-
Shoda podmětu s přísudkem, to je Vávrova specialita. Občas i přitvrdí a místo "my" vykrouží "mi". Obzvlášť kouzelný je to v příspěvcích, kde se rozčiluje nad tím, že ho nikdo nechce uznat za součást elity, protože nemá "bumážku" (rozuměj: vysokoškolský diplom).
Recenze se mi líbila a hru si zahraju.
Desítku za mě nemůže dostat už kvůli prkenným animacím a prkennému českému dabingu (nemyslím hlavní postavy, ale naprostou většinu těch vedlejších - to ani není ochotnické divadlo, to je dramatický kroužek na druhém stupni základní školy a ať mi nikdo neříká, že takto mluví normální živí lidé).
-
-
Už jsem si myslel, že si těch hrůzostrašných dialogů nikdo nevšimne. Jako když je psalo malé dítě.
-
-
Je tam furt tak napicu soubojovej system nebo jde konecne dat nejakej akční mod abych mohl normálně bojovat
-
-
Akční mód? Wtf...
-
Palcát, štít a plátovka byl v podstatě akční mód v jedničce. A pokud jsi na to neměl, tak v noci svléknout do podvlíkaček (nulový hluk zadarmo) a okrádat malé skupinky banditů o všechno (větší držely hlídku). Nebo několik nocí trénovat páčení zámků (samozřejmě taky v podvlíkačkách) a pak ukrást výzbroj a výstroj z obchodů. Bohužel se u toho člověk cítí, jako kdyby cheatoval a není to moc zábavné. A když jsme u cheatování, tak se dají využívat i nějaké exploity, kdy tě banditi za určitých okolností dočasně nevidí.
Předpokládám, že něco z toho půjde i ve dvojce, ale regulérní akční mód bych nečekal.
-
-
Klobouček, takhle hezky napsanou a čtivou recenzi jsem dlouho nečetl. Děkuji!
-
-
Pridavam se, moc hezky napsana recenze. :)
-
-
Pane Slavik, smekam, smekam! Takhle bozi text jsem snad necetl ani od Honzy Olejnika a vyblitu z vortexu nesaha ani po kopyta Jindrova kone.
Uz ani nevim, kdy naposledy jsem se u recenze od srdce zasmal a text si tak uzil.
Diky vam se na hru tesim jeste vic a nemuzu se dockat az uslysim ten otravny zvuk alzaboxu. Diky
-
-
Fanboye štve osmička, tak se nedívej na světové recenze, tam je mraky osmiček, dokonce i sedmičky, šestky, pětky. To nerozdýcháš.
-
-
Netuším jestli jsi smazal svůj komentář s odkazy na recenze, ale poté co jsem to prošel tak to byl solidní sh*tf3st na Vávru. Jediné solidní recenze byly od Gamekultu a Metro.
Jinak je to vypadá převážně takto:
A) Eurogamer "....before we get into the knotty briar patch of its director being a vocal supporter of a movement whose effects continue to cause real and tangible harm to the wider industry...."
B.) Videogamer "The laddish misogyny is still there as are the cliches of matronly innkeepers and wenches spitting common-as-muck caricatures of estuary accents."
C) CGMA online "....its director, Daniel Vávra, was linked to the Gamergate movement, which tainted some of the conversations around the game."
D) Gameshub "I never played the original, so my view of Kingdom Come: Deliverance II is that of a newcomer" - přesto kritizuje obtížnost.
E) Checkpoint gaming "Not entirely unrelated by the way, and perhaps worth noting, there are Gamergate ties to the studio head. Not entirely surprising then that someone who’s an outright supporter and part of a sexist movement may not be all that good at helping write women."Takže převážně tragické recenze, nejvíce se mi líbily recenze od Metro a Gamekultu kde rozepsali co přesně se jim nelíbilo (například (ne)spouštející se skripty zní jako dobrý důvod pro snížení hodnocení - obecně tedy technický stav.
Jen je trochu škoda že si některá média opět musela rýpnout.
-
Kde naleznu recenze s číselným hodnocením 7, 6 nebo i 5 ? Nemyslím to nyní nijak rýpavě, reálně mě to zajímá a rád si přečtu jejich argumenty na které si potom udělám vlastní názor 🥲
-
-
Uz chapu 😅 ne nestve me nejake cislo. Chvalil jsem autoruv text na games a ten byl, bohužel, v pripade vortexu opravdu spatny.
Ve vasem pripade prosim, neprehanejte a ani nevynechavejte medikaci.
-
-
ne, nebyl, je to úplně v pohodě recenze s pěknou známku, tak tu alespoň nelži.
-
-
Nerozumim 🤔
-
-
"Vyblit z vortexu vam nesaha" tam melo byt. Ehh, nevadi
-
-
Na jednu stranu mám radost že se to všem těm šikovným lidem povedlo na druhou stranu občas zavadím o Danův názor na Facebooku (mám tam firemní profil jinak bych tam nelez) a nevím jak moc chci dávat prachy běsnícímu Trumpistovi.
-
-
Tak dáváš to dalším 300 lidem... Vávru taky nemám rád, a asi nejvíc mi vadí jeho názory na klima, kdy se mílí asi tak ve stejné frekvenci jako Macinka. Ale třeba jeho názory na architekturu už jsou pro mne okay...
-
Zrovna to jeho Trumpetování mě je ukradené, protože to nemá na nic vliv. Nikoho v USA nezajímají chytristiky nějakého Vávry a naopak názory Čechů na Trumpa nemají reálný vliv na nic. Jsou to jen plky šašků, kteří se ve vzájemné diskusi utvrzují ve vlastním světonázoru. Víc mě leží v žaludku to jeho paktování s prorusáckou pakáží v té jeho společnosti pro obranu svobody projevu. Což je jen kamuflážní název a přesně platí "poznáte je po ovoci". Tam už určitý reálný vliv mít může.
Ke hře: Jsem rád že uspěla. Asi to hrát nebudu, protože mě baví spíše to klišovité fantasy, ale každý úspěch dobrý. Pokud je to kvalitní hra, tak jen houšť.
-
-
Máš naprostou pravdu, asi je to stejně iracionální reakce jako odstříhávat rodinu kvůli politický neshodě. Ikdybych nakrásně po týdnech argumentace a emocionální terapie někoho otočil, globálně by to nic nezměnilo a spíš při tom pokusu přijdu o vztah.
Je to hrozná směs emocí, jako když školní soutěž ve které pak reprezentuje celou republiku vyhraje ten nejhorší kus arogantního debila v kraji. Jsem rád že má škola úspěch, jsem rád že někdo něco dělá a jen nepindá, jsem rád, že školu reprezentuje dobrej projekt... ale ta pachuť.
A mě jednička taky absolutně nebavila, zkoušel jsem to 5x pokaždý mě to v půlce unudilo, ale chci to aspoň vyzkoušet jak se to hraje.
-
-
Já to nepovažuji za dávání peněz běsnícímu Trumpistovi, ale jako investici do herního studia které může přijít s ještě lepší hrou.
Tvrdit že celé studio Warhorse stojí a padá s Vávrou, mi přijde trochu krátkozraké.
-
-
Díky za skvělou recenzi. Potěšil mě ten úsek, kvůli kterému autor sráží hodnocení z 10 na 9...
Přesně tohle je věc která mě v KCD1 štvala. Naučit se středně páčit zámky, vykrást zbrojíře = god mód po zbytek hry.
Nedávno jsem KCD 1 rozehrál znovu, kdy jsem tentokrát vůbec nevykrádal. A i sbírání lootu jsem omezil na ty nejcennější kusy (přeci jen realismus - asi by Jindra nestrávil celý den páčením kyrysu 8 mrtvých Kumánů)
A byla to rázem mnohem zábavnější hra. Nedostatek hotovosti vedl k tomu, že jsem si víc cenil každého kusu brnění. A byla to zase o stupeň lepší hra
Díky za recenzi, už vím, že tento přístup mám adaptovat hned na první průchod.
-
-
Já byl na začátku dost otrávený tím, že mi to přišlo těžké (šel jsem po příběhové lince bez grindu a narazil), takže jsem bral všechno a brzy se nastřádalo na top výbavu, se kterou už to ani nebyla výzva. Ale zrovna u toho páčení zámků mi přišlo, že je progres dost pomalý. Doslova jsem asi deset nocí strávil tím, že jsem objížděl města a vesnice a jen páčil všechny zámky, co mi přišly do cesty (ani jsem nic nekradl). To vše, abych mohl otevřít truhlu zakopanou někde v lese. Ale zas pak nebyl žádný problém v noci prolézt celý klášter. Jen ten klášterní quest se mi tak nepovedlo obejít, protože ten zpropadený novic neměl tu kostku u sebe (nebo jsem to přehlédl nebo to byl bug).
-
Stačilo mít dostatečné brašny na koně:) Pak to vypadalo jako pojízdné zbrojížství. A ano, taky jsem od poloviny hry bral jenom to nejdražší:)
-
-
Takže desátý bod utekl kvůli bugům, ale u BG3 to nevadilo? Nebo jaké byly další důvody pro neudělení desítky?
Aha, chybějící vyváženější křivka obtížnosti a špatný progres výbavy. Prvnímu rozumím, ačkoliv by to podle mě měla být spíše individuální výtka než obecný problém.....ale progres výbavy - co si pod tím představit? Respektive jelikož je to open world tak je progres výbavy daný hráčem?
Nikde mi prostě ze článku nebylo zřejmé proč to nedostalo desítku, pochopil bych kdyby bylo ve článku jednoznačně zmíněno že je to například za horší zakončení příběhu, ale uvedené důvody (jestli jsem správně pochopil že to jsou ony) jsou spíše osobní problémy s hrou.
-
-
Četl jsem recenzi na Vortexu a ve shrnutí jsem se krásně dozvěděl proč udělili osm bodů, tak nějak si to představuji.
Ačkoliv uvést jeden z důvodů "Grafické glitche i bugy, které kazí celkový dojem" zatímco už u zmíněného BG3 nad tím všichni mávnuli rukou, je trochu dvojí metr.
To že reakce NPCček nedrží pohromadě je trochu škoda, ale jestli se jedná o RPGčko velkých rozměrů, tak jsem s tím trochu počítal.
Strnulé animace mi proto přijdou jako nejvalidnější výtka.
-
Pod špatným progresem výbavy si představím asi to, co bylo v jedničce: Levné zbraně a zbroje byly na houby, ale když sis trochu vydělal, tak sis snadno koupil (ukradl, vymlátil) tu nejlepší výbavu. To je běžný problém her, které se snaží být realistické. Většinou nemají realistické vydělávání peněz a dostupnost zboží (kdyby ano, byla by to otrava). Fantasy hry to řeší příšerně drahými nebo velmi dobře schovanými magickými sety, ale to by tady nefungovalo.
Když pak respawnující se banditi rabující Skalici mají na sobě nejlepší zbroje (protože autoři nechtěli, aby se tam hráč procházel moc brzy) a top zbraně jsou běžně dostupné v krámu na náměstí (aby na ně hráč nemusel čekat), tak to působí divně.
-
-
Díky.
-
-
Kdyby KCD2 bylo tři roky v Early Accessu, tak by při vydání taky sbíralo desítky. Prostě během EA vychytáš, pořešíš a vypiluješ prakticky všechno, co jinak ze hry trčí. Snad to do budoucna bude standard, hlavně v obřích, složitých RPGčkách jako právě KCD nebo BG.
-
-
Hele, hodnocení je subjektivní. Hru nemůžeš změřit metrem nebo stopkama, jestli je osm nebo devět nebo deset z desíti. Je to prostě názor, nic víc.
-
Díky za odpověď. Takže je to primárně kvůli bugům a některým herním mechanikám?
-
-
Je to osmičková hra, co blázníš. 9 je až až.
-
-
Jn. Na Vortexu taky lidi brečí, že tomu dal Zdenda 8/10 a že je to tudíž horší hra než Lego Horizon Adventures. Někteří lidi by měli dělat IQ test jako součast registrace. Dost lidí si neuvědomuje, že recenze je pouze názor jednoho člověka a vůbec to nevypovídá o tom, jak se ve finále bude hra hrát přímo konkrétnímu hráči. Znám plno lidi, kteří nedávali ani jedničku. Mě to třeba bavilo, ale pro plno lidí v mém okolí je to vyloženě špatná hra. Naopak já nemám rád CP77.
-
-
Já nemám problém s hodnocením jako takovým, mám problém s odůvodněním proč to nedostalo ten poslední bod. Přeložil jsem si správně tvrzení chybějící vyváženější křivka obtížnosti jakože je ta hra příliš jednoduchá? Proč to nenapsal narovinu? Navíc vážně je to důvod snížení hodnocení?
-
-
Nene, to bych napsal, že je hra příliš jednoduchá. Křivka obtížnosti se vztahuje na čas - první dvě třetiny hry byly náročný, jak si představuju, ale ke konci už to bylo zkrátka moc lehký. Což mimochodem bylo taky tím, že jsem poctivě vybíral všechny postranní questy a u nich se "přelevlil". Klasickej problém RPGček.
Ale hlavně mi prostě vadila ta výbava. Někde od půlky už tak nějak nemáš radost z kořisti a přestává tě zajímat, co ti jakej nepřítel "dropnul", protože už na sobě máš beztak to nejlepší a peníze nepotřebuješ. To pak trochu kazí radost z pokračování a byl to s přehledem největší důvod, proč jsem nedal plnou palbu. -
-
Takže by bylo lepší mít nejlepší vybavení až na konci hry? K čemu by pak bylo? Třetinu hrát s nejhorším, třetinu s průměrem a poslední třetinu s nejlepším je podle mě fér..
-
-
Reakce na příspěvek:
Chápu tenhle pohled, a klidně bych se s ním ztotožnil taky, kdyby kvůli tý nejlepší zbroji nebyla ta poslední třetina hry prostě až moc lehká. Nečekám úplně brutální soulsovku, ale trochu výzvy prostě potřeba je.
Ke konci už jsem se schválně převlíkal do obyčejnýho oblečení před bojem, aby to bylo aspoň trochu těžší. Svým způsobem sem pak vlastně roleplayoval tajemnýho potulnýho šermíře, kterej všem rozhodí sandál v otrhanejch hadrech a pak zas zmizí v mlze. Fajn zábava, super atmosféra, to jo, ale za úplně dokonalej design progresu výbavy to považovat nemůžu =).
-
-
Díky za upřesnění. Nyní je moje rejpalská duše spokojena 🥲
-
-
-
-
A to mě právě zajímá, proč? Ve článku jsem se to nedozvěděl. Budu muset kouknout na zahraniční recenze.
Byl bych radši kdyby byly ve článku upřímně uvedeny důvody, ať už je to třeba slabší příběh, stereotypní aktivity, apod.... I pro Warhorse by to byla dobrá zpětná vazba aby věděli na čem do budoucna zapracovat.
-
A podle čeho to bereš, že je to 8 hra? I takový PC Gamer tomu dal 9/10.
-
-
PC Gamer? Nebyl jsi to ty, kdo tady na tenhle web oprávněně plival? Věřím, že byl. To je ten web, který hodnotí lépe Gluma než určité hry. Mohl sis vybrat jakýkoliv web, hodnocení to má pěkné plošně až na výjimky, přesto sis vybral PC Gamer.
-
-
To nepopírám, že výkyvy PC Gameru jsou jako na houpačce a občas jsou jejich recenze naprosto tragické viz poslední Space Marine. A nebyl jsem to já, kdo si na to stěžoval, jenom se přidal:)
Ale pořád jsou na tom lépe než Eurogamer nebo IGN -
-
PC Gamer je úplně totožný hnůj jako Eurogamer. IGN hodnotí více spravedlivě, Eurogamer dal 6/10 a IGN 9/10. PC Gamer má jasné předsudky, je tam x externístů stejně jako u EG.
Měl jsi napsat raději Gamespot, i když už sešel ze slávy, tak pořád je to lepší volba než PCGamer.
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak Gamespot má pro změnu hezkou slabost pro cokoliv od asijských sousedů. Tam to taky člověk musí filtrovat.
A ne, IGN je dlouhodobě mimo:) Už tak trochu legendárně mimo. Byť je tam ještě pár, co se fakt snaží. Ale Eurogamer je celkově mrtvý. Kdysi stovky čtenářů a diskuze tak 100+ se naprosto zhroutili. Ono když tam 90% lidí dostalo nakonec shadowban:) -
-
Reakce na příspěvek:
to není problém Gamespotu, že většina kvalitní herní produkce je z Asie a přes 90% na MT pravidelně jsou schopni se dostávat jenom Japonci. I KCD2 má daleko k 90%, objevují se pětky šestky...
-
-
Reakce na příspěvek:
Myslíš jako Gameshub? Stačí se podívat na fotku autora toho skvostu na jednu A4. A zatím má celkově KCD 4 recenze pod 80% a dvě z toho mají 70%?:)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
na 10ku by to tu muselo mat na krabičke SONY logo
-
-
Dekuju za dlouhou a poctivou recenzi. Snad jen o tom bojovem systemu se mi nejak ztratilo… jestli je teda vlastne lepsi nebo horsi?
-
-
Je hernější, tudíž ve hře pod rukama rozhodně zábavnější. Pořád je to gamifikovanej Meyer a nic jinýho, ale to taky neni a priori špatně. V praxi je plynulejší, příjemnější, rytmičtější a lepší. Jenom komba mohly bejt podle mýho názoru kratší, protože ty, co se skládaj ze čtyř úderů, je hrozně těžký provádět. Ale to je celkem detail, i tak jsou bitky super.
-
-
První díl mě napoprvé nechytl. Nevím proč. Ano, hrál jsem v měsíci vydání, protože jsem měl KC verzi.
Loni jsem se k tomu vrátil. A dojel to za nějakých 120 hodin. A neskutečně si to užil. Pokud člověk přistoupil na pravidla hry, že je prostě ňouma, co neumí ani "šermovat", tak postupné budování postavy mu bylo odměnou.
Ke konci jsem pak běhal jako menší obrněný tank, většina statů na maximum, sejvovice tolik, že 100 kusů mi doslova bydlelo v brašnách u koně. I ten český dabing nebyl špatný, lepší průměr.
Od druhého dílu neočekávám nic jiného než pokračování toho, kde jsem skončil s prvním dílem. Pouze zlepšení už zaběhnutých mechanik, vylepšení grafiky či animace postav. A po přečtení pár recenzí jsme přesně tohle dostali. Myslím, že letošní rok bude stejně skvělý jako ten loňský a jsem fakt zvědavý, jak se mi bude dařit nezabít Jindřicha aspoň v prvních 30 minutách hry:) -
tady bude za chvilku veselo...