Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nebudu se rozepisovat o předešlých Falloutech, každý z nich v té své době zaujal. Již po několikáté mám dohraný Fallout Nev Vegas ultimate edition. Hraji pokaždé jinak a stále mě ta hra překvapuje. Ovšem jsem příznivce nekonečného příběhu na velké mapě. Každý díl má konečný děj bez pokračováni. Kdyby byl hlavní úkol bez brzkých rad a spíše vlastního hledání na mnohem větší mapě. Vybudování skrýše a tvoření vlatního života ve hře se svým vlastním dějem. Mám rád volnost a vlastní rozhodování. Něco jako FarCry3, TheElderScrolls, GTA ale to vše Fallout. K žádné jiné hře nemám tolik návratů. Snad se jednou dočkám *3*
  • merlo
    http://laughlot.com/wp-content/uploads/2013/11/adNtcVvl-597x800.jpg *5*
  • Mno je to zajímavé ... ta morseovka co hraje v pozadí obsahuje "12.11.13 11.12.12" což by ukazovalo na nějaký datumy ... pokud jsou americký tak 11. prosince 2013 a 12. listopadu 2012. A ta mp3 se jmenuje bridge report ... tak nevim. :-D
  • Thorar
    "Možná už ne ve stylu trojky, ale kombinovaný s moderními trendy sdíleného online zážitku kombinovaného s kampaní." - Úplně se mi udělalo zle z té představy. Prosím, jen nic takového.
  • hlavně aby to bylo na novém enginu
  • Já už bych de chtěl v novém Falloutu projet s vlastním cisternovým truckem . A kdyby tahle část hry měla podobu starého dobrého Interstate 76 , vůbec bych se nezlobil. Co myslíte ? Teď když 4 roky zase bude 6GB RAM stačit všem *3*
    • Podle mě by možnost řízení vozidel tehle hře moc neprospěl, protože kouzlo je právě v tom že se potuluješ pustinou a musiš vědět kolik si vzít vody jakou upřednostnin munici atd tohle by tím pádem odpadnulo.
  • Kecy v klecy. F3 i FNV jsou Fallouty. FNV jsem nedávno rozjel nanovo (mám nahráno 100+ hodin) a polovina úkolů, na které jsem narazil, je pro mě nová. Zkrátka klenot. F1 + 2 + pro mě i Tactics jsou nostalgie. Už to není izometrické, ale je to pořád ono. A díky za to, je to jedna z mých nejoblíbenějších sérií. Na Fallout 4 se těším, protože jistě se už dávno vytváří pod pokličkou.
    • smejki
      (Pokračování)

      Teď proč podle mě F3 není Fallout, ale TES: postapo edition (což není nijak pejorativní označení, nýbrž strohá kategorizace konceptů): F3 nemá nelineární vzájemně provázané a vzájemně se vylučující questy. Má spoustu převážně lineárních příběhů, které jsou nezávislé na stavbě okolního světa i na sobě navzájem. Taktéž zpravidla neumožňují vícero způsobů plnění. F3 má výraznou hlavní příběhovou linii. Svět F3 je pojat jako lunapark, kde jsou atrakce rozházené bez ladu a skladu a jsou myšlenkově i herně samonosné. Většině frakcí chybí jakákoliv motivace pro jejich konání. Nejvýmluvnější je srovnání nájezdníků z F3 a Fiendů z FNV. Ti první tam prostě jsou a snažej se tě kuchnout. Ti druzí jsou gangem s jasnou historií, jasnými cíli, jasnu vnitřní logikou, jasnou hierarchií vedení, jasným zásobováním životně důležitými zdroji, se sídlem a operační oblastí. F3 má jasné černobílé hrdiny a záporáky. V F3 dostává elementární logika neustále na <>prdel. F3 nedodržuje vlastní pravidla. F3, alespoň ve vanille (Broken Steel jsem ještě nehrá), má jeden otřesný konec, který jen rekapituluje, co hráč udělal, nikoliv, jaké měla jeho rozhodnutí dopady. Nulové rozpracování sociálně-politických systémů, kromě nejapných symbolických odkazů na americké dějiny (lincoln a otroci, nebo hovory o rasismu vůči ghoulům FTW). F3 stojí na všeurčujícím černobílém karmickém systému a zcela v něm absentuje systém reputací. Hráče tak hodnotí jeden pozorovatel (hra v úloze vševědoucího boha), nikoliv jednotlivé frakce a postavy na základě činů, o nichž tyto vědí a vůbec vědět mohou. Dopad SPECIAL systému na různorodost hry se asymptoticky blíží nule. Téměř veškerá svoboda rozhodnutí je totiž v F3 redukována na svobodu pohybu a svobodu quest odmítnout. V F3 existuje mnoho nesmrtelných NPC, jejichž nesmrtelnost není nijak vysvětlena v rámci světa a pravidel. Prostě jsou moc důležitá. V F3 je možné (až snad na jednu výjimku) možné splnit naprosto všechno. atd atd atd

      Tohle všechno jsou věci, které má i TES i F3 společné (z většiny) a které se zásadně liší od F1, F2 i FNV. Proto F3 nepovažuji za fallout (z koncepčního hlediska), zatímco FNV ano. A imho se na tom většina tzv. "staromilců" shodne.
    • smejki
      tl;dr verze: FNV je fallout, F3 nikoliv. Což není nutně špatně.

      Tak to je zas na definici "co je to Fallout". Na to je potřeba se podívat na první dva díly vypsat si základní charakteristiky. (dovoluji si tučně označit to, co já považuji za nejvíce určující)

      Postapo, USA, mapa jako soustava hubů v pustině, retrofuturismus, propracovaná síť vztahů měst, lidí i questů, nemožnost splnit všechno (aneb neustálý konflikt zájmů), nelineání průchod hrou, nelineární questy s komplexní provázaností takřka všeho se vším, koherentní svět fungující jak v rámci nastavených pravidel tak v rámci elementární logiky, banální centrální zápletka nahrávající tomu, že cílem je cesta, nikoliv cíl sám, hořké konce (rozvinutí tématu war, war never changes), možnost splnit většinu questů alespoň třemi způsoby, soundtrack ve stylu temného ambientu, politicko-sociální komentář, kde každá komunita má jinou vnitřní logiku, absolutní rezignace na zcela černo-bílé morální šablony, propracované motivace jednotlivých lidí i frakcí, izometrický pohled, tahové souboje, (smysluplné) násilí ve vizuálu i scénáři, SPECIAL+skill+perk systém, dopad tohoto systému na diferenciaci průchodu hrou, jinými slovy systém dovoluje hráči se maximálně možně realizovat, systém reputací, karma pouze jako zpětná vazba pro objektivní zhodnocení činů bez dopadu na hru, ve hře jdou zabít všechny postavy, přesto ji lze smysluplně dohrát. Někdo by řekl i vtip, ale zde bych brzdil. Fallout 1 je značně ponurý, zatímco Fallout 2 je třeskutě vtipný, někdy až příliš.

      A teď jde o to, které prvky mají pro koho váhu. Pokud chce někdo retrofuturistické postapo v americe s falloutími trademarky, nemohu mu mít za zlé, že ho Fallout 3 uspokojí. Pokud je někdo schopen si užít jak model Falloutu (F1, F2, FNV) tak TES (F3), je pro něj velice snadné si F3 užít jako jiný přístup k témuž světu. Taková je, myslím si většina hráčů. Pokud ale někdo vnímá Fallout jako izometrické postapo RPG s tahovými souboji, mohu podivovat nad tím, jakou váhu přikládá podružnostem (imho), ale nebudu se mu divit, kdy ho neosloví ani F3 ani FNV. Nicméně mě bude překvapovat, že má rád zrovna Fallout, když podobné chutě uspokojí třeba XCOM. A samosebou se nedivím lidem s mým vkusem, kteří váhu přikládají právě tučně vyznačeným prvkům. Pro ty je FNV skutečný Fallout, protože on tohle všechno má. F3 naopak ne. Přesto i já jsem schopen si ho užít, přeci jen mám TES docela rád, ale některé dokola se opakující designové postupy mi pijí krev.

      (Pokračování)
      • Oceňuju, že sis s tím dal takovou práci. *4*
  • Bavil me Fallout 3 i New Vegas, trojka možná trochu víc okolí Washingtonu a pustina se mi tam líbila víc (+DLC Mothership Zeta) jak Mojave. Tak doufám, že tohle opravdu bude Fallout 4 nebo nějaké jiné pokračování, ale hlavně ne nějaký mmo rpg to prosím ne a ani co-op bych tam nechtěl. Tuhle hru rozhodně koupim v den vydání.
    • co se ti líbilo na Mothership Zeta ?
      • Celkově ten nápad s marťanama, jak vypadali. To že si byl vlastně unesen po nalezení tý posádky, nevim prostě se mi to zěch dlc líbilo nejvíce.
  • 3x sláva! *14*
  • Fallout 3 JE dobrá hra, říkejte si by všichni "falloutokárci" co chcete... *3*
    • dilinja
      Hra to bylo dobrá jenom škoda že se jmenovala Fallout 3

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit