Je spojení středověku a počítačových her ideální?
-
Nic proti tomu, aby se tu objevily se spozdenim clanky z Levelu... ale proc to k nim do haje nenapisete jako driv? Kvuli proklikum?
a) to muze bejt brany jako promo Levelu
b) Prestanete mrhat casem tech co to uz cetli.
😠
pro info: Level 283 str. 26, kategorie Tema, clanek Hledani svateho gralu s podtitulem: Je spojení středověku a počítačových her ideální?
-
Tak tohoto bych se zrovna nebál, vždy bude někdo, kdo bude prosazovat své "oblíbené" období. A jak to trefně vystih výše Magister, jsou jiná období na to opravdu herně mnohem hůře...
-
Naopak, středověk ještě může být celkem rád za zájem. Takový novověk je na tom ještě hůř. 😀
-
Nemůžu sloužit - řiká se tomu svoboda projevu 😉
-
Já hrál hru až když offiko vyšla na PC a ten patch jsem tam měl, protože tak rychle jsem se zase do půlky hry nedostal, nehrál jsem to 24/7 takže to co píšu je z mojí vlastní zkušenosti. Věcí tam bylo víc a z hlavy mě napadá německej rytíř kterej mi mohl pomoct v dolech proti banditům a když jsem ho teda naverboval z postele protože spal a portnul jsem se na místo tak tam stál nahatej a banditi ho zabili na ránu.... když se mi povedlo jít ho naverbovat v jinou hodinu tak tam stál koukal na mě a pomaloučku šel zpátky do vesnice na místo toho aby šel zabíjet semnou.
Další byl na konci hry Ptáček, který nějak neregistroval že tam existujou cesty a prostě jel na koni strom nestrom, kámen nekámen, zeď ne zeď prostě po přímce. Hru jsem si užil nakonec, ale chvílema jsem byl neskutečně nas*anej jak jako tohle mohlo projít za ty peníze a hlavně jeden z opravných patchů byl downgrade kterej způsobil že i když jsem měl na ultra vše, tak brnění nemělo lesk jako při vydání ani na npc ani na mě. Nebo další patche upravovali obtížnost soubojů protože jendou komunita brečela, že endgame je moc easy a jednou zase že to je moc hard a před těmahle patchema jsem si dával master odrážení nebo jak to je úplně na pohodu a teď všude ve hře potkávám jneom copy paste 2-3 rytíře trojčata, protože mají komplet stejný hadry nebo 6 sedláků co dokážou odrazit úplně vše co udělám... tohle jsem řešil na steam forech a hodně lidí se přidalo, že to tak mají taky s těma sedlákama co bojujou jako rytíři. Takže ono je to sporný jak moc ty pacthe pomáhaj, řekl bych že ty gamebreaking bugy jsou asi opravený ale odznova sem nehrál (což několikrát bylo od tvůrců doporučeno "hele dali sme novej patch takže bude možná lepší abyste hráli odznova" to je dobrej vtip).
Jo a ještě jsem měl bugy po Vraníku kdy mi hra řekla že si to mam raději uložit, protože pak už se dostanu do finále příběhu a bla bla, to by bylo v pohodě kdybych nezjistil že po dohrání hry mi nefunguje asi tak 5 vedlejších questů a NPC s hvězdičkou jen stojí a nemluví semnou... takže dohráno na Achievement a pak jsem to loadnul před Vraníkem a ten save tam mam do teď, prostě neriskuju hrát to od Vraníku dál protože se mi všechno podělalo s vedlejšákama.
-
spojenie hier a stredoveku nie je o nič horšie ani lepšie ako spojenie hier a iných časových období :) pripadá mi hlúpe vyvyšovať jedno nad druhé
-
pekný článok. vďaka.
spojenie hier a stredoveku? za mňa ideál. skutočný stredovek by som na vlastnej koži zažiť nechcel, ale ten zidealizovaný herný si užívam vždy rád.
-
warhorse si najalo jednu historičku a to byla expertka na architektůru ne dobové kostými... myslíš si, že češi mají jako jediní patent na znalosti v oblasti oblékání v českých zemích té doby? Radši budu věřit expertům na středověk z jiných zemí, než warhorse, které se nenamáhalo si nějakého experta najmout vůbec. Jestli ti připadalo že se metatron rozčiluje jako malé děcko, tak nejen že očividně přeháníš, ale sám jsi zřejmě naštvaný z faktu, že cizinci toho mohou o českých zemích vědět víc, jak češi... jak čecháčkovské
-
To video od metatrona je dost trapné. Se tam rozčiluje jako malé dítě a ještě tam odkazuje na historičku z Warhorse.
Jako v tomhle budu věřit lidem z Warhorse než nějakému cizinci, který o Čechách ví úplný prd.
-
Jasně... A proto se zas dostala mezi top 3 nejprodávanější hry na steamu.
-
to spíš zní jako tvůj osobní zdravotní problém, než jako otázka neúspěchu hry, založená na dementním argumentu
-
Zklamalo me jeho vyjadreni v tom dokumentu od Vortexu, kde priznal ze hra neni hotova ale musi ju vydat. Vzhledem k tomu jak hejtil bugy a brzky vydani u jinech studii je to pro me proste zklamani a vidim to tak ze Vavra zradil sam sebe.
Nicmene az to bude stat 400 tak si to bez emoci a uplne v klidu koupim.
-
Vidim nový příspěvek, tak si jdu přečíst reakci od Lukasse a místo toho na mě vyskočí výblitek od Jacka. Díky moc za největší zklamání dnešního dne. Poprosil bych tě, abys na mě do budoucna nereagoval.
-
Tak to že si KD C fanboj tady už ví i poslední Lojza z dlouhéh vidlákovic 😀
" Je lo mi to výborně, nechápu jak to někomu nemohlo jet jel sem na konzoli a krom poklsů FPS a nějakým bugům to bylo ok, nevím jak to bylo v pc verzi ale asi nic moc..."
Já doporučuji si zahrát a pak nehrát "konec" jinak se z toho stane čekání na druhý díl 😉😛
-
Hrál jsem to od dne vydání na PS4, tedy ještě před tím prvním velkým balíkem oprav a prostě mě ve hraní nic neomezovalo. A na PC dokonce i ten balík oprav vyšel hned day one, pokud se nepletu. Takže podle mě tě hodně ovlivnily recenze, kde to hráli ještě bez toho patche a nemůžu posoudit, jak přesně se to na PC chovalo.
Takže sice Vávra přiznal, že jsou tam bugy a hra bez chyb nebyla, ale psát o tom, že tě to odradilo a že tě zklamal, to je moc. To si asi spíš naletěl na povídačky hejtrů, kteří si samozřejmě přihráli polívčičku.
Já ti doporučuju tu hru prostě zkusit.
-
Tak tim v jakym stavu to Vavra vydal a vedel o tom me hodne zklamal. A v podstate sem o hru ztratil uplne zajem.
Udelali z lidi blbce, bohuzel to je dan dnesni doby. Nicmene moje duvera k Vavrovi a tomu co rika, jak se prezentuje na FB atd. je na nule.
-
jediny co neni ideální je spojení her a omalovánek.
-
Jako zase spoustu lidí odrazuje dost detektivní práce ve hře, ale to není něco co by lidi nevěděli předem. Technickej stav je asi malinko lepší ale zas tak slavný to neni, naposled jsem to zapnul kvůli DLC, ale nikdy nezapomenu na ten bugfest když hra vyšla a já byl s menší armádou někdy v půlce hry v Přibyslavicích... fps dropy, lidi bez hlav, nenačtený textury, chodící brnění bez člověka uvnitř, propady skrz schody 😂😂. V tu chvíli jsem byl fakt naštvanej, že si něčeho takovýho jako tester nevšimnul? A pak snad v tom dokumentu jsem pochopil když Vávra říkal, že prostě nestíhaj a musí to ven ve stavu v jakym to je. A zase která firma to tak dneska nedělá...
-
a to soudíš dle čeho... jeho videa mají pořád stejnou informační hodnotu, jsou stejně kvalitní a žádné výmysle v nich asi taky nebudou...
-
Historickou přesnost je vždycky složité vystihnout v plné míře...a čím více do minulosti se jde, tím je to těžší. A vskutku vystihnout samotnou mentalitu tehdejší populace je možná nejsložitější ze všeho.
Ostatně ani s tou, ve článku vzpomínanou, zbožností to nebylo tak jednoduché. Už jen třeba pro to, že si málokdo uvědomuje, že prosté obyvatelstvo nemělo vůbec dovolené číst Bibli na vlastní pěst (a nejen pro to, že číst uměl málokdo a překlady do většinového jazyka byly pod přísnými tresty zakázány). Jediné seznámení s věroukou tak bylo skrze velice pečlivě vybírané kázání zprostředkované kněžími. V porovnání s tím se dá říci, že moderní člověk, pokud je alespoň trochu zvídavý, toho ví o skutečných základech křesťanství pravděpodobně mnohem více než průměrný středověký měšťan (natož pak rolník).
Morálka obyvatelstva ale nebyla rozhodně udržována jen hlubokou vírou. Naopak, světské tresty byly v lecčems mnohem důležitější než dnes, proto bylo také mučení a veřejné popravy součástí divadla, které mělo otrlou populaci udržet na uzdě. A díky tomu také dnes vzniká právě ten leckdy mylný dojem, že šlo o extra drsnou, špinavou a brutální dobu, kde lítala střeva vzduchem na denním pořádku. Samozřejmě tomu tak nebylo, ale když už na to došlo, tak se tomu věnovala větší pozornost. Když si někdo bude za sto let číst o dnešní době, tak si bude také myslet, že se tu odpalovali teroristi pomalu na každém kroku.
Tohle by bylo všechno samozřejmě na dlouho:) Myslím, že v zásadě snad ani tak nejde o to, aby studia ve svých titulech všechno dokonale trefila...ale aby tam byla ta snaha udělat to pořádně. Aby nešlo buď jen o Potěmkinovu vesnici, která využívá středověkých kulis pro "cool efekt", ani o snahu vnutit hráči subjektivní představu autora/investora o tom, jak podle nich měla minulost vypadat. Obojí je zavádějí a v neznalém člověku pak může vyvolat mylnou představu, jež se pak udržuje stále dokola i roky poté.
Jinak je také otázka, o kolik jsou ty textově orientované strategie jako CKII (jakkoliv mám tu hru rád) v tom vyobrazení historie lepší díky tomu, že si to člověk může sám domýšlet. Protože pak záleží na tom, kolik toho o té době ví sám hráč. Laik si pak klidně může v těch nevyřčených místech hru představovat jako vyloženě fantasy titul. A nebude to nutně špatně. Jen, že to prostě neznamená, že abstraktní středověká hra je nutně reálnější:)
Ale jinak pěkný článek:)