Přejít na výpis diskuzí

LEVEL 239 je v prodeji: nabízí zdarma RPG strategii King Arthur II a rozhovor s tvůrcem Oculus Rift

21.2.2014 15:43
Inzerce 88 příspěvků

Přelom roku byl pro fanoušky virtuální reality Oculus Rift bohatý na důležité a zajímavé zprávy. Firma obdržela investici na další rozvoj, na plný úvazek získala technologického mága Johna Carmacka a předestřela své ambiciózní plány ohledně vlastní distribuční platformy. A všechno tohle způsobila zavilá...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mart9
    Je to tuším deváté číslo od záchrany Levelu a pokaždé se řeší to samé. Jedni vidí chudou hru, ti chytřejší kvalitní časopis. Už je to trapné.
    • Lawliet
      Zapomněl si na třetí stranu a to OBÁLKU. Jak je na tom?
    • Jack1947
      To ze vychazi LEVEL ktery vyjit treba uz nikdy nemusel, to nikoho netrapi. Lidi jsou nevdecny ale kdyby meli udelat sami neco (nerikam ze vsichni) ukazalo by se ze jsou na tom velmi blede.
  • Kravicka
    Nemyslite si ze to hlavni na Casopisu je ten casopis ?
    • Časopis určitě ne , s Publerem jde už čistě o elektronický obsah .... a tím je i kód k plné hře . *3*
    • PravyMonty
      Ne, hlavní je ten vzduch z toho igelitového sáčku, ve kterém je časopis.
  • je zvláštní že haníš vávru při tom se chovás docela podobně. já mareš mam pravdu všechno vím a všechno znám, když se objeví někdo co sy myslí něco jiného tak ho zahltím nesmysly.tvuj fallout je nedotknutelná modla tak ho hned označíme za hatera.říkaš že názor je subjektivní,ale stejně označíš tw2 a koa za naprůměrné,přitom koa byl původně online takže srovnávat není fér.zdá se ,že skyrim sis taky oblíbil takže s 10 jasně zaujatě souhlasíš.
    já zapomněl kantoři z gymnázii a středních škol jsou debilové a ty genius naopak ,máš se hodně co učit.velké vydavatelské domy měli jen to štěsti že jejich kariera začala v 90 letech
    v té době jim se podařilo oslovit početnou cílovou skupinu to je vše klidně to mohl být někdo jiný.podle jaký indicie výš že třeba skyrim je lepší než konkurence.jasně že jsou tady 20 let když vydaj pokračování jednou za cca 5 let.
    far cry 2 doplatil na špatná rozhodnutí v gamedesignu,nudné bez myšlenky mise z a do b,džíp který se najednou objeví za vámi a přejede vás je chyba která vás nutí k příliš opatrnému postupu, pro konzolisty horror.afrika jako ztěžejní téma měla větší potencial.neříkal jsem že je špatná.jak už jsem napsal grygar je možná čtivý,jeho recenze ale neobjektivní ,podivně smyšlené v zábavný celek jak to grygar umí(skyrim).
    myslíš že je normální udělit GTA nízké hodnocení kvuli tomu že jsou problémy s instalací.
    poslech jsem si ten podcast,kde obhajoval svoje rozhodnutí,no..bez komentáře.
    kdyby grygar ohodnotil skyrim třeba 6 kvůli problémům,souhlasil bys?byl bys rád že jsou jeho recenze čtivé?level i games jasně nejsou propadák,potíž nespočívá v obsahu,ale v přístupu.spousta recenzentů neboli tvoje oblíbená veřejnost znamená spousta zaplacených recenzentů.vítej v realitě
    • Přečetl jsem všechno co jsi napsal a musím konstatovat, že v tom máš guláš *7* . Jednou tvrdíš, že Vávra říká jak to skutečně je, pak napíšeš, že je přece jasný, že je taky zaujatý. Jednou tvrdíš, že recenze AAA her jsou koupené tam kde se ti nelíbí výsledná známka, ale podle tvojí logiky by to mohlo být i obráceně a EDGE může být zase podplacený konkurencí aby dal nějaké hře nízké hodnocení. Tohle je nesmysl stejně jako tvoje tvrzení o tom, že někdo v 9O. letech měl štěstí a nic víc. To, že třeba Romero a Carmack přišli s Wolfem, Doomen a Quakem dřív než někdo jiný je právě podstatná věc toho úspěchu, s tím se smiř a tak to chodí. Nevíš o tom vůbec nic a jen plácáš pátý přes devátý. *11*
      • narozdíl od tebe ,já a my ostaní inteligentní lidé jsme pochopili co se nám snažil sdělit.zapni mozek splácanej guláši. *15*
        • Nesnaž se to nějak líbivě zabalit! Jediný co tu řekl, je že Level má nízkou kvalitu, že lidi jako Fridrich, Grygar a Dobrovský neumí psát pořádně recenze, že radši čte technologicky zaměřený recence. Opakuje ty dneska populární výroky jako, že recenzenti jsou podplacený a vlastně tomu nerozumí. Kolik pan r blog napsal sám recenzí a když se mu to tady nelíbí, tak ať to nečte a chodí tam kde podle pana r bloga údajně hodnotí hry líp. Nechápu proč tu pan r blog ztrácí čas psaním do diskuzí o tom jak je Level a Games nedokonalý. Já zapomněl, pan r blog to myslí všechno dobře. Šíří tu jen pravdu a osvětu. Je mi kluků z Games a Levelu fakt líto *9*
          • a proč by někdo nemohl vyjádřit svůj názor?dizkuse jsou o různých názorech. všechny příspěvky mareše a r bloga jsem si pečlivě přečetl a nic z toho co tady píšeš není pravda.oba mají svým způsobem pravdu a souhlasím s nimi. r blog nikde nepsal že level je nekvalitní časopis naopak ho obhajoval v době kdy všichni ostatní nadávali co je ten king arthur 2 za šit.že fridrich grygar a dobrovský neumí psát to si četl kde?šlo o kokrétní recenzi a kokrétní titul.herní byznys je herní byznys,podplácení recenzentů je problém,který se čr určitě netýká(viz bach,arma).V usa je situace jiná a právě proto hodil sem ten link.spíš ty jsi paranoidní a nemáš to v hlavě v pořádku,protože narozdíl od tebe jsou levelaci inteligentí a tolerantní lidé co zajímá jakýkoliv názor.spíš oni litují tebe
    • Jsi paranoidni a nemas to v hlave v poradku ! Kluci tu delaji poctive Level a Games a ty jenom drzkujes ! Kdyz kritizujes Grygara, kolik jsi ty napsal recenzi ??? Vavrovi clanky je potreba brat s rezervou, neni to profi recenzent, jen ho bavi psat o hrach, ale casto to vidi z pohledu designera a ne recenzenta nebo hrace.
      • to je pravda, Vávra skutečně neni profi recenzent, ale arogantní samolibej ko*ot s tragickou angličtinou a Šalamounovým hovnem v krku
        • martin.mares.984
          To bych nerekl, Vavra dokazal ze designer neni spatny na Mafia I, takze rozhodne neco umi. S necim co rekl i souhlasim jako treba prehnana a bezucelna brutalita/krvavost v Dead Space 3, ale plati co jsem napsal driv o jeho stylu psani, vyzneni kritiky a pocitu jaky z toho ma hrac/ctenar. Jsou hry a temata, na ktera je az prilis kriticky a pak jsou tu jine, kde takove kritiky schopen neni. Pokud se mu napriklad zdal spatny leveldesign u Dishonored, tak nechapu jak muze rict o Ryse, ktere trpi mnohem horsimi problemy "A blbá hra to taky není". Proste nemeri stejnym metrem vsem, ale to neni duvod abych na nej nadaval jak to delas Ty. Perfetkni anglictinu nemas sanci ovladnout vcetne prizvuku pokud nebudes delsi dobu zit a pracovat treba v USA nebo GB, to bych mu nevycital.
    • český školství je v příšernym stavu to je realita a to jak píšeš je toho důkazem. nedá se to vůbec číst, chlape. nemáš rád grygara takže ho nečti a čti si svý oblíbence a nemel takové bludy, že recenzenti jsou podplácení jenom proto, že hodnotí jak hodnotí a ty s tim nesouhlasíš.
    • martin.mares.984
      Kingdoms of Amalur nebyla puvodne MMO, byl to single a nasledne se melo pripravovat MMO, ale studio melo uz velke problemy a pak zkrachovalo.... mimochodem Two Worlds 2 a Kingdoms of Amalur jsou nadprumerne hry ( Metacritic - KA (81%) a TW2 (67) - to je prumer ruznych recenzi a hodnoceni (vcetne Edge, kteremu veris).
      ja Vavru nehanim, jen rikam svuj nazor, stejne jako Ty na Grygara, Grygar Ti nevyhovuje s 10 pro Skyrim a Friedrich s 10 pro Falloout 3 a rikas, ze jejich recenze (argumenty) jsou poplatne vydavatelum, ok.. mysli si to dal..... co potom rikas na tuto citaci z posledniho LEVELU:
      "Ryse je bez diskuze nejlépe vypadající hra dneška. Tečka. A blbá hra to taky není."
      "Uživatelské rozhraní je Metro, které mám rád"
      Dan Vávra - clanek Cesta za Next-gen

      To je asi nahoda, a vubec to neni poplatne Microsoftu (konzole XBox One, ke ktere mu cirou nahodou minuly tyden prisel Dev. Kit na jeho hru KC, ze?) a Ryse... zadne negativni slovo, asi to bude take nahoda ze jde o hru od Cryteku jejich engine ma nalicencovany pro KC, ze?

      Far Cry 2 (Metacritic 85%) - pokud vim tak to cislo je prumer vsech recenzi i vcetne Edge (kteremu veris), takze asi neni pochyb o zaujatosti jednoho recenzenta, ne?
      Nezapomen, ze hry nehrajou jen hardcore hraci a experti, ale take casual, prilezitostni hraci a hraci co heldaji treba jen obcasnou zabavu a pro ty je pomerne zasadni problem, ze GTA ma problemy s instalaci. Netvrdim, ze mam pravdu - jen pisu svuj nazor a nikomu ho nenutim, reaguju a kultivovane diskutuju - s cimz jsem po komentari "..mas se jeste co ucit" prave skoncil.
      • kingdoms of amalur byla původně mmo klidně si to vygoogluj.statistiky v metacritiku bych bral s rezervou nemají žádnou vypovídací hodnotu.nemůžu se zbavit pocitu že se snažíž obhájit svůj názor za každou cenu.už jsem to psal a píšu to znova:nemohu přece to či ono ohodnotit 10 a argumentovat tím ,že pokud nesouhlasím je to jen mů názor.pravda je to jen v případě ,čtenář vs recenze, kde zábava se stáva nekonkrétní formou prožitku.já měl ale na mysli technokratický přístup k věci , FC2 bylo naprostý debakl z důvodů,které byli napsány dříve.v recenzi LG o těchto chybách nebyla ani zmínka a to se mi moc nelíbí(odkazovat na MC umí každý) .mě vávra nezajímá.některé jeho názory automatický nepřijímám to si jen někdo myslí.například jeho R FNV 9 považuji za podobný šprým jako ten grygarův. ano grygar mi nevyhovuje a nejsem sám.nicméně nekritizuju jeho recenze ty jsou dobře napsané,nýbrž jeho přístup, to je trochu něco jiného.u profesionálního recenzenta čekám že budu informován o kladech a záporech,grygar by tedy měl brát v potaz ,že pro některé lidi se hratelnost fc2 stane opakující se nudou.edge mě zaujalo jak přesně dokázaly vystihnout klady i zápory f3 i fNV ,o žádný důvěře nemuže být řeč.spíš ty moc důvěřuješ panu metacritikovy.s tímhle souhlásím.vávra je člověk co píše co chce myslí co chce a dělá co chce podle svých pravidel.potom co napsal že dead space 3 je odpad a crysis 3 celkem ok(já si myslím naprostej opak), mi bylo jasný která bije.otázka zněla jestli ti přijde normální udělit nízké hodnocení z důvodu problematické instalace?nějak se vyhýbáš odpovědi.žádná paranoia: eurogamer Podcast-speciál: Podplácení a ovlivňování redaktorů.v případě G a F je problém jinde(když na tom tak lpíte) .to byla narážka na tvůj "je to přesně takhle" názor o vyuce, to snad nemůžeš myslet vážně.nic než věta v rámci mezí.chováš se jak snob co se uráží kvuli každý kravině.ostatním doporučuji zamyslet se než něco napíšou,budtě trochu konstruktivnější.hate ve třech větách umí každej vool.a nezapomente mi udělit max červených bodíků,protože si jen myslím něco jiného...bravo tleskám ve stoje





        *10* *10* *10*
        • Jo tak oni to říkali na eurogaymru, že sou recenze podplacený, žjóva*8* tak to bude jasně pravda! Tak to bys potom měl radši psát do diskuzí na eurogaymru. Když už jsme u toho, kolik se v tom podcastu přiznalo recenzentů erogaymru, že jsou cinklý? Tipuju, že nikdo. Jsi vážně tragéd a když jsou pro tebe ty bodíky tak důležitý, tak tady, dám ti jeden plusový
          *1* už nebreč *6*
          • ticho ty saláme stejně ničemu nerozumíš.
  • já cosi pamatuju tak časopis byl většinou lidech a o tematech co píšou,ty experti co vidí jen full verzi by měli odejít a přestat obtěžovat.gamestar měl pravdu když říkal že cover verze se stanou obchodním artiklem co časopis zničit docela paradox ale důvodů bude víc.( v mým případě to byly neobjektivní recenze L grygara a pana fridricha kterému bych chtěl vzkázat že fallout 3 si 10 opravdu nezasloužil stačí se podívat na info stupnice hodnocení dojde vám že tu není něco v pořádku.)v jednom podcastu se ptal jeden chytrý čtenář za které recenze by se styděl nebo změnil názor,všichni byli se svými recenzemi spokojeni...NC.
    ale abych jen nekritizoval a vrátil se k tematu,občas se nemůžu zbavit pocitu že ti tady nechápou co to znamená vydávat časopis ,ten obsah vyžaduje značné usílí, času a hodně nevděčné práce takže jakou hodnotu to má?v době kdy level vycházel s dvd bonusy byla cena 200 adekvatní ne však 250.cesta levelu za kylíčko bude ještě dlouhá přirovnal bych to k platnu které čeká na své umělce co vytvoří dokonalé dílo.všichni dělaj chyby, level i score dělá chyby,tolerance je namístě vždyt jsme jenom lidé.může vás nakrknout grygar a jeho pohled na věc nebo výtvory viktora bocana který mění nazory jak se mu to zrovna hodí(starcraft hos).je možné že dojde nevyhnutelnému a level přejde do online režimu,bude to ztráta papírového formátu nikolv značky a jak známe drakena ten si vždycku
    umí poradit.
    • martin.mares.984
      Zadne hodnoceni, ktere nakonec nekdo vyjadri na ciselne stupnici nebo pismenem nebude nikdy objektivni pro vsechny ctenare/hrace/fanousky/samozvane experty apod. Polemizovat o tom je leda tak ztrata casu a pokud mas nutkani se vyjadrit jinak tak si muzes sam dotycnou hry ohodnotit skoro na kazdem zahranicnim a vetsine tuzemskych hernich serveru nebo rovnou na metacritic. Naproti tomu, at uz mluvis o hodncoeni Radka Friedricha nebo Lukase Grygara, tak oni podle me vzdycky poctive obhajili svoje argumenty v recenzi nez hru nakonec nejak ohodnitli, coz se neda rict o drtive vetsine lidi, kteri nazor na hru jsou schopni vyjadrit leda tak prispevkem v nejake diskuzi na dva radky aniz by kolikrat hru poradne zahrali a predevsim se dokazali zbavit svych predsudku vuci napr. vydavateli, vyvojari, neobliene znacce apod. Radek Friedrich je profesional a hlavne neni "konzerva", aby se zaseknul nazorove nekde v polovine 90. let a porad vsude brucel, ze hry uz nejsou co byly a ze uz nejsou tak hardcore a ja nevim co. Pokud vim tak zrovna pro Radka Friedricha byla serie Fallout srdecni zalezitost, takze by jiste Fallout 3 neohodnotil 10, kdyby to bylo tak "spatne" jak nekteri samozvani experti vsude vykrikuji. Koneckoncu zajimave je, ze nejvic urciti jedinci vycitaji 10 Radka Friedricha pro Fallout a 10 Lukase Grygara pro Skyrim, v cem se paradoxne oba tak nejak shodli s drtivou vetsinou herni verejnsosti a recenzentu z celeho sveta. Nenavist vuci Bethesde neni na miste- nebyt jich tak znacka Fallout je uz davno mrtva nebo v lepsim pripade lezi dlouha leta u "ledu", protoze Interplay (nebo spis co z nej zbylo v dobe) to dopracoval akorat ke krachu...
      • Paulcz
        V tom případě mohou zrušit všechna ostatní hodnocení a nechat jen 10. Mimochodem nedávno jsem si koupil Fallout New Vegas, který slibuje lepší herní zážitek, ale díky vyloženě hnusnýmu zpracování (které někdo ohodnotil v těch 10 bodech) jsem to asi po hodině vypnul a vůbec se mi do toho nechce, to raději dohraju oba staré Fallouty, páč tam si někdo dal záležet.
        • No New Vegas je v podstatě taková záplata na původní Fallout3 ... bohužel fatální limitace enginem je znát o to víc ,ale konečně si člověk připadá spjatý s pořádným dějem a propracovanými postavami . Ale Vegas samotné .... nic moc , co se týče lokací památnější místa měla trojka A pokud jde o mne .... ta slavná česká totální konverze dvojky mne láká víc než původní díly i díky tomu že děj není notoricky známý.
        • martin.mares.984
          Za sebe bych klidne nechal slovni hodnoceni v ramci nejakeho verdiktu a to by alespon primelo vic lidi cist poradne celou tu recenzi, coz podle me hodne lidi nedela - jenom si prectou hodnoceni v podobe cisla a pak nadavaji na recenzi a autora v diskuzich.
        • děláš velkou chybu, zrovna Vegas jsem dohrál GOTY verzi a skvěle jsem se bavil a když máš všechny dlc tak se dostaneš i do dost graficky rozmanitých lokací. Dal jsem tomu šanci i dyž jsem F3 nedohrál a nebavil mě a dobře jsem udělal, gameplay super a se všemi dlc je ta hra obrovská a rozhodně mě bavila víc než jejich skyrim nebo oblivion, nesmíš se na to dívat jako na nástupce f1,2, kdybych se na dragon age 1 díval jako na nástupce Baldur's gate 2 tak u mě -5/10, objektivně jako slušné rpg 7/10
    • ucho
      tyhle narážky na recenze nechápu. každý recenzent se nějak profiluje a většinou poznáš podle obsahu jeho textu, jestli se ti to bude líbit nebo ne. to, že recenzent nějak hodnotí hru, ještě neznamená, že ty to musíš vidět stejně a je to přesně to číslo, které bys tomu dal ty. recenze ti tu hru má přiblížit. btw já bych falloutu 3 9-10 klidně dal, ten hejt kolem něj nechápu :)
      • Fallout 3 je hra své doby ... takže super na hru z roku 2008, ale ten původní obsah a větvení dialogů .. ten byl pro smích nejen staromilcům co poznali devadesátkové verze , ale na copy -paste engine Oblivionu úctyhodná "straighttogoal" jednohubka se zachováním většiny Falloutího universa ... v redukovaném počtu NPC a měst o třech až pěti staveních :( ...
        • ucho
          já ho hrál loni...
  • Já fakt nevím... klucí zachránili Level aby úplně neskončil v mnohém ho vylepšili pak píší mnohdy do nocí nebo brzkých ranních hodin a váš vděk je jen to, že pořád držkujete... jak říkal Rybka "tohle není diskuse ale hromadná masturbace..." Opravdu typický Češi... Byli by jste raději aby byl Level zrušen ?
    • Ano, potažmo i score, protože již nikdy nebude duo Anastasov & Eisler.
  • Docela smutné, ale což i lživá reklama je reklama. Nebylo by přeci jen vhodnější napsat - přibalen je kod na tuto hru, odkaz na recenzi a KONEC, pokud se nejedná o nějakou kvalitní záležitost?

    PS: To rovnou můžete napsat, přibaleno je lejno, ale nebojte se už je uschlé a nesmrdí.
    • Mart9
      Za to vtipné PS dávám +1 *1*
  • A ja v titulku cetl ''.. je v prdeli..''
    Dlouhy den v praci *7*
  • tohle jsem napsal u reakce na might and magic legacy
    recenze totiž mají být objektivní to že nevidíš rozdíl nebo tě nazajímá bodové hodnocení
    jen dokazuje že jsi trochu zaujatý nebo tolerantní.recenze má být nestraná ,hodnotit kriteriá jako kvalita story ,design levelů ,kvalita dialogů,technické zázemí,obsah vycházející z tématu
    a zda vše funguje jako zábavný celek. absolutně nezáleží na tom jestli se to někomu něco líbí víc nebo nebo mín.recenze občas klame tím jak poddajně je napsaná.viz alpha protocol 9z10 u mě znamená kvalitu,kterou jsem nenašel. totéž crysis 3 po přečtení recenze j.Möwalda jsem nabyl pocitu že vlastně je horší ale vlastně je to jedno takže 8z10.ne ne na objektivitě záleží nezapoměn že 8 a výš znamená že naklušeš do obchodu a dočkáš se jen zklamání.
    jen stručně ke příspěvku.F3 dostal 10 ,9 znamená genialní hru podle fadka fridricha je f3(spíš připomíná svět šileného maxe) víc než genialní hra.f3( a ty předražený dllc) má k dokonalé hře daleko. dementní ane moc dlouze trvající příběh jak z lelenovely, děj se vyvyjí trapně a podivně.hloupé dialogy, hodně nezajímavých questů,
    celý svět vypadá uměle a vygenerovaně bez žádný známky estetického designu atd. f3 je velka herní pustina která jen těží z open world hratelnosti co baví.fallout je možná srdcová žaležitost fridricha a to je právě ten problém.new vegas sice zachranil ducha serie obsahem ale ztrácí. že drtivá většina zhodnotí f3 nebo skyrim neznamená vubec nic zpomen si na članek o DOMINO EFFECTU dana vávry.level čtu a score taky jejich názory beru s rezervou,jakmile dojde na giganty typu bethesda ubisoft nebo blizzard tak šup 9.a sklopí se hlavy.čtu edge a nestydám se za to,sice anglicky ale jejich přístup je profesionální a taky objektivní(f3 7,NV 6).v porovnávnání s edge se L i s jeví jako banda amaterů.a ty jejich výmluvy typu nestrefilo se do vkusu jsou trapné.na subjektivním názoru hráču spotřebitelů totiž nikdy nezáleželo.kdo z vás je schopen říct je to dobré a mě se to nelíbí...
    • martin.mares.984
      Ja Ti Tvuj nazor brat nebudu, ale jednoduse ja To vidim jinak...
      1. Koupil jsem si spoustu her, ktere treba dostali hodnoceni 6 mezi 7 na zaklade precteni nekolika recenzi, protoze mne zaujali necim co autor zminoval a i pres nepriznive hodnoceni jsem se je rozhodl zkusit a kolikrat mi bavili vic nez jine hry, ktere treba i vetsina ohodnotila 9 nebo vyse. Kazdy ma proste jine priority a je dost individualnich faktoru jak a proc Te konkretni hra ma potencial bavit - v recenzi je pro mne dulezity obsah a ne nejake cislo na konci (nemam ani potrebu narozdil od jinych lidi takove "ego-onanie" ve stylu: "moje oblibena hra se stala hrou roku..." - abych si tim dodaval nejake sebevedomi

      To strukturovane hodnoceni, ktere zminujes zase nevyhovuje mne, protoze nektere hry je takhle rozlozit na jednotlive casti dost tezke a pokud vezmu v potaz to, ze treba genialni hudebni doprovod se kolikrat vaze na urcitou scenu, ve ktere hraje zase velkou roli grafika, treba i dabing a nakonec to spolu s hratelnosti vytvari celkovy zazitek s nejakou specifickou atmosferou a to podle me jde tezko hodnotit jen jako jednotlive casti oddelene.

      2. Fallout 3 - Ok, tak mas takovy nazor... hra Te nebavila a v Te dobe drtivou vetsinu hracu hra bavila, uzili si ji a to plati i pro recenzenty - to same v pripade Skyrim. Ja to mam treba stejne v tuhle dobu s The Last of Us, kde mam proste svoje duvody a dokazu klidne argumentovat, proc pro me ra hra nepredstavuje takovy trhak a temer 10 hru, ale jen dobry kvalitni titul. Zaroven mne ale netrapi, ze vetsina herni verejnosti (hraci i recenzenti) vynaseji The Last of Us do nebes. Ja s tim ovsem problem nemam...

      3. Vavra umi psat... opravdu v tom je dobry a vi jak na to, ale hacek je v tom, ze on si ty svoje clanky pise zpusobem, ze na zacatku zaujme nejakou pozici - nasledne vysype hromadu negativnich argumentu na dane tema, ktere ale bohuzel casto z velke vetsiny nejsou opodstatnene vuci kontextu - cela jeho stylizace, struktura a jak ten clanek vyzni je napsan vzdycky jednostrane a to tak, aby podporil jeho vyzchozi pozici, jakysi "thesis statement" (aby mu to jednoduse hralo do karet) a nakonec to pusobi na ctenare asi timhle zpusobem: "Tak a ted mi dokaz, ze ja Dan Vavra nemam pravdu!". Je to jako kdybys psal disertacni praci na nejake tema a zahrnul bys jen zdroje, ktere by podporili Tvuj pohled na vec a zaroven bys uplne vynechal ty, ktere danou vec vidi odlisne. Samozrejme v tom vsem take hraje roli ten Vavruv "Ja se nebojim to rict, jak to je a reknu to nahlas" ton jeho clanku, na ktery samozrejme urcity typ lidi vzdycky rad uslysi...

      4. Subjektivni to bude vzdycky, protoze to delaji lide a ne stroje. Ale podle me sam tak nejak naznacujes v konci Tveho prispevku s cim mas problem "Je to dobre/ Me se to nelibi" - vidis to hrozne cernobile - pokud srovnavas bloggery, tak se treba podivej na Joe Vargase, ktery je extremne uspesny a sledovany a jeho "reviews" jsou vzdycky obsahly a berou hru jako celek, rozhodne ji nerozklada na grafika/hratelnost/zvuky... jak to dela treba IGN
      • 1.tvůj nazor mi přijde trochu zaujatý.obsah recenze má přece plně odpovídat výslednému hodnocení a to je ten problém.tvůj postoj který tu píšes odpovídá typu hráč k recenzi.já měl na mysli recenzent versus recenze nehledě, na to že styl nekterých recenzí co dnes píše L i S připomíná spíš pohádkové vyprávění.ano obsah je duležitý,ale jestli tě to či ono baví více nebo méně neznamená že souhlasím s 10z10 není to náhodou také subjektivní názor.proč jsi tedy souhlasil s 10 když vlastně na tom nezáleží. právě naopak hra je právě tvořena těmito celky které jsou velice důležité.
        2.já neříkal že mě nebavil do konce jsem ho dohrál 2x po 3leté pauze a mohu s klidem a objektivně říct že všechno co vávra napsal je pravda a možná je to ještě horší.ano zabava zde byla, z objevování neznámého atd tom jsem už zminoval.nevím proč jsi zminoval interplay.sice zkrachoval zato bughesda tu bude navěky.
        3.dan vávra a jeho osobnost je kapitolou sama o osobě.nekteří lidé nedokážou tolerovat jeho kritiku.antipatie nekterých lidí co si myslí že se svojí nekarierou nemá právo cokoli kritizovat,to ale není pravda.on má totiž v lečems pravdu má.jenže když to řekne vávra tak se hned všichni mužou zbláznit(joker).mě osobně přijde jako sympatický člověk bez ambicí a tvučího talentu co se nedokázal adaptovat.(cca 10 let)
        4.lidé sice nejsou stroje to ale neznamená že nemohu psát objektivně za to totiž dostávají zaplaceno.subjektivní recenzent není recenzent,jen názorátor co muže být každej toidi.
        to byl překlep.chybí "ale".měl jsem na mysli lidi co dokáží objektivně posoudit kvalitu bez žádných subjektivních předsudku.znám pár přatel co nemusí bjork nebo Nine inch nails.
        okomentují to slový je to dobrá muzika ,ale mě se to nelíbí.uspěšný a sledovaný nic neznamená.boogieman je taky uspěšný.uspěšný odavoh co lidem leze lide do ASS,aby vydělal zelené papírky.mě jen zaujalo jak profesionálně edge ke svým recenzím přistupuje
        ti opravdu přemýšlí než něco napíšou.v porovnání se score je ale level trochu dál a podle mě ho čeká lepší budoucnost.Level je opravdu platno které jen čeká na své umělce co vytvoří dokonalé dílo.doufám že nebudeme čekat dlouho.hail to the objectively baby...
        • martin.mares.984
          Edge i Vavra podle Tebe ma "pravdu" a jsou "objektivni", protoze jsou Ti nazorove blizci. To je vse. Proc by to mela byt nejaka univerzalni pravda? Protoze mas Ty stejny nazor jako Edge nebo Vavra a proto to musi byt pravda pro vsechny. To asi ne... To ze s nekym sdilis podobny nazor neznamena, ze to je automaticky pravda.

          Bavi me mnohem vic kreativni recenze od napriklad Grygara, Dobrovskeho, ale i Polacka a v minulosti od Herodese, Prusy (Draken), Bulire nebo Farida Starmana nez "destruktivni" a negativisticke pojeti Dana Vavry, ale je to koneckoncu tak vec osobniho vkusu...
          Chovani Dana Vavry je ovsem dost unikatni, kdyz ma potrebu kritizovat jen urcite lidi, firmy a hry a u jinych veci toho schopen neni - napriklad. chaoticke rozhrani Metro pro XBox One. Jmenuj mi nejakeho skutecneho velikana herniho prumyslu jako napr. John Carmack, Brian Fargo, Kojima, Houser nebo Howard, ze by meli potrebu se nekde vyjadrovat podobne nevybirave a ostre proti konkurencnim hram od kolegu z oboru jak to udelal Vavra? Nedelaji to, protoze to nemaji zapotrebi a neni to proste asi nejvhodnejsi.

          Vliv a silu bloggeru nepodcenuj, me samotnemu se cela ta scena moc nelibi, ale je proste realita dnesni doby. Sam vim jak moc dokazou zahybat a promluvit napriklad do uspesnosti nebo prodejnosti určitého produktu v modnim prumyslu fashionblogerky a tradicni modni magaziny se celkem obavaji a nevedi si s tim zatim moc rady a je mezi nimi valka a situace zacina byt podobna i v hernim prumyslu, kde diky socialnim sitim proste vyrostla hernim serverum a magazinum silna konkurence, byt nejsem schopen to videt tak do hloubky, protoze to neni muj obor.
          • ty si nepochopil mou myšlenku.ani jsem nenaznačoval že vávra + edge=pravda
            recenze jak už jsme psal asi milionkrát nejsou o názoru,přečti znova muj příspěvek.
            jasně že vim že je vávra zaujatý a některé jeho R trpí komplexy,to ale to neznamená že nemůže vyjádřit svoje dojmy.kritika je kritika a on nikoho neuráží ,ty chyby tam totiž jsou.nevím proč o něm mluvíš,to že se F3 nepovedl vim i bez vávry.recenze co jsou dnes
            jsou jen texty plné uhlazené propagandy.začněme třeba grygarem alpha protocol, far cry 2,pathologic,deus iw,všechny tyhle měli nedostatky v designu či gameplay,ubisoft se za fc2 omluvil takže to musela být vážně tragédie,alpha protocol(taky omluva) byl takový simulator diplomacie s trochou akce, samozejmě skyrimu musíme dát taky 10 ale hlavně že jsou grygarovy R čtivé to je strašně důležitý.pak jeho kámoš dobrovský ten na tom lépe fc2 má ale taky na svědomí.draken nepíše už hodně dlouho v té byla herní nabídka na jiné urovni.poláček ok.starman a bulíř jsou příliš neutrální.víš co? tak budu taky recenzent.až vyjde další díl ze známé serie tak orazítkuji 10 projdu review kopii kde mam odemčený všechny části,abych si doplnil znalosti, no a když se to nebude někomu líbit tak ,se vymluvím že je to jen nějaký názor jo.. názor. mezi časopisy ,weby herními giganty existuje určitá symbioza.herní studia jsou velice citlivý jak pozitivně nebo spíš negativně zhodnotí jejich produkt.výsledné zhodnocení totiž určí jak dobré budou v prodeje v první vlně za plnou cenu.kriterium je v tomhle případě min 8 optimal.9,10.v momentě kdy by ohodnotil méně a jim se to nelíbilo podle jejich očekávání ,by s tebou ukončili spolupráci(nebo něco horšího)žádné review kopie.to by se mohlov budoucnu ukázat jako fatální ztráta ip značek,které by k recenzi časopisy,weby neměli k dispozici, a je by to citelně oslabilo jak konkurenci.game byznyz dneška a domino effect nejen d vávry.
            • martin.mares.984
              To ze recenze/kritika ma byt "objektivni" je rozsirena nepravda, ktera se takto vyucuje zejmena v ceske republice na gymnaziich a strednich skolach - je to asi stejna blbost, jako kdyz se na ceskych skolach uci, ze ve starovekem recku byli Spartani ti zli a Atheny byli ti hodni... Zkus se podivat jaky nazor panuje na recenze ci kritiku v zahranici. Tam se danou problematikou zabyvaji uz leta a nikdo neni schopen najit odpoved (protoze to nejde). Existuje x-desitek polemik... Recenzent je podle me profesional, ktery narozdil od koncoveho uzivatele (vyjma expertu v oboru) ma mnohem vetsi zkusenosti a znalosti v dane oblasti, aby dokazal zprostredkovat co nejvymluvnejsi nazor vystihujici kvalitu nejakeho dila nebo produktu, popripade aby zprostredkoval i svuj osobni zazitek a pocity ohledne dane veci (emoce, atmosfera, humor, zabava/nuda)...

              Giganti jsou giganty protoze prave produkuji tradicni serie, ktere uz jsou v hernim svete treba nekdy i pres 20 let a to by nebylo mozne, kdyby nemelo vysokou kvalitu, hrace nebavilo je hrat a dostavaly vysoke znamky jen za "jmeno". Nezpominej, ze i ti giganti si svou pozici museli zaslouzene vybojovat mezi ostatnimi firmami... To jsou duvody proc jsou v tuhle dobu uspesni - uspech neni nikdy zadarmo. Ze nejsou jejich hry dokonale? To neni zadna hra a vzdy se najdou odpurci, ale je potreba si vzdycky jeste uvdeomit u daneho hodnoceni, ze se tim hra srovnava s konkurenci - v pripade Skyrim 10 od Grygara (coz mimochodem takto hodnotilo spousto jinych recenzentu ve svete) je opodstatnena mimo jine tim, ze v danem zanru nema proste Skyrim konkurenci - jina alternativa? Two World 2 nebo Kingdoms of Amalur - obe lehce nadprumerne hry... co se tyka serie Elder Scrolls, tak je fakt, ze po upadku Gothic, je problem, ze prakticky jako open-world (sandbox) RPG tu vlastne zadny poradny konkurent na poli AAA her neni.
              Far Cry 2 je obecne hodnocena jako velmi dobra hra a FPS, za me muzu rict, ze se mi libilo to originalni zasazeni do Afriky a na pozadi dve valcici frakce... rozhodne neslo o spatnou hru, jak pises...

              Me zalezi na tom jak je recenze napsana, protoze si kupuju Level a chodim na Games kvuli tomu abych si o hrach pocetl a aby mne to cteni bavilo... nejaky clanek, ktery jen nezajimave komentuje fakta a je spis technokraticky zamereny, me proste nebavi, proto preferuju kreativni recenze. Mimochodem nectu jen to, ale muzu Te ujisitit, ze pokud nepocitam Game Informer a jejich exkluzivity, tak rozhodne Level jako casopis v drivejsi dobe a ted ten znovuzrozeny si vubec nestoji ve srovnani s jinymi zahranicnimi tituly vubec spatne a stejne to plati o Games jako o serveru.
            • recenze nejsou o názoru? recenze jsou vyjádřením NÁZORU recenzenta na hru...
    • Katastrofa počtení, ale jinak souhlas. Subjektivní může bejt tak maximálně blogista, ne "profesionální" recenzent.
  • trocha zdravé kritiky nikoho nezabije...
  • Novy Level se mi stále libi, popis bitvy z EVE online me navnadil zkusit vůbec poprvé něco jiného než MP v Battlefield 4 :) Uvidíme.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit