Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Za 20 € by možná člověk uvažoval. Ale ty hry, zejména 3. díl fakt nestárnou dobře, myslel jsem si že člověku bude při hraní (PS5 u kámoše) zase naskočí ta nostalgie, ale nějak se nedostavila. A o tom, že tak hnusně odfláklá hra ani nedokáže 4k a 60 fps. Z Rockstaru odešli už všichni, co ho dělali Rockstarem. CP2077 možná byl průšvih, který jsem nedávno dojel na PS4 PRO a dobré, ale tady vidím to, co se stalo Bethesdě po posledním ME a Blizzardu po katastrofě "Vy nemáte mobilní telefony". Vzali to zkratkou. Ze skály. A Rockstar a jeho dojení V. dílu je jenom důkazem. A to, že vyšly tyhle "remastery" to jenom dokazuje. Hlavně že ušetřili za licence na hudbu. 

    • medveddd

      Neviděl bych to tak černě. Nějací decision-makers, kterým šlo jenom o prachy, rozhodli, že se to plácne mediocre vývojářům mobilních her, ale pokud hodnotím poslední dva major releasy (RDR2 a GTA:V), Rockstar je pořád naprosto schopen vydat výbornou hru.

      Pokud v čele sedí lidi, co rozhodujou o tom, že ty hry budou zároveň ždímat a doufat, že si je lidi koupí 4x, to mně je fuk - pokud jednou dvakrát za dekádu vydají fakt dobrou hru, jsem naprosto spokojen, rád si jí jednou koupím a jestli pak chtějí ztrácet čas taháním dalších peněz z lidí, co jim je dají, ať si poslouží. Od hodiny je neplatím a na GTA:VI si klidně počkám.

      • GTA V vyšlo v roce 2013. Je to 8 let. V herním průmyslu obrovské číslo. A RDR je skvělá hra, skvělý příběh. Ale pokud člověk to jede podruhé, tak si všimne, že gameplay samotný je poněkud nudný a střelba vyloženě tragická. 


        Takže poslední velké představení a vydání je RD2 a opět, jsou to 3 roky od vydání. Takže Rockstar udělal za poslední 3 roky akorát definici ždímacího GTA V na novou generaci konzolí, protože ani tento remaster nedělali oni, ale šoupli to 3. straně. 

        • medveddd

          Však píšu jednu dvě hry za dekádu, ne hru každý tři roky.

          • Max Payne, GTA 3, Vice City, MP2 a San Andreas vyšlo během 3 let, GTA IV pak o 4 roky později. O další dva roku RDD, o rok později L.A. Noire, o rok později MP3 a nakonec o další rok později GTA V. 


            Takže abych naboural logiku, takže Rockstar od roku 2000 do roku 2012 (bez GTA V) vyšlo a robilo Rockstar studio na 9 hrách. Za 12 let. Za posledních 8 let pak vydalo dvě hry. Už vidíš ten rozdíl? Šlo to celé někam a dojení GTA V, které "vyšlo" 2013 na X360 atd, v roce 2014 na PS4 atd, v roce 2015 na pc a v roce 2021 na PS5. Takže abych to shrnul, z Rockstar odešla většina lidí včetně zakladatele, kteří se podíleli na zlaté éře. Od vydání GTA V, které vyždímají tak do roku 2023, vyšel akorát RD2 a v  roce 2020 potvrdili, že nevyjde žádné SP příběhové DLC. Takže jednu hru ždímají znova a znova, druhá je co se týče SP mrtvá, protože dvakrát mi stačilo.

            • omiklon

              Maxe 1, 2 a LA Noire nedělal přímo R*

            • medveddd

              Rozumím, co ti na tom vadí, určitě těch her teď vydávají míň, opak netvrdím.

              Co se snažím říct je to, že dokud drží kvalitu, snížená kvantita mě netrápí. Nevím už, jak jinak to napsat.

              • Reakce na příspěvek:

                A já ti říkám, že kvalita tam už fakt není, protože současný tým žádnou novou hru nevydal. A pokud si hrál více než jednou například RD2, tak zjistíš, že gameplay je horší průměr například a spousta věcí ti začne vadit přesto, jak ta hra je skvělá. O GTA V ani nemluvit, tam to vypadá, že z původního vývojářského týmu zbylo jenom torzo.

  • RAMIUS89

    Veď to Vice city vyzerá jak pixarovka. Hlavne že odstránili starú dobrú pôvodnú trilógiu. A ja si ju musím sťahovať z netu.


  • No jo. Ono je to s tím těžké. V jádru jsou to pořád ty stejné hry a za mě zestárly dost dobře (i tak trojka je pořád zábava). Grafická vylepšení jsou fajn (až na absurdní déšť). Odrazy, stíny, textury, dohled... rozhodně plus a kouká se na to mnohem líp.

    Ale v aktuálním stavu je to prostě zabugované. Člověk nemá chvilku, kdy by nenarazil na nějaký bug. Od grafických, přes padání hry až po naprostý zákys v SA, kdy hra padá při jedné příběhové animačce. Takže není jak pokračovat, dokud to někdo neopraví.

    Je z toho cítit ta uspěchanost. Jako by to mělo být původně na dvacáté výročí, pak to torkšu odložili, ale stejně je R* donutil to vypadat co nejdřív. Přitom by tomu ještě tak půl roku vývoje prospělo.

    Ono je to sice jakože remaster. Ale vlastně dělaný formou remaku. Takže z hlediska vývoje je to srovnatelné s Deamons Souls (překopané do nového enginu). Jen s cílem, aby si to zachovalo původní grafiku, takže to vypadá jako remaster. Ale bohužel tím, že to updatovaná stará hra, ale přeplápělo se to jinam, tak to přineslo dost problémů, které snad opraví.

    • Ten pád při animaci je způsoben špatným crackem, kup si originál nebo stáhni z gamepassu. Já GTA:SA z gamepassu dohrál do konce bez problémů (ale bugy tam jsou, to je pravda).

    • redicius

      Demon's Souls a jinak jsem četl, že trilogie je zřejmě port z mobilů, podle chybějícího konkrétního obsahu a dalších konkrétních náznaků.. zatím nekupuju, taky proto, že to není ne steamu a chtěl jsem si to zahrát pak na Steam decku :-/

      • Tím chybějícím obsahem myslíš některou hudbu? To myslím nemá společného s tím odkud portovali, ale že jim prostě vypršeli licence a nepodařilo se je obnovit. Jinak se mobilní verze něčím lišili? (krom grafiky a ovládání, které ale vylepšili) Jakože port z PC kódu by byl něčím lepší a měl něco navíc?

        • redicius

          Jinak, nesnažím se byt hater, snažím se pochopit, co se stalo a maximálně mě to štve, protože zrovna u GTAIII a Vice city jsem chtěl refreshnout vzpomínky a teď nevím, jestli se na to nevyprdnout ...

        • redicius

          Četl jsem že i modely některých postav chybí, prý ve srovnání menší zalidnění, méně aut na ulici. (Prodávám informace jak jsem nakoupil, zatím jsem radši hru v tomto stavu nekupoval.) Článků a rozborů na to jde vygooglit, viz třeba

          https://www.gamereactor.eu/remastered-gta-san-andreas-is-actually-a-mobile-port/

          a tady je celý video s mrakem ukázek, kde se docela dobře vidí, že zřejmě pomocí AI upscalovali z mobilních portů textury ..

          https://youtu.be/VhKLQ3K-uMc?t=441

          a tady třeba konkrétně, co jde vidět že je u mobilní verze jinak a promítlo se to do nového remasteru:

          https://youtu.be/VhKLQ3K-uMc?t=663

          Jinak, mobilní verze by měly taky teď dorazit ne?

        • Nepodařilo? Ne, nezaplatili. TO je rozdíl.

  • I když jsem tvrdil, že si to nekoupím, tak mě vzpomínky nalákaly a já neodolal. Na chvíli jsem začal trojkou, hra celkem prokoukla, efekty a odlesky vypadají moc pěkně, až tedy na ten déšť, to je šílenost. Hra samotná sice už dost zestárla, ale dovedl bych si představit to hrát a dohrát. Akorát mi scházela atmosféra z původní hry, kde byl takový nazelenalý filtr a mlha při horším počasí, jestli si dobře pamatuji. Vice CIty jsem jen letmo zkusil a vrhnul se na San Andreas. Zase, efekty vypadají pěkně, dynamické světlo, prokouklo to, hraje se to v pohodě. Ale značně se mi nedostavuje původní atmosféra v podobě oranžového filtru, vlnící se vzduch. Budiž. Některé postavy vypadají šíleně, 100% dohled skrz celou mapu je šílenost, s tím souvisí i rozplyzlé textury na velmi vzdálených objektech. Nějaká ta chybějící hudba, šílené chování npc a vozidel, kdy začnou doslova bláznit, běhat, šílet, bourat, policie se mi naspawnovala tak pět metrů před autem, zjednodušené prvky misí, minihry, zdá se mi, že ve hře nejsou nějaké skromné a nenápadné detaily. Pamatuji třeba, že ne v každém autě hrálo autorádio stejně, tady jsem si nevšiml. Nebo rozdíl chůze namakaného CJ. No zažádal jsem o refund (taky zážitek, kdy jsem vyplnil kompletní formulář na podpoře a přišel email na adresu, kterou jsem uváděl při koupi, jestli je to můj email). Nainstaloval jsem si hru ze Steamu a stáhl Definitive Edition Project mód. Až na některé modernější detaily a odlesky, ovládání, daleko lepší a i s intenzivní původní atmosférou, za 0,- a se vším, co obsahovala původní hra, s maximálním vyhlazováním, 21:9... 

  • Tak ono to prostě moc dobře nezestárlo. Celá interakce hry omezená na WASD, LMB, RMB a F je dnes prostě v žánru málo. Tehdy to byly bombový hry a strávili jsme tam stovky hodin..dnes se to nedá vydržet. To nemluvím ani o nekompromisním restartování misí od začátku  když umřete, dnes na to nikdo nemá čas ani nervy. Být rockstarem rozdám to zadarmo těm co už to maj a moc o tom nemluvim. Přijde mi, že moc práce si s tim nedali, nevidim moc rozdíl proti originaálu, je to jen přeleštěný.

    • Mas pravdu a som z toho smutny :). Dostal som sa vo VC po Diaza, pobehal trochu v meste a uz ma to nebavi hrat. Kedysi to boli stovky hodin na PIII 700 MHz :).

    • n0rd

      Čiastočne súhlasím, ale napríklad reštartovanie misie beriem ako samozrejmosť... to by zmenilo koncept hry. Old school. Mňa naopak serie dnešný prístup moderných "gejmerov", ktorý potrebujú checkpoint pred každým zákysom a automatické healovanie... Trilogy som si kúpil v predpredaji a jediné čo ma sralo bolo, že mi to stiahli po prvom dni gamingu :D Došiel som z práce a vidím, že je to nazad! Nostalgy fest môže pokračovať :)

      • To ukládání nesouvisí s žádnou oldschoolovou hratelností. Ten manuální způsob ukládání u mnoha her vznikl hlavně kvůli konzolím. Tyto paměťové karty měli omezený počet přepisovacích cyklů a časté ukládání by jim tak neprospělo. Některé PC hry jako Silent Hill 2 a 3 či staré Tomb Raidery bylo možné např. na rozdíl od jejich konzolových verzí ukládat kdykoli a ne jen na statických místech. S PS 3 se od tohoto ukládání začalo u mnoha her upouštět. U hororovek má v dnešní době manuální ukládání na statických místech stále svoje místo, ale u RPGček a her s otevřeným světem je to přežitek (manuální ukládání na jakémkoli místě by mělo být dnes už samozřejmostí) a bazírování na těchto zkostnatělých mechanikách považuji za zpátečnické.

      • palcov

        Ono se to vyvíjelo i v rámci GTA. Nejhorší byl první díl, kde jste snad museli dohrát celé město (!) pokud si dobře pamatuju, jinak se postup neuložil. K tomu skoro každý druhý úkol na čas a životy omezené. Ve druhém díle už jste mohli ukládat v garáži, ale stálo to docela velké herní peníze, takže po každé misi to zdaleka nešlo. Přesto byla dvojka pekelně zábavná. Za mě jsou 2 a SA nejlepší díly GTA.

        • Ano, jedinicka bola brutalna a nekompromisna :) Nie ako dnes, vsetko outline glow, autosave, autocover, autoaim, autoass wipe .. :)

      • redicius

        Nevím co je špatnýho na checkpointech v roce 2021. Taky nevykřesáváme oheň o dva křemeny. Když jsem ve GTAIV honil v misi někoho přes půl mapy a pak sem narazil do sloupu (protože prostě sem lama), tak sem se musel vrácet 15 minut vracet na start, pak zase pokus a zase vracet se .. to není odschool hratelnost, to byla debilita už tehdy..

        • JamesFaith

          Souhlas s GTA IV.

          Některé mise, které začínaly jízdou přes půl města a zádrhel přišel až po několika minutách hry, byly vyloženě zbytečné peklo.   

      • Opravdu nechápu ty kecy, že někdo chce checkpoint (ideálně rozumně umístěný) nebo prostě možnost kdykoli uložit. Protože tohle je prostě hra a zábava a chci mít možnost ideálně kdykoli hru opustit a vrátit se tam, kde jsem skončil. Nemám tolik času, abych třeba hrál nějaký úsek znovu jen kvůli tomu, že musim odejít nebo že se mi něco nepovede. V tom případě se hrdě hlásím k těm "moderním gamerům", ale spíš bych to nazval normálním člověkem, který prostě bohužel na hraní musí hledat čas a nemá čas ho ztrácet na prkotinách... Pokud chce někdo být gamer podle tvého gusta, může si hru prostě neukládat a dokazovat si, jak je super genius... Ostatní nechť si ukládají jak potřebují.

        • U GTAček mi to ukládání až na čtyřku moc nevadilo. Více mě to iritovalo u Kingdom Come, i když tam nešlo jen o tohle. Jinak se v tomto ohledu zřejmě také hlásím k moderním gamerům, kteří nehodlají ztrácet čas na těchto kravinách.

          • Přesně tak. A to jsem mohl ještě přidat trend posledních let, kdy část hry musíme opakovat ideálně kvůli bugu, samozřejmě nejlépe těsně před checkpointem. Nebo přímo po uložení ( a předchozí by se mohl pro jistotu smazat)... To by pak jeden fakt šel těm vývojářům podpálit kancelář...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit