Přejít na výpis diskuzí

Lidé utrácí za free-to-play onlineovky rok od roku více

10.11.2011 14:07
Petr Poláček 39 příspěvků

Na jedné straně Blizzard nedávno přiznává, že za poslední dobu poklesl počet platících předplatitelů World of Warcraft o cca 800 000 duší, a na druhé straně hlásí firma NewZoo na Gamasutře, že hráči letos za free-to-play (zdarma hratelné, alespoň částečně) onlineovky v USA utratili zase o pár milionů...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jediná hra čo ma očarila ako MMORPG je SWTOR,na tú hru sa proste neviem dočkat,a určite do nej investujem čas aj peniaze...
  • Mám kamaráda co dokázal naházet cca 2000 kč do hry World of Tanks a to jen za měsíc. Jo hold každého věc.
  • Asi takhle: F2P se hodně vyplatí mladým hráčům, kteří nemají peníze a chtějí hrát dobré MMO, nebo nemají jak zaplatit měsíční poplatky. Také se vyplatí všem, co si chtějí titul dostatečně vyzkoušet a nechtějí být omezeni hloupými trial pravidly (např. idiocká možnost hrát jen po určitou velmi krátkou dobu, do nějakého nízkého levelu apod.). Vyplatí se také těm hráčům, co ze zásady odmítají platit měsíční poplatky za hraní (např. začátečníci na poli MMO). Všem ostatním se vyplácí spíše platit měsíční poplatky. Píšu ze zkušenosti s hrou Lord of The Ring Online.
  • Moc F2P hier nehram, no dost sa mi paci ako to maju vyriesene v League of Legends
    • Irisis
      To by pro neznalé bylo dobré vysvětlit blíže: Za každou (vy)hranou bitvu dostane člověk body, za které si může kupovat postavičky a vylepšení. Za peníze si můžete samozřejmě koupit to samé a navíc "unikátní" skiny, které ale nikoho nezvýhodňují. Je tedy na hráči, jestli chce čekat a za dvacet dohraných her si koupit nového hrdinu a nebo si zaplatí a koupí si ho za peníze. V praxi to pak většinou funguje tak, že člověk co to hraje na vyšší úrovni, tak má dost bodů, aby nemusel utrácet peníze (kromě za skiny, který ale nic nedělaj). A lidi co to hrajou málo si stejně zahrajou +/- stejně, protože každý týden jsou různé postavičky zdarma a po několika hrách si člověk ty oblíbenější stejně koupí za body.
      • Skiny nic nedělají, ale koupil jsem si legendárního Heimu hned, jak vyšel a měl pro ostatní neviditelné věže. :D Byl to bug, ale v té době věže byly ještě hodně silné takže jsem měl dva dny výhodu obrovskou. :D Jinak jsou samozřejmně skiny jen pro parádu.
        Teď už LoL nehraju.
  • ja hraju apb a premium nemam a jsem nekdy lepsi nez hraci s premiem kteri maji zbrane se se vsema slotama na vylepseni zbrane. ale nekterym hracum to zase pomuze kdyz maj zlatou zbran a vsechny nici bez namahy
    • o tom to není...každý F2P model je úplně jiný. já znám ten z LOTRO a AoC a oba modely se mi líbí.
  • Core
    Tak tohle není pro mě. Nikdy jsem dost dobře neporozuměl, proč je online hraní tak přitažlivé... A ještě více mi vadí, že se dnes již prakticky do každé gamesy zapracovává mulťák, vyžaduje sdílení se (jakéhokoli charakteru) - conflux v Might & Magic, nutnost být připojen, Skype zakomponovaný do menu atd.

    Jsem toho naprostým odpůrcem a sehnat v dnešní době krabicovou verzi hry, která neomezuje singl player styl hraní je téměř zázrak... Přitom stále jsou i hráči, co jakákoli podoba sdílení nebetyčně se**. Já osobně si chci užít hru vklidu, sám, s kafem a sluchadly na hlavě. Nechci aby mi někdo "nesutále čuměl přes rameno" (ať už net nebo anonymní spoluobyvatelé nějakých světů). Howgh.
    • Ono je to totiž úplně jednoduché. MP je nejlepší zabezpečení proti pirátění her. Ale mě taky vadí, že dnes je ve valné většině her MP jediná věc, která stojí za řeč.
    • A na druhou stranu jsou lidi, které nebaví hrát podle scénáře a zabíjet nascriptované mobáky.

      Nemusíš všude psát jak tě MP nebaví a jak furt dokola hraješ planescape troment, IW, BG atd a jak je teď všechno na ho*no...

      Abych jen netrolloval, tak za mě F2P dobrý v případě, že to není pay 2 win.
  • wo co go? ja hral WoW zadara par mesiacov, vyexpil som to na max a potom som sa vratik k Nwn :)
  • Kr.Pa
    Problém je ten, že model F2P není pevně definován. Takže každá firma si to vyloží po svém. Některým firmám se ten model velice povedl, ale většina firem se jen vozí po názvu F2P a ničí jej.
  • Ja treba hraju MMO DC Universe na PS3 a je to pekny, muzu si delat co chci a nedal jsem do toho ani korunu jen cas stahnout 15GB z PSstore... obcas vidim nekoho zarit jak lampu tak si reknu a platic a nic vic, je to na povaze cloveka jestli chce utracet za takovy hry a myslim si ze ostatnim to muze bejt jedno, protoze kdyby chteli tak si taky priplati ....
  • F2P MMO se bez placeni jen tak neobejde. A kdyz jo , tak jste looser nejvetsi v te hre a k nejakym super epic vecem se jen tak nedostanete. U WoW je naopak skvela podpora a neni nad to, kdyz 10 lidi pokori bose a ona vam nejaka ta epic vec vypadne, coz u F2P jsou ty dropy nastavene nekde na bodu mrazu :-) 250 korun mesicne = jeden lepsi obed v restauraci. Kazdopadne nam za chvili vychazi Old Republic. *14*
    • přesto je to výborný model, který umí vydělat a zároveň dává hráčům možnost zjistit, jestli jim hra sedne, nebo nesedne. kéž by takto fungovaly všechny hry. i když faktem je, že člověk na MMO F2P nezřídka utratí o dost více jak v normálních placených MMO.
    • jak jsem psal znam jen lotro, ale ze by tam nekdo nekoho oznacoval za losera, to jsem si po roce hrani nevsimnul..naopak, novackum se v ramci kinu vzdycky dost pomahalo i s equpem... co jste to hrali za divny mmo hry? :)
      • janchor
        LOTRO má obecně poměrně vysokou hráčskou "kulturu", navíc tam najdeš spoustu lidí, kteří hrajou kvůli světu a tolkienovskejm zážitkům, ne nahánění equipu.
        • hraju LOTRO už více jak rok a je to hra naprosto perfektní s velmi solidní komunitou (hraju na US serveru). začal jsem také jako F2P. LOTRO je na první pohled vlastně nicmoc, ale v porovnání s dalšími MMO a po zralé úvaze je to naprosto geniální hra. *4* Všem doporučuji aspoň zkusit, pokud je podobný žánr zajímá.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit