Lords of the Fallen – recenze fantasticky nápadité soulsovky
-
Klasika. Úspěch žánru od fromsoftware a teď to budou všichni do zblbnutí ždímat, až se všichni přežerou:)
-
-
Ted? Vzdyt to se deje cca od roku 2012 :D
-
-
To je možný, ale já jsem to zaznamenal až teď:D
-
-
teď je to ve větší míře. Elden Ring přes 300 GOTY, přes 20 milionů kopií prodaných, prostě naprostý průnik do mainstreamu. X hráčů Elden Ring poprvé objevili Dark Souls či Bloodborne, což byl původně niche žánr, takže teď je ideální doba dojit formuli.
Jenže pokud nezvládneš to formuli na hodně vysoké úrovni, tak zjistíš, že je to kopr a je lepší hrát průměrnou hru z jiného žánru než i nadprůměrnou z toho žánru a budeš se více bavit. Alespoň za mě.
-
-
-
-
Neznasam v hrach napr casove limity ... ale aj to ked sa daco neda zabit a je nutne pred tym utekat cize tu to pre mna konci...
-
-
Ten časový limit se resetuje, když z podsvětí vyskočíš a zase skočíš zpátky. V některých recenzích si spíš stěžujou, že to je moc jednoduché a nevzniká tam potřebné napětí.
-
Casovy limit taky nesnasim, klidne i u tahovek, vetsinou nasleduje uninstall. Stejne tak utikat pred necim a nemit cas si vsechno v klidu prozkoumat a posbirat, ale tady to vetsinou kousnu, treba vsech resident evilu by byla skoda : )
Jinak mam vazne radost, ze se to aspon podle recenze takhle povedlo, cekal sem standartne strasnej prusvih.
-
-
Tak zrovna u Residentů byl časovej limit v drtivé většině až v tom posledním dějství a spíš mi to vždycky přišlo jako takový povzbuzení atmosféry samotnýho útěku. Ještě k tomu byl nastavenej pokaždý dost velkoryse. Osobně se mi třeba nikdy nestalo, že by mi ten čas někdy došel (takže ani nevím jak to vypadá když k tomu dojde - asi se podívám na YouTube 😀).
-
U tahovek to taky nemám rád, přeci jenom ty hry hraju pomalu z podstaty. Ale když je část hry udělaná jen pro utíkání před něčím, tak to mám rád.
Např. v Price of Persia: Warrior Within se několikrát utíká před Dahakou a poté co se ti to povede, se můžeš vydat na ta místa znovu a prozkoumat je (většinou). Nebo Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth a útěk z hotelu. Ty hry jsou (nejenom) díky tomu parádní.
-
-
Časový limit u takovek? To je tak max v multiplayer ne? Tahovky hraju ráz a zatím jsem se s tím nesetkal, max je limit na počet tahů.
-
-
limit ne u taktické části (tam jsem to nikde neviděl), ale u strategické části. Např. X-COM (potažmo česká UFO série), kdy v určité fázi hráč uvidí game over.
-
-
Tam uvidíš game over, jen když to poděláš, ne? Nejde o časový limit, ale o nějakou formu převahy nepřítele. Já teda českou UFO sérii hrál vždycky až po absolutní nadvládu a nové X-COMy (a vlastně i ty staré) jsem taky neuspěchával - všechen výzkum hotový, všechny negenerické mise splněné a tak. Nikdy jsem neměl s časem problém. Samozřejmě jsem to zkoušel i prohrát tím, že jsem nechal volně běžet čas a nechal ufouny, ať se snaží. Pak to skončí, ale ne kvůli času.
-
-
Reakce na příspěvek:
V UFO sérii to byla ta biomasa co se rozrůstala na Zemi a pokavaď jsi to "nechal" být (soustředíš se nebo musíš dělat jiné věci), tak po určitém času konec hry.
Máš pravdu že to poděláš a konec hry, ale to je princip časového limitu - alespoň pro mě. Stejně jako u Lords of Fallen - jsi pomalý/děláš něco jiného a konec.Ještě mě napadl limit u Falloutu, kde to bylo kruté při prvním hraní.
-
-
Reakce na příspěvek:
Šířící se biomasa byla jen v prvním dílu a šlo s ní bojovat. Plnil jsi úkoly na jejím povrchu (ano, hodně otravné) a likvidoval ufonské základny (taky otravné, protože byly furt stejné). Pokud ses na to vykašlal, tak to samozřejmě dopadlo blbě, ale to dopadne blbě i v Civilizaci, když se vykašleš na spokojenost obyvatel, v Cities Skylines na čistotu vody nebo ve střílečce na sbírání nábojů. Je to součást hry, která se nedá ignorovat.
Ve Falloutu to bylo nepříjemné, když jsi nevěděl, kam jít. To chápu. Ještě horší limity byly v Daggerfallu. Nestihneš schůzku? Sorry, nedohraješ hru a ani se nedozvíš, že už ji nemůžeš dohrát.
-
-
-
-
Možná myslel limit na na počet kol.
Někdo si prostě chce hrou procházet vlastním tempem. Taky nejsem úplný fanda časového presu, ale někdy je to zajímavá změna rytmu nebo výzva. Co nemám rád, je limit na odpověď v rozhovorech typicky u RPGček. Než si stihnu pořádně přečíst možnosti, už je po něm (jo, moc rychle nečtu). Tohle by měla být kategorie v nastavení obtížnosti. Přece jen by měli brát ohled na lidi, kteří to hrají v pro ně cizím jazyce, který neovládají zrovna na expertní úrovni.
-
-
-
-
-
Dvě soulsovky, takhle krátce po sobě, ještě v té záplavě her co poslední dobou vyšly. Jsem zvědavej na prodeje. Mám obavu, aby se brzo někde nepropouštelo..
-
-
taky si myslím. Tohle mělo být odloženo na březen např. Zaprvé je tam dost technických problémů a vyšlo to v záplavě her.
-
-
Elden Ring 9/10.. Lords of Fallen 9/10. Lies of P 8/10. Stejný recenzent.
Elden Ring si imho těch 9/10 zaslouží, dál už je to ale mimo.
Lies of P ač mám rád, tak ta hra má asi největší invenci v tom ,že v rámci combatu vybrakovala Sekiro a Bloodborne a spojila to dohromady. Ta hra má užší koridory než druhé Dark Souls 2 hra vyvíjená na PS3/Xbox 360. Ptám se, proč s aktuální možnostmi HW hra je tak směšné lineární?
Lords of Fallen ve finále ripoff Dark Souls s dalším světem. Opravdu tohle můžeme brát jako invenci, aby to mělo 9/10. V čem je ta hra lepší než první Dark Souls z roku 2011, když vynechám grafiku. Mám pocit, že hry až nepříjemně stojí a v tomhle žánru se kopíruje jen obtížnost a dark setting.
-
-
LotF (2023) za mě 6/10, levnej béčkovej ripoff Dark Souls.
-
No a za mne je ER hloupa hra pospojovana ze vsech assetu co fromsoft mel. Naflakal nepratele random takze chobotnice nastrese je naprosto normalni, recyklace bossu v normalni enemaky atd atd. Lies of P ma neskutecny vizual a napady co se tyka rozkladani zbrani. Takze za mne LoP je 9/10 ER je 6/10 a to v nem mam platinu.
-
-
lol. Random jsi vznikl ty. Tvůj projev 0/10.
-
"Lies of P ma neskutecny vizual a napady co se tyka rozkladani zbrani. Takze za mne LoP"
Takže za vizuál a rozklad zbraní 9/10. Super. To jsme to dopracovali. A ty píšeš o něčem, že je hloupé.😂
Elden Ring má se Zeldou nejlepší open-world mapu, jestli je někde chobotnice na střeše, tak při tak velké formě, je akceptovatelná chyba, můžu poprosit tu chobotnici, ať to prověřím.
-
-
Ty ses presne ten typ cloveka ktery ma vzdy pravdu vid? Chobotnici si najdi ty chytroline. A ano vizual je dulezitou soucasti hry stejne tak jako pribeh ktery ma opet ER velmi hloupy a opakuje stejnou formuli stale dokola. BB mel super pribeh, ER nikoliv. A tvrdit o ER ze ma nej openworld mapu fakt muze jen slepej. Chyb je v nem take pozehnane, technicke zpracovani tragedie, kdy doskakuji objekty tesne pred konem atd. Ano Fromsoft ma stary engine ale to nebi moje chyba a meli dost casu na napravu. Neudelali nic jen do openwordlu namatlali assety ze vsech predchozich her. A prosimte rovnou pisu aby si mi neodpovidal protoze je mi jasne z tvych predchozich prispevku ze to bude zase zvast ve kterem se budes snazit vypadat chytre.
-
-
takže stejná formule u Elden Ring vadí, stejná formule u Lies of P nevadí? To, že FS si dovolil použít svoje nápady je problém, ovšem že Korejci použili nápady FS je naprosto v pořádku a 9/10.
Nenech se vysmát pokrytče.
-
-
lépe bych to nenapsal. Boreček vyčítá jednomu něco, co u druhého glorifikuje.
Bloodborne je super asi nejlepší FS hra, ale Elden RIng posunul exploring u Souslike her úplně někam jinam a vracet se do linearních koridorů her jako Lies of P, LoF nebo i Dark Souls je pro mě strašně těžké.
-
-
kámo klid, tady někdo trollí co? :D
Příběh: https://www.pcgamer.com/elden-ring-wins-the-nebula-award-for-game-writing/
-
-
-
-
-
Měnit v realtimu pohled do dvou různých realit snad není nic tak originálního, abychom se nad tím rozplývali, ne? Historicky to měl třeba už PoP.
-
-
Taky si říkám, tuším ze to bylo i v Legacy of kain/Soul reaver sérii, SMT devil Summoner a tak.
Možná tedy v rámci Souls her ale i tam mám nějaký dejavu akorát nevím co přesně :)
-
-
Já si myslím, že to deja vu máš z World Tendency v rámci Demon Souls. Ale mě osobně World Tendency vůbec nebavilo
-
-
Jj world tendency byla příšerná pitomost. Ten trik s lampou jsem ještě neviděl, v žádné soulsovce ještě určitě nebyl.
-
-
Já ten trik viděl v jednom studentském projektu asi před deseti lety. Dokonce vypadal dost podobně, jen to nebyla lampa ale brýle nebo lupa a nebyl to svět duchů ale minulost. Mechanika fungovala taky jinak. Když jsi něco změnil v minulosti, projevilo se to v přítomnosti (zasadíš semínko v minulosti a v přítomnosti strom rozlomí bránu a tak podobně). Samozřejmě to bylo skriptované, ale mělo to potenciál, že jsem si říkal, jaká škoda, že je to jen krátké demo. Evidentně je to lákavé i dnes.
-
-
Já to teď hraju, odehrál jsem pár hodin, a je to fakt skvělý systém. Nápadem, zpracováním i technologií. Ani nevím, jestli by to vůbec šlo v něčem jiném než Unrealu 5. Kolikrát ti vyrazí dech, když vyklusáváš po relativně prázdné lokaci, zvedneš na zkoušku lampu a vidíš obrovské sochy, mosty, paláce atd. Jako...klobouk dolů před Poláky, nebo kdo tu hru vlastně udělal.
-
-
-
-
-
-
Tak já jsem dohrál, hru rozhodně nikomu nedoporučuji a nechápu jak tu mohla dostat tak vysoké hodnocení. Technická stránka hry je na nic a každým patchem to rozbíjejí víc a víc. Po 22h sem se stal jako mnoho dalších obětí bugu který vám kvůli coopu resetne staty takže z lvl 77 na 15... někteří dokonce z lvl 130 na 12. Fakt paráda, totální ztráta času. Kupte si radši výborné Lies of P.
-
První LotF taky dostávali bídu za technicky stav. Přesto jsem tehdy do toho šel a neměl jediný problem.
Je to také jediná soulsovka, co jsem dohral. Bylo to o dost více friendly nez DS. Tak snad si tohle udrželo podobnou přístupnost.
-
-
Mě na původním LotF vadila rychlost zbraní, nezáleželo jestli si měl greatsword nebo shortsword, panák se napřahoval půlhodiny a přitom když měl idle animaci tak si s tim mečem hrál jak kdyby byl z papíru. Kdyby tam byl stat kterej by dokázal tohle zlepšit neřekl bych ani slovo ale bohužel nebyl. Hru jsem nakonec dohrál ale neměl sem chuť zkoušet další playthrough.
-
-
Mechanika s nahlížením, případně přenesením do paralelního světa již byla ve vynikajícím Dishonored 2. Myslím, že Pavel někde říkal, že žádné Dishonored nehrál. Je-li tomu tak, jde o trestuhodný rest, který by měl být co nejdříve napraven!
-
Opet krasna ukazka neobjektivity Games recenzi... 9/10 hre co vysla s otresnou optimalizací a funguje jen na psku. Na xboxu a PC skoro nehratelna v otresnem tech. stavu
Nekterejm hram za technickej stav body srazíte a nekterejm ne... proc?
-
-
Recenze byla, je a vždy bude subjektivní útvar, do kterého autor promítá své myšlenky a názory na dílo. Moc nerozumím neustálým oháněním se objektivitou recenze. Čistě objektivní recenzi napsat NELZE.
-
"Na xboxu a PC skoro nehratelna v otresnem tech. stavu... Nekterejm hram za technickej stav body srazíte a nekterejm ne... proc?"
Že by to bylo tím, že některým lidem se objeví hromada bugů a někomu jinému ne?
Tohle není nic nového. Pro někoho byl Cyberpunk 2077 nehratelný bugfest, zatímco někdo jiný narazil na sotva 2-3 bugy za hraní (popř. tam byly minimální bugy, kterých si ten člověk ani nevšimnul). Vždy hodnotíš hru takovou, jakou ji máš.
-
+ teda hra ma na metacritic aktualne 7/10 a od lidi 6/10
A u vas 9... zrovna nedavno ste obhajovali ze i hyped titulum se nebojite dat mensi cislo a ted tohle vybocení... chapu ze zrovna autorovi recenze mohla hra proste sednout vic nez zbytku sveta...ale 9/10 hre co pcividne neni moc dobra a ten technickej stav je fakt hroznej mi prijde prestrel proste
-
-
Však autor jiný než soulslike tituly v poslední době ani nehraje :D Ale ne, v poho. Nehrál jsem, nebudu do toho víc kecat .)
-
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=Uxhh5eOJIY0
4090 - 50-60FPS ve 4K Ultra, takže i pro 4090 absolutní nutnost upscaling.
Pořád si nejsem jistý Unreal Enginem, roky pořád trpí stejnými chybami, v jeho páte formě se tomu přidala extrémní náročnost na HW.
-
-
Je to tak, začínám se bát o CD Projekt 😀 ten jejich engine sice možná není žádná sláva ale po těch letech to dokázali srovnat celkem. Teď když vidim jak každá druhá hra co jede na UE má totálně na nic optimalizaci a zachraňuje to jen upscaling tak nevim nevim.
-
-
Tak UE5 je venku 3 roky. Bude to chvilku trvat než se ho většina vývojářů naučí optimálně využívat a zbaví se "nevhodných" navýků z jiných herních enginů.
Dávám tomu ještě 2 roky. (Já jsem nenapravitelný optimista).
-
-