Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • walltar
    Bez PC už by se konzolisti mohli hádat jenom mezi sebou ... to by byla hrozná otrava.
    • prudislav
      no ony hádky mezi Xboty a PSkařema jsou zábavný taky , ale vždycky když se v jejich hádce zmíní PC , tak se najednou jak největší kamarádi spojí v boji proti PC
    • Nahodou plamenne diskuze microsoft vs. sony by urcite staly za to.
  • Nijak, žádný by nebyl.
    • Tahal by se kačer a hrálo člověče nezlob se. Copak herní svět, ten je s námi od úsvitu věků.
  • jak by vypadali auta kdyby se nevynalezlo kolo? *8*
    • ...zle položená otázka...správne je skôr ako by vyzeral svet športových automobilov bez truckov ? no nechýbali by v športovom svete, podobne ako PC v hernom :o)
      • To skor ako by vyzerali auta bez modularnej vyroby. Na druhej strane PC architektura a potom aj prichod 3d kariet na nu mala velky vplyv na vyvoj hier.
      • Jack1947
        Ne, spíš jak by vypadali auta kdyby neměli kola... kola by naopak dostala více prostoru a lidi by přestali být liní nebo ještě lepší jak by vypadali auta kdyby došla ropa a nebyl by benzin ani nafta. *4*
  • walltar
    No ty vole ... lidi co vy tu řešíte, mě připadá jak kdyby ste byli nějak mozkově postižení, nebo co. *7*
  • Nějaký ten reálný Sheldon Cooper (tím označuji vědce podobného charakteru) by si zase měli uvědomit, že ty největší jako je Einstein nebo Newton fantazii využívali. Dyť nakonec proces hypotézy dává neuvěřitelný prostor pro někdy naprosto iracionální věci. Extrémně oddělovat od sebe vědu a fantazii je nesmysl.
  • Konzole x PC, fotbal x hokej, jablko x nejablko, vepřové x hovězí...
    Když jsem byl ještě malej kluk, nosil jsem péro šíp a luk a snažil se ostatní přesvědčit o tom, že fotbal je lepší než hokej, hovězí je lepší než vepřové a PC pro mé potřeby slouží lépe než konzole. Když jsem vyrostl, má přesvědčení se nezměnila, jen jsem si uvědomil, že jsem blbec, když se snažím svou pravdu cpát ostatním. Pro mě za mě, ať souseda v hrobu třeba zahážou jeho appfelovými výrobky.
    • osviceni skrz vlastni sebeuvedomeni. vitej v zenovem svete.)
  • Jak by vypadal web Games.cz be Jacka1947 ? *8*
  • Keyz
    Strašná představa. Mít jednoduché levné zařízení na hry + tablet na internet + telefon na volání.
    A na práci používat super cool drahý mac (pracovat tam s iFotkama s iVideem..) a nemít řadu možnosti :(

    Další nárůst zbytečné specializace, kdy pak úzce specializovaný člověk si neporadí bez dalšího úzce specializovaného člověka. Anebo není možné připojit iKrám jen tak, je potřeba úzce specializovaný konektor, který je technicky naprosto stejný. Jen to musí nějaký úzce specializovaný stroj s normálním Číňanem vyrobit.
    • Robotron3
      Ty si asi viděl mac jenom z vlaku. Např. Mac mini, což je plnohodnotnej počítač, je ve své kategorii jedním z nejlevnějších, a mac není ničím omezený. Mac je a byl vždy primárně pracovní nástroj. To dokládá už jen to, že ještě do nedávna ani na něj nevycházely žádné pořádné hry. iOS je uplně něco jiného.
      • Veskoslav
        Mac Mini je předražená hračka, co si plácka jablko na obal. Nic víc. Sestavení podobně malého pc vyjde téměř na polovinu. A ano nebudu mít Linux od Apple, ale nejspíš jinou distribuci nebo Windows.
        • Robotron3
          Kdybys napsal bla bla bla, mělo by to podobnou výpovědní hodnotu.
          • Veskoslav
            Ty jsi humorný. Povídej, přeháněj, co je na MAC Mini tak skvělého že tolik stojí. A prosím bláboly o Think different, ekosystém a podobné srágory si strč někam;)
      • Keyz
        Mac jsem viděl. Dokonce měl možnost použít.
        To nic nemění na tom, že nutí využívat specializované debility, které nejsou ničím odlišné krom daného konektoru za prachy. Jinak většinou seženeš lepší stroj za stejné prachy něž stroj s nápisem mac. Bedny máš dnes různě velké aby to bylo i malé. A jestli chceš mít pouze monitor s HW v monitoru i to je možnost :)

        Je to značka a móda no. Fakta v testech mluví jasně. Zejména poměr cena / výkon.
        • Pokud si odmyslime konektor zarizeni s iOS, tak zrovna na Mackach nejsou zadne atyp konektory. Display port je otevreny standard (to ze se zatim porad neprosadil je jen o tom, ze ty licencni poplatky za HDMI jsou zanedbatelne), Thunderbolt taky neni vymysl Apple a kdysi na Macech hodne pouzivane Firewire je taky otevreny standard. Pravda, cena prechodky DP -> DualDVI me ponekud prekvapila, ale to je holt dan za Apple :)
          • Hele ... kdysi davno mel kazdej mac SCSI disky. Kdyz sem si do svyho PC koupil prvni dvourychlostni vypalku za 20k ... tak sla k tomu MACovi pripojit a fungovala. a vysledek? SCSI chciplo. Nejakou dobu se drzelo v serverech, ale i tam se stalo neunosny pouzivat diametralne jiny rozhrani nez v desktopech. Se vsim ostsatnim je to velmi podobny ... USB je treba na jakykoli datovy prenosy naprosto nevhodny a nepouzitelny rozhrani - je totiz ciste SW. Kolik tzv "smart" televizi umi pripojit cokoli jinyho? Trebas daleko vhodnejsi firewire? Nebo sata/sas?
      • Nechci flamovat, ale pokud pominu design, tak za cenu Mac Mini postavim vyrazne vykonejsi pocitac v hezke microATX bedne. Ano, design, velikost a OSX (sam ho pouzivam, protoze vyvijim pro iOS) jsou nesporne vyhody, ale jinak je mac mini ve sve kategorii jeden z nejdrazsich PC :)
        • Robotron3
          Ale to už neni mini PC, že jo. A ještě jedna věc, o které Mac hateři nemají ani tušení, protože mluví o něčem, o čem nemají šajn (teď to samo nebylo na tebe). Profesionální programy na PC stojí v řádech desetitisíců, od Photoshopu, po profesionální hudební studio. Na Macu jsou však programy, mac only, které je zastanou a možná i předčí a stojí ne víc jak pár stovek. Když chce mít člověk legální pracovní nástroj, tak když si to spočítáš, může tě mac vyjít i levněji, než levné pc.
          • Mac právě po HW stránce nepřežil, to na čem máš OSX je Pc. *5*
          • Robotron3
            Mac je jediný počítač, který si můžeš koupit a který má software psaný na konkrétní hardware. Stejně jako tomu bylo před PC. Mac je vývojová větev, která tu byla s Atari a Commodore a jediná přežila vedle stavebnicového PC. V tom je rozdíl Mac vs PC. Jestli někdy vidim někde auru okolo Macu, tak je to aura hatu, naprosto neoprávněného, která ještě většinou vychází z toho, že srovnává iPhone a iPad s Macem. Proti PC nemám vůbec nic, vyrůstal jsem na něm.
            • Naivisto ... mac uz peknych par let bezi na BSD a HW je zcela totozne s PC. Posledni vlastni HW meli nekdy pred 10ti lety.
            • Mac je PC. Hezke, nalestene, ale porad jen PC. OSX rozhodne neni napsany na konkretni HW, maximalne je pro nejakou mnozinu HW optimalizovany. I kdyz zase jsem slysel hlasy, ze na starsich mackach se novy OSX plouzi jak lemra. Takze kdybych chtel flamovat, tak napisu, ze je spise optimalizovany pro castou vymenu HW a zisky :)

              Ano, lidi jsou paka, ale s tim nic nenadelame. Je lepsi se tomu zasmat, nez se nad tim vztekat :)
          • Ja ti nevim. Znam celkem dost lidi, ktere zivi 3d a 2d grafika a video postprodukce a i kdyz nekteri z nich pouzivaji macy ( i kdyz sleduju pomaly presun smerem na win ), tak stejne pouzivaji prave ty drahe programy jako Photoshop, Premiere, Finalcut atd. Ono je celkem rozdil si upravit par fotek ozralych kamaradu, nebo sestrihat par minut videe z dovolene a pridat si prolinacky a kdyz s tim musi pracovat 8 hodin denne kazdy den. On treba takovy Pinnacle pro Win na video nebo Zoner na fotky stoji taky par stovek ale kdo ma trosku prehled a vydela si na to, tak si stejne koupi Vegas nebo Premieru.
            Jak jsem psal, mac pouzivam, i kdyz nucene, tak OSX povazuji za nejlepsi UNIXovy OS, takze ho nechci (a ani nemuzu, protoze neni proc) hatovat, ale ta vseobecna aura kolem nej mi nejak nesedi, protoze ono je to defakto jen obycejne PC, zabalene v hezke krabicce a designu. Zase, pokud nemam nejaky vazny duvod, proc mit PC v male krabicce, tak ho muzu mit ve vetsi miniatx bedne za stejnou cenu ve vyrazne lepsi konfiguraci. Nic vic, nic min.
            • Navic ty realne profi aplikace funguji diametralne jinak - na lokalnim stroji jen nastavujes co a jak chces, ukaze ti to maximalne nejakej nahled, a vlastni vypocet se posle na servery. Z tohodle pohledu je trebas i ten slavnej photoshop takovy malovatko nadoma.

              Ostatne, zkus si v cemkoli udelat nejakou jednodussi 3D scenu ... a postvi na to raytrace. Jeden obrazek to bude i na hodne vykonym deskropu pocitat pri maximalni kvalite i nekolik hodin. A ty tech obrazku na sekundu filmu potrebujes 24 ... ;D.
          • Veskoslav
            Ano takový ArchiCad určitě, co? MAC jsou nehorázně drahé a platí se jenom za to, že je to Apple. Nic víc. A ano mám notebook od Apple. Ale jenom proto, že kamarád byl tak hodný a dovezl mi ho. Vyšel cca o polovinu levněji než u nás a ne, rozhodně polovina tvých "levných" programů nezastane funkci těch drahých. To jsi dost naivní.
  • bez PC by jedna hra stala 3000,- *1*
    • staci se podivat, jak to bylo driv s hudbou a jeji cenou, cim uzavrenejsi distribucni cesty, tim vetsi palky, ale ne, to konzolisti nepochopi, radsi si daj dalsi kolo svyho pongu *5*
      • HD pongu a se 4ma barvama! tak nejak by vypadali hry v roce 2014...
  • maros.goc
    nuž žiadny herný svet by nebol :) na čom by sa potom tie konzolové hry programovali? :) proste konzoly žijú a sú tu len preto, že existuje PC...bez PC by konzoly neboli :)
    • Tak samozrejme ze byl. Jeste v dobe, kdy uz PC dominovalo, tak se bez problemu daly sehnat workstationy postavene na jine architekture a to nejen od Apple. V roce 1999 jsem pracoval na stanicich od SGI (MIPS arch, Unixovy OS IRIX) a SUNu (SPARC arch, OS SunOS a posleze Solaris). Programoval jsem na tom v C, obcas s OpenGL a nasledne jsem to kompiloval pro ruzne platformy. Sice ty workstationy byly drahe jak cert, ale vykonem (ty SGI masinky) to strcilo do kapsy i ty nejvykonnejsi PCcka te doby a zrovna na programovani to bylo prijemnejsi, protoze jen samotna rekompilace vetsiho projektu, ktera na mem domacim P2 500 MHz trvala nekolik minut, tak na SGI strojku trvala desitky sekund :)
      • Presne. Prijde mi to jako nedavno a pro nekoho uz to je pradavna a neznama historie.
    • Přitom je to přesně naopak, že :D ..... Dříve byly konzole, než PC. Například třebas takové NES (Nintendo entertainment system tu byl již v roce 1977 (a to určitě nebyla první z konzolí, spíš už jedna modernější). Kdežto termín PC jako osbní počítač se ustálil jako termínus technicus pro osobní počítače řady Intel x86 až po roce 1980 :).
      • Docela sranda jak funguje dnešní fanatismus, ty pcčkáři mají v hlavě totální pyču, ale totální, radějí naklikají bez přemyšení mínuska jako ta pyča veskoslav a myslí si, že tak potlačí pravdu...
      • dobrej pokus bro
      • Meles ptakoviny hosanku ... ale to je tom, ze si vytah vcera ruku z nocniku ...konzole naopak navazaly na zmensovani pocitacu, ale veskery sw se pro ne vyvijel ... prave na pocitacich, protoze konzole byl vetsinou jen chip s procesorem, nejaka ta ramka a nejaka epromka kde byl vypalenej kod.
      • To tady nevysvetlis, spouste lidem uz znacka PC prijde jako obecne oznaceni pocitace, nikoliv jako jedna z hw platforem, takze nepochopi o cem mluvis. Je to stejne, jako kdyby playstation vyhral konzolovou valku a lidem by pojmy playstation a konzole splynuly v jeden a pak by playstation rikali vsem konzolim a mel bys tu playstation od nintenda, microsoftu, segy nebo atari.
      • tu jde spíš o tú "vec" na který se začalo programovat ne o to kdy se ustálil pojem PC *4*
      • napsal jsem snad něco co není pravda ? :D ... nebo se to jen někomu "nehodí" :D
        • Koukám, tady zas někdo přečetl jen první odstavec článku, co?
          • reakce nebyla na článek, ale na post pisatele v diskusi.
            • Oj, sorry. Jop, pak máš pravdu - "PC" opravdu až po konzolích.
        • 77? to uz byl na svete druhej apple...
          • Také nebyla řeč o počítačích jako takových, ale o termínu PC.
            • PC neboli "Personal Computer" == pocitac, dostatecne maly a levny, urceny pro vyuziti JEDNIM uzivatelem. Predchudcem byly salove pocitace, jejiz cena (i provozni) byla astronomicka, a proto se jejich cas musel peclive delit a planovat klildne i mesice dopredu. Tenhle koncept byl pozdejs doplnen o konzole pro uzivatele = tupe zobrazovadlo s klavesnici. To nic nemenilo na tom, ze uloha kazdeho uzivatele mela nejakou prioritu, nejaky vymezeny cas kdy mohla bezet ...

              PC nema zhola nic spolecneho s architekturou x86. Mam tu krabici od atari na ktery je ohromnej napis "Personal Computer".

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit