Přejít na výpis diskuzí

Martin Klíma: Od Dračího doupěte k Warhorse

18.8.2013 12:55
Pavel Dobrovský 80 příspěvků

V pátek 23. srpna se na stáncích objeví dalšího číslo magazínu LEVEL (233). Při té příležitosti vám nabízíme článek z měsíc starého Levelu 232, abyste si mohli udělat představu o stylu obsahu, který se v novém Levelu snažíme nabízet. Mimochodem, podobným způsobem jako s Martinem Klímou vyzpovídal Pavel...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pekný článok akurát ma teda trochu zarazil ten koniec keď Klíma nazval LoL "hardcore" hrou, a ževraj hráči LoLka sú ich potencionálny zákazníci preboha to fakt neviem ako prišiel k tomu že hráči MOBA či ako to je hier by mali záujem hrať "hardcore" RPGčka.
    • trebato bude MOBA rpg *1* to je dnaska in
  • Zkusmo jsem koupil poslední Level (232). 100 Kč mi přišla dobrá cena, jenže pak jsem zjistil, že ze 112 stránek je o hrách 40 a zbytek tvoří úvahy, kterak se hry ne/prodávají, kolik ne/stojí, obecné prognózy, IT témata a rozhovory. Kdyby měl Level těch 40 stránek a úměrně tomu nižší cenu, kupoval bych ho, ve stávající podobě mi ale nevyhovuje.

    Výpis oněch 40 stránek: Race Injection - 2 stránky, Skylanders - 4, Rogue Legacy až Legends of Dawn - str. 44 až 66, Gran Turismo - 2, I Have no Mouth - 2, oblíbené hry Brian Farga - 1 , Oregon Trail - 2, hledá se 1. ČS hra - 4.
    • celoush
      Vidíš a já jsem přesný opak... těch 40 stránek je pro mne většinou nutný balast (až na to hledání první čs hry) *3* Nečekám časák jen o hrách jako výstupu, ale i o procesu.
  • celoush
    Takové rozhovory jsou pro mne nosným pilířem, které mne udrží v nákupech LEVELu *5* Míň recenzí, víc rozhovorů a vlastně všeho ostatního *5*
    • Min recenezi u casopisu o PC HRACH ...Choholousek uz ceka trolle.
      • celoush
        Najdi mi někde v popisku Levelu slovo PC či něco, co potvrdí, že já jsem troll: "LEVEL je magazín o hrách a dění okolo nich, který události nepřebírá, ale vyhledává a dívá se na ně z nečekaného úhlu. V Levelu je tím hlavním text a magazín se tomu podřizuje čistým designem bez rušivých elementů, ale hlavně zapojením autorů s dlouholetou praxí, kteří zaujmou čtenáře nejenom čtivými texty, ale i vlastními zjištěními a závěry, které čtenář na internetu nenajde."
        • "zapojením autorů s dlouholetou praxí, kteří zaujmou čtenáře nejenom čtivými texty, ale i vlastními zjištěními a závěry, které čtenář na internetu nenajde."

          Stejny lidi co do Levelu pisou i sem. Proc nejsou na Games podobny veci kolem her a vlastni zajimavy zjisteni a zavery?
          • blixa
            V prve rade, neni pravda, ze se na Games.cz podobne clanky neobjevuji.. Jen z posledni doby treba clanky o Age of Defenders, Rayman Legends a rozhovor s Michelem Ancelem.. To mluvim jen o poslednich cca 14 dnech.

            V druhe rade - duvod, proc muzeme do Levelu psat takovych clanku vic je jednoduchy - muzeme zaplatit lidi, kteri je pisou. Rozpocet Games.cz neni nafukovaci a z toho, ze ted delame i Level proste vyplyva, ze mame i dva rozpocty na clanky.
          • celoush
            Toť otázka pro redakci.
            • re: sk

              Tomu rozumime, nebyl by duvod koupit ty dve cisla casopisu. A predtim? Tahle redakce Games tady bude pomalu tretim rokem, jestli dobre pocitam. Proc nemela podobne clanky driv?
            • protoze by pak nebyl duvod kupovat casopis?
  • Jeee, zrovna kvuli tomu jsem si malem koupil LEVEL, tak uz nemusim.
  • Jack1947
    Docela brej clanek ( ne tak uplne zhlediska herniho) vyvoje jednoho cloveka co zacal na deskove hre a kam se pres leta dopracoval. Hlavne o tom singleplayeru se mi to libi, ze na multiplayer tolik (vubec ) nemysli spise na hru jednoho hrace, s tim se i dokazi plne s totoznit.
  • Čím více tématických článků, rozhovorů a prostě okolo herního světa na místo recenzí, tím pro mně lépe, protože ty buď nepřečtu anebo až nakonec, kdy nemám co dělat. Nechcete ukecat Vávru a skáknout do Warhorse na výzvědy? Anebo 2K Czech?
    • Mato1987
      ano prosím, viacej takýchto tématických článkov, čo by som dal za vávrove interview, mohlo by byť trebárs aj kompletne o mafii a dlhé aj sto strán, čítal by som to o sto šesť.
      • Tj, vždyť Vávra pro games psal a pro LEVEL píše, tak proč by nemohl dát exkluzivní info na Warhorse hru, které ve SCORE nebo na jiných hernich serverech nebude?
        • Black_Hand
          danovy preference by nemely ohrozovat zajmy firmy.
  • risa2000
    Díky redakci za zveřejnění. Zrovna tohle je článek, kvůli kterému bych si ten minulý Level koupil.

    Těm, které zaujalo Martinovo vyprávění, bych doporučil rozhovor, který s ním dělal Honza Modrák tuším před 5 lety (má to na svém blogu), kde probírají dobu DrD, Altaru a Altaru Interactive.
    • mdkGT
      Tak proc sis ho nekoupil? A neni to z minuleho cisla LEVELu, ale ze soucasneho srpnoveho, takze jeste ho nekde mozna maji :)
  • skvelý článok a super reklama na nový štýl Levelu..nabudúce určite kupujem..presne takéto niečo chýbalo na českom a slovenskom trhu....
    len dúfam, že predaje budú dobré a časopis časom nezanikne..predsa je smerovaný k trochu inému a užšiemu kruhu hráčov ako bol ten predošlý level..a to vidno ako z článkov, tak zo vzhľadu, ale aj napríklad z hier ktoré sú v levely ...
    držím palce
  • Uz drive jsem s panem Klimou neco cetl (nebo to byly ty prednasky nekde na CVUT?) a libi se mi jedna vec. Absence takoveho toho klasickeho 'bullshitu', ktereho jsou moderni media a hry obzvlast plna. Ze to neni prazdne mlaceni nahypovanych frazi - ale ani naopak odtazite manazerske reci. Jen nazory cloveka, ktery hry dela, zna a ma rad, ale jsou primocare a bez zbytecnych reci kolem. Rekl bych 'dospele' nebo mozna lepe 'profesionalni'. Coz by se od dospeleho profesionala dalo ci dokonce melo cekat, ale zrovna v zabavnim prumyslu je takoveho pristupu jako safranu...
  • Co me teda nejvic zaujalo byly citaty tech producentu z Codemasters:
    - je lepší vydat špatnou hru než žádnou hru
    - je nutné udělat mise tak, aby se daly dohrát a jestli ta mise není zábavná, tak se holt nedá nic dělat (jako by se hry hraly pro zabavu, ze)

    Primo od Klimy me docela zarazilo "v našem týmu chtějí všichni dělat na počítačové hře a hlavně na naší počítačové hře" coz je uplny opak toho co rikal Vavra (nasi lidi ani nevi na cem delaji a nezajima je to), meli by se teda domluvit jak to je.

    Hezky je taky priklad komunikace s Danem Vavrou: "s Danem se navzájem nehádáme, protože on je nositel vize" (cili ma vzdycky pravdu? ;-)

    Jinak fajn clanek, Warhorse fandim a je docela skoda ze herni byznys je uplne stejne pokrytecky a nefunkcni jako kterykoli jiny byznys, ale kdyz jde o penize tak je to horsi nez kdyby slo o zivot...
    • celoush
      Nejen v herním průmyslu asi platí ono profláklé: "Done Is Better Than Perfect"
    • "Hezky je taky priklad komunikace s Danem Vavrou: "s Danem se navzájem nehádáme, protože on je nositel vize" (cili ma vzdycky pravdu? ;-) "

      Myslím, že to bylo spíš myšleno tak, že je "jen" producent, takže nemá moc co do mechanik hry a podobných věcí co mluvit. Ale co já vím :)

      K tomu, že je lepší vydat špatnou hru než žádnou. Myslím, že je to pravda, herní odvětví je business jako každý jiný a do toho vývoje se něco dát musí. Asi určitě bude lepší návratnost aspoň nějaká než nulová.
      • Divas se na to z hlediska vydavatele. Ja jako kupujici vidim ze se mi nekdo snazi prodat odpad, a proto jsem psal ze herni byznys je pokrytecky a nefunkcni jako kazdy jiny. Fakt doufam ze se tim Warhorse nebude ridit.
        • A jak to udělat jinak? Dám příklad, ve vývoji je hra, která vypadá fakt slibně. V půlce vývoji se to začne kazit a co s tím najednou uděláš? Zahodíš nebo začneš znovu, když už si do toho nalil velkou část rozpočtu? To asi ne, teda pokud nejsi R*, Blizzard nebo podobný gigant. Myslím, že každý z nás tady, s vědomím toho, že prostě nemá prachy na to začít od znovu, to raději vydá. "Jenom" kvůli tomu, že to už není tak super jako předtím se hra nevydá, budeš v mínusu a o práci přijde 10 lidí (příklad).

          A bohužel kupujícímu člověku je to všechno většinou jedno a zajímá ho prostě jen jak to dopadlo, což je logické, ale na druhou stranu je někdy potřeba některé věci pochopit.

          Můj názor...
          • Na to nejde odpovedet obecne, navic v praxi to nejspis nebude tak ze hra puvodne vypadala dobre a pak se podelala. Spis se nekdo snazil udelat dobrou hru a pak se nekdo jiny zacal strachovat ze by se to nemuselo prodavat jak by chteli, tak se tam prihodi par veci co jsou zrovna popularni a neco se zjednodusi a na dabig se vezme drahy ale znamy herec atd. A pak se to podela kompletne tak tomu udelaji lzivou reklamu, vydaji to nefunkcnim stavu a budou doufat ze to nekdo koupi.

            Z hlediska kupujiciho tam vidim lez, podvod a cele mi to prijde spis jako kradez nez obchod (tohle je mozna trochu zvelicene a neplati to vzdy, ale stava se to).
      • Tilwaen
        Ohledně vydání hry raději špatné než žádné - na jednu stranu máš pravdu, na druhou stranu ale pokud studio raději vydá špatnou hru, aby mělo jakýž takýž zisk, tak i přesto, že příště vydá hru dobrou, nemusí mít už zisk (v uvozovkách) žádný. Je to buď a nebo - buďto půjdou po penězích (a že občas může nastat situace, kdy to zkrátka jinak nejde) a dodrbou si jméno, nebo ne.

        V tomto mají nepopiratelnou výhodu velká studia - které z menších si může dovolit zahodit několikaměsíční/roční práci bez obav o existenční problémy?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit