Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • MrSanta
    Když je hra dobrá, tak je jedno jestli je to nebo není pokračování.
  • *10* Ty mě s tím BG zlobíš *3* Dobrá, je to věc vkusu. Pro mě je jen patrný posun BW oproti jejich původní tvorbě. Jasně v BG a NWN byl patrně důraz na "technickou" stránku věci zapříčiněn implementací pravidel AD&D, ale třeba ani v KotOR mi nepřišla ta jejich vztahová složka převažující. To je jejich trend až od Jade Empire. Navíc dřív byly tyhle věci (tzn. interakce v partě) takové celkem ojedinělé a proto jsme se na ně těšili (před BG si pamatuji, že v podobné míře tohle měl snad jen Albion). Ještě podotknu, že třeba v Zaklínači mi podobné scénky nevadí - patří to k jeho celkové prezentaci. Prakticky pak platí, že první díly ME i DA, by se bez nich v klidu obešly, ale pokračování už jsou na nich přímo vystavěná. A konečně se tedy po několika příspěvcích dostávám k tématu - proto se mi nelíbí ty BW série. Tímhle tempem bude ME4 vypadat tak, že se spustí hra a ty budeš virtuální rukou šátrat po Liařině těle, občas se spustí velmi chytrý dialog a na konci pak (tzn. za pár minut) podle toho, zda jsi si ji uspokojil nebo ne, buď doskočíš na Normandii nebo zhyneš v kolabující Proteanské základně (tudíž více možných konců, super).
  • Ano, herní pokračování jsou dobrá... dobrá pro vývojáře! Ale pro hráče?
  • Abel: "... ale tím, že jsi vše viděl jen v textové podobě, to působilo decentně a né jako pěst na oko." To, že to bylo v textové podobě asi nebyl záměr, že jo *4* Technologie jsou prostě dál a mě je upřímně jedno, jestli to vidím v textu nebo v cut scéně. Dnes by s tím asi u publika neobstáli... K té "díře" jen podotknu, že vztah jsi v BG mohl mít i s Jaheirou a Viconií *3*

    Vydavatel může, ale Black Isle to nedělal. Pro Black Isle totiž není charakteristické to, co pro hry, které dělá Bioware - Ani PT ani IWD ani Fallout neobsahuje prvky, které byly (BG1/2, KOTOR) a jsou (ME,DA) charakteristické pro Bioware = důraz na postavy a na tradičně heroický příběh.
  • Tak Aerie byla kapitolou sama pro sebe. Romance s ní sice byla a pravdou je, že z toho bylo to děcko, ale tím, že jsi vše viděl jen v textové podobě, to působilo decentně a né jako pěst na oko. Ostatně v jednom review jsem četl trefnou větu:"V ME2 můžete opět ojet vše, co má díru." A je to tak, ty nové romance od BW vypadají jako takové softporno pro náctileté (viz. kniha Dospíváte v muže:-)
    Ještě k tomu prvnímu problému - vydavatel může setsakramentsky ovlivnit obsah a podobu výsledné hry. Důkazem toho jsou 2K s Mafií, Ubisoft a Heroes nebo i ti EA a DA2. Na BG byl prostě rukopis Black Isle, ačkoli ve vývoji přímo nikoho neměli.
  • Vždyť jsem právě napsal, že lead designerem byl člověk JEN A POUZE z Bioware. Co je to Bioware a co je to Black Isle?? To je strašně nejasný pojem...Důležití jsou lidé, kteří těm projektům šéfují. A BG šéfoval člověk z Bioware, nikoliv z Black Isle.

    BTW, v BG2 jsi měl vztah s příslušnicí rasy okřídlených elfů a vyvrcholením vašeho vztahu bylo, že ti oznámila svoje těhotenství. Jak přesně se tohle obecně liší od mimozemšťanky? *3*

    A co je to poctivý rpg prvek je taky diskuze na dlouho...
  • No právě. Já si myslím, že BW dokáží vytvořit jedny z nejlepších příběhů ve hrách vůbec, ale potřebují někoho (jako právě byli zkušení Black Isle), kdo jim nastaví rozumné mantinely. Ta spolupráce byla jednoznačně jedno z nejsvětlejších období v historii RPG (na Infinity Enginu pak Black Isle vytvořili i Planescape a Icewind Dale). Ale EA tohle prostě neumí a pak dochází k protěžování těch telenovelových prvků (viz. spaní s různými mimozemšťankami a podobné blbosti) na úkor poctivých RPG rysů.
  • To, jak dalece jsou svéprávným studiem je diskutabilní. Já si spíš myslím, že Muzyka i Zeschuk chtějí jít tímto novým směrem. Já osobně mám jejich nové hry rád, takže jsem rád, že pokračují v rozvíjení svého vlastního rpg subžánru.
  • Pokud vím, tak BG dělalo pouze Bioware. Black isle byl jen vydavatel. Hlavním designerem byl pak James Ohlen, který pracoval na KOTORU, NWN a teď dělá na TORU. Jak říká Visas, od EA mají celkem volnou ruku, takže i jejich novodobé tituly (ME, DA) nesou jejich rukopis.
  • Jenže my to pak po tobě čteme... A tohle je opravdu utrpení.
  • Souhlasím s tebou. Také se mi zatraceně nelíbí, že osekávají RPG prvky a dělají z toho prachsprostou akci, kterých je všude kolem plno. Ale jak řekli, dělaji to pro co největší masu hračů a ruku na srdce přátelé, většina hračů jsou jednodušší hráči co chtějí jen střílet, střílet a střílet ... a hlavně nedej bůh aby u hry museli myslet ...
  • Ok, já taky nejsem žádný jazykář *1*
  • promin pisu rychle a nectu si to po sobe bohuzel
  • souhlas...hlavní věc co mi vadila byla nemožnost dávat nové zbroje companionům (jen si kupovat ty jiné skiny (myslím z cerberus network) ) a ještě pak zajdák a kusumka nemožnost dialogů,člověk na ně kliknul a oni si něco mleli....ten systém je i v DA 2 a je to na prd.dialogy jsou tam pouze pokud jim donesu nějakej blbej dárek a nebo když po mě něco chtějí :D
  • Promiň, ale ty jsi si nechal tenhle text někde vygenerovat? *3*
  • nevim me prislo ze ME1 byl ve vsem horsi nez ME2 ty RPG prvky tak ne ale rozhdone kryti lepsi to ze byla dvojka vic filmova rozhodne nebyl minus dokonc eme vic bavilo ze to bylo akcni a rozhdone to bylo lepsi se zbrane mit v inventari 10 zbrani ze stejnym modelem ocislovanjech od I-VI to me trosku s*alo pak se objevili i jiyn zbrane jiny modely a to bylo vsechno zase ste zbyrali stejnou zbrna jinak ocislovanou jinak zbarvenou a z jinou silou super muzu rozlozit na omnigel dalsich 8 zbrani wauu to me teda bavilo ve dvojce jak sme rikal system kryti konecne dobre vymyslenej upgrade zbroje konecne zbrane na zasobniky ANO! ME1 sem dohral a trvalo mi to tak 7 hodin (nehral sme v kuse) dvojku sem dohral 4x abych konecne zachranil uplne vsechny a to je + kvuli tomu me ta hra donutila abych si to zahral znovu a znovu a stravils em u nej mnohem vic casu nez u jednicky WTF byls me mile prekvapen kdyz sem zacal hrat dvojku hned zacatek jak je to svechno jiny a lepsi doufam ze ME3 bdue taky takovej bliz k RPG klidne ale zachovejte svechno z dvojku rozhdone to nebude skoda a strach nemam po interview kde ukazovali uskoky hazeni granatu super tesim se!
  • Tak jasně, když se bude jednat o doopravdy kvalitní titul, tak si ho ani kvůli předsudkům o EA nebo konzolích nenechám ujít.
  • Greg hezky popisuje, jak je snažší udělat pokračování, tak proč to není vidět na výsledcích? Poslední dobou si nepamatuju pokračování, které by bylo lepší než jeho předchůdce.

    Takže bych z jeho výroků v tomto článku mohl udělat závěr, že pokračování nejsou kvalitní proto, protože jsou líní vývojáři?! No a když mi připadala ME2 slabší než ME1, tak to znamená, že jsou líní vývojáři z BioWare? Přišlo mi, že si v tomto článku docela kálí do bot.
  • tak oni se stali division of EA,ale maj docela volnější ruku než ostatní ale je na tom vidět vliv EA (tvz hlavně aby to vypadalo pěkně a hodně se toho prodalo :D ) ale co na ME 3 se těším *5* oni samotní říkali že se spíš vrátí do RPG jako to bylo u ME 1 a nemám důvod jim nevěřit :)
  • Série ME jde od desíti k pěti.První díl špičkové akční sci-fi RPG hlavně RPG.Druhý díl byl rpg AKČNÍ sci-fi film hlavně akční.A to na té hře pokazili.Třetí díl už vidím že to bude jen akční sc-fi a už ne ani rpg.Bioware by mohl být označován za trýznitele herních sérii.Viz Dragon Age 2,který je taky spíš o rubání a ne o RPG.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit