Přejít na výpis diskuzí

Jak hodnotí ve světě – Control

27.8.2019 14:38
Redakce Games.cz 37 příspěvků

Na první hodnocení další hry legendárního studia Remedy jsme byli už hodně dlouho zvědaví. Přeci jen Quantum Break zprvu taky vypadal parádně, ale nakonec to bohužel taková sláva nebyla. K nám se klíč dostal až včera, takže naší recenzi očekávejte někdy v nejbližších dnech. Zatím se tedy podívejte,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • MastaOfDisasta

    Na PC to je mozno fajn (idealne na hru s mysou) ale na PS4 je to hroza. Za vsetko hovori cca 700 uzivatelskych hodnoteni na metacritic s priemernou znamkou 4,6/10 https://www.metacritic.com/game/playstation-4/control Absolutne nehratelna hra s moznostou autoaim ktora vobec nefunguje.

  • Corvus

    Už to drtím (PC - Epic 😛 ). Je to fantastická psycho záležitost. Přesně jak jsem očekával. Skvostný umělecký design nemající ve světě her přemožitele (v současné době), sympatická hlavní postava (včetně vedlejších), neskutečný architektonický skvost a solidní akční stránka po vzoru těch nejlepších akčňáren od Remedy. Za mě oba palce nahoru! Podobně atmosférické a skvěle vyprávěné letos přinesla pouze A Plague Tale: Innocence.

    • mr.clayman

      A jak pestrá je samotná gameplay? Já o Control uvažuju, ale naposledy jsem od Remedy hrál Alana Wakea a ten mě s tou opakující se mechanikou osvítit-zastřelit začal zanedlouho docela nudit.

      • harbinger1945

        Uznávám že jsem to hrál včera jen hodinu, ale gameplay jako takovej je dost variabilní už teď na začátku. Prakticky během chvíle dostaneš zbraň kterou můžeš modifikovat na brokovnici nebo klasickou pistoli a telekinezi. 

        Ta hra má neskutečně destrukční model..je to jak z next-genu, tzn že skoro všechno můžeš telekinezí hodit na nepřítele, kryty můžeš rozstřílet(a nepřátelé tobě). K monotónosti to má daleko.

        A už teď na začátku hry je variabilita nepřátel dost slušná(a to zatím proti sobě máme jen infikovaný lidský protivníky).

  • TheGGG

    no mě spíš zajímá hodnocení hráčů, než recenze od "profesionálů"... a taky jaká je optimalizace na PC, protože QB byla hrůůůůůůza...

    • TheGGG

      takže podle prvních videjí optimalizace otřesná... Na high neudrží gtx1080 60fps a gtx1070 neudrží 60fps pomalu ani na medium a ve FullHD s ray tracingem (aka největší marketingovou bublinou od dob 4K rozlišení) neudrží na High 60fps ani RTX2080Ti... takže pěkný fail...

      jestli to ps4 pro utáhne na medium na 30fps stabilně (což možná ne), tak kupuji na konzoli... nebudu jak blb štelovat dvě hodiny grafiku jen abych ve FullHD dostal 60fps z (očividně už zaostalé) gtx1080 aka overkill na FullHD na mnoho let dopředu, jak mě jistí experti tvrdili

      • GTX1080 nezvládá ve FHD v plných detailech spoustu her, navíc, když v high nastaveních je i 4xMSAA, ale to je holt víc jak 3 roky stará grafika, která už je na konci svého morálního životního cyklu a je pomalu třeba koukat po náhradě.


        A RTX2080Ti samozřejmě zvládá High RT na víc jak 60 FPS. Moje 2070 Super dává tu hru v max. out nastaveních (tzn max rasterizace + max RT) na 2560x1080 v průměru na 47FPS, na FHD se drží kolem 60FPS, když se vypnou indirect difused lights, kter v obraze dělají drobné artefakty a vypne MSAA, tak ta hra na 2070 Super běží i na tom ultrawide kolem 60FPS, když se zapne DLSS, tak mi hra běží kolem 80FPS.


        Hrát tu hru bez RT je hřích je to neskutečný rozdíl v tom jak ta hra vypadá, má to naprosto jinou atmosféru. A špatnou optimalizaci nevidím, hra běží stabilně, nemá výkyvy frameratu, nemá stuttery.. Náročná hra neznamená neoptimalizovaná hra. Smiřte se s tím, že aktuální, byť jen rasterizované grafické efekty vyžadují velkou porci výkonu a požadavky her se budou dále zvyšovat, jak roste grafický výkon a nové grafiky zvládají nové požadavky her lépe než papírově podobně výkonné grafiky starších generací. Právě staré grafiky z generace Pascal, Vega, Polaris už nejsou připravené zvládat nové hry tak dobře, nůžky se budou stále více rozevírat

        • TheGGG

          zajímavé je, že videa na YT z testování Control a RTX2080Ti říkají něco jiného.... jinak pokud trochu přes tři roky stará karta GTX 1080, která ve své době bývala špička nedokáže slušně rozjet obyčejnou šedivou nevýraznou koridorovku, tak je něco hodně špatně s hrou i herním průmyslem...

          opět zřejmě další případ uměle navyšované náročnosti her za účelem prodeje dalších a dalších karet... řeči o tom, jak se dá hrát na 5 let starém PC jsou samozřejmě mimo. Zlatá éra PS3 a x360 kdy se řadu let nic neměnilo.

          A pokud Control nemá nic jiného co nabídnout, než nějaká světélka navíc pro lidi s předraženými GPU, pak ta hra nemá vůbec nic co nabídnout....

          • Jaká videa? prosím o nějaké odkazy? Tady je jeden ode mne: Výkony různých karet v Controlu. GTX1080 byla výkonová špička asi 4 měsíce než vyšla 1080Ti, jinak je to byla midrange karta, žádný high end. Tak tak dává FHD v max nastaveních, i takový starý nenáročný  Witcher 3 znamenal že musním snížit AA aby hra nepadala pod 60FPS v minimech.

            Problém je že lidi hodnotí "líbivost" hry, nikoli technické provedení. Kolik her třeba řeší global illumination, dynamic particle efekty, etc. A jak moc autoři optimalizují?


            Optimalizace není jen oprava špatně napsaného kódu, jak asi všichni obecně vnímají. Optimalizace je nejčastěji redukce požadavků tak aby se ušetřily zdroje. Snížím tu a tam nějaký detail, dám do scény méně objektů, udělám méně podrobný destrukční model prostředí, snížím vzdálenost na které renderuji efekty, objekty, uberu zdroje světel, shadow mapy budu renderovat v nižším než nativním rozlišení, nebo využiji metod, kdy jen část scény (tam kde se hráč bude focusovat) a tu renderuji v plném rozlišení a zbytek scény bude renderovaný v nižším rozlišení a upscalovaný. To jsou skutečné optimalizace. Takže hra která možná nevypadá tak krásně může být technicky daleko náročnější protože autoři tu hru jednoduše neočesávají tolik co jiní.


            Hrát se samozřejmě dá i na slabším HW, ale člověk nesmí očekávat plné detaily, nebo nativní rozlišení, hráč se starým železem musí také optimalizovat své požadavky (kvalita, rozlišení, rychlost), dokud nenavýší zdroje (výkonnější hw). Za poslední 4 roky šel grafický výkon o víc jak 100% nahoru v rasterizaci, v případě zohlednění RT o několik stovek procent.

            • TheGGG

              teď nemůžu najít rtx 2080ti ve fullhd, ale tady je otřesný výkon v 1440p https://www.youtube.com/watch?v=6SWCKrYdcZY

              a to se s kartou za 30 k vyplatí... směju se každému kdo se nechá od výrobců HW podojit... gtx1080 rozhodně byla ve své době špička, obhajovat uměle navyšování HW náročnosti to je od hráče šílené

            • Tohle jsem včera pouštěl do éteru. 2560x1080, Vše max, kromě MSAA, to je OFF, a off je indirect diffuset lighting, DLSS ON. Rock stable 60FPS, video ale chvílemi laguje, bohužel při RTX ON už NVENC nestíhá, lock na 60FPS vsyncem.

              Control, rock stable 60FPS

              • TheGGG

                Reakce na příspěvek:

                bez FPS ukazatele to nemá žádnou váhu

                • Reakce na příspěvek:

                  on tam samozřejmě je, vpravo dole

                  • TheGGG

                    Reakce na příspěvek:

                    bohužel pro tebe jsem si pustil i jiná videa co tam máš z Control a v některých už to tak rok solid není... dropy jak hrom při akčnějších scénkách... a to sis musel osekat grafiku o MSAA

                    https://www.twitch.tv/videos/473295357

                    • Reakce na příspěvek:

                      viz níž dávám video, tam je plná rasterizace i s 4xMSAA, krom toho rozptýleného RT světla vše zapnuté a hra běží mezi 60-80 FPS na Ultrawide.


                      Ti lidi nezapínají DLSS. To nakopne výkon skoro o 50%

                      • TheGGG

                        Reakce na příspěvek:

                        nad 60fps to běží jen s vypnutým RT, tedy se potvrzuje co jsem říkal, RT je nesmysl bez ohledu na kartu... a pokud chceš ukazovat něco relevantního, pak framerate jen v těžké akci, ne při běhání v prázdné místnosti... ten rozdíl mezi prázdnou šedou chodbou a divokou akcí je klidně i 40 fps... framerate v prázdné místnosti mě nezajímá

                        • Reakce na příspěvek:

                          ale mě to ve vyšším rozlišení než FHD, jen na 2070 Super běží s RT on na víc jak 60FPS s max out nastavením kvality a DLSS.


                          Control běží luxusně vzhledem k tomu kolik toho dělá. Dosud hry přinesly jen jeden RT efekt, BFV reflexe, SotTR stíny, Metro global illumination. Control má vše dohromady a lze zapnut/vypnout cokoli.


                          Tady je detailní popis co a jak: https://www.youtube.com/watch?v=gJ7gdBGXODI

                          • TheGGG

                            Reakce na příspěvek:

                            ukaž mě tedy jedno tvé video, kde bude intenzivní boj, bude to alespoň ve FHD nebo víc, s max nastavením a stabilními 60FPS při RT on... nějak se v těch tvých videjích začínám ztrácet.... jedno video, kde to vše bude a uznám, že máš pravdu.

                            BTW: skutečně ať je tam intenzivní kombat, ne běhání po prázdné hale

                            BTW2: sorry jako, ale postnul jsi mě video od nvidie, stejné korporace, která se všem snaží namluvit, že bez RTX karet se nedá pomalu ani žít... to jsou prostě PR řeči... pokud je hra dobrá, tak RT nepotřebuje, špatnou hru to nezachrání... skutečně velký vliv na vzhled jsem zatím nezaznamenal

                            Zatím RT působí podobně jako 4K, skoro nikdo to nepoužívá, jen hoši z marketingových oddělení

                            • Reakce na příspěvek:

                              moc intenzivních bojů v té hře není, je to taková pohodová hra. https://www.twitch.tv/videos/473290374 asi po 2 minuty je tam přestřelka. FPS z  z Experience. Ještě jednou připomínám že hraju s použitím AI - zapínám DLSS které ten výkon navyšuje o cca 50%, bez něj bych byl v těhle situacích na low 40.

                              Bojové scény s výkonem v podstatě nic nedělají. Hra není náročná na CPU a animace spojené s bojem jsou poměrně nenáročné, největší dopad na výkon jsou právě ty reflexe. Screen space reflections a global reflections na 2080Ti v 1440p znamenají propad 28FPS, RayTraced reflections mají dopad na výkon jen 18FPS a jsou výrazně kvalitnější.

                              RT pak navíc přináší transparent reflections, to jsou odrazy v oknech. Bez něj vidím vše za sklem, kdežto když se na to sklo promítnou odlesky, dost zásadně to mění možnosti vidět za to sklo. Mimochodem raytraced odrazy mohou být i zajímavý taktický prvek, v kolika hrách můžu vidět nepřítele který mi jde do zad v odlesku na nějakém předmětu před sebou?

                              • TheGGG

                                Reakce na příspěvek:

                                https://www.twitch.tv/videos/473295357


                                toto je taky tvé video? Jaké jsi měl tady nastavení, že se to na 60fps nedrží?

  • Jack1947

    Tak zdá se že už se asi nezbaví nálepky Quantum Break škoda no... teda já nečekal nic extra ale mohli to trochu udělat lepší, aspon že to není epizodní seriál jako Quantum...

    Z dříve poměrně dobrých vývojářů se stanou doslova béčka... a neřikám já si Quantum užil jen prostě se to moc nepovedlo, od tvůrců Max Payne 1,2 a Alnwake +datadisc čekal člověk poněkud více no.

    • harbinger1945

      Tohle ale fakt není béčko. Už od začátku z toho tříská dost neskutečná atmosféra a během první hodiny se xkrát zastavíš a řekneš si "a co je ku... tohle?".

      Grafika je skvělá(jedna z nejlíp vypadajích her na PS4) a fyzika je totálně neskutečná..je to jak next-gen :D 

      • Jack1947

        Quantum break 1,5

      • Jj a to konzole vypadají ještě pěkně bídně, PC s RT je naprosto jiné kafe a rozdíl je patrný na první pohled.

        RTX OFF a RTX ON nicméně tady je zapnuté i indirect diffused lights, které tam způsobuje artefakty v podobě zrnitosti a nejde to rozumně potlačit ani doostřovacím filtrem s redukcí film grainu. Nejvíc jdou artefakty vidět na postavách a světlých plochách. Bez něj je to mnohem čistší. Snad to poladí, to rozptýlené nepřímé světlo dává grafice lepší hloubku.

        • TheGGG

          kvůli tomu si mám kupovat kartu za desítky tisíc a hrát s frame dropama? Aby se mě trochu jinak odráželo světlo na zdi....? to bych musel být pěkný ******

          • Jaké desítky tisíc RTX karty začínají na 10, rozumná volba je RTX2070 Super, ideální na nekompromisní detaily se slušnými FPS ve FHD, výkonná karta na 1440p pokud člověk nechce nej kvalitu a zároveň vysoké FPS.


            Taktéž nepozoruju žádné FPS dropy, hra mi běží konstantně 60FPS (adaptive +vsync) bez locku dává 80+ a to v 1080p Ultrawide, což je požadavky mezi FHD a 1440p.


            Za GTX1080 jsem zaplatil 21,4k koupil jsem ji v prvních minutách prodeje. Za 2070S v prémiové MSI edici jen 16 tisíc, 2070S je v průměru o 30% výkonnější v rasterizaci a cca 2.5-3 násobně v RT. Byl to zatraceně dobrý a levný upgrade.


            A ano, kupoval jsem to primárně kvůli RTX, kvůli realističnějšímu podání grafiky, přesně o to mi ve hrách jde. I když ta GTX1080 už fakticky nestačila na novější hry ani bez RT. V některých hrách nedala ani 60FPS AVG, natož 60FPS 1% low, které je pro mě cílová hodnota.

            • TheGGG

              tak určitě 60 fps

              https://www.youtube.com/watch?v=byn2hBk8g6o

              • Reakce na příspěvek:

                Nj, když se štítí zapnout DLSS, tak mu není pomoci. Dal jsem recording kde je overlay z MSI afterburneru včetně průběhu frametimes, 2070S v 2560x1080 dává docela spolehlivě 60+, žádný stuttering.

                video

                DLSS zapínám někde po půlce.

                • TheGGG

                  Reakce na příspěvek:

                  dle videa to vypadá, že to plynule na 60fps běží jen když je RT vypnutý, čímž se potvrzuje, jak je to zbytečná HW žeroucí technologie...

                  • Reakce na příspěvek:

                    Od 4. minuty je tam plná rasterizace a plný raytracing plus DLSS, běží to  někde i přes 80 FPS, jinak typicky mid 60.

                    • TheGGG

                      Reakce na příspěvek:

                      no nevím, do třetí minuty se to framedropuje někde kolem 40-50fps, pak vypneš RT a běží to nad 60fps... přesně ve 2:55 jsi vypnul RT.

                      Pak jsi teda zase ke konci RT zapnul a do toho jsi zapnul DLSS což nevím co je a ani nechci vědět, ale nějak to snižuje rozlišení... no ale stejně mám doma jen gtx1080 a konzole, takže hra není pro mě...

                      udělat hru, kterou jakž tak rozjede pár lidí s RTX a ještě při tom musí šaškovat s nastavením, to je hodně chybný krok...

                      a BTW: ta hra na mě graficky vůbec nedělá dojem, šedý koridor s pár světýlky a trochu lepší destrukcí... ET řeči kolem mě nezajímají... když zapnu witchera 3 na MAX s gtx1080 ve FULL HD hodně přes 60FPS a vizuálně to vypadá stokrát líp.

  • Epic ..

    • Maxianimal

      správně, ta hra je epická

  • Asi to nemá českou lokalizaci že?

    • Corvus

      Ne.

  • dworkin

    Vychází na hlavní platformy, ale na PS4 to má nějaký exkluzivní obsah (?). 

    • Ano, krom nějaké kosmetiky i nějakou misi navíc. Otázkou je, zda to bude time limited a třeba po roce to půjde na všechny platformy, nebo to zůstane čistě na PS4.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit