Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • MastaOfDisasta

    Na PC to je mozno fajn (idealne na hru s mysou) ale na PS4 je to hroza. Za vsetko hovori cca 700 uzivatelskych hodnoteni na metacritic s priemernou znamkou 4,6/10 https://www.metacritic.com/game/playstation-4/control Absolutne nehratelna hra s moznostou autoaim ktora vobec nefunguje.

  • TheGGG

    no nevím, do třetí minuty se to framedropuje někde kolem 40-50fps, pak vypneš RT a běží to nad 60fps... přesně ve 2:55 jsi vypnul RT.

    Pak jsi teda zase ke konci RT zapnul a do toho jsi zapnul DLSS což nevím co je a ani nechci vědět, ale nějak to snižuje rozlišení... no ale stejně mám doma jen gtx1080 a konzole, takže hra není pro mě...

    udělat hru, kterou jakž tak rozjede pár lidí s RTX a ještě při tom musí šaškovat s nastavením, to je hodně chybný krok...

    a BTW: ta hra na mě graficky vůbec nedělá dojem, šedý koridor s pár světýlky a trochu lepší destrukcí... ET řeči kolem mě nezajímají... když zapnu witchera 3 na MAX s gtx1080 ve FULL HD hodně přes 60FPS a vizuálně to vypadá stokrát líp.

  • TheGGG

    https://www.twitch.tv/videos/473295357


    toto je taky tvé video? Jaké jsi měl tady nastavení, že se to na 60fps nedrží?

  • Od 4. minuty je tam plná rasterizace a plný raytracing plus DLSS, běží to  někde i přes 80 FPS, jinak typicky mid 60.

  • moc intenzivních bojů v té hře není, je to taková pohodová hra. https://www.twitch.tv/videos/473290374 asi po 2 minuty je tam přestřelka. FPS z  z Experience. Ještě jednou připomínám že hraju s použitím AI - zapínám DLSS které ten výkon navyšuje o cca 50%, bez něj bych byl v těhle situacích na low 40.

    Bojové scény s výkonem v podstatě nic nedělají. Hra není náročná na CPU a animace spojené s bojem jsou poměrně nenáročné, největší dopad na výkon jsou právě ty reflexe. Screen space reflections a global reflections na 2080Ti v 1440p znamenají propad 28FPS, RayTraced reflections mají dopad na výkon jen 18FPS a jsou výrazně kvalitnější.

    RT pak navíc přináší transparent reflections, to jsou odrazy v oknech. Bez něj vidím vše za sklem, kdežto když se na to sklo promítnou odlesky, dost zásadně to mění možnosti vidět za to sklo. Mimochodem raytraced odrazy mohou být i zajímavý taktický prvek, v kolika hrách můžu vidět nepřítele který mi jde do zad v odlesku na nějakém předmětu před sebou?

  • TheGGG

    ukaž mě tedy jedno tvé video, kde bude intenzivní boj, bude to alespoň ve FHD nebo víc, s max nastavením a stabilními 60FPS při RT on... nějak se v těch tvých videjích začínám ztrácet.... jedno video, kde to vše bude a uznám, že máš pravdu.

    BTW: skutečně ať je tam intenzivní kombat, ne běhání po prázdné hale

    BTW2: sorry jako, ale postnul jsi mě video od nvidie, stejné korporace, která se všem snaží namluvit, že bez RTX karet se nedá pomalu ani žít... to jsou prostě PR řeči... pokud je hra dobrá, tak RT nepotřebuje, špatnou hru to nezachrání... skutečně velký vliv na vzhled jsem zatím nezaznamenal

    Zatím RT působí podobně jako 4K, skoro nikdo to nepoužívá, jen hoši z marketingových oddělení

  • ale mě to ve vyšším rozlišení než FHD, jen na 2070 Super běží s RT on na víc jak 60FPS s max out nastavením kvality a DLSS.


    Control běží luxusně vzhledem k tomu kolik toho dělá. Dosud hry přinesly jen jeden RT efekt, BFV reflexe, SotTR stíny, Metro global illumination. Control má vše dohromady a lze zapnut/vypnout cokoli.


    Tady je detailní popis co a jak: https://www.youtube.com/watch?v=gJ7gdBGXODI

  • TheGGG

    nad 60fps to běží jen s vypnutým RT, tedy se potvrzuje co jsem říkal, RT je nesmysl bez ohledu na kartu... a pokud chceš ukazovat něco relevantního, pak framerate jen v těžké akci, ne při běhání v prázdné místnosti... ten rozdíl mezi prázdnou šedou chodbou a divokou akcí je klidně i 40 fps... framerate v prázdné místnosti mě nezajímá

  • TheGGG

    dle videa to vypadá, že to plynule na 60fps běží jen když je RT vypnutý, čímž se potvrzuje, jak je to zbytečná HW žeroucí technologie...

  • viz níž dávám video, tam je plná rasterizace i s 4xMSAA, krom toho rozptýleného RT světla vše zapnuté a hra běží mezi 60-80 FPS na Ultrawide.


    Ti lidi nezapínají DLSS. To nakopne výkon skoro o 50%

  • Nj, když se štítí zapnout DLSS, tak mu není pomoci. Dal jsem recording kde je overlay z MSI afterburneru včetně průběhu frametimes, 2070S v 2560x1080 dává docela spolehlivě 60+, žádný stuttering.

    video

    DLSS zapínám někde po půlce.

  • TheGGG

    bohužel pro tebe jsem si pustil i jiná videa co tam máš z Control a v některých už to tak rok solid není... dropy jak hrom při akčnějších scénkách... a to sis musel osekat grafiku o MSAA

    https://www.twitch.tv/videos/473295357

  • on tam samozřejmě je, vpravo dole

  • TheGGG

    tak určitě 60 fps

    https://www.youtube.com/watch?v=byn2hBk8g6o

  • TheGGG

    bez FPS ukazatele to nemá žádnou váhu

  • TheGGG

    teď nemůžu najít rtx 2080ti ve fullhd, ale tady je otřesný výkon v 1440p https://www.youtube.com/watch?v=6SWCKrYdcZY

    a to se s kartou za 30 k vyplatí... směju se každému kdo se nechá od výrobců HW podojit... gtx1080 rozhodně byla ve své době špička, obhajovat uměle navyšování HW náročnosti to je od hráče šílené

  • Tohle jsem včera pouštěl do éteru. 2560x1080, Vše max, kromě MSAA, to je OFF, a off je indirect diffuset lighting, DLSS ON. Rock stable 60FPS, video ale chvílemi laguje, bohužel při RTX ON už NVENC nestíhá, lock na 60FPS vsyncem.

    Control, rock stable 60FPS

  • Jaká videa? prosím o nějaké odkazy? Tady je jeden ode mne: Výkony různých karet v Controlu. GTX1080 byla výkonová špička asi 4 měsíce než vyšla 1080Ti, jinak je to byla midrange karta, žádný high end. Tak tak dává FHD v max nastaveních, i takový starý nenáročný  Witcher 3 znamenal že musním snížit AA aby hra nepadala pod 60FPS v minimech.

    Problém je že lidi hodnotí "líbivost" hry, nikoli technické provedení. Kolik her třeba řeší global illumination, dynamic particle efekty, etc. A jak moc autoři optimalizují?


    Optimalizace není jen oprava špatně napsaného kódu, jak asi všichni obecně vnímají. Optimalizace je nejčastěji redukce požadavků tak aby se ušetřily zdroje. Snížím tu a tam nějaký detail, dám do scény méně objektů, udělám méně podrobný destrukční model prostředí, snížím vzdálenost na které renderuji efekty, objekty, uberu zdroje světel, shadow mapy budu renderovat v nižším než nativním rozlišení, nebo využiji metod, kdy jen část scény (tam kde se hráč bude focusovat) a tu renderuji v plném rozlišení a zbytek scény bude renderovaný v nižším rozlišení a upscalovaný. To jsou skutečné optimalizace. Takže hra která možná nevypadá tak krásně může být technicky daleko náročnější protože autoři tu hru jednoduše neočesávají tolik co jiní.


    Hrát se samozřejmě dá i na slabším HW, ale člověk nesmí očekávat plné detaily, nebo nativní rozlišení, hráč se starým železem musí také optimalizovat své požadavky (kvalita, rozlišení, rychlost), dokud nenavýší zdroje (výkonnější hw). Za poslední 4 roky šel grafický výkon o víc jak 100% nahoru v rasterizaci, v případě zohlednění RT o několik stovek procent.

  • Jaké desítky tisíc RTX karty začínají na 10, rozumná volba je RTX2070 Super, ideální na nekompromisní detaily se slušnými FPS ve FHD, výkonná karta na 1440p pokud člověk nechce nej kvalitu a zároveň vysoké FPS.


    Taktéž nepozoruju žádné FPS dropy, hra mi běží konstantně 60FPS (adaptive +vsync) bez locku dává 80+ a to v 1080p Ultrawide, což je požadavky mezi FHD a 1440p.


    Za GTX1080 jsem zaplatil 21,4k koupil jsem ji v prvních minutách prodeje. Za 2070S v prémiové MSI edici jen 16 tisíc, 2070S je v průměru o 30% výkonnější v rasterizaci a cca 2.5-3 násobně v RT. Byl to zatraceně dobrý a levný upgrade.


    A ano, kupoval jsem to primárně kvůli RTX, kvůli realističnějšímu podání grafiky, přesně o to mi ve hrách jde. I když ta GTX1080 už fakticky nestačila na novější hry ani bez RT. V některých hrách nedala ani 60FPS AVG, natož 60FPS 1% low, které je pro mě cílová hodnota.

  • TheGGG

    kvůli tomu si mám kupovat kartu za desítky tisíc a hrát s frame dropama? Aby se mě trochu jinak odráželo světlo na zdi....? to bych musel být pěkný ******

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit