Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Problém nových "profesionálních remaku" je většinou maximální zjednodušování pro co nejširší komunitu, mrvení ovládání, aby hra jela i na konzole.
    Dále snaha o intenzivní, ale ideálně jednorázový zážitek.
    Vydavatel má zásadní motivaci, aby hra šla hrát už od 5 let a ideálně i na mobilních telefonech. Na PEGI si nakonec stejně jen hraje, není závazné. Když je to lehký, že to pochopí a zvládne hrát 5 leté dítě ale i nudící se babča v důchodě, je největší záběr zákazníků.
    Další zásadní motivace je, aby hra intenzivně zaujala zpočátku (i recenzenty) a byly na ni dobré reference - zároveň, aby ji ale člověk nehrál stále dokola a chtěl něco dalšího, protože "tohle už dohrál a znova je to zcela stejně lineární". Pak nabídnou DLC, Datadisk,.. něco dalšího placeného, aby prodloužili životnost. A to ideálně do doby než výjde další jejich dokonalý produkt. Old school klasiky se před 20 lety dělaly na koleně, s láskou a pro zábavu sobě i jiným. Dnes je to prostě jen a jen o zisku.
    Opakem jsou hráčské modifikace. Ty se snaží hru vylepšit způsobem, kdy obvykle zdarma znásobují její životnost a dělají z opakovaného hraní opět zážitek - to je ten old school systém her dělaných fanoušky pro zábavu.
    Zatím neexistuje "profi remake" který by mne v závěru nakonec nezklamal, byť mne třeba zpočátku zaujal.
    • Profi remake existuje a to Sid Meier's Pirates, to je stejná předělávka pouze v lepší grafice. Jinak na remaku ufa se pracuje u hry Xenonauts z Kickstarteru a vypadá hodně dobře (hlavně nebude měnit inventář a body v tahovém režimu).
      http://www.xenonauts.com/video-gallery/
    • zapoměls na jednu důležitou věc dneska musí remejk bejt hlavně hodně socíální bez propojení s držkoknihou se rozhodně neobejde....
    • profi remake např. Black Mesa?

      dneska je holt jiná doba, v první hodině ekonomie tě učí, že firmy nabízejí produkt za účelem maximalizování zisku. pokud je maximalizace zisku v oblasti herní zábavy dělání jednoduchých her se systémem mačkání jednotlivých kláves místo plnohodnotného hraní, tak prosím. Není to chyba herních studií, ale lidí, kteří si to kupují. Kdo si myslíte, že má největší sílu? Oni ty zisky mají z nás, resp. z těch, co jejich produkty kupují.

      Je na tom něco špatného? Ano, ale vina je jen na nás nakupujících hráčích.
      • Proč se treba Dan vavra piplá s každým detailem warhorse? Akorát ho to stojí čas a peníze. Nekdo treba maluje obrazy protože ma talent a baví ho to a chce svetu neco pres to umení sdelit. A nekdo jde natírat zdi protože si tim vic vydela.
    • walltar
      Hry sevždycky dělali pro max zisk a pro co nejširší publikum ... akorát to publikum se za tu dobu změnilo ... z hraní her se udělala mainstreamová záležitost a tak se teď dělají hry pro méně náročné ... je jich totiž víc než původních hráčů, kteří už dnes skoro nikoo nezajímají.
    • kapalka
      Před 20 lety se hry taky dělaly pro zisk a ne z nějakých charitativních účelů. Pokud by tehdá měli vývojáři možnosti, jako mají teď, taky by byly DLC a další věci.
    • Naprosto souhlasím !
    • Ale jedna serie her, ktera se nijak nezaprodala svemu jmenu existuje a to serie Total War - pravda je, ze hra se take trochu zjednodusila v mikromanagmentu, ale ne zas natolik, aby to poznamenalo celou serii. Oni se vicemene snazi hru udelat lepsi nez-li predchozi dil a dle meho se jim to i dari (az na inteligenci pocitacoveho protivnika, coz je problem snad vsech techto her). Navic ted vyvojari pracuji na veleocakavanem druhem dilu Rome total war II tak ted uz to snad bude na jednicku s hvezdickou vcetne AI :-)
      • Existuje verze pro mobily a chystá se verze pro konzole...
      • Magister_Peditum
        Ani bych neřekl, že se mikromanagement nějak zjednodušil. Naopak přibyl skill tree u agentů a generálů.
  • Úvodni obrázek z obálky Score č. 7. Sladká nostalgie...
  • Muj nejoblibenejsi a nejpovedenejsi remake je OpenTTD. Pri kazdym pusteni si vzpomenu na moji 486ku s Transport Tycoonem. Nikdy me tahle hra neomrzela
    • walltar
      Jo open TTD si dodneška rád zahraju ... je to jedna z her, která prostě nikde nemá konkurenci která by se jí mohla postavit, třeba jako Dwarf fortress ... obě dvě ty hry bych strasně chtěl předělané do lepší grafiky.
      • Uplně to vidím. Cartoon grafika a milin barviček *11*
        • walltar
          Taky hned myslet na nejhorší ... *1*
  • Gordar
    Nejlepší remake je podle mě Resident Evil Remake na GameCube. Docela mě překvapilo že nebyl zmíněn v článku. Ultimátní přepracování, takhle by mě remake vypadat. Ne jako ty trapný HD kolekce.
    • souhlas! nedávno jsem ho hrál. *4* skvělá hororová atmosféra se starou dobrou statickou kamerou. Je překvapením ,že RE Remake je ještě těžší v hratelnosti. Nikdy si v té hře nezvyknul na momenty, když mě zombíci pronásledují skrz lokace. O to víc jsem byl vyjevený, když jsem se z náhodné poznámky dozvěděl, o nutnosti podpalovat jejich rozstřílená těla, aby znovu nevstali. Byli mohem rychlejší a agresivější *1* Prostě srdcovka *4*
      • Já se k vám připojím, taky jsem si remake RE užil, stejná atmosféra, stejná hratelnost, parádní grafika a pokud si dobře pamatuju nějakej boss ve sklepě a celá venkovní lokace se strašidelnou chajdou oproti originálu navíc. Právě před pár dny jsem dohrál i podobný RE Zero, pokud jste nehráli rozhodně doporučuju *3*
        • Jo, jo, nic lepšího v žánru není. Hraju teď na Dolphinu, ale i na Kostce :)
  • eeeee
    No tak zrovna xcom enemy unknown je priklad, kdy bych dal prednost hd remake s tim aby nikdo nesahal na hratelnost, ktera byla vynikajici. Misto toho jsme dostali cosi, co sice vyhovuje mase dnesnich konzumnich hracu, ale z vybrane lahudky se staly pomeje.
    • Pravda, novej XCOM je tragédie.
    • a to je to bohužel jeden z těch lepších remaků...
      • walltar
        Tohle když čtu tam mě přechází hrůzou zima po zádech ... když už něco takového je jeden z lepších remaků tak, to s herní scénou je hodně špatné.
        • kapalka
          Podle mě je chybné se dívat na nový xcom jako na remake. Já ji berou jako novou hru a nesrovnávám ji s 17+ let starým prvním dílem série, který měl taky své obrovské bugy a některé mise byly pekelně odfláknuté a jiné se opakovaly. Nový Xcom je bezvadná hra, která zvlášť na vysokou obtížnost a Ironman mod je i dostatečně těžká, aby mě donutila přemýšlet více do hloubky. Ale není to pro mě remake...

          Stejně jako Syndicate. Pokud by to byla extra výborná střílečka, tak by mi bylo jedno, že se jmenuje, tak jak se jmenuje. Bohužel to byla srágora a spíše jméno jako takové poškodila. Ovšem to není případ Xcomu.
          • Nový XCOM možno nie je zlá hra, ale je v súlade s moderným trendom. Výskum a vývoj plytký, nezaujímavý. Na isté veci v originále bolo treba zajať isté hodnosti alebo konkrétny druh alienov. Nutnosť používať svetlice koli osvetleniu priestoru inak vojak nevidel nič. Priestor, kde boli alieni rozlezení do okolia - nie úzky pruh vedúci k UFO. Mentálne útoky boli devastujúce a stačilo aby vojaka videl hocijaký alien a kto nemal dostatočné hodnoty odolnosti, pobehoval veselo po mape za tim aliens, alebo strielal po vlastných. Dá sa tolerovať aj grafika, ktorá je prispôsobená na konzoly ale nie užívateľský interface.
            Ak bolo treba niečo prerobiť/vylepšiť v originále, je to samozrejme grafika, AI, vylepšiť interface, spestriť misie o nejaké udalosti, aby to nebolo len vystrieľaj všetko. A samozrejme, netýrať hráča hľadaním posledného EMZáka zamknutého v poslednom rohu v skrinke. :)
            • kapalka
              Nad timto jsem taky premyslel, ale myslim si, ze neplanuji vydat jen jeden dil, takze tyto a dalsi moznosti prijdou s nejakym pokracovanim.
    • nastesti se pry pracuje na iso remaku *1*
    • walltar
      Přesně tak. Je to další hra, která člověku maximálně zničí chuť hrát remaky.
  • Robotron3
    Remaky, rebooty, nebo jak se tomu všemu říká mi vůbec nevadí. Ani ty komerční nepovažuji za nic nekalého, prostě když je publikum, proč to těm lidem nedat. Co mi jen vadí je, že když se dělají ty remaky, rebooty a restarty, tak se často dává přepracované hře, nebo i pokračování uplně ten samý název. Jako Tomb Raider, X-Com Enemy Unknown, NFS Most Wanted... A to mi příde dost na prd. Vytváří to zmatek.
    • Ladislav_Loukota
      Holt se lidi musejí naučit používat rozlišení dle roku vydání. Tomb Raider (1996) a Tomb Raider (2013). U her to je možná novota, avšak třeba ve filmu přejímání názvů není nic nového, máme taky více verzí The Thing a více verzí Scarfaců...
    • USER47
      XCOM: Enemy Unknown není až tak stoprocentně původní název. Je to smíchanina původního americkýho (X-COM: UFO Defense) a evropskýho (UFO: Enemy Unknown). Navíc vyškrtli pomlčku:).
  • walltar
    No tak nevím, proč Xcom: enemy unknown vybízi k nějakému optimizmu ... ta hra je prostě hrozná a díky tomu že ji osekali a udělali víc "akční" je šíleně repetivní a nudná. A taky bych k Syndicate připojil Fallout 3 ... ten mě vždycky přišel jako kopanec do břicha lidem co měli rádi původní fallout.

    Já bych byl strašně rád, kdyby se dělalo víc remaků, kde se udělají nové modely, nové textury a zvuky a herní mechanizmy se nechají prakticky stejné ... ale to by dnešní generace hráčů, která potřebuje "vypnout mozek" asi nepřenesla přes srdce.
    • Při vší úctě s tímhle nesouhlasím, jak co se týče XCOM: EU, tak co se týče Falloutu 3 (o tom trochu v příštím Ztraceno v p.). Zvláště poté, co jsem si ke komparaci dal znovu české UFO mi příjde, že Firaxis vypíchl ducha předlohy aniž by to byla nuda, a za tímtéž si stojím ci o se týče Falloutu 3 (a píšu to jako svého času člen falloutovské komunity).

      O co jsem se snažil v tomhle textu je tvrzení, že není nutné předělávat úplně všechny původní mechanismy. Fallouty jsem hrál, protože S.P.E.C.I.A.L. při boji a protože možnost být bastard. FO3 nabízí totéž v novém triku, a navrch hutnější postapo atmosféru než třeba FO2 (který je zase bližší New Vegas svou stylizací do obrozeného světa). XCOM: EU je pro mě stejný příklad - není to real-time, ergo je v tom dost taktiky. Ale zároveň už není třeba počítat na kalkulačce akční body, přitom hutná atmosféra boje proti emzákům zůstává. Krásným příkladem ke srovnání může být i série Civilization, což jsou vlastně po sobě jdoucí přímé remaky. I tam se zdráhám Civ5 označit za hovadinu jenom proto, že je proti čtverce jednodušší. Složitost není nutně úměrná zábavnosti, a opět, to píšu jako někdo, pro koho je Beyond the Sword asi nejoblíbenější hra vůbec.

      Jasně, nemusíš se mnou souhlasit - každý pes, jiná ves. Nicméně ve srovnání starého a nového Syndicate, vyznívá jak Fallout tak i XCOM: EU jako výrazně věrnější snaha o remake.
      • walltar
        No je to možná věrnější než cz ufo, já píšu z vlastní zkušenosti z hraní ... odstranění AP, neexistence inventáře, a taková celková zjednodušenost pro mě byl dost problém ... hru sem hrál asi 3dny a potom už mě nebavila dál. navíc, když sem dal vyšší obtížnost tak mě připadalo, že hra proti mě začala cheatovat jako nikdy. Já třeba, když sem hrával apocalypse, tak mě trvalo hodně dlouho, než sem se do té hry vůbec dostal. Já osobně mám rád složité hry, u kterých člověk hraje s wiki a excelem na druhém okně, takže jeakékoliv zjednodušení je pro mě bolestivou ranou.

        U fallouta mě vadilo, že to už nebyla tahová hra, u které člověk rozmýšlel co udělá dál, ale vlastně další RPG ... a to sem miloval oblivion.

        Civiliztation mám rád všechny díly co sem hrál ale nejradši mám rád původní kolonizaci, i když byla osekaná oproti civilizaci a novou kolonizaci sem si taky olíbil. Civ 5 sem ještě nehrál takže tady nevím.
        • Ladislav_Loukota
          To je možná tím, že pro tebe prostě XCOM: EU dělaný není. Tobě by nejspíše plně stačilo hrát původní UFO: EU, maximálně by asi potěšila novější grafika. Nicméně o tom by IMO remaky být rozhodně neměly, protože pak by se neměnily herní mechaniky - a to by byla stagnace. Byl by PacMan na Unreal 3 Enginu i dnes hitem? Určitě ne - pokud by markantně nedoplnil hratelnost o novinky. Vypíchl to i Petr Poláček v té doomovské parodii CoDu - tvrdit, že herní mechanismy se časem nemění, je nesmysl. Ať už vlivem změny publika nebo evolucí herní estetiky je přirozené, že starší principy se vyvíjejí v novější. Nemusí se nám to líbit, ale nic s tím neuděláme.

          Je určitě pravda, že v remaku se ztratí kus původní atmosféry, ale jsou tituly, jež se to snaží minimalizovat, a pak jsou tituly, jež se o to cíleně nesnaží (Syndicate). Právě proto považuju XCOM: EU za dobrý signál, a to byť subjektivně na něho můžeš mít jiný názor - jenže 'subjektivně' jsou i lidé, co třeba kritizují bondovku Skyfall, což 'objektivně' nic neříká o kvalitách díla. U každého dobrého díla se najdou recipienti, kterým něco brutálně nesedne.

          Pro hardcorové nadšece skutečně nejsou remaky jakkoliv potřeba, oni si už původní hru nějak naemulují, stejně jako cinofilové masturbačně koukají na Nosferatu a milovníci literatury stále ujíždějí na Austenové - nic proti nim, leč jsou v menšině. A právě pro nové publikum považuji za prospěšný každý remake, který úplně nekálí na silné stránky předlohy (nebo alespoň na většinu z nich, viz Fallout 3, který sice zabil tahovost, ale furt akcentoval postapo a zachoval možnost být bastard). Když nic jiného, přiměje to třeba pár mlíčňáků zamilovat si původní UFO, a pár vývojářů by sukces XCOM: EU zase mohl popohnat k uplatňování prvků tahových strategií.

          PS: sry za chyby, píšu ve spěchu.
    • rancor1223
      Souhlas s tím XCOMem, hrozná hra. A to jsem v jednu chvíli opravdu věřil, že se to povede.
      Jakožto nezasažený 1. ani 2. Falloutem jsem si Fallout 3 skvěle užil a ještě mnohem víc New Vegas (jedna z nejlepších her co jsem hrál). Ale lidi co staré Fallouty milovali to asi nepotěšilo...

      A k těm remakům; já ani nechci aby vylepšovali (= měnili) grafiku, natož zvuky. Já jen chci aby mi hra běžela na moderních systémech (a HW), nic víc, nic míň. Jak dlouho potrvá než si DOSboxovou verzi Enemy Unknown nezahraji? Takový Theme Hospital už má pár problémů na Win7. Případně nějaké tabletové porty, ale se zachováním všech funkcí. No, neříkejte, že by UFO EU nebylo na tabletu skvělé i při stávajícím designu?! *1*
      • walltar
        Já bych to u některých her celkem chtěl ... pro mě byla vrcholem 2D grafiky American conqest a já miluju realistickou grafiku a strašně bych chtěl třeba open TTD s takovou grafikou. A třeba Sui Generis mě pomalu začíná vracet víru ve 3D grafiku ... je to prostě nádhera http://cdn3.baremettle.com/SGScrn06_1080.jpg ty barevná paleta je parádní a nikde nejsou ty šílenosti posledních let.
    • smejki
      Fallout 3 není remake. kopanec nerozporuju
      • walltar
        No to je asi pravda, že to je pokračování, ale když se na to podívám ve světle toho syndicate tak by se to tam dalo zařadit.
        • Bethesda zachránila umírající sérii skvělou hrou, ale někteří pořád nedokážou překousnout, že to byl trochu jiný přístup. Navíc díky tomu vyšlo ještě lepší New Vegas, které vrátilo černý humor a nekonečné možnosti rozhodování. Kdyby to zůstalo na Interplay, měl bys teď tak akorát betu Van Buren.
          • walltar
            Mě osobně nebavilo ani jedno ... prostě to méno na té hře mě celou tu hru zhnusilo ... Já sem miloval původní fallout a byla to jedna z prvních her co mě opravdu chytla a dohrál sem ji mockrát. Pokud by se fallotu 3 menoval jakkoliv jinak tak bych nikdy nic neřekl, ale prostě to co sem dostal nebyl fallout a new vegas tomu nepomohlo.
            • přesně tak, k čemu mi bylo, že jsem si jako v původních falloutech nacpal při tvorbě postavy body do inteligence, vědy a jednoručních zbraní, když pak přijde jeden z prvních questů a v real time na mě naběhne deset geckonů a já mám v ruce pušku, co se nabíjí po jednom výstřelu... na tahy bych to možná zvládnul, v real time ani náhodou :(((( (ano, scéna z New Vegas) to se pak člověk může na takový věci vykašlat, vyrobit postavu pro střílečku, ale to NENÍ fallout...
            • walltar
              No gameplayem ne ... byla to výborná hra, a její gameplay byl taky dobrý, ale fallout, kde se bojovalo na tahy to prostě nebyl. Já bych radši 3D pohled zvrchu a ovládání postavy jako zastara ... WASD do fallouta nepatří.

              Dost mě to do dneška mrzí, že sem si tu hru nemohl vychutnat jenom kvůli jménu ... ale prostě sem to nedokázal.
            • smejki
              to je škoda, protože New Vegas byl Fallout.
  • Bohemund
    Jen krátce k tomu tématu -nové hry vs. staré.... Já jsem třeba velký fanda TES sérií a když si vezmu druhý díl, kde šlo v podstatě uplně všechno co v těch následujících třech dohromady, napřil jsem se ho až běda, ale už bych se k němu nikdy nevrátil. Tak samo Morrowind, ten měl podle mě ze všech dílů nejlepší atmosféru, která i seděla tomu světu, napařil jsem se ho strašně, ale hlavně kvůli grafice bych se k němu už nevrátil...až donedávna, kdy jsem narazil na Morroblivion, skvělá záležitost a doporučuji všem fandům!!... co chci ale říct, z příkladu TES sérií, kde je opravdu široká moderská komunita a celý ten engin je k tomu krásně uzpůsoben, můžeme vidět přijatelné řešení. Ano, vývojáři, dělejete prostoduché vizuálně krásné hry pro masy, ale dejte taky prostor pro hardcore hráče a vytvořte přijatelné prostředí a možnosti pro modery, vyplatí se to všem. Viz. prodejnsot Army po tom zombiáckém módu.
  • Neexistuje nejaka kategoria, napriklad dusevny remake? :D Po dohrani Dishonored som dostal neukojitelnu chut zahrat si starych Thiefov a uz sa chystam na Metal Age :)
    • Metal Age jsou opravdu dlouhá hra... když to teda člověk nejede s mečem a lukem v ruce

      já tu hru kdysi vyhrál ve Screenfunu, herní časopis, na který asi většina lidí už pozapomněla, poprvé jsem se jako malý capart dostal do mise s bankou, kde jsem měl myslím ukrást audionahrávku, měl jsem tehdy strašně pomalý počítač, kterýmu trvalo asi dvě minuty, než nahrál hru, což je při stealth hraní celkem opruz

      napodruhé jsem se dostal loni myslím do předposlední mise, ale už mě nebavilo to přílišné nadpřirozeno, vyskytující se ke konci... dokud šlo jen o industriální technologie, ještě to šlo
  • Hodně povedený je podle mě remake Knights and Merchants. Líbí se mi, že oprášili hru s nestárnoucí grafikou a atmosférou a kromě toho jí přidali i spoustu možností, které původní hra neumožňovala jako pořádný multiplayer, možnost zrychlovat hru v singleplayeru nebo třeba oddalování a přibližování. Prostě úžasný kousek od úžasných lidí. Jinak také hodně oceňuji remake her, které kvůli svému stáří nelze rozjet na dnešních mašinách.
    • saburo
      COZE???? Remake Knights and Merchants??? *8* *8* to si musim sehnat! dik za prispevek.
    • Na kopí ? ... Tak to chci taky znovu :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit