Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ja vam ty starosti lidi zavidim. Normalne vam zavidim. Ja jsem se asi nenarodil. Ja resim jak nezgebnout hlady a jak s tim vyjebat a dustojne zit. Podobny panely, mi k tomu nijak nepomohou. Tohle bych snad neresil, ani kdybych uz byl za vodou jak se rika. Na vysoke jsem se musel ucit a makat, abych mel nejake zkusenosti. Po vysoke zase makam jak chuj. Proste ziju v jinym svete. A protoze vrana k vrane seda, tyhleti specialisti mne minuly. Hry jsou totalni i financni nadstandart. A casovej o tom uz vubec nic. A hrat a jeste kydat do vetru... no tak to opravdu gratuluju a zavidim!
    • Jack1947
      Nezávid/hraním... vždyt, děláním her se dá i vydělat. Nebo myslíš zdejší diskusi? to neber fakt vážně Xd
  • finalni panel vyvojaru jen ukazal jak velky rozdil je ve studovani her a jejich tvorbe,nejvice mi to pripominalo umelec verzus kritik situaci ,kdy jeden druhemu rikaj co je spatne a co ne ale stejne ve vysledku kvalitu hry urci jeji prodej nebo marketing a zakaznik
  • Hodně lidí řeší, že v České republice na rozdíl od jiných zemí nemáme dobré školy pro herní vývoj a jeho podporu.

    Školy by byly, ale čistě akademického rázu. Student, namísto aby studoval design, programování, grafiku nebo animaci, školil se od profesionálů a pobyl alespoň půl roku někde ve firmě jako internista, tři roky studuje historii toho, že před třiceti lety se tu více hrálo na konzolích a která firma poskytovala pirátěný software...

    Školy by byly, ale nevědí, co učit!
    • Tilwaen
      A kde studuješ?
    • Kozy
      Vždyť na animování a grafiku tu školy máme.
  • Na konference nechodím. Jsou nudný. *6*
    • taky tam nikdo nikdy nechodí střízlivej
  • S celého článku sem skoro ničemu nepochopil o co že se vlastně snaží MU Game Studies o.s. ??? a co vlastně prezentují ? nebo jde o partu studentů co mají bohaté rodiče a místo práce se rozhodli dělat tohle ? prý přednášky :))) klidně bych za to i zaplatil, vidět to ...
    • dobře jsi to napsal.
      je to buržoazní pavěda a na našich uvědomělých školách by to nemělo být. správný užitečný člověk takhle blbě nepřemýšlí, zbytečně se nezajímá, poctivě pracuje a konzumuje *16*
      • Jako kdyby si měl na výběr nebýt konzument a pracující člověk, vzbud se, za tohle někdo platí aby se to někde takhle prezentovalo, když tvoji akademici třeba nedostanou razítko od potřebného úřadu tak budou mít konference maximálně v garáži
        • Popravdě netuším, co měl tvůj komentář dokázat.
          Nejde o to být nebo nebýt pracující konzument, ale o to, že při tom člověk nemusí být ovce a ignorant, co od stolu v zaprášený hospodě vynáší soudy o věcech, o kterých ví kulový, a šmahem odsuzuje všecho, co přesahuje hranice jeho myšlenkovýho horizontu.
          A že jsou "moji" akademici závislí na dotacích? To sotva něco vypovídá o jejich opodstatněnosti - vždyť totéž platí i o základních školách.
  • Kdo nebyl, neuvěří. Já tam nebyl na ten první spíše akademický den, až na ten druhý, který byl spíše vývojářský a vydavatelský, a nemůžu si to vynachválit. A ten rozpor mezi tvorbou a akademickým zájmem se tam taky řešil krásně v závěrečném panelu, kde Sos na otázku: "Co pro vás znamenají game studies?" Odpověděl v podstatě: "It's shit."
    Ano, pro něj to není důležité, ale pro někoho může. To, že někdo přemýšlí o něčem jinak než jen jako konzument, ale přemýšlí nad principy, vývojem a hodnotami média, snad špatně není, ne? Navíc myslím, že teď, když už hry dospívají k něčemu hlubšímu, je jen dobře, že se začíná budovat něco, co se tuto hloubku a její možnosti snaží zkoumat. To, že to každého nezajímá, je jen přirozené. Všichni nemůžeme být teoretici a vědci. Do jisté míry, naštěstí.
  • Jack1947
    Ty jo, učit se o hrách to by se snad splnil i můj sen. *4*
    • MARTASLJ19
      A čo sa chceš učiť o hrách? Ako ich hrať, zapnúť,vypnúť? Čo to znamená FPS,RPG *1*
      • Jack1947
        To je fuk, hlavní je že to je záživné a to je oč tu běží.
      • Tohle je imho jako ptát se, proč se mají děcka učit češtinu, když česky přece umí.
      • Ahoj, pokud se podíváš na sylaby jednotlivých předmětů, zjistíš, že to jde.

        Hry jakožto médium v sobě zahrnuje všechna předešlá média (film, hudbu, literaturu atd.), jež své teoretické i praktické studijní obory/předměty běžně mají. Pro herní studia je pak otázkou, zda se více zaměřovat na herní teorii či praxi – nejlépe najít průnik obojího.
    • Ahoj, co se týče výuky jednotlivých herních předmětů v ČR/SK se můžete podívat zde na přehled:

      http://gamestudies.cz/aktuality/hernipredmety/
    • Viz
      http://www.fel.cvut.cz/education/bk/predmety/14/00/p1400506.html
      + Studijní program Otevřená informatika umožnuje vystudovat minor
      Hry a multimédia
      "Minor otevírá dveře do světa programování a vytváření počítačových her, umělé inteligence, počítačové grafiky a multimédií"
      • Jack1947
        Čvut *15* no way.
    • No je to i realita:)
      https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2014/PV255

      Jako projekt je i vlastní hra *3*
      • Nevztahuj to jen na Masaryčku :) - http://gamestudies.cz/aktuality/hernipredmety/
        • No ty předměty jsou všechny na Masarykově univerzitě, akorát na různých fakultách *3* Nicméně si myslím, že nejpraktičtější je ten na FI, ovšem nemůžu osobně srovnávat, protože mám zapsaný právě jen tenhle.
          • Dolejš jsou i předměty z ostatních univerzit, jako UK, ZČU, ČVUT či AMU
            • Aha, toho jsem si ani nevšimnul. Jsem slepej *1*
      • A nejen na MU, já třeba chodím na https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?do=predmet&kod=JJM169 Je to tam už i dýl *4*
        • Jack1947
          Njn, škoda že na reklamní škole se toho člověk moc o hrách nedozví, naopak se mu ještě reklamy zhnusý víc. *11* Než doposud.
          • aspon ze se tio zhnusily. Mas velky plus u mne
          • tak co tam lezes. To jsi asi vedel, co se od tebe ceka.
      • Jack1947
        Dobrý to jsem netušil... že se něco takového i tady v čr praktikuje.
        • Ono se to vyučuje teprve od letošního roku nově. Takže o tom moc lidí ještě neví.
  • jo to jsou tyhle sasci. MU Game Studies aneb o hrach bez her. Aneb jak hluboka zamysleni a spousta cizich slov neznamena ze maj neco spolecnyho s hrama.
    • Kdyby sis precet clanek,tak zjistis,ze jeden z hlavnich organizatoru dela u nas v tymu. A co jsem mel moznost zjistit od kolegu,ale i studentu,je to jen ve prospech veci. Totiz ta vyuka je potom "O hrach se znalosti teorie i praxe". Takze bacha v takovych vyjadrenich.
      • co to meles? Cely game studies jsou o skupine lidi ktery se stydi za to ze hrajou tak vymejsli neco co ani neexistuje, aby opodstatnili svy hrani. O tom ja tady mluvim, nevim co kouris v tom tvym komentari.
  • Nechápu jak může existovat obor konceptuálního umění na AVU, kde studenti za státní peníze na sebe mažou howna a myslej si jací jsou umělci a výuka her u nás stále chybí. A co FAMU? Koukněte potom na ty odpady co se u nás natáčejí. Sedláček se na FAMU nenaučil ani jak se má oblíkat natož jak točit filmy. S hrama máme jako národ mnohem větší šanci než s filmama, je to mezinárodně mnohem přístupnější než film který je omezen hlavně jazykem. O tom artovém multimediálním umění co se dělá na AVU kdy se přidělá semafor na zeď a nazve se to umění ani nemluvím. Na AVU bych nechal malbu, klasickou sochu, kresbu bych sjednotil s grafikou a zbytek vyházet, FAMU bych zkrouhnul tak na polovinu, stejně si každej vystudovanej režisér natočí jeden celovečerák (někdy ani to ne), zjistí že nemá talent a jde do reklamní agentury. Herci jdou rovnou do Ulice nebo Ordinace v růžové zahradě. Pak by byly prachy na vyloženě herní akademii, která by měla smysl. A novej ministr kultury by byl Dan Vávra :)
    • Když už mluvíš o AVU, nepochybně tě nadchne jeden pořad z archivu ČT.

      http://www.bit.ly/1ugUESN

      Doporučuju minuty 29:30, 34:00, 58:20, 63:13. Umění tak dokonalé, že ho ani já nechápu.
      • Paulcz
        Co by asi na to řekl Karel Drda ? :)
        • Tak u tohodle by možná i Drdovi došly slova. Načež by zahučel cosi o prdeli a šel si ugrilovat kachnu.
        • Ani nevíš, jak moc bych chtěl slyšet jeho názor na toto. Myslím, že bychom se dost pobavili, což ostatně snad jako vždycky, když do podcastu přišel (např. diskuze o hajlování ve FC200). *1*
    • škoda, že o těchhle věcech nerozhoduje někdo jako ty

      Česko už by nemuselo být takovej trotlistán

      mohlo by být trotlistán ještě větší
    • jiste, presne to se na AVU deje... bozicku, to jsou zase hluboke nazory jak od Franty z hospody *7*
      • A co se tam teda děje ?
        • Zajdi se podivat. Odsoudit AVU stylem jak ze ctvrte cenove muze fakt jenom buran.
          • ještě lépe, podej si teď přihlášku a na talentovkách se před přijímací komisí pomaž hovnama.. podle mě tě vemou *3*
  • hm je az zarazejici, jak obor, ktery se zaobira a vlastne existuje primarne pro tvorbu zabavy, dokaze stvorit presny opak...akademickou debatu o nem samem. Jenom precist si ten clanek chtelo hodne odhodlani a do konce zivota budu litovat, ze jsem na konferenci nebyl a minul takova zajimava temata jako napriklad : ,,historie herních platforem v NDR,,
    • Iggy
      "obor, ktery se zaobira a vlastne existuje primarne pro tvorbu zabavy"
      Primární důvod existence oboru v budoucnu nebude "tvorba zábavy", ale porozumění hrám. A to, co s tím student udělá, už je čistě jen na něm. A světe div se, nemusí jít jen o "tvorbu zábavy".
      • a cemu chces na nim rozumet? Prijde clovek, vidi hru a zacne v tom videt veci ktery autori ani nezamysleli, jakoze tamhle charakter ma asi oidipuv komplex, tam o kus dal bude zase neco dalsiho z froida, pak to zacnou spojovat s nejakejma dalsima srackama, takze cely studies jsou pouze zalozeny cely na teorii, ktera je uplne mimo a zhnusi ti celou hru tim, ze ji rozebira do detailu a spojuje a vysvetluje ti co znamenaji, kdyz to presne neznamenaji. A pak tomu rikaj studies. Nazev oboru zni vzdycky suprove - game studies, science fiction studies, ale ze by vedeli oni sami co to vlastne ma bejt, to ne. Patlaj se ve s*ackach co si sami vymysleli.
        • Game studies není o hledání něčeho, co autor nezamýšlel. Je to o mnohém jiném. Vem si například statistiky hráčů. Věděl jsi třeba, že téměř polovina hráčů digitálních her jsou holky? A k čemu je taková informace herním vývojářům? Můžou ji například využít pro vývoj své nové hry, která určena spíše pro holky.

          A co třeba studie, které se zabývají psyschikou hráčů při hraní různých typů her? Podporují násilné hry ve hráči agresi nebo ne? Je ten vliv výraznější u mladých dětí nebo u dospělých? Řekl bych, že nevíš a porovnávat to podle sebe nebo kamarádů není zrovna výřečné.

          Další příklad činnosti Game studies může být v umožněných příležitostech, které studentům otevírají dveře do herního průmyslu. Na takovou informatiku jde spousta studentů s cílem "dělat hry". Kolika z nich se to ale podaří? Bez kontaktů a referencí jen malé hrstce z nich. Díky Game studies se ale mohou už v průběhu studia dostat do kontaktu jak s malými, tak i s velkými herními studii.

          Tak co, pořád ti to připadá jako hledání něčeho, co autor nezamýšlel?
        • - ano, protože jakékoliv umění je samosebou jen souhrn toho, co autor zamýšlel. něco jako křížovka nebo osmisměrka, jen dražší.

          - ano, protože každému se strašně hnusí podívat se na věc nově, kriticky, inspirativně. přiznej si, že ti prostě nedělá dobře, když někdo věci, který zdánlivě dobře znáš, vyloží tak, jako bys je neznal.

          - "Nazev oboru zni vzdycky suprove - game studies, science fiction studies, ale ze by vedeli oni sami co to vlastne ma bejt, to ne." - myslím, že sám nemáš ponětí, co očem vlastně mluvíš a co chceš říct
          • Ne ja konspiracni teorii nevytvarim. Koukam ze asi nevis co je to vubec "studies". Dilo se dotvari pri kontaktu s ctenarem/hracem apd., ano, ovsem kdo sou oni ze si vypreparujou jednu moznou alternativu a z te udelaji fakt a cpou to vsem ostatnim? Zrovna ve ctvrtek jsem byl na culture talku kde prednasel clovek kterej v anglii uci science fiction studies. Presne uplne to samy, vzal si film a vyblil konspiracni teorii o tom co znamena nejaky zrcadlo ve filmu, spojil si to s nejakou psychoanalyzou a vsem to nacpal jakoze to je fakt, jakoby ON vedel ze takhle to 100 procentne autor zamyslel a tak to je, kdyz ocividne autora ani nenapadlo na tohle pomyslet kdyz to psal.

            Kazdopadne ne ze ja takhle o tom mluvit nechci. Takhle se o tom proste nemluvi. Bez si pokecat s hracem o tom co za komplex ma asi hlavni hrdina z lords of fallen nebo proc tamhle nosi kozich, nebo co to znamena ze se v nejake hre furt dokola objevuje nejaka budova a ze to pravdepodobne byla v dobe vytvareni hry jakasi kulturni znacka zeme ze ktere hra je. Bude na tebe koukat jak na magora.

            Proste sorry ale hedani nejakyho vyssiho smyslu abych u ostatnich lidi opodstatnil hry, je naprosto zcestny.
            • Facepalm mimo diskuzi (do té se s tebou nemám sílu/náladu pouštět). Připomínáš mi svými slovy, jednoho známého. Neznáme se náhodou? Když tak věrohodně znáš Game Studies a to jak lidi ve sdružení hrajou, vyvíjí atd.? :) Díky za odhalení identity - stačí jednoduché ano/ne.
            • "no ono se v prve rade neda ani rict ze ty lidi hrajou. Jsou to spis radoby hraci. "

              jo aha, takže teď už i určuješ, kdo je pravý hráč a kdo ne.

              To je ten krásný rozdíl: game studies jsou produktivní, hledají nové způsoby uvažování o hrách, nové názory, zatímco ty, jako správný dogmatik, názory prostě zakazuješ.

              Ale dobře se to rýsuje. Traumatizující zážitek ze setkání s Jiným, chápání her jako prostředku sociální exkluze - měl by ses klukům z MU Game Studies přihlásit, třeba bys stál za rozbor *1*
            • "...kdo sou oni ze si vypreparujou jednu moznou alternativu a z te udelaji fakt a cpou to vsem ostatnim?"
              Pečlivě si pročti svoje komentáře a možná si uvědomíš, že jediný, kdo něco takového dělá, jsi ty *7*

              O game studies i SF studies mám docela slušný povědomí, takže vím, že stejně jako jakýkoliv jiný teoretický nebo interpretační přístup nejsou o formulování Pravdy, ale o odkrývání potencialit, založeném na diskuzi a nárovém střetu. Tedy přesný opak tvého pravda = co autor zamýšlel = co jsem svým citem poznal.

              " Takhle se o tom proste nemluvi. Bez si pokecat s hracem..."
              S jakým hráčem? Kam? On existuje jen jeden hráč? Nebo je nějaký Jeden Hráč, ideální prototyp všech ostatních? Já nejsem hráč? Mí známí, se kterýma se takhle o hrách normálně bavím, nejsou hráči? To je zas co za bolševismus tohleto?
            • no ono se v prve rade neda ani rict ze ty lidi hrajou. Jsou to spis radoby hraci.
            • Na čem vůbec zakládáš své tvrzení "O hrách bez her"? Ty znáš někoho v Game studies, kdo nehraje hry? Já teda ne. Navíc říkáš, že hledají ve hrách něco, co autor nezamýšlel (protiargument viz. můj druhý komentář). Pokud říkáš něco takového, tak naznačuješ, že tu hru znají a zkoumají do takové hloubky, že tam najdou něco skrytého. Ale aby něco takového našli, tak ji přece nejdřív musí hrát? Jinak by to přece ani nešlo. A to už samo o sobě vyvrací tvrzení "O hrách bez her". Jsem tak trochu zmatený tím, co tu vlastně chceš říct.
            • Game Studies - o hrach bez her.
          • resp. nepotrebuju si pred ostatnima co na hrani koukaj pres prsty, ze hraju, tim, ze to budu analyzovat a nachazet tam nejaky srance a vyssi smysl a doufat ze to v jejich ocich zmeni pohled na hry. Tudy cesta nevede.
          • to opravdu nenajdeme, protoze zjevne nevis co a jak myslim. A film ani hra pro me opravdu neni osmismerka, ovsem nehledam v nich neco, co tam neni. Nevytvarim jakysi konspiracni teorie a nedelam z nich fakty, nepodsouvam to nikomu dalsimu a rozhodne to nenazyvam jako studies. Ano dovedu poznat co a jak bylo zamysleno, staci na to cit. A i kdyby nahodou autor nejakym zpusobem opravdu zamyslel jakesi naznaky na nejakej smysl byti apd., tak to je presne to, o cem ty studies bejt nemaj, takhle o hrach nikdo nemluvi, nejaky vymasteny filosoficky a psychologicky kecy.
            • ok, tak ještě pro jednou:
              " Nevytvarim jakysi konspiracni teorie a nedelam z nich fakty, nepodsouvam to nikomu dalsimu a rozhodne to nenazyvam jako studies."
              děláš přesně tohle a děláš to třeba právě v téhle větě. a úplně totéž jsou i tvoje naivní psychologizace ve vedlejším komentáři.

              Hra, film, kniha, obraz, sklaba - nic z toho není a nemůže být významově jasné a pevně dané. Pokud sis toho ještě nevšiml, pak asi žiješ ve své individuální bublině, kde ti tvůj dokonalý cit donekonečna potvrzuje tvou vlastní zkušenost. Teorie recepce má soce dlouhou tradici a tisíckrát dokázala, že každé dílo se dotváří až při kontaktu s čtenářem/divákem/hráčem, ale co je to proti jednomu facepalmovi.

              "...tak to je presne to, o cem ty studies bejt nemaj, takhle o hrach nikdo nemluvi, nejaky vymasteny filosoficky a psychologicky kecy"
              Jasný, já takhle o tom mluvit nechci = nikdo o tom takhle nemluví. Ale co, užij si svůj solipsismus.
          • - bohuzel tyto studies nejsou ani z jednoho procenta souhrn toho, co autor zamyslel, nybrz snuska jakychsi vymyslenym a mylnych spojitosti.

            - veci ktery dobre znam vykladaji tak, ze tam nachazeji veci ktery tam nejsou. Vymysli si a spoji si mylne radu veci a to potom cpou ostatnim.

            - ja vim sakra dobre o cem mluvim.
            • - vidím, že ironii budu muset speciálně pro tebe víc zdůrazňovat. ale aspoň to hezky ilustruje tvou schopnost odhalit autorský záměr *3*

              - je vtipný, jak bezpečně dovedeš poznat, co autor zamýšlí a co je navíc. co je a co není. a jak tutově víš, že si sám nevymýšlíš a že game studies sám nepodsouváš něco, co nedělají. takovou sebejistotu bych chtěl mít. a nebo radši ne, je to špatně maskovaná hloupost.

              - každopádně, pokud pro tebe skutečně hry, filmy nebo knihy jsou totéž co osmisměrka, tak mi nezbývá než tě politovat. společnou řeč nenajdeme.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit