Přejít na výpis diskuzí
Jagged Alliance: Flashback – recenze
31.10.2014 | Ladislav Loukota
39 příspěvků
-
Nechci se hry zastavat...tech nedodelku tam je dost
Jen...autori chteli udelat neco jako JA jednicku s nekolika mechanikami z JA2...byli si vedomi,ze vyvoj JA2 trval nekolik let a ze na to nemaji...
A jen dodatek,kdyby rekli na kickstarteru,ze udelaji tahove souboje jako jsou v novem Xcom,tak by ty prachy v zivote nevybrali ;) -
Ta hra s JA 2 opravdu srovnatelná není - má 1/10 financí, vývoj díky tomu byl daleko kratší. Od začátku mířila na to, aby byla platfromou pro další vývoj modderskou komunitou, která si už teď libuje, jak snadno je hra modifikovatelná.
Podívejte se, jak daleko hra urazila od vydání JA 2 po 1.13 (dnešní, komunitní verze). U JA: F podle všeho modderský vývoj půjde daleko rychleji. Pokud se něco nepokazí, za rok bude ta hra někde jinde - a pak by si zasloužila novou recenzi.
BTW by nebyl špatný nápad udělat recenzi na 1.13, která v létě po delší době vydala novou stable verzi. -
-
To snad ani nemá cenu modovat, už jen podle obrázků hra nemá atmosféru a je to úplná vizuální mizérie. Na JA2 se dá dívat i po letech, tohle je 3D cartoon peklo. Už jen ta barevná paleta.. uffff...
-
-
tak obrazky ti nereknou nic...
pokud se toho chopi moderi,tak to bude parada...
me bavi i ta ocesana prodavana verze... :)
-
-
podobně je to s 7,62 high calibre - zdejší recenze hru částečně zaslouženě potopila, nicméně je dost povrchní a řadu funkcí a mechanizmů recenzet vůbec neobjevil/nehledal. Co se týče bugů a questů byl základ strašný, až komunita to napravila mimo jiné přidáním celé alternativní příběhové linie.
-
-
Samozřejmě bylo jasný, že ta hra nikdy nemohla dosáhnout v základu takový promakanosti a odladěnosti po 1.5 letech vývoje jako 10 let práce moderů na JA2 (zvlášť když to dělali od pýky na novym enginu a ještě ve 3D, což samo o sobě zabere hodně práce). Každopádně co sem četl, tak hra je dobře modovatelná. Teď jen otázka, jestli se modeři od 1.13 přesunou na modování JAF nebo zůstanou u JA2. Byl by to ale zase běh na dlouhou trať a možná se jim už nebude chtít.
-
Jagged Alliance 2 je proste ten typ hry kterou je temer nemozne predelat tak aby byla zabavna jako puvodni hra
-
-
To bych neřekl. Jednička byla supr a pokračování se stalo přímo legendární. Trojka by stála za to, ale muselo by to vzít do ruky nějaké pořádné studio, co ví, jak se k tomu postavit.
Viděl jsem mraky kopií i rádoby pokračování, ale zdá se mi, že nikdo moc nepochopil, v čem je JA 2 zvláštní a proč uspěla.
-
-
Perfektně vystizeno. Naprostý souhlas s recenzí.
-
Menší Offtopic ale pokud máte na Steamu Xcom: EU máte v knihovně přidanou Alphu Evolve bez nutnosti registrace
-
-
Díky za informaci. Dobrý tip.
-
Díky za info, úplně jsem ji v knihovně přehlídnul.
-
-
Co to tam dělají s tou kunou na obrazku?
-
lituju toho, že jsem to vůbec kradl *11* víc to snad po... nešlo
-
Docela bych si zahral hru podobnou Jagged Alliance, mate nejaky tip? Mimo Jagged Alliance 2 v1.13?
-
-
Není to stejné ani moc podobné, ale zkus The Fall: Last Days of Gaia. A nebo Fallout Tactics.
-
Tak mě napadá snad jen Silent Storm, a pak jeho datadisk.
-
-
7.62 s modem Blue Sun nebo Hard Life (ten je ale zatím pouze rusky, ale na EN překladu už se pracuje a bude snad již brzy k mání) nicméně bez modů bych to rozhodně neměl odvahu nikomu doporučit.
-
-
případně odkaz: http://store.steampowered.com/app/289890/
trochu hůř se to hledá díky super zvolenému názvu, takže tuna stránek o munici a o hře nic. Jinak blue sun mod jde přímo stáhnout i ze steamu prostřednictvím beta patche. Jen nechápu proč se tam v hodnocení stále ukazují první 3 negatvní přestože mají 0% shodu užitečnosti čtenářů.
Jediné v čemu je trochu problém je absence tutoriálu v kombinaci s relativně vyskou obtížností, respektive pokud neznáte dokonale všechny vaše možnosti a jejich dopady na hru, tak je začátek doslova peklo, ale pokud vydržíte, stojí to za to.
Je to sice hybrid RTS - s pauzami + zpomalení času (pokud se střílí tak je automaticky ještě 1/2 pomalejší) takže se s klidem dá hrát jako tahovka. Jen místo AP máte cenu akcí v sekundách.
Ovládání je komplikovanější v tomu, že hodně příkazů se schovává ještě pod přidržením Alt, Ctrl nebo Shift. Pokud zadáváte rozkaz ke střelbě, tak přidržením Alt se mění na střílej dokud protivník dýchá. Místo přesunu se zase s Altem provadějí "taktické" pohyby. Pokud kliknete vlevo nebo vpravo od vojáka, udělá úkrok, ale bude stále mířit před sebe (když lež tak bude válet sudy - nelze s batohem), pokud kliknete za vojáka, bude couvat, když jste u rohu budovy, tak rychle vykoukne atd. Zbraně mají realně udělané sloty na doplňky (pokud nasadíte tlumič, nic nebrání přidělání granátometu, ale pokud již máte granátomet, nepřiděláte dvojnožku nebo "frontgrip"). Navíc každý zásah má vliv na zbraň od homtnosti (počítá se až na samotné náboje, takže během boje se mění, má vliv na únavu vojáka při zvednuté zbrani a ovlivňuje i čas); vyvážení zbraně (přesnost střelby při palbě dávkami a čas potřebný k domíření na cíl při další salvě). Nekteré optiky navíc znemožňují střelbu přes mířidla a pokud míříte přes optiku, tak se vám rapidně zmenší zorný úhel a takový voják je de facto slepý, pokud střílí. Dále je možnost (pokud zbraň má) skládat a rozkládat pažbu. (Vliv na místo v inventáři, přesnost, rychlost tasení -> jdu do budovy nebo ukládám zbraň do inventáře - sklopím/zasunu pažbu;)
-
-
-
Velmi kvalitní recenze. Díky.