela.Activision/Blizzard by mohli vypravet.
http://www.youtube.com/watch?v=45zuiHJUAzY -
No tak se poďme všichni modlit, ať nám vývojáři naservírují úplně nový systém MMO hry! už je to potřeba :)
-
-
Mě na MMO nejvíc štve to, že tomu chybí to, co miluju na klasických příběhových RPG - ztotožnění se s postavou, to že jsi najednou součástí úplně jiného universa. U MMO k tobě přiběhně chlapík, napíše "LOL WTF" a veškerá atmosféra je v hajzlu. Zkoušel jsem i nějaké RP servery, ale furt to není ono, málokdo se dokáže naprosto přizůsobit.
-
-
No, možná by stálo za to zkusit SWTOR, pže na takové hráče cílí primárně. Taky se na něj po prázdninách chystám.
-
Jo, tohle je podle mě jedna z věcí, kterou nedokáže žádné nové MMO-WoWBased-RPG dokázat. Když jsem zkoušel WoWko na českém RP serveru, bylo to fakt lepší než normální PVP/PVE, kde každej hrál jen k vůli lvlu a lepšímu gearu.
Ale tohle, ztotožnit se s postavou, tu chuť postrádá dnes hodně hráčů (nic proti ostatním), proto by takové MMORPG neměly velký úspěch - stejně jako některé hry a tak podobně, žeee *10* *13*
... a k tomu nehledně na hatery, lamy a magory, kteří jen ostatní ve hře otravují *15* *15* -
-
Možná by stačilo využít staré modely. například Ultima Online.Tam jsem opravdu hrál za válečníka a ne za postavu u které naháním level věci atd.Level systém které nemám rád tam nebyl.Rovněž komunita na normálním serveru byla super.Dohoda,pomoc ale i zrada to tam bylo a naprosto jsem tomu podlehl.Dnes jak píše.Mnoho lidí má pouze jeden cíl.Nahnat level/věci.
-Je to tím,že na nemají hráči na malých levelech co dělat?V Ultimě jsem se bavil v každé části hry a znal jsme lidi který zůstali na určitém stupni vývoje postavy a byli naprosto spokojení.Měli tam co dělat.
-Když jsem pak hrál svou první MMORTG Knight Online kde byl level postav,tak jsem vylezl a každý tam někam běhal jak splašený zajíc a zabíjel nějaká monstra venku.Ptám se někoho"Co mám dělat" a on odpoví "Bež ven a zabíjen potvory".Jsem si říkal co to jako je?Proč mám něco ihned zabíjet ani nevím jestli to zabiji,nevím kde to jsem jak to tu funguje a prostě mám hned něco zabíjet.To bylo tak rozdílné...A ano to RTG tam je záměrně.Sralo mně to tenkrát do morku kosti *5* -
-
Ne, je to tím, že hráči neví, proč ty hry hrají. A ono si jen stačí přeložit zkratku RPG *7* No, už to nechápou ani někteří vývojáři. A pak nevíš, na koho máš být víc naštvaný.
ALe je i jiný pohled na věc no. Jedna z věcí, co tě na RPG hrách určitě žene dopředu, je výbava. I já tomu často podlehnu, třeba ve Skyrimu, když jsem to hrál dál, a zjistil jsem, jak si jde skvěle vytunit gear pomocí opakovaného bufování třemi druhy profesí, přestal jsem se bavit a jen se hnal za lepšími staty... a jinak všude už chceš mít novej lvl, mít tu věc na sobě, získat tamten skill, hodit si henten perk a tak dál. A pak si zahraješ Zaklínače a nemůžeš přijít na to, proč tam sakra nemáš milion itemů, které na sebe můžeš naházet?!
TU je celý problém, design RPGček je v kostce vlastně stejný, takže se to andšení u každé hry stupňuje a pokud není něčím víc originální, pak spíš podlehneš farmení.
-
-
-
-
-
(Obrovský) mod do MaB (posílení vztahů, diplomacie, nástupnictví,...) a epické RPG za lorda je hotovo.
-
-
Jaký mod?? Díky za info *3*
-
-
http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,194575.0.html
-
-
-
Tak tady mame novou definici typicke FB hry: "Game of Thrones je pro facebookovou, čili sociální hru vhodná kvůli spoustě postav, milionům intrik a absolutně neurčenou hranici mezi dobrem a zlem."
*8*
Kdyby radsi udelali klasickou strategii ve stylu Age of Empires, Rise of Nations, Cossacks atd. Popripade treba Total War... -
-
klasické strategie se dnes už nenosí, forma 3xE je už v důchodu a pomalu míří do hrobu za dungeony 90. let ať člověk souhlasí nebo ne, od dob Duny a Age of Empires se ten žánr nikam neposunul
jde to vidět na takovém Tiberian Twillight, tam už se krom jednotek prakticky nic jiného nestaví
kdo má na klasické strategie chuť, zažene ji svými oblíbenými starými hrami, jako já Tiberian Sunem a RA2, nové mě už nezajímají
ostatně to, že se dělají jen v minimální míře je důsledek poptávky na trhu, dnes se holt jen střílí
-
-
Vlastně se tím ukázalo ještě něco: Martinova genialita.to je ale sakra pravda.
-
-
Škoda, že tá genialita stačila len na priemerné fantasy...
-
-
lugal:cos napsal ty??
-
-
a co ty?
-
-
já třeba pišu do našho časáku povidky *13*
-
-
-
Přiznám se, že mi to taky tak přijde. Je jedním z prvních fantasy autorů (alespoň mě známých), kteří se rozhodli inspirovat středověkými reáliemi probíhajícími u dvora. Dobře, je to fakt šokantní, jaký jsou lidi sv*ně - no a co jako??? Onen genius mi nějak stále uniká...
Osobně mi na písečku "šedé" morálky více vyhovuje Sapkowski, jehož považuji za nejen schopnějšího psychologa a hlubšího myslitele, ale i za tvůrce důmyslnějších point. -
-
Zrovna dneska jsem četl druhou knihu povídek o Zaklínačovi a ten happy end si mohl odpustit. To vraždění "hrdinů" se mi na Písni a ledu líbí.
-
-
tak zrovna neuromancer by ještě šel, ale sám přiznávám, že mi někdy musela fantazie jet na plné obrátky a stejně ještě nestíhala (nejvíc úsměvná pro mne byla stará ruská vesmírná stanice obsazena rastafariany poslouchající DUB a pomalované motivy lva z kmene Juda :D). Hraběte nula, či jak se to pokračovaní jmenovalo, jsem opravdu už jenom otevřel jednou ve vlaku a následně zavřel. Mievillé je však moje taková srdcovka (už jen proto, že je to homosexuál a takový zapřísáhly socialista :)). Perfektní romány, rozhodně nevynechejte také jeho Un-Lun-Dun (krásná, skoro "gaimanovská" pohádka).
-
to je tím, že sbírky povídek jsou laděny docela pohádkově :). Však počkej co se vyklube z "Ježka". Sága je naopak mnohem důmyslnější. Jak po stylistické stránce, tak co narativní složky týče. Rozhodně zkuste a uvidíte, že neprohloupíte.
-
Konec povídek je fake! :-D Sapkowski ho napsal jen tak z legrace, pro sebe, či pro někoho blízkého, teď už nevím. Původně vůbec nebyl určen k publikaci... Každopádně netvoří kánon. Sága končí úplně jinak a můžu ti říct, že se žadný happy end nekoná, spíš jeho naprostý opak. Dokonce existují i fandové, kteří mají raději onen alternativní konec z druhé knihy povídek, jelikož konec ságy byl pro ně až moc velkej kopanec do genitální oblasti.
Povídky jsou oproti sáze slabý odvar. Resp. takhle: připadají mi spíš jako autorské cvičení, neoplývají závratnou kompozicí, jsou značně nevyrovnané, skáče se mezi žánry, často ani o nic nejde... Ale sem tam, vlastně docela často, člověka překvapí emocionálně silnou pointou, zajímavou myšlenkou apod. Jako kdyby se Sapkowski připravoval na to, co mělo později přijít.
Rozhodně ale stojí za přečtení, protože kromě toho, že talent autora se vždy otiskne do jeho díla (přestože k němu autor přistupuje ledabyle), jsou povídky jakožto konglomerát přece jen vcelku komplexním prologem k sáze. A jelikož je Sapkowski svérázný chlapík, nijak se v pentalogii neobtěžuje s retrospektivou (on to člověk pochopí i bez povídek, ale přesto mají přidanou hodnotu).
Mám k sáze opravdu blízko, jedna z postav mi dokonce učarovala tak moc, že jsem se rozhodl si z ní udělat svou virtuální identitu :-).
Co se Martina týče, tak vraždění hrdinů a celkový koncept je fajn a žánrová originalita se cení... Ale genialita? Nemyslím. BTW, usmrcení hrdinů si užiješ dost i v Zaklínači, možná víc než bys chtěl... -
-
A humor... Nezapomeňme na humor *1*
-
Jo, s tím Mievillem to chápu, já něco podobného zážívám u cyberpunku, Neuromancera jsem zavřel po 50 stránkách, byla to pro mě naprosta muka, zkusil jsem i jiné autory, ale výsledek úplně ten stejný, přitom ale chápu, co se na tom lidem líbí.
-
stvk: Yep, v tomhle musím souhlasit. Z hlediska kompozice to určitě mohlo být lepší (některé pasáže vata, jiné uspěchané, některým postavám se věnuje spoustu času, aby se však vzápetí ukázalo, že jsou v podstatě nedůležité a vyšumí do ztracena). Síla autora je hlavně ve vypravěčském umu, působivosti některých segmentů, v hloubce některých myšlenek a motivů a v komplexnosti postav. V rámci fantasy žánru pecka.
BTW, díky za tip!
PS: Zrovna Mieville jde totálně mimo mě. Uznávám ho, ale s tím jeho světem a hrdiny se nedokážu ztotožnit. Několikrát jsem ho rozečetl, ale vždycky jsem s tím sekl. Je na mě až moc velkej divňák. *1* -
Jinak jsem především čtenář sci-fi (Dick, Simmons, Lem, Bacigalupi, ...), takže se na to samozřejmě nedívám naprosto objektivně, ale celkově mi přijde, že fantasy oproti sci-fi stále trpí lpěním nad určitými stereotypy, samozřejmě čest výjimkám (Mieville, Gailman, Barker).
-
Zrovna samotná sága nějakou závratnou kompozicí taktéž neoplývá. Místy jde z toho cítit, že se to celé Sapwkoskému rozpadá pod rukama, např. ten náhlý přechod k Artušovské mytologii je vyloženě nepovodený. Stejně tak ten závěr, jde z toho cítit, že autor neměl úplně jasnou představu, kam vlastně směřuje, a zmíněné "neštastné" údalosti dle mého vyznívají dosti křečovitě. Nechápejte mne špatně, sám jsem se u čtení ságy náramně bavil, ale zkrátka si myslím, že se to celé dalo zvládnout i lépe.
Abych jen nekritizoval, tak přihodím i jeden tip: Jonathan Strange a pan Norell. :)
-
-
On ten happy end taky vůbec není oficiální. Jen počkej na konec ságy! :)
-
-
To zní dobře, popravdě mne ten happy end odrazoval od přečtení zbytku (mám naposlouchano do začátku Křtu ohněm), ale jestli bude konec zhruba v tom smyslu v jakém je naznačován v sáze... *14*
-
-
-
-
-
-
Ale hodí jen to nikdo neumí pořádně udělat.
-
-
moje slova
-