Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Malleth
    A kam se jako nevešel? Na xboxový DVD?
    • FeebeECZ
      ty seš ale káreček...
    • No ani na PC DVD se nevešel ;)
    • trapny !
  • Tak tohle evidentně překládal buď stroj, nebo člověk, který text nepochopil a nemá páru o čem píše. Takže: Citadela v ME univerzu je silně inspirována stanicí Babylon 5 ze stejnojmenného seriálu, stejně jako je celý ME svět silně inspirován světem tohoto seriálu (a to tak, že to hraničí místy s trapným kopírováním. Kdo viděl, ví.) V ME pochopitelně žádná stanice Babylon 5 není a být ani nemůže, stejně jako tam nemůže být planeta Corusant nebo vesmírná loď USS Enterprise.

    Bylo by hezké, kdyby text někdo v tomto duchu opravil.
    • smejki
      Bullshit: episode 99, by levis
    • Však levis, ne?:)
      • No jo, kdybych si toho všiml, tak si odpustím tu poslední větu... :-)
    • Dohrál jsem dvakrát oba díly ME. Viděl jsem všechny epizody seriálu Babylon 5. Žádnou souvislost mezi těmito díly jsem nikdy vědomě nezaznamenal a ani zpětně si žádnou nedokážu vybavit. Mohl bys prosím konkretizovat?

      Jinak souhlasím, že článek vypadá, jako by ho psal nikdo a o ničem.
      • Vždyť je to Babylon hadra .. to jako promiň ale jestli nevidíš žádnou podobnost tak eh, nevím co bych ti poradil! *16*
      • Tak třeba stejný systém cestování (jump gates v B5 vs mass relays v ME), first contact war (Minbaři v B5, Turiani v ME), council "elitních" ras (na B5 v B5, v Citadele v ME), tajemné, dávno zapomenuté nebezpečí, kterému zpočátku nikdo nevěří (Shadows v B5, Reapers v ME), lidi jako nováčci v galaxii, kteří se rychle stanou významnou součástí veškerýho dění atd.
        • No, funguje to trochu jinak. Třeba v ME vše zůstává v rámci normálního prostoru, zatímco v B5 to jde přes hyperprostor. Jinak viz to, co jsem psal níže ve vlákně.
          Zase - máš dvě možnosti - buďto vstoupit mezi sousedy mírově, nebo válečně - je to 50 na 50. Tohle bylo zajímavější pro hráče, protože to vytváří napětí mezi rasami.
          Council - jo. Nedůvěra - viz níže ve vlákně.
          No a s lidma je to klišé, ale zaměření se na lidi je klasika daná prostě povahou toho, co hráč očekává a chce hraním docílit.
        • Hlavně způsob, jakým je pojata ta hlavní "zlá" rasa - super mocní, prastaří, na hranici mezi bytostmi, stroji a bohy, objevují se postupně, nejprve pracují tajně, ze stínů, pomocí prostředníků, hrdinové odhalují temné síly v pozadí, ale zbytek světa jim nevěří atd. - úplně stejný způsob vyprávění. Pak taky velmi podobná (ovšem v obou případech vesměs výborná) hudba. Dohromady to prostě dává hrozně podobnou atmosféru. No a pak samozřejmě podobnost ras (Asari vs Minbari, Turiani vs Narnové), stejný přístup k tradičním sci-fi problémům (jazyoková bariéra je ignorována, skoro všichni jsou humanoidi dýchající kyslík atd., hyperprostorové brány jako řešení problému nadvětelných rychlostí), biotici jsou líčeni hodně podobně jako telepati v B5 (jenom mají trochu jiné schopnosti) atd atd. Podobnost jmen hlavních hrdinů - commander Sheppard vs captain Sheridan - je už jenom taková třešnička na dortu :-)

          Ale aby bylo jasno: ME (oba dva, brzy doufám všechny tři) jsou vynikající hry, a jestli jsou tvůrci fanoušci B5, nelze jim to vyčítat!
          • Jazyková bariéra není ignorována. Ve hře je to vysvětleno.
          • Jazyková bariéra v ME Univerze ignorovaná nie je. V Omni-tooloch sú zabudované realtime translátory....kto čítal Karpyshynove knihy (hlavne Vzestup) vie. *4*
            Ale zasa kto čítal aj Waltersove komixy, tak isto si všimol, že Mac Walters to proste nevie ani zďaleka napísať tak dobre ako Karpyshyn a často porušuje pevne dané základy Univerza....preto aj v ME2 bolo mnohonásobne viac nelogickostí než v ME1. Walters je pre mňa najväčším strašiakom, čo by mohol ME3 pokaziť a podľa reakcií na únik scénára som sa obával oprávnene. Snáď fanúšikovia budú riadne tlačiť na Bioware aby zaplnili všetky Waltersove WTF chvíle.
          • Hairy_Ass
            Reapeři jsou vzati přes kopírák z knižní série Odhalený vesmír. *3*
          • Tohle zrovna je ale klasický žánrový klišé, který je v mnoha dílech. Ony jsou v podstatě vždy jen 2 možnosti: uvěřit a dělat s tím něco, nebo neuvěřit. Navíc je ten rozdíl v moci docela znatelný. V ME zatím nevíme o ničem, co by bylo schopno se s Reapery vypořádat. Jeden jedinej dokáže nadělat pořádnou paseku.
            Hudba mi podobná nepřišla, ale přiznávám, že si hudbu z B5 vůbec nepamatuju, zatímco hudbu z ME si pustím několikrát ročně.
            Rasy - uznávám. Říkal jsem si, že jsem je už někde viděl, ale tohle mě fakt nenapadlo. Jsem tele. *1* Jazyk - neřekl bych ignorována, spíš nevysvětlena.
            U nadsvětelných rychlostí nedává smysl vymýšlet nic nového. Máme tu warp, hyperprostor skok a skokové brány. Volba naprosto logicky padla na brány, aby to zapadlo do příběhu (kdo je sestrojil, ...).
            Biotici jsou jen magie ve sci-fi hávu, aby to bylo víc RPG. Ohledně jejich osudu jo, ale do takovýhohle příběhu vždycky potřebuješ nějaké ublížené, aby to mělo grády.
        • Babylon neznam, ale ty podobnosti co vypisujes mi prijdou uplne logicky.
          Je toho az moc, no, ale kdyz zacnes uvazovat nad ztvarnenim budoucnosti (navic s pozadavky, ktery jsou pro filmy/hry dany), takovejhle model dava asi nejvetsi smysl.
          Proc jsou asi lidi novacci? Proc je tam rada? Proc je tam.... ...no vsak vis...
          Vzdyt uspesny scifi svety si jsou vubec podobny jak oholeny kurata.
          Zrovna ME urcite nechtel (a nepotreboval) excelovat v originalite.
          Uvarenej je ale mistrovsky. S pachuti nejakyho toho klise se musi pocitat, a nijak hrozny to snad neni.
          Taky ocenuju, ze dava do scifi i to "sci", a aspon castecne budouci technologie stavi na poznatcich (vlastne spis otaznicich) dnesni vedy.
  • Eda.Frtan
    Tak jak zmiňuje příspěvěk od Awakened. Citadela byla už v prvním díle. A tím hubem, který tam v článku zmiňujete buď myslíte Citadelu, ale to nesedí na zmínku o prvním zobrazení v ME2, takže je tím možná myšlena stanice OMEGA...

    Každopádně tento článek nedává žádný smysl...
    • RavenHolm
      Levis a překlady článků = Odvěcí nepřátelé.
      • Nechapem ako niekoho takeho ako je Levis mozu v GAMES stale drzat. Keby to bolo prve zlyhanie ale podobne nezmysly su od neho velmi caste.
  • Ludo
    Poprosim redakciu bud o prepisanie novinky niekym co si s ME tyka alebo o jej stiahnutie. Ako bolo pisane nizsie toto nema s kvalitnou novinarskou pracou moc spolocne. A GAMES dufam chcu byt kvalitnym webom s kvalitnym obsahom.
  • http://www.oxm.co.uk/36571/mass-effect-3-to-feature-canned-mass-effect-2-citadel-mission/

    Hm, zajímavý, v originálním článku není o Babylonu 5 ani slovo. Naopak se tam píše, že v ME3 bude/budou mise v citadele, které původně chtěli do dvojky. Že proti jedničce byla citadela znatelně ořezaná a to že napraví.
    • Nechci trolovat, ale nedá mi to: české slovo "originální" neznamená to samé jako anglické "original"!
  • Cosi
    To nemohli vydat misi z citadely jako DLC, pro druhý díl?
  • Ad změna scénáře - nic se na základě reakcí fanů nezmění. Na to není čas. Hra musí být běhěm 14 dní odeslána na certifikace do Microsoft/Sony, takže se teď nebude měnit scénář, což vyžaduje masivní betatesting. Pokud se scénář měnil, tak před naposledy před půl rokem.
  • Citadela byl a pěkně nudná, když jsem se do ní vracel, měl jsem pocit že jdu do práce, v 2. díle opravdový těžký opruz, je tam jakoby dost přátel a ti nakonec omýlají jen to samé jako zaseklá deska, vše zdlouhavé na umření, začátek šel a napínal a z toho vzešla nula. Mám rád MA, ale je děsně nedotaženej, místy na hlavu - což je u ncih zcela běžné (DA to samé zase koncovkách - takto výborné hry by neměli trpět místy doslova béčkovým diletantismem - smutné je že se jedná o to nejlepší co je na trhu - rozhodně pro mě ano), ale jinak prd*l (zábava)
    • Joha
      MA = Mass Affect? :D
      • *1* *1*
  • A co obsáhne kus, který se nevejde do ME3 ? *5*
    • skaven123
      vydaju to ako DLC len za 29,99$ , no nekup to
  • Je povoleno rict, ze me ME nebavi a prijdemi jako ne moc kvalitni rpg? Nebo hrozi smrt ukamenovanim? Ovsem koho bavi a prijdemu uzasnej proc ne, tisic lidi tisic chuti.
    • Cahir
      Nehrozí, protože ME nikdy nebylo čistokrevné RPG - nikdo ho s tímto záměrem nedělal a rozumný člověk ho tak bral.
    • yuri337
      Jednička bylo hódně, zjednodušené RPG se spoustou kecání a střílení. Dvojka už prakticky žádné prvky RPG neobsahuje. Střílení a kecání zůstalo. Celkem klišoidní, ale dobře podaný příběh také. Obě mají skvělý soundtrack. Moc příjemná trilogie.
      • Já jedničku miloval a tak pro mě byla koupě dvojky nutností, bohužel zhruba v půlce hry mě nějak přestala oslovovat a zabalil jsem to, snad trojka bude opět stát za to.
    • owny
      Hlavně to vůbec není RPG.
    • Každý má své chutě a má svůj žánr. Já mám taky někdy náladu jen na auta. Tři roky jsem Star Wars nemohl ani cítit a teď mi stačilo být hodinu na přednášce o Old Republic a hnedka jsem musel zkusit Betu a už čekám na plnou hru (mimochodem WoW jsem nikdy nehrál).

      A co se ME týče, tak jsem na něj nešáhl od doby, co jsem ho testoval pro patch 1. Dokonale jsem si ho tím znechutil. Ale teď kvůli oprav ME2 a příprav na další díl ji musím zahrát znova. Tak snad mě nechutenství už přešlo ;).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit