Přejít na výpis diskuzí
Legendy Brathwaite a Hall kickstarterují Old-School RPG - Update
3.10.2012 | Aleš Smutný
41 příspěvků
-
Si tam měli najmout Horsta Fuchse, na ty hlášky, že za cenu jednoho RPG dostanou hned dvě :)
-
-
taky mě hned napadl horst fuchs ten by jim to prodal nejen na kickstarteru *1*
-
-
Pche, jsou to amatéři.
Já bych tam nabídl hned 4 hry za cenu jedný, nebudeme přece troškařit. A kdo by přispěl aspoň 50 doláčů dostal by moje speciální DLC zdarma; WS item pack obsahující nezničitelný obouruční mop, nůž ze švýcarské oceli na krájení nepřátelských brnění, magické leštidlo na opravení čekoholiv a ultimátní hrdinský mixér využitelný jak v boji tak na přípravu lektvarů.
A pro lidi co přispějí do 24 hodin je tu již tradičně skvělý bonus v podobě parťáka s nejvyšším kecacím a obchodním skillem Horsta, Pána Pánviček.
-
-
-
I've got a bad feeling about this.
-
-
was hast du gesagt ? ich dachte diese forum is tsechische....
cool story bro *5* -
-
To víš, vždycky se tu najde někdo, kdo má potřebu ukázat celému našemu národu, jak skvěle ovládá cizí jazyky. A myslí si, jak je to "cool". *6*
-
-
Huh, to jsem si myslel že tato hláška z Hvězdných válek je více proslavená i v našich končinách *8*
-
Koukám, že pánové neznají Star Wars:).
-
-
nebo Tropic Thunder :)
-
Já pořád říkám, že dabing ve filmech je zlo *16*
-
-
-
-
-
Hmm, tak jsme se ve videu dozvěděli, že to bude old school RPG. Abychom to nezapomněli, tak nám to připomněli třistaosmdesátkrát v průběhu těch pěti minut. Jinak o hře vlastně nic moc neřekli, protože nejspíš ani nemaj ponětí, co vlastně chtějí za ty prachy udělat.
Ani jeden z nich už asi deset let neudělal nic, co by stálo za řeč, tohle mi fakt připadá jako trochu zoufalej (a pozdní) pokus se přiživit na popularitě kickstarteru a kouzelných slov "old school rpg". -
No nic moc. Zatím jsem přispěl jen na hry, o kterých jsem si mohl něco konkrétního představit, nebo už vidět koncept či část hry. Ten popis jejich hry je tak všeobecný, až to bolí a nepomáhá tomu ani všudypřítomné zmiňování "oldschool rpg" a 2 in 1. Byl bych daleko raději, kdyby aspoň nastínili styl, směr a ne jen udat žánr. Navíc si nejsem jistý, jak to myslí s permanentní smrtí. Když je hra kratší, jako např. FTL, tak je to fajn, ale hrát takto několika hodinové RPG bych nechtěl.
-
To sa fakt už herný priemysel nikde neposunie? Vďaka Bohu, že tu máme ešte štúdiá, ktoré zakladajú na modernej technológii a čas od času nám prinesú originálny AAA titul, ktorý sa nemusí tváriť ako old-school, aby si na seba zarobil a aby upútal zraky miliónov hráčov (viď Borderlands, Portal atd.). Díky ale nechcem. Už mám tých Old School dosť a posledné na čo čakám je Project Eternity od Obsidianu a Wasteland 2.
-
Hmm no teda fakt by ma zaujimalo z coho dostali tu sumu. Asi to bude odhad na zaklade predchadzajucich projektov ale ked nemaju ani preprodukciu ani koncept nic tak to je fakt z ucha vytiahnuta suma. Ved cenu mi vyrazne ovplivni ci to bude open world rpg alebo cisto linearny dungeon s 10 podlaziami a 5 typom priser. Proste toto neposobi ani trochu doverihodne a myslim ze to len pekne dava najavo ze ani vztahy medzi developermi a vydavatelmi niesu ciernobiele a slusny magori sa vyskytnu aj medzi developermi. Mimochodom fakt by ma zaujimalo ktory to bol rok ked ID Soft vydal v nom 13 hier... To bolo asi este v obdobi Comander Keena (co je fakt padny argument v dnesnej dobe ehm...)
-
Toma Halla sice neskonale uznávám (nepracoval náhodou i na prvním Deus Exu? Mám takový dojem, že minimálně daboval Waltona Simonse:) ), ale tenhle projekt mi přijde zbytečně překombinovaný. No uvidíme, jestli z toho něco bude.
-
-
nevím, jestli "překombinovaný" je to pravé slovo. já si pod tím projektem nedokážu představit nic konkrétního, z videa jsem se nic nedozvěděl, jen že bude old school... je škoda, že většina projektů neukáže vůbec nic, ani vizi, ani jak to bude +- vypadat. a že když vyberou dost peněz, budou rovnou dvě hry? to je divný :)
-
-
Co ukázal Project Eternity? Velký kulový.
Taky to, že to bude oldchool a kdo na tom dělá.
A prachy se sypaly.
Hype je víc než fakta... hypuj a lidi tě bez přemýšlení utopí ve vatě. -
-
Obsidiani maj aspoň nastíněný zasazení, ukazovali koncepty postavy, ras, mluvili o těch duších, zejména v updatech rozebírali dopodrobna spoustu věcí...Navíc je to pořád funkční a zaběhnutý studio, který stále dělá kvalitní a dobře napsaný hry.
Narozdíl od těhle dvou týpků, který se probudili po desetiletý hybernaci a nemaj nejspíš rozmyšlený naprosto nic kromě toho, že chtěj udělat "old school RPG". Proboha, aspoň nějakej pracovní název tomu mohli dát. -
já neříkám, že se prachy neposypou. mně osobně tohle ale nestačí. ano, těší mě to, ano, nadchne mě to. ale nestačí mi to k tomu, abych jim přispěl na vývoj :)
-
-
A přispěl jsi na Kickstarteru někomu jinému z vývojářů?
-
-
-
na to je na kickstarteru tracitko remind me. abys mohl sledovat, jake nove informace pribydou a pak se treba rozhout. tedy az v momente kdy to ma smysl.
-
Ukázali spokojeného Johna Romera! Co chtít víc?
-
-
Pravda, zrovna ten vysmátý Romero asi nebude ta pravá reklama :-D
-
-
Mě osobně potěšilo ho po letech znovu vidět. A jeho designérské schopnosti (i ve spojitosti s Hallem) bych ani dnes nepodceňoval. Uznávám, že video mohli mít na poměry svých předchůdců promakanější. Ale scénka s Romerem, Hallem a Brathwaite, jak doručují jednomu srdcaři hru do vlastních rukou... prostě kdo to má?! :-)
-
-
Romerovy schopnosti rozhodně nepodceňuju. A Daikatanu, která ho víceméně odrovnala, považuju za dobrou hru (dohrál jsem ji asi 3x). Romero je sice šikovný herní vývojář, ale taky hloupý tlučhuba, proto si z něj dodnes dělají lidi srandu. Každopádně i jeho rád uvidím u vývoje pořádné hry.
-
-
-
-
-
-
Zdá se mi to nebo kickstarter pomalu zdechá? Na Nexus II se moc peněz nevybralo a už asi nevybere, a tady to zatím taky nevypadá nějak slavně. Nexus bych podpořil, takovejch her tu moc není, ale old-school RPG už na kickstarteru vzniká celkem hafo, takže na co další?
-
mno nvm - na tohle dopredu neprispeju - vypada to ze uspech obsidianu laka i ostatni, ale nejak mi tohle nesedi, no - ale at jim to vyjde.
-
Pokud na prezentaci projektu ještě máknou, tak bych se o osud Old-School RPG nebál. Ten milion by se jim pak mělo podařit vybrat.
Tak prý se máme těšit na spoustu updatů, co se hry samotné týče. Mohlo by se dostat i na záběry PoV a možná... možná přijde i Romero.
Jinak: komičností (v dobrém slova smyslu) Romerovi konkuruje už jenom David Jaffe :-) -
-
Nesleduju všechny ty herní kickstarter projekty, ale milion už mi přijde takovej docela odrazující. Nepřeháněj to? Nechtějí prostě jen vydělat na vlně kickstarteru? Neříkám, že to tak je, ale že to tak může vypadat. Spíš měli dát menší částku, udělat lepší prezentaci, a možná by se na ten meloun dostali spíš.
-
-
Problém je, že kdyby dali menší částku a zároveň počítali s milionem, mohli by se dostat do fáze, kdy by měli jen tu malou částku a závazek udělat hru, na kterou by ovšem neměli. Už takhle je ta částka dost malá, pokud nepočítaj s investicema z jinejch zdrojů.
Na menší částky míří buď úplně malý projekty, skoro hotový projekty, pak projekty, který autoři z větší části financujou buď sami nebo o který se zajímaj jiný investoři.
Tohle není asi žádnej z těch příkladů, a i kdyby se jim podařilo ty prachy vybrat, tak budou mít dost honičku, aby se do toho rozpočtu vecpali. -
-
Já bych za 18 000 000 Kč udělal RPG, že by se po tom všichni voblízli a ještě by mi pár melounů zbylo :)
Ne vážně. I když to bylo vážně! :) Když je to kickstarter, a když je to taková nezávislá tvorba, tak si mají taky sehnat lidi, kteří to budou dělat v uplně jiných finančních relacích. Začínající talentovaní programátoři, grafici, kteří se spíš chtějí proslavit a mít nějaké reference a tak, a ne se nechat vydržovat od zblblých retro fanoušků a ještě dělat, jakože milion dolarů je taková hranice a vlastně málo. Co by jiní začínající tvůrci za takovou příležitost dali, a o tom by měl ten kickstarter být... -
-
Robotron3, asi jo... asi by mohli splašit nějaký levný kluky, kteří by s radostí dělali přesčasy do zemdlení. Jenomže na tyhle levný kluky peníze nepřitáhli – přitáhli je na sebe, na svoje osobnosti, na svoje zkušenosti a svoje nadání. Jasně, že s nimi dělá tým lidí (který je mimochodem ještě výrazně menší jak ten v Obsidianu), ale hlavními tahouny jsou přece Hall, Romero+Brathwaite, ne? Nejen z pohledu Kickstarteru: za kvalitu by se mělo platit.
A vlastně nejenom za kvalitu, ale i za nedostatkový zboží. Tak to prostě je. -
ježiš, robotrone, vem si kalkulačku. trochu ti hraje do karet český platový prostředí, ale stejně seš i v českých mantinelech milionem ameriskejch vočí dost svázanej, pokud chceš dělat robustní (ye olde skool) RPG.
-
Ani začínající vývojáři nebudou pracovat za polovinu peněz než by dostali jinde:). Kvalitní lidi co si můžou vybírat prostě maj určitý finanční nároky a je nutný se platem aspoň blížit tomu, co by dostali jinde. A živit tým nějakejch dvaceti či třiceti kvalitních lidí po dobu vývoje komplexního RPG (+ ostatní výdaje na kancly, engine, middleware atd.) nějaký prachy rozhodně spolkne. Milion dolarů rozhodně není žádná vysoká částka na vývoj negarážovýho neroguelike RPG.
-
-
Pokud chtějí udělat funkční hru v dohledný době, tak je naprosto logický, že použijou skladbu svýho současnýho studia a nebudou experimentovat se studenty/nezkušenými vývojáři. To by se jim taky mohl vývoj protáhnout na deset let.
Z fotky to vypadá, že zaměstnávaj 24 lidí, už jen jejich mzdy nějaký prachy sežerou a to si ani nemusí dávat milionový odměny. -
To mě dycky dostává v těch diskusích, jak na všechny ty otázky je spousta odborníků, kteří o tom mají naprosto konkrétní a jasnou představu a dokáží si to zdůvodnit, a že jinak to být prostě nemůže, protože... Chtělo by to v profilech mít zaměstnání, abych viděl ty firmy, v kteřích ty lidi pracují a mohl si říct, aha, 2k czech, ok, tak na tom asi něco bude. :)
-
Robotron3: tak předně se začínajícími vývojáři to nemají šanci stihnout za rok, na to potřebují lidi se zkušenostmi (ti jsou drazí). začínající programátoři můžou být trochu levnější, ale zase je tam příliš moc pokusů/omylů a vše déle trvá. to samé studenti. samozřejmě mezi nimi může být spousta kvalitních lidí, ale s nimi by to byl pořádný risk... a spíš cesta do pekel, většina týmu prostě musí mít zkušenosti s takovými projekty, jinak by to byl průšvih.
ten milión je na ten vývoj na rok tak akorát. ale moc vyskakovat si nemůžou... -
Všichni mladí lidi po škole nemají manželky a děti. Je taky spousta talentovaných lidí, kteří školu vyjdou a hned práci sehnat nemohou. Do takovýho projektu by se dali sehnat i studenti. Je řada možností jak takovou hru udělat v nepřemrštělých (normálních platech) vývojářů.
-
Jak vím co? Že třeba kvalitní programátoři/grafici/designeři rozhodně neberou průměrnej plat? Nebo to, že nebudou pracovat za zlomek platu, kterej dostanou jinde? První je celkem obecná znalost, potvrzená i z mého okolí, druhý je běžná logika.
Mladý lidi po škole se obvykle musej celkem ohánět aby uživili sebe + manželky na mateřský + malý děti, je celkem logický, že si vybíraj práci především podle finančního ohodnocení. -
A jak to prosimtě víš tohle? Že mi to předkládáš jako nějaký fakta, který vycházej z tvý zkušenosti? Ty máš ponětí o tvorbě her, ty pracuješ v nějaký firmě, kde se dělají hry, nebo jsi s tim přišel někdy do styku? Že jsi si jistý, že to může být takhle a ne jinak?
-
-
-
-
-
Milion podle mě nemaj šanci dát. Za první den vybrali jen desetinu a teď už to půjde pomalu. Navíc prezentace toho projektu je od začátku tragická.
-