Přejít na výpis diskuzí
Iniciativa iamgamer chce ve hrách vidět více hrdinek
27.6.2013 | Ladislav Loukota
87 příspěvků
-
Joo, Wávra by se měl vykašlat na husitské RPG a radši udělat akční hack and slash hru s Miladou Horákovou
-
-
a něco s Bradáčouva tam nemáš? *2*
-
-
* Bradáčovou
-
-
Dobrej napad! Mohla by tam masakrovat komunisticky nacisty. A bossici by byli goering, berija, lenin, himmler, stalin, hitler a dalsi podobni fesaci.
-
teda většinou tady pises ty svoje "naseru všechny" komenty ale musim priznat ze ted sem se zasmal.
-
-
Pouze hrdinky? Takže zas pozitivní diskriminace? Budou zavedeny i kvóty na počet žen ztvárněných ve hrách?
-
Tyhle iniciativy každého jenom otravují, já bych všechny ty ženské hráčky a hlavní hrdinky zakázala *5*
Ne, teď vážně... jako holka potvrzuju, že ve většině her mi je opravdu jedno, jestli hraju za ženskou nebo za chlapa a neznám žádnou holku - hráčku, která by to řešila. Tyhle snahy jsou jistě myšleny dobře, ovšem přijde mi, že ve výsledku působí spíš kontraproduktivně. -
-
Potvrzuju. Že řešej diskriminaci žen jakožto hráček, vyvojářek apod. je ok, ale tohle mi přijde zbytečný řešit. Myslim, že horší problém, co se týče hrdinů je ten vzhledovej archetyp strašný spousty hrdinů - nemastnej nesplanej, hnědovlasej týpek. Chtělo by to zajímavější a originální hrdiny!
-
-
Všichni lidé mají chromozom X, ať už jsou to ženy nebo muži. Člověk nemůže žít bez chromozomu X, protože obsahuje geny důležitý pro samotný život. Takže úvod článku je pěkná blbost. Autor se asi snažil vypadat chytře, ale moc se to nepovedlo.
-
-
Tak správně by bylo "mají pouze jeden chromozom X" no, ale tak narážka pochopena.
-
-
V textu je napsané že "hráči jen zřídkakdy disponují chromozomem X" , a to je blbost. I když mají třeba jen jeden tak ho mají vždycky *1*
-
-
-
S všetkou úctou k organizátorom toto mi pripadá ako ďalšie "hej Pepo videls to video na Jitube...".
Počet hrdiniek v hrách je viac než úmerný počtu hráčok. Skutočný hráčok, nie Angry bird/Solitaire hráčok. Vidím to tu aj na iných weboch. Z zhruba 50 diskutérov sa za dievča označiť dá možno tak 5(veľmi vzácny stav) a aj z toho možno pochybovať o tom ,či 3 z nich nie sú transvestita.
To ,že nejaká štatistika hovorí niečo o 50% hráčok znamená veľké kulové ,keď sa prakticky nijako neprejavujú. Prípadne 95% z nich sú Solitair/Angry Birds hráčky, takých poznám kopy aj ja.
A ešte zaujímavé je ,že jediná úprimná hráčka o poznám prekvapivo tieto veci nerieši. Keď príde reč na Assasins Creed ,tak nerieši ,že hrdina nie je žena alebo ,že sú tam prostitútky ale ,že ona radšej skáče po budovách ako po palmách. Len malý detail na zamyslenie. -
-
V příštím díle Maxe Payna, Hitmana, nebo splinter cella budeš hrát za ženskou. Povině *13*
-
Že se skoro polovina herní obce "nijak neprojevuje" je taky dobrej detail na zamyšlení. Například po návštěvě stránky http://fatuglyorslutty.com/
-
-
No je to nejspíš tak ,že i to malé procento hráček je se stavem herní scény spokojeno(tak proč by se měly projevovat).Na různých fórech se moc nevyskytují komentáře(od hráček a,že jich tam teda moc není),které by si stěžovaly na to,že hlavní postava je chlap nebo žena.Tohle prostě normální hráč NEŘEŠÍ.Ono schválně kolik z vás zná osobně nějakou aktivní feministku?Většina by podle mě odpověděla žádnou.Protože ty nemají podle mě se skutečnými ženami nic společného.http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Feministka
-
Není k zamyšlení spíš otázka, proč dle Tebou zveřejněné stránky hrají Call od Duty evidentně nezletilí hráči?
-
-
-
Vůbec nevím o co jim jde.Hráček je opravdu jen minimální procento,tak se holt budou dělat hry pro hráče.Ať si soukromé firmy samy rozhodnou jaké hry a pro koho je budou dělat a hráči(-čky) je samy odmění koupí hry nebo ne.Tahle iniciativa je stejně jako stovky dalších(různých pravdoláskařů,studentů sociálních věd,humanistů a podobných šílenců) v jiných odvětvích úplně zbytečná a tuším,že má akorát nasr.t a rozdělit společnost.
-
-
Ty humanisti jsou strašná pakáž. Onehdy jsem jednoho potkal a chtělo se mi zvracet!!!
-
Tahle iniciativa má snahu dát dohromady nějaký hry.
Hráček opravdu není minimální procento, to je dojmologie bigotních hráčů.
-
-
Slečny z iniciatívy asi nepochopily, že když se dělají historické hry, tak tam by taková hrdinka dostala v reálu jen pořádný b*tch slap a šla by zpět do kuchyně:). O ženská práva se někde bojovalo až do druhé poloviny 20. století, předtím bylo nemyslitelné, aby ženy někde vyjadřovaly svůj názor a byly brány vážně. Takže všechny ty pirátky, šermířky a bůhvíjaký bulšit jsou naprosto mimo realitu. Ženy měly v historii ohromný vliv, ale úplně jinak, než si současná generace žen, které již vyrostly v tom tolerantním prostředí myslí. Ale to je asi tak nějak jasné každému, kdo se o historii trošku zajímá.
-
-
"Slečny z iniciativy" snad mluví o hrách, které mají přepisovat dějiny?
A když už tak ležíš v těch dějinách, přečti si třeba něco o respektovanejch vládkyních, kterejch je lidská historie plná. Třeba takovou Alžbětu bral vážně slušnej kus světa.. -
-
jediný co tím chtěl básník říci je, že počet mužských hrdinů bude asi pochopitelně vyšší, jelikož měli tu "koncovou" vojenskou/zabijáckou úlohu napříč historií přeci jen větší. Každá ženská historická "zabíječka čehokoliv" už je pak jen úlitba současné přísně "liberalizované" společnosti, resp. společnosti genderové nerovnosti, kdy se vliv ženy kromě domácnosti (ten byl historicky obrovský) snaží přenést do všech ostatních sfér včetně veřejné, čímž se de facto do budoucna bude čím dál častěji řešit otázka potlačení mužského aspektu na minimum, možná i proměna rolí jako takových.
Aby ses zase neoháněl "machochismem" - mé nejoblíbenější videoherní hrdinky jsou povětšinou ženy a Laru žeru už od r. 97 coby charakter, ne prsa s koltama. Jenže ženské hrdinky mají svůj čas a místo a každý chápe, že i taková Lara by dostala v některých situacích od chlapů tak na budku, že by to hezké nebylo. Ženy jsou stavěné na jiné věci, než se prát s chlapama a držet cigáro v jedné a rotačák v druhé ruce.
Když jsme u historie, spíš bys měl zmínit královnu Viktorii, či ruskou carevnu Kateřinu. -
-
Protože všichni chlapi v realitě jsou přece namakaný borci co utáhnou rotačák a ještě se u toho drbou na zadku. To je úplně stejnej princip.
Hry jsou hry a ženských hrdinek bych uvítal víc. -
-
všichni chlapi v realitě nejsou speciálně vyšlechtěný vojáci v nanoobleku, žeano:)
S tvým dodatkem souhlas, ale je jich dost, hlavně v žánru adventur, jak již zde bylo řečeno.
-
-
Ano, je pochopitelný, že počet hrdinů v realistickejch historickejch hrách o rytířích a vojevůdcích bude nejspíš vyšší, než hrdinek.
Jak to souvisí s počtem hrdinek ve hrách obecně, netuším. -
-
tak potom v kterych hrach konkretne je problem, protoze me to nepripada tak nevyvazeny kdyz se vyradi sporty, historicky, a vojensky hry. Kdyz treba vezmu serii final fantasy tak tam od 9 nebyl muzskej hlavni hrdina, ff10 zenska tidus, 12 zenska vaan a 13 ma lightning :))
-
-
Lukáš má asi na mysli hlavně žánr akčních her, ten je nejvíc sledovanej, jenže tam se žena se svými fyzickými predispozicemi (před kterýma lze zavřít oči ale to je asi tak vše) spíše nehodí. Jenže zároveň je to nejhranější a nejsledovanější žánr a zde nastává problém.
-
-
-
-
-
-
Dnešní doba plná technoligického pokroku dává lidem prostor řešit neuvěřitelný kraviny. Otázkou je, zda by se nedal volný čas získaný díky technologiím investovat nějak lépe, než přemýšlením nad tím, kolik se ve virtuálním nebo reálnem světě pohybuje žen v oblasti herního průmyslu...
-
Podle mě je zbytečné takhle tlačit ženské hlavní postavy, pokud to u většiny nepřinese nic nového do příběhu nebo hratelnosti hry a změna bude vidět jen ve skinu a voice-actingu. Nová Lara je třeba skvělá, ale předtím byla spíš jen poskakující výstřih s kvérama. Pokud si dají vývojáři záležet na příběhu a postavách, můžou vzniknout skvělé hlavní (Tomb Raider) i vedlejší (Uncharted, Bioshock Infinite, The Last of Us) ženské postavy. Ale řekněte sami, změnilo by se vůbec něco, kdybyste hráli v Mirror's Edge nebo Portal za chlapa?
-
-
osobně myslím, že změnilo. mirrors edge má v sobě příběh sesterské lásky + je tam pěkně naznačený i vztah mezi faith a jejím bossem. plus je tam ještě několik dalších narážek - rivalita s tou blondýnkou, oťukávání s tím jedním floutkem... navíc Faith jako jméno má taky svůj význam a je ženského rodu. myslím, že ta feminita dodává hře úplně nový rozměr. to samé u portalu. tam je zase archetypální vztah macecha - dcera a nepřímo matka - dcera. možná to nevpadá důležitě, ale hry těmito aspekty získávají úplně nový rozměr. s předchozím souhlasím
-
-
Boss-Mercury, floutek-Jacknife
Neviděl bych Mirrors Edge jako "ženskou" hru s nějakou velkou femininitou - stejně tak mohl svou sestru zachraňovat chlap a změnil by se jen zvuk hekání. Tam jde o něco trošku jiného.
U Portalu je situace jiná, tam jsi trefil hřebíček na hlavičku.
-
-
-
za chvíli si začne vyskakovat i PETA, že není dostatek zvířecích hrdinů... každopádně jako hráč chci hlavně kvalitní postavu s charakterem, který do příběhu bude pasovat. nedokážu si představit v tomb raider, beyond good and evil apod. chlapa, stejně jako v hitman, metal gear solid či splinter cell ženskou. a krom rpg, bych upozornil na adventury, kde je to podle mě vyrovnané, nemají-li ženské hlavní postavy navrch (syberia oba díly, longest journey, new beginning, to the moon, resonance, blackwell, broken sword...)