Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zhruba před 2-3 roky se tu recenzovala hra, která se hrála z pohledu komandéra a byla o operaci Market Garden. Nevěděl by někdo, jak se jmenovala?
    • Command Ops? http://games.tiscali.cz/tema/rozdrcena-historie-command-ops-highway-to-the-reich-58757
      • Díky

        A jen taková technická, tohle je jediná stránka, která mi zlobí pod Operou. Používá tu Operu ještě někdo? U Vás vše ok?
        • U me funguje ok
        • mne teda, v mozille, obcas udelaj bordel cookies, zkus je u tiscali promaznout
        • Pethulla
          bez problémů
  • KIMCID
    je k sehnání?
  • tonnymontana
    Diky za recenzi jinak by mi to uplne uteklo:) bohuzel manzelka semnou deskovky hrfat nehodla a deti jsou moc male na takovej zanr:) takze si to konecne zahraju hehe:) diky za vytahnuti hry z šedi urcite to zkusim:)
    • V tom pripade odporucam skusit http://www.vassalengine.org/ . Da sa cesto hrat kopec doskoviek online.
      • tonnymontana
        mrknu na to diky
  • Jo, zetonkove deskove wargamesy jsou super, specialne ty od GMT!
    • Paths of Glory *14* Here I Stand *14* Twilight Struggle *14*
      • no ja celkom lutujem, ze Twilight struggle zrusili pc verziu. Vyzeralo to celkom dobre. Skoda no. A teraz ked zrusili aj East vs West tak vlastne zase dlho dlho nebude ziadna poriadna hra zo studenej vojny.
        • Oni planovali pc verzi? Tyjo, to je skoda, o tom jsem ani neslysel... ona sice je fanouskovska, viz forum na BGG, ale to hraje hrstka lidi...
          • Kdyztak tady TS a tuna dalsich her pro online hrani... jen tech lidi je malo, no. http://www.wargameroom.com/downloads.htm
          • Hej. Dokonca mali uz aj predobjednavky. Ale stale mali nejake problemy s vyvojom, neustale odklady a tak tak sa to GMT nakoniec rozhodlo zrusit.

            East vs West zase tiez po niekolkych odkladoch zrusil paradox.
      • ano! Space Empires 4X, Sword of Rome, Successors!
  • v recenzi mi chybí celkem důležitá informace - má to hru více hráčů? přes net? nebo na jedné mašině?
    • 5irp373
      Ze stránek Matrix Games:
      Fully integrated multiplayer support means easy player matching, no extra configuration required and seamless head to head play with 9 balanced multiplayer scenarios.

      Tak ze multiplayer existuje (9 scenaru). Jak se hraje netusim, predpokladam ze tam je neco ze jeden tahne, a druhy ma pak treba cely den na dalsi tah.
      • Když v historických dobách přišel Combat Mission, tak multiplayer snad fungoval tím stylem, že tahy chodily na e-mail, odkud si je protihráč stahoval.... :-)
        • Play By E-Mail je u tahovek tradicni, ale spousta jich umoznovala i primy onlajn - treba prave Combat Mission, jejiz system je mimochodem krasny v tom, ze oba hraci tahnou najednou a pak se vse "realtime" vyhodnocuje.. Nebo hotseat, haha!
  • Podle obrázků to vypadá spíš na Heroes of Včelí Úl
  • Zajimalo by me, proc nerecenzujete nove tituly z rodiny Combat Mission? Pricemz jde o velice povede hry...
    • Fú ešte že čítam komentáre, tejto sérii som nemal tušenia ale vyzerá to veľmi dobre :) A majú skvelý odhad- hra z roku 2007 ktorá sa odohráva v blízkej budúcnosti roku 2009 kedy sa sily NATO rozhodli zaútočiť na Sýriu s cieľom zosadiť stávajúci totalitný režim. Tlieskam *1*
    • sleepless
      Taky se k nim dostaneme, ale nemuze je recenzovat jen tak kazdy a povereni lide nemaji nekonecno casu. Tak prosim o strpeni.
      • Ani k nim nevychazi zadna novinka ci oznameni... Vysly uz 2 hlavni tituly(dalsi pribude brzy) a 3 moduly. Kdyz vychazeli prvni dily (nejak 2000), tak oslavne recenze byly vsude, dokonce to kdysi vyslo jako plna hra na Levelu, ale tato nova serie nema temer zadnou pozornost. A to je ve vsech smerech lepsi, tudiz zadny fail.
        Jo, a at recenzi udela Michal Rybka *14*
        • Combat mission bylo dost kontroverzní, já jej miloval, ale sbíral hodnocení 3/10 9/10 ... jak komu sedla.
      • To je již hodně causal záležitost, recenze snad ani není potřeba. Ale Indie scéně se tu věnujete dost, nebylo by na škodu občas o takových věcech upozornit. To samé třeba na mody pro Lock On, nebo na takové hry, jako Asseto Corsa, o ní jsem se dozvěděl až ze zdejší diskuze. Stačilo by pár řádků, at alespon víme, že něco takového existuje.

        Za mě ale také + za Combat Mission, v Operation Overlord a Barbarosa to Berlin jsem musel strávit snad tisíc hodin.
  • Bohužel to je na tahy. To pak postrádá smysl věrohodné strategie.
    Během války tady protivník nečekal na reakci druhého a moho bojů zaléže na rychlosti přesunu jednotek apod.

    Naví díky tahům nelze použit reálně údaje jednotek. K čemu je rychlost střelby a další údaje u tahů? Na nic.
    • Tak to nesmis brat jako ze jedna strana neco udela a druha nedela nic. Je to abstrakce celkoveho boje, ne jeho "rozpauzovany" realtime prubeh.
      • Bohužel to je tak, že jeden něco dělá a druhý čumí.
        Pak nastavájí naprosto komické situace. Vojak běží a doběhne před tvého vojáka. Zastaví se a zabijete tě. Nemůžeš nic dělat. Dnes již je počítač schopen počítat reálně zjednudušené balistictické výpočty a další věci aby to šlo udělat realtime s nějakým prvkem náhody.

        Navíc na tahy se nestane, že by jsi někam přijel pozdě jestliže jsi měl cestu bez potíží. Prostě se podívaš kolik tahů vozidlu ujede na mapě s políčky a lehce spočítáš. U RTS máš nějaký údaj například 56km/h a na 1 sekundu se netrefíš aby jsi někam dojel přesně. Musíš to odhadnout a to je super.

        Neříkám, že tahové souboje nemají smysl ale u her, kde se hrajě na drsnou realitu to zásadně mění pravidla.
        • Ty v tom ale stale vidis nejaky portret reality jedna ku jedne, ze to, co delaji zetonky, se "doopravdy deje". A ja ti rikam, ze je to abstrakce. Ze to, co delaji zetonky, se "nedeje", ale ze to predstavuje treba necekany utok, na ktery obrance nedokaze zareagovat efektivni palbou. A ne "nekdo nekam jde a ten druhy vubec nic nedela".

          Zalezi na mechanismech te dane hry, jak dobra a uveritelna v prezentaci tohohle systemu je - letmy pohled na nejlepsi wargames na BGG ti ukaze, ze spousta her je v tomhle velice dobra. Treba jak rika Anatoly, (nejen) ASL umoznuje komplexni zalezitosti, nejen reakci obrance, tvuj pohled je nechapavy nebo neinformovany.

          Hry, kde se neco "doopravdy deje", samozrejme existuji, treba Combat Mission. Nebo klasicke rts, ackoliv u nich se zase muzeme prit o urovni taktiky a strategie. Kazdopadne ne kazda hra tenhle pristup pouziva, ale vzdyt to je normalni, ne? Stezovat si, ze ne vsechny jsou stejne, je absurdni, jako chtit stejne herni postupy od vsech her z jineho zanru.

          A kKonec koncu, puvodne deskova hra by ani realtime byt nemohla.
          • On si neuvědomuje, že ta hra je port deskové hry na PC, ne hra přímo vyvíjená pro PC. I tak si ale myslím, že tahové hry jsou více realistické než real-time (z důvodů, které výše psal anonym).
            • On si neuvědomuje spoustu faktů, na které poukázal anonym, ne jenom to, že to je deskovka
        • Tak s tímhle nesouhlasím. Nevím jak tady, ale třeba Advanced squad leader má systém, kdy hráč, který momentálně nepohybuje jednotkami (obránce), může narušovat obrannou střelbou tah aktivního hráče(útočník). Nebo tohle tady neni?
    • Miserius
      Nečekali na reakci druhýho jo? A jak si myslíš že to fungovalo? Že se američaní procházeli skrz nasrkz Evropou a doufali že jednou potkaj nějaký nácky? Akce - reakce
  • ale tohle všechno uměl už closecombat a combat mission, samozřejmě Stell panthers...to autor objevil ameriku? Jinak za takovou hru jsem rád, asi i koupím.
    • Tak tady spis jde o to, ze to zrejme bude 1:1 predelavka deskove hry do pocitacove. Cehoz je podle me zoufale malo. Pritom tech moznosti je habadej, at uz lehkych valecnych zalezitosti jako je tohle nebo Combat Commander, nebo narocnejsich klasickych nejen valecnych her. Divim se vydavatelum, ze treba starsi titulum, ktere se asi uz tolik neprodavaji, nevdechnou druhy dech prave takhle. Ale mozna se ty top hry stale prodavaji, co ja vim.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit