Přejít na výpis diskuzí
Kingdoms of Amalur: Reckoning - recenze
14.2.2012 | Karel Drda
157 příspěvků
-
"...takže jí odpustíte většinu fantasy klišé, kterými se tvůrci ohánějí, protože v daný okamžik jen dokreslují požadovanou atmosféru. Že elfové musí žít pod košatými stromy a že z medvěda klidně po jeho zabití vypadne ukázkové brnění, nikoho neurazí."
Proč by mělo? Elfové žijí pod košatými stromy, aby jim nenapršelo do uší a medvěd sežral rytíře. Nač by měli vymýšlet nějaké nesmysly, když každé dítě ví, že takhle to ve skutečném fantasy světě chodí? Hrdina, co na zádech neponese čtvrttunový meč délky průměrné lešenářské trubky, bude po zásluze potrestán nízkými prodeji. -
Me se naopak tenhle typ grafiky moc libi. Rozhodne vic, nez trapne pokusy o realitu. Na stavajicim HW to vetsinou dopadne tak, ze to pocitac (vetsinou GPU) u vetsiny lidi naprosto nezvlada a vysledek je jeste zalostnejsi, nez v plnych detailech. KoA sem po delsim vahani koupil na PC a ne XBOX a mam odehranych neco pres 20h a to sem podle mapy tak v jedne petine (level 15). Grafika mi prijde naprosto vyborna a pohadkova. Vubec to nekazi napeti v momente, kdy hrajete za cisteho maga se zdravim neco malo pres 100 bodiku a k tomu na HARD *1* To vas pak desi kazde zasusteni a uz se teleportujete do protejsiho rohu, kouzlite ochrany stit, pridavate sveho magickeho nohsleda Fear Gorta, ktery vas chrani co mu kosti staci a pro jistotu jeste ohlusujici a oslepujici kouly blesku... co kdyby to bylo nebezpecne, ze *2* Mam rad fantasy pohadky (njn, je mi teprv 35) a tak proste zachranuju a pomaham kde muzu, hned co se vratim z prace (rodina je na horach :) a rad si vyslechnu "zajimave" pribehy. To k tomu holt patri. Prekvapilo me taky, ze hra uklada savy na cloud,takze kdyz sem v praci hru ukazoval kolegum, tak stacilo dat "continue" a byl sem presne tam, kde sem doma nad ranem koncil. Hra ma i par chyb. Treba UI by slo na PC udelat mnohem lepe, kamera se obcas dostane po zem a jeji FoV je dost uzke, magicky kamarad se rad nekde zasekne a to bohuzel i v boji. Je to holt jen hloupa kostra se sekerou a blembakem s rohy, tak mu to holt trva, nez si uvedomi, ze musi maknout, jinak jeho pan pujde k zemi *3* Taky ochrany stit maga sice krasne zakrivuje obraz okoli, ale bohuzel ne u polopruhlednych objektu, ktere se zrejme renderuji az po samotnem stitu a to pak maji vsichni, se kterymi mluvim (a ze jsou mistni zeny pekne rostle a je na co se divat *2* ) rasy mihajici se pres oci apod. Celkove ale po dlouhe dobe hra, kde se bavim dlouho do noci. Lidi touzi po click-festu Diablu a pritom nadavaji na jednoduchost a pribeh KoA? Vtipny.
-
-
Prosim, co znamena, ze jsou savy na cloud? To jako bez netu si hru neulozim? Nebo je to, jako treba v Civ 5, volitelne. Dik.
-
-
Dik, nechapu ta minuska za jednoduchy dotaz.
-
Skoro všechny hry co mají cloud, mají i savy lokálně na disku, tak se nemáš čeho bát.
-
-
Mágové mají gortíka na vyvolání? Já si snad jednou zahraju i za prskavku *1*. Nejdřív ale musím dojet mého might-pure warsworna s greatswordem.
-
-
Co to je gortík? Muže vyvolávat kostru ze sekerama.
-
-
Fear Gorta. Já mu říkám familiárně gortík *1*
-
-
-
fuj
-
Mimochodem, orchestralni hudba se podle Credits ve hre nahravala v Praze!
-
-
Pro Mága ten štít někdy ani není potřeba. Bleskurychlé úhyby k tomu magické kruhy s kombinaci s jinými kouzly + naplněný Reckoning mode. A nepřátele zničís takovým způsobem jak se v Amaluru sluší a patří. *1*
-
presne tak, jak rikas ''klikfestové'' hry, to neni muj salek, já asi udělám opačné rozhodnutí a koupím to na xbox, ale pockam az klesne tak na 20liber, ted budu platit plnou cenu za ME2 a witchera 2 na xbox, tak budu uvazovat ekonomicky, ale kazdopadne reckoning si nenechám ujít.
-
-
Taky sem si rikal, ze jeste mam co hrat (nedavno sem koupil se slevou Witcher 1+2 za par liber na GOG.com) a ze bych mohl pockat na levnejsi verzi nebo dokonce koupit hru uz pouzitou, ale pak sem se rozhodl podporit autory a zaplatil plnou cenu. Asi to budou mit tezky, jak tak posloucham ostatni.
-
-
-
-
Překlad začal, ale jsme pouze 2. Tj. není možné odhadnout dokončení. Uvítáme jakoukoliv pomoc.
kontakt - karaspetr1@gmail.com -
-
ako daleko ste s tou cestinou ?
-
-
Jak daleko asi ?! Ten text ma v exelu přes 58k řádků, pracují na tom 2 lidi a ty se zeptáš za půl měsíce od oznámení překladu jak daleko jsou .. O.o
-
-
ja samozrejme ze necakam, zeby bola spravena do mesiaca, len by som rad vedel nejake info o postupe
-
-
-
-
Hru jsem zkusil bez nějakých vysokých očekávání(PC verzi), a velice příjemně mne překvapila. Popsal bych to jako takovou kombinaci Diabla(spousty itemů, fightů, enchantů, atd...), Batmana(hlavně souboje a schopnosti) a Fable (grafika)... Podle mě by si zasloužila solidní hodnocení 8/10...
-
-
7/10 neni špatný hodnocení. Jsem zvědavej, jak se pochlapěj do dalšího dílu - pokud bude.
Mám PC verzi a líbí se mi. Rozhodně mi přijde lepší jak Dungeon Siege III, který dostal taky 7/10 a je to podobný styl. -
-
souhlas.. teda nevim jestli je to tim, že Dungeon Siege jsem hrál předchozí díly.. ale trojka byla uplně něco jiného, ale hlavně, snažil jsem se to hrát jako by to nebylo dungeon siege a stejně mně to hratelnost vůbec nebavila.. pro mě jedno z herních zklámání roku 2011.. přitom Obsidian hry miluju.. takže pro mě palec dolu pro DS a palec nahoru pro Amalur u něhož se skvěle bavím..
-
-
-
Bal jsem se ze to bude konzolovka. Bal jsem se spravne. *10*
-
-
Ja se trochu bojim, abych pak nemusel rict to same az vyjde Risen 2.
-
co taky v tyhle dobe cekat. Za podobny komenty tu mam minuska, proto ti dam plus :)
-
-
nemyslim to vuci te hre nebo konzoli nejak zle. Ale hero ve hre pro me proste musi byt "hmotny bod" ktery se pohybuje presne a s minimalni odezvou. Viz WOW. Muze mit malou setrvacnost, ale fakt malou (Gothic 1,2).
Tohle je proste konzolovka jak remen. Hero se toci kolem svy osy misto strafu, ma setrvacnost jak auto a kazdej jeho utok ho proste freezne v animaci s kterou ani nehnu. *9* Hlavne ty kotouly... -
-
Tohle jsi trefil přesně. Ať je WoW jaký chce, tak to "splynutí" s postavou je neskutečný a zatím to nejlepší, co jsem kdy viděl.
-
-
-
-
Je to poctivy akcni rpg a kdo tomu venuje vic jak dve hodinky tak ho to stopro chytne, cestina by se hodila souboje jsou super (mozna trochu i batman tim nacasovanim a hlidanim si rozmisteni protivniku ci prepinanim schpnosti) a grafika rozhodne neurazi trochu mi pripomina trine. za me 8.(a prijemne prekvapeni zacatku roku)
-
-
plně souhlasím :-) připodobnňovat hru k wowku jenom kvůli barevnosti je zvláštní !! - Hra je fajn jen takhle recenze se mi četla dost blbě - je to mnou nebo recenzí?
-
-
taky se mi cetla spatne a vubec se mi nelibila
-
-
Neřekl bych že recenze je špatná. Mě přijde taková zbytečně strohá...
KoA:R by si zasloužil něco rozsáhlejšího, aby se neznalý čtenář blíže seznámil se hrou. Blíže popsat karty, reckoning mód, systém tříd, možnost hybridů a já nevím co ještě *1*. Třeba překonám vrozenou lenost a něco sesmolím sám, až budu dál ve hře.
Celkově recenzi hodnotím kladně, autor u mě má velké plus za klik-mách-bum a malé mínus za Mickeyho klubík. Zas taková ta grafika není *3* -
-
No hlavně z té recenze vlastně není poznat, proč autor hodnotil jen 7/10.
-
-
-
-
-
Začínám organizovat překlad této hry, ale pouze v případě, že seženu více lidí. Texty mám vyexportované. První test dopadl dobře, počeštil jsem si herní menu. Jediný problém byl s některou diakritikou - to znamená že bude potřeba někdo, kdo umí editovat fonty. Každý zájemce dostane kousek textu na přeložení, předpokládá se dobrá znalost angličtiny a hlavně dostatek volného času a chuť. Kontakt karaspetr1@gmail.com
-
Tahle hra je jedna z nejlepších RPG co jsem za poslední roky hrál, parádní stylizace, parádní atmosféra, skvělý příběh, zatím mám za sebou tak max 15% hry (po 20 hodinách) a udělal jsme všechny q a naprostá většina z nich byla zábavná.
Boje ve hře jsou akční a dost taktické a na vyšším levelu jsou i dost náročné. Dostal jsme se do faze, kdy musím nepřátelé lákat do pastí a využívat každý nekalý trik co moje zlodějka umí.
Crafting ve hře je jeden z nejlepších co jsem vyděl a dají se díky němu vyrobit skutečně mocné zbraně. Svět je dostatečně otevřený na to, aby to nebyl koridor ala SWTOR a Dragon age a je tu dost velká míra volnosti.
Jediná věc, co mi vadí je extrémně lehké vyháčkování, tak doufejme, že s tím něco udělají.
A nakonec rada pro lidi, co hru hodnotí podle dema, nedělejte to, začátek hry je dost špatný a hra se rozjíždí tak po 5 levelu. Po prvních 20 minutách jsem ze hry neměl moc dobrý dojem a málem šla z disku, naštěstí jsme ji dal šanci a zatím je to RPG roku. -
-
Vyháčkování? To myslíš lockpicking? Jestli jo, tak mě nějak extrémně lehké nepřijde. Spíš extrémně nedoladěné, nemám šanci ovlivnit zlomení paklíče v první fázi, než přejedu za půlku. Nezáleží na obtížnosti zámku, ale čistě na štěstí, jestli je paklíč ve správné poloze, když zmáčknu "D", protože to šoupátko vystřelí maximální rychlostí vpřed a buď se zlomí paklíč, nebo se dostanu na půlku k těm ozubenejm kolečkám. Až tam se postup zpomalí a mám šanci reagovat na rachtání a případně zastavit a změnit polohu paklíče. Nebo něco dělám špatně? Hraju na klávesnici, žádné body jsem zatím do lockpickingu nedal a už jsem zlomil pár paklíčů i na nejlehčích zámcích a otevřel pár hard zámků bez zlomení paklíče během mžiku...
-
-
Jo lockpick je česky vyháčkování:) Jde to poznat podle zpomalení zámku. I když zlomíš 2-3 napínáky, tak třeba proti Skyrimu je obtížnost dost jednoduchá, tam mě těžší zámky stáli tak 10. Když to srovnáš s odčarováním truhel, tak je obtížnost někde jinde a buď dostaneš cursu, nebo tě to rovnou zabije. Povedlo se mi za celou dobu prolomit jen jedno střední kouzlo.
-
-
Mě dost dlouho u decursování trvalo než jsem pochopil že nemusím klikat přesně na ty runy, ale klidně doprostřed kruhu a hlídat si načasování. Je to pak o poznání jednodušší. Ale stejně pro sichr nahodím štít (hraju čistýho mága) a ani bouchlá hard curse mě nezabije (jsem level 18)
-
A hraješ na klávesnici? Mě to vyháčkování ( *2* ) dělá problémy právě protože zámek zpomaluje až u ozubených koleček. K těm kolečkům vystřelí jak raketa a nemám možnost reagovat. Ve Skyrimu mi to přišlo naopak lépe ovladatelné. Odčarování začínám pomalu dostávat do krve, hlavně to chce nemačkat zběsile, protože když mineš, tak ti to "vynuluje" všechny již označené šutříky. Pravda ale, že truhlu s wardem normal a výš jsem snad ještě ani nepotkal.
Já bych ještě uvítal nějaké barevné zvýraznění pro QTE při fateshift killu a pro osvobození se z pavučiny. U toho killu to až tolik nevadí, ale než se zorientuju u pavučiny, tak už je pavouk na mě *1* -
-
NA klávesnici, v 40% případu nemusím vůbec s nastavením hýbat a dojedu až do konce, dalších 40% dojedu až za půlku a vidím zpomalení, tak to upravím a ve 20 % se hned zlomí, tak posunu cursor o zhruba třetinu až polovinu, na 2-3 zlomení trefím správnou pozici.
-
-
-
-
-
Mám na to podobný názor jak Shania o kousek níže. Crafting funguje, jsem na 32. levelu a celou dobu používám převážně jen věci, které jsem si sám vyrobil. Takže spíš než kvalitu craftingu bych tedy hodnotil kvalitu lootu, který padá z monster, truhel atd...Unikátních věcí jsem už našel dost, ale nikdy mi nepadlo nic, co bych okamžitě nasazoval na postavu, snad jen občas nějaká zbraň, která stejně vydržela jen do doby, než mi z rozkládání věcí padl lepší základ pro výrobu lepší.
Kvalita questů je minimálně o třídu výš než je u Skyrimu (a to jsem prosím jeho velký fanda). Sice v závěru jde vždy o to samé - zabít, najít, zneškodnit, ale alespoň je to celé zaobalené vždy do nějakého malého příběhu, není to prostě jak random skyrim quest generator - zabij vůdce banditů a pak se vrať. U příběhových questů je to podobné, je pravda, že mluvení je tam dost, ale to přece k RPG patří.
Grafika se mi líbí, nejsem jedním z postižených telenovelou WoW, takže pro ti ní nic nemám.
Trápí mě dispelling - prostě nemám tak rychlé ruce a body jsem do toho nedával. Lockpicking je proti tomu procházka růžovou zahradu, ikdyž pár paklíčů zničíte i na very easy zámcích.
Občas trápí AI, když místo aby vás nepřátelé nenechali vůbec vydechnout, tak jen hloupě postávají a čekají, až dokončíte práci s jejich kolegou.
Ty ohraničené textury - no dejme tomu, alespoň se nedá každý druhý mob exploitovat zaseknutím do skály, jak to bylo běžné ve Skyrimu.
Bugy? Za cca 35+ hodin jsem na žádné nenarazil ani v grafice, ani v questech ani nikde jinde. -
-
Ještě bych doplnil, že hra běží jako víno, grafické bugy z dema se nekonají a načítání sviští jako vítr. A to mému miláškovi už táhne na 4. rok.
K těm questům - zatím nemám co vytknout, spíše bych chválil. A některé postavy jsou povedené. Zatím pobavil hlavně zapomnětlivý alchymista - podvodník *1*
V současné době se pracuje na PC patchi, ve kterém se chtěji soustředit hlavně na kameru a práci s ní, a také UI by se mohlo dočkat nějaké změny.
-
-
Hral jsem jenom demo, ale skrz nej me ta hra neoslovila a recenze me v tom utvrdila. Je to dobry remeslny vyrobek, kteremu chybi duse, proto je to nezazivne a nebavilo me to.
-
-
Duši to má, jenom si člověk musí dát práci s jejím hledáním.
-
-
Tak tak a to je přesně to, co mě asi dneska večír nebo nejpozději zejtra čeká. Rád bych se do toho pořádně ponořil.
-
-
Jj, ta hra může mít pro někoho pomalejší rozjezd. Ale když člověk začne plnit první questy pro nějakou frakci (já samozřejmě pro první zahrání zvolil Warsworn), tak to začne získávat grády. Potkáváš zajímavě a nezřídka i vtipně napsané postavy, nepřátele a navíc začneš doufat, že teď už konečně lootneš něco užitečného pro svého hrdinu.
Mě moje hra opět nenávidí a škodolibě mi dává výbavu vhodnou pro mága či lumpíka. Už jsem našel pěkné fialové kudly, hezkou fialovou čapku a taky pár zmatenejch věcí pro prskavku (včetně jednoho setového itemu). Ale abych dostal pořádný obouručák, to ne *9*.
Snad něco padne z questů pro Warsworn frakci... -
-
Já to mám s lootem úplně stejně, pro mého zloděje padají zásadně jen žluťásky mágovské nebo válečnické. Ale nakonec je to fuk, co padne, protože díky příliš rychlému levelingu jsou ty věci stejně leda tak na rozložení nebo na prodej. Je škoda, že to levelování neodladili trochu lépe, vždyť já mám hotové teprve dvě mapy (Dalentarth, Plains of Erathell), Detyr finišuji a už jsem level 36 (40 je tuším max. level), hotových mám zhruba 150 questů včetně kompletních House of Ballads, Warsworn, Scholia Arcana, Travellers a arénu v House of Valor.
-
-
Šmarjá, to u toho snad sedíš 24/7 *1*. Kolik hodin už ti to ukazuje? Já mám cca 15 a zatím jsem vlastně udělal akorát nějaké ty vedlejšáky. Ale už mám domek, heč *2*
-
-
*1* Jj to asi jo.
-
Jasný:). Já se tak nějak rozkoukávám..sice pár hodin už za sebou mám, ale zažranej ještě nejsem, což bych chtěl co nejdřív napravit. Myslel sem, že pojedu klasicky warriora mečaře:), ale nakonec jsem se rozhodl pro lapku:)...dýky a luk...takže uvidíme.
No jinak z questů mám zatim celkem dobrej pocit. Sice jsem jich zatim zmáknul jen pár, ale už tam byly přijmený vlaštovky..lákání trola na laně apod. Takže uvidíme...jen mě mrzí ten lockpicking na klávesnici:( Začal jsem to pařit na padu, ale kupodivu jsem přešel na klávesnici, ale pak jsem zjistil ten lockpic. a přejdu asi zas zpátky.
Jakej seš lvl a jak dlouho přibližně už hraješ, jestli se smím zeptat. *3* -
-
Hehe, MP hry typu BF3 jsou hodně vzadu na mém herním žebříčku. A vzhledem k tomu, že nestíhám hrát ani novinky, natož se vrátit nebo zahrát poprvé starší hry, tak se u vás v četě neobjevím minimálně 5 let. To už se spíš ty vrátíš do jedné předaleké galaxie *1*
-
No koukám, že se taky zrovna nenudíš. Jinak souhlas, Skyrim minihra mi vyhovovala taky. No kdyby tě nakonec přeci jen ta MP mánie taky vzala a šel jsi do bf3, tak určo napiš, rádi tě uvítáme v naší četě.;) Tak a už přestanu plevelit.
-
Život není péříčko *1*.
SW:TOR se mi opouštět nechce, snad to nějak sladím. Naštěstí jsem nepodlehl vábení MP šílenství v podobě BF3 nebo CoD, takže ještě nějaké časové rezervy jsou. Ale už se nemůžu dočkat nějakého herního sucha. Těch her co mám nahromaděných, to je hrůza. A letos k tomu přidám minimálně dalších 5...
Doufám, že letos nevyjde Dragon Age 3 - to by mě fakt na*rali *1*.
Díky, zdraví se mi začíná pomalu navracet. Hlavně kedlubna už netřeští, takže hrát se už docela dá.
EDIT: snad ten lockpick nějak poladí... nemůžu si pomoct, ale minihra z F3/Skyrim mi přijde zatím nejlepší. -
Jj, tak ať seš brzo fit a můžeš pařit;) Mně se taky nedaří najít čas. SWTORa jsem musel ukončit, protože tyhle dvě hry bych prostě časově neutáhl. Do toho rozjetej DarknessII, včera mě zas totálně lapil Spacechem a kolegové a brácha chtěj každej večír bf3. To se prostě nedá. *16*
-
Zatím jenom cca 10 hodin a level 6 či 7. Teď si nejsem jistej. Bohužel se vydání hry nepodařilo sladit s mým zaměstnáním, navíc byla o víkendu oslava v rodinném kruhu a taky do mě zatnula drápky chřipečka, takže jsem se nemohl hře věnovat zdaleka tak jak bych si přál. Ale choroba už se začíná mírnit, takže jestli u toho nestrávím dnešní noc, tak zítřejší den určitě.
-
-
-
-
já ji hledat nemusel.. ona si našla mne v tomto případě :)
-
-