Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zdravím všechny pařany,

    Hry hraji a sleduji už od slavné éry Ice a Andrewa v divokých devadesatkách, kteří založili legendární časopis Score. Dokázali ve svých recenzích zaujmout čtenáře, neskutečně vtipně vystihnout atmosféru skvělých ale i totálně dementních her. Ve hře je vždy důležitý herní zážitek a příběh. Co naplat, že máme zlatý cool brnění, jak břitva lesklý meč s diamanty ve 4K rozlišení, když po hodině hraní a mlácení kolem sebe vlastně nevíte proč mlátíte, co mlátíte a proboha proč máte v batohu to pískací morče? No, už po několikáté se zde z per recenzentů valí ktitika na trhání grafiky na notebooku s plnými detaily ve 4K rozlišení, za které by nejraději tvůrce poslali do nejbližšího nápravného zařízení na Skotské střiky. Kritiku bych asi chápal, pokud byste byly příbuzní Hulka a potřebovali byste nutně notebook o úhlopříčce 50 palců, ale 4K nastavit na 15ti palcovém monitoru je jak zkoušet strkat basebolovou pálku do huby místo párátka...tvl tu tam prostě nenarveš, hubu si vymlátíš, škubat se u toho budeš jak Vémola, když skládá báseň pro Lelu, a tu dočasnou paměť prostě jen tak nevymažeš...takže tak...

  • Carnage666

    Tak já jsem dohrál, hru rozhodně nikomu nedoporučuji a nechápu jak tu mohla dostat tak vysoké hodnocení. Technická stránka hry je na nic a každým patchem to rozbíjejí víc a víc. Po 22h sem se stal jako mnoho dalších obětí bugu který vám kvůli coopu resetne staty takže z lvl 77 na 15... někteří dokonce z lvl 130 na 12. Fakt paráda, totální ztráta času. Kupte si radši výborné Lies of P.

  • Mechanika s nahlížením, případně přenesením do paralelního světa již byla ve vynikajícím Dishonored 2. Myslím, že Pavel někde říkal, že žádné Dishonored nehrál. Je-li tomu tak, jde o trestuhodný rest, který by měl být co nejdříve napraven!

  • Morraw

    První LotF taky dostávali bídu za technicky stav. Přesto jsem tehdy do toho šel a neměl jediný problem.

    Je to také jediná soulsovka, co jsem dohral. Bylo to o dost více friendly nez DS. Tak snad si tohle udrželo podobnou přístupnost.

    • Carnage666

      Mě na původním LotF vadila rychlost zbraní, nezáleželo jestli si měl greatsword nebo shortsword, panák se napřahoval půlhodiny a přitom když měl idle animaci tak si s tim mečem hrál jak kdyby byl z papíru. Kdyby tam byl stat kterej by dokázal tohle zlepšit neřekl bych ani slovo ale bohužel nebyl. Hru jsem nakonec dohrál ale neměl sem chuť zkoušet další playthrough.

  • iSpirit

    Elden Ring 9/10.. Lords of Fallen 9/10. Lies of P 8/10. Stejný recenzent.

    Elden Ring si imho těch 9/10 zaslouží, dál už je to ale mimo. 

    Lies of P ač mám rád, tak ta hra má asi největší invenci v tom ,že v rámci combatu vybrakovala Sekiro a Bloodborne a spojila to dohromady. Ta hra má užší koridory než druhé Dark Souls 2 hra vyvíjená na PS3/Xbox 360. Ptám se, proč s aktuální možnostmi HW hra je tak směšné lineární?

    Lords of Fallen ve finále ripoff Dark Souls s dalším světem. Opravdu tohle můžeme brát jako invenci, aby to mělo 9/10. V čem je ta hra lepší než první Dark Souls z roku 2011, když vynechám grafiku.  Mám pocit, že hry až nepříjemně stojí a v tomhle žánru se kopíruje jen obtížnost a dark setting. 

    • Kverulant

      LotF (2023) za mě 6/10, levnej béčkovej ripoff Dark Souls.

    • No a za mne je ER hloupa hra pospojovana ze vsech assetu co fromsoft mel. Naflakal nepratele random takze chobotnice nastrese je naprosto normalni, recyklace bossu v normalni enemaky atd atd. Lies of P ma neskutecny vizual a napady co se tyka rozkladani zbrani. Takze za mne LoP je 9/10 ER je 6/10 a to v nem mam platinu.

      • lito

        lol. Random jsi vznikl ty. Tvůj projev 0/10. 

      • iSpirit

        "Lies of P ma neskutecny vizual a napady co se tyka rozkladani zbrani. Takze za mne LoP"

        Takže za vizuál a rozklad zbraní 9/10. Super. To jsme to dopracovali.  A ty píšeš o něčem, že je hloupé.😂

        Elden Ring má se Zeldou nejlepší open-world mapu, jestli je někde chobotnice na střeše, tak při tak velké formě, je akceptovatelná chyba, můžu poprosit tu chobotnici, ať to prověřím. 

        • Ty ses presne ten typ cloveka ktery ma vzdy pravdu vid? Chobotnici si najdi ty chytroline. A ano vizual je dulezitou soucasti hry stejne tak jako pribeh ktery ma opet ER velmi hloupy a opakuje stejnou formuli stale dokola. BB mel super pribeh, ER nikoliv. A tvrdit o ER ze ma nej openworld mapu fakt muze jen slepej.  Chyb je v nem take pozehnane, technicke zpracovani tragedie, kdy doskakuji objekty tesne pred konem atd. Ano Fromsoft ma stary engine ale to nebi moje chyba a meli dost casu na napravu. Neudelali nic jen do openwordlu namatlali assety ze vsech predchozich her. A prosimte rovnou pisu aby si mi neodpovidal protoze je mi jasne z tvych predchozich prispevku ze to bude zase zvast ve kterem se budes snazit vypadat chytre.

          • iSpirit

            takže stejná formule u Elden Ring vadí, stejná formule u Lies of P nevadí? To, že FS si dovolil použít svoje nápady je problém, ovšem že Korejci použili nápady FS je naprosto v pořádku a 9/10. 


            Nenech se vysmát pokrytče.

            • lito

              lépe bych to nenapsal. Boreček vyčítá jednomu něco, co u druhého glorifikuje. 

              Bloodborne je super asi nejlepší FS hra, ale Elden RIng posunul exploring u Souslike her úplně někam jinam a vracet se do linearních koridorů her jako Lies of P, LoF nebo i Dark Souls je pro mě strašně těžké. 

          • lito

            kámo klid, tady někdo trollí co? :D 

            Příběh: https://www.pcgamer.com/elden-ring-wins-the-nebula-award-for-game-writing/


  • lito

    https://www.youtube.com/watch?v=Uxhh5eOJIY0


    4090 - 50-60FPS ve 4K Ultra, takže i pro 4090 absolutní nutnost upscaling. 

    Pořád si nejsem jistý Unreal Enginem, roky pořád trpí stejnými chybami, v jeho páte formě se tomu přidala extrémní náročnost na HW.

    • Carnage666

      Je to tak, začínám se bát o CD Projekt 😀 ten jejich engine sice možná není žádná sláva ale po těch letech to dokázali srovnat celkem. Teď když vidim jak každá druhá hra co jede na UE má totálně na nic optimalizaci a zachraňuje to jen upscaling tak nevim nevim.

      • Derp_1337

        Tak UE5 je venku 3 roky. Bude to chvilku trvat než se ho většina vývojářů naučí optimálně využívat a zbaví se "nevhodných" navýků z jiných herních enginů.

        Dávám tomu ještě 2 roky. (Já jsem nenapravitelný optimista).

  • Sallvator

    Opet krasna ukazka neobjektivity Games recenzi... 9/10 hre co vysla s otresnou optimalizací a funguje jen na psku. Na xboxu a PC skoro nehratelna v otresnem tech. stavu

    Nekterejm hram za technickej stav body srazíte a nekterejm ne... proc?

    • Recenze byla, je a vždy bude subjektivní útvar, do kterého autor promítá své myšlenky a názory na dílo. Moc nerozumím neustálým oháněním se objektivitou recenze. Čistě objektivní recenzi napsat NELZE.

    • Derp_1337

      "Na xboxu a PC skoro nehratelna v otresnem tech. stavu... Nekterejm hram za technickej stav body srazíte a nekterejm ne... proc?"

      Že by to bylo tím, že některým lidem se objeví hromada bugů a někomu jinému ne?


      Tohle není nic nového. Pro někoho byl Cyberpunk 2077 nehratelný bugfest, zatímco někdo jiný narazil na sotva 2-3 bugy za hraní (popř. tam byly minimální bugy, kterých si ten člověk ani nevšimnul). Vždy hodnotíš hru takovou, jakou ji máš.

    • Sallvator

      + teda hra ma na metacritic aktualne 7/10 a od lidi 6/10

      A u vas 9... zrovna nedavno ste obhajovali ze i hyped titulum se nebojite dat mensi cislo a ted tohle vybocení... chapu ze zrovna autorovi recenze mohla hra proste sednout vic nez zbytku sveta...ale 9/10 hre co pcividne neni moc dobra a ten technickej stav je fakt hroznej mi prijde prestrel proste

      • matejhanc

        Však autor jiný než soulslike tituly v poslední době ani nehraje :D Ale ne, v poho. Nehrál jsem, nebudu do toho víc kecat .)

  • Pavle, odpovida hodnoceni lies of p a lords of the fallen tvym pocitum z hrani tedy ze je LotF o neco lepsi? A kdyz ano tak proc? U vetsiny her se s tebou dokazu ztotoznit v hodnoceni ale tady bych ta cisla otocil tak me zajima proc to mas ty takhle. Diky

    • lito

      100 lidí 100 chutí? 

      Mně osobně připadají obě hry asi trošku zbytečné, navíc to hodnocení 8 a 9 mi připadá extrémně mimo, když vezmu, že třeba i 50% obsahu je čistě práce FromSoftware. 

      Recenzenti by se měli naučit využívat škálu stupnice. 

      Hlavně mně netvrďte, že každá hra má svoje a není to copycat. Jako je a brutální. 

      Pojdmě zkusit kopírovat nevím třeba Thiefa, Deus Ex, Metal Gear. Samotné FS utíká ze Souslike. Je toho moc!

      • Derp_1337

        "to hodnocení 8 a 9 mi připadá extrémně mimo, když vezmu, že třeba i 50% obsahu je čistě práce FromSoftware"

        Hele, kdyby se měla hodnotit originalita her, tak 99% her nikdy nemůže dostat pozitivní hodnocení, protože se vždycky něčím "inspirovali" (či rovnou to zkopírovali).


        Ani From Software nejde označit za nějaké super originální tvůrce, protože oni taky zrovna nic nového nevymysleli, ale spíš dali dohromady pár herních mechanik, které už na herním trhu existovali dřív. Dá se argumentovat, že takovou kombinaci herních mechanik nikdo předtím nepoužil, ale jednotlivé mechaniky nebyli nic nového.

        • lito

          jediný studio, které za posledních x let vytvořilo nový žánr her a ty jim chceš odpírat originalitu? V tom případě je úplně zbytečné hrát hry, pokud i to málo, co je originální/nové chceš poplivat.  Je úplně jedno, jestli ty mechaniky existovaly, nikdo je předtím nesložil tak, aby vznikl daný žánr a to jsou fakta.  Jako bys napsal, že kubismus nezaložil Picasso, protože plátno, štětec, tahy už existovaly. Jo, neber mě doslova s tím kubismem, protože se mi nechce dohládavat, jestli ho Picasso fakt založit.

          • Derp_1337

            "jediný studio, které za posledních x let vytvořilo nový žánr her a ty jim chceš odpírat originalitu?"

            Já osobně jim nic nebudu odpírat. Budu citovat oficiální wiki stránky "Soulslike" herního žánru: "However, there have also been questions whether it is a true genre or a collection of shared mechanics."  Spousta herních kritiků a vývojářů se nedokáže na tom shodnout, jestli je to skutečně nový žánr.


            Ale zpět k originalitě: Mě osobně originalita ve hrách zas až tak moc nezajímá. Spíš mě zajímá, jak moc jsou "zábavné".

            Ale ty jsi o ní mluvil a chtěl jsi z toho usuzovat nějaké číselné hodnocení. Jenže tak to nejde. Je potřeba poukázat na to, že v realitě se skoro každý herní tvůrce něčím inspiroval a nejde z toho objektivně zhodnotit or.

    • Není to tím, a je to teda jen divoký odhad, že ho LotF bavil o trochu víc?

      • No ale ja se prave ptam proc? :) v tom je prece smysl diskuzi

  • Carnage666

    No dost jsem se na to těšil, ale první dojem teda není takový jaký jsem si představoval. Mam za sebou prvního real bosse (Pieta) a kromě divnýho UI a character creatoru mi hra padla hned na začátku když už jsem měl postavu pod kontrolou. V případě že nepoužiju DLSS mam nízké FPS (4070ti a  Ryzen 5800X3D). V lokaci s hubem po prvním bossovi mi fps skáče mezi 144 až někam k 50 a to mam DLSS zapnuté. 😬 Ukázka po bossovi padala někam až k 15 fps.

    Zlatý Lies of P, tam byla technická stránka vymazlená až sem tomu nechtěl věřit. Nezáleželo jestli jsem měl DLSS zapnutý nebo ne hra měla pevných 144 fps od začátku do konce.

    Edit. jo a nevím kterýho idi*ta napadlo dát 2-3 sekundovou animaci pro zvedání duší po smrti, fakt dobrý během boss fightu tam skoro 3 sekundy zvedat duše 😀

  • Měnit v realtimu pohled do dvou různých realit snad není nic tak  originálního, abychom se nad tím rozplývali, ne? Historicky to měl třeba už PoP.

    • flash789

      Taky si říkám, tuším ze to bylo i v Legacy of kain/Soul reaver sérii, SMT devil Summoner a tak.

      Možná tedy v rámci Souls her ale i tam mám nějaký dejavu akorát nevím co přesně :)

      • lito

        Já si myslím, že to deja vu máš z World Tendency v rámci Demon Souls. Ale mě osobně World Tendency vůbec nebavilo

        • Jj world tendency byla příšerná pitomost. Ten trik s lampou jsem ještě neviděl, v žádné soulsovce ještě určitě nebyl.

          • Já ten trik viděl v jednom studentském projektu asi před deseti lety. Dokonce vypadal dost podobně, jen to nebyla lampa ale brýle nebo lupa a nebyl to svět duchů ale minulost. Mechanika fungovala taky jinak. Když jsi něco změnil v minulosti, projevilo se to v přítomnosti (zasadíš semínko v minulosti a v přítomnosti strom rozlomí bránu a tak podobně). Samozřejmě to bylo skriptované, ale mělo to potenciál, že jsem si říkal, jaká škoda, že je to jen krátké demo. Evidentně je to lákavé i dnes.

            • Já to teď hraju, odehrál jsem pár hodin, a je to fakt skvělý systém. Nápadem, zpracováním i technologií. Ani nevím, jestli by to vůbec šlo v něčem jiném než Unrealu 5. Kolikrát ti vyrazí dech, když vyklusáváš po relativně prázdné lokaci, zvedneš na zkoušku lampu a vidíš obrovské sochy, mosty, paláce atd. Jako...klobouk dolů před Poláky, nebo kdo tu hru vlastně udělal.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit