Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ja je delim jen na 2 typy: na nic a na ho**
    • *15* *15* *15* *7* palec nahoru brachu
    • Chtěl jsem napsat přesně tuhle větu, ale byl jsi rychlejší. Tak jen palec nahoru : )
    • Náhodou k Mass Effectu 2 bylo pár zajímavých DLC,hlavně Lair of the Shadow Broker za ty peníze i stál.
    • Výstižné :)
  • Bohužel? Není třeba se tvářit tak odevzdaně. Můžeme zkusit bojkot. Za bojkot se postavil TB, takže to není tak beznadějný.

    http://www.youtube.com/watch?v=Ri0vrJ-y2zM&feature=g-u-u&context=G236e7f9FUAAAAAAAAAA
  • Zvláštní jsou ty vylepšení zbraní/zbrojí anebo rovnou nová výbava která se automaticky přidá hráči po zakoupení.Že to vůbec někdo kupuje to moc nechápu.
    Ta hra je snad moc obtížná,že je potřeba dodat si do hry často nejlepší věc která je ihned k použití?To je opravdu komické.Ta hra je v základu nějak vybalancována a přidáním super věci navíc to ztrácí to kouzlo a soutěživost která je hnacím motorem
    Pro firmu super jsou to platící cvoci (tak nějak jím určitě tajně říkají),ale že jich je tolik?To je zoufalé.Chtěl bych vidět pro zajímavost geografické,věkové atd. rozdělení uživatelů kteří si stahují takové "vylepšující" DLC. Zajímalo by mně jak by to vypadalo.
    • Většina těchto "vylepšujících" DLC přidává jen o fous lepší equip než ten co má hráč od začátku a celkem rychle ho pak ve hře zavrhne a koupí si lepší (Kingdom of Amalur), případně jsou to serepatičky typu accesories kterých je ve hře nedostatek ale nemají žadné "godlike" staty (Dragon Age). Nebo jiné skiny postav, zbraní, etc (Mass effect 2). Nicméně faktem zůstává, že se jedná jen a pouze o ždímání peněz :-)
    • Jako by ty hry dneska nebyly uz tak dost lehke.V podstate jsou takoveto DLC forma cheatu,za kterou si hrac zaplati.
  • Hmm, zajimave, ze veskera rozsireni k Zaklinaci 1 i 2 byla/jsou zdarma. Skoda, ze firem jako CD Projekt Red je minimum. Jo a v clanku jsem cetl, ze nektera DLC byla bez moznosti ziskat zdarma. Nevim, ja mam vsechna a zadarmo. Pominu-li, ze polovina z nich je odpad (brneni, co jim nejde sundat helma) a druha polovina jsou sproste vytrzene casti hry, nevidim duvod za to jeste platit.
  • MidnighT91
    Z věty "vytržený kus hry prodávaný zvlášť" se mi chce brečet...
    • Proč?
      • Protože pravda bolí...
  • Clanek takovy na pul cesty, kazdopadne shrnute slo napsat: "Ano velmi casto delaji vydavatele z hracu debily, ktery chteji pouze oskubat o kazdy dolar (euro). Kazdy to vi a bude jeste hur, bohuzel..."
    • Ano, místo pěti odstavcu tři věty, které to vystihují uplně přesně. Palec
  • To je holt trest za to, že si ty hry kupujeme... Ukázali jsme slabost - ochotu si hru koupit legálně, tak jí teď chce každý využít *1*
    Ale vážně - datadisky mi už samy o sobě vadily (proč to sakra nedaly už do tý hry?), ale teprve éra DLC přinesla do světa her úplně novej hnus. Lidem se nechce platit 1500 za hru? Tak fajn, základní hru o 10 % zlevníme a obsahově o 50 % zkrouhneme. A zbylejch 50 % prodáme po kousíčkách za polovinu ceny celý hry... To je jako prodávat instatní polívku stylem - nejdřív ti prodáme pytlík s pseoudonudlema, za další prachy dostaneš sušenou pseudomrkev, za další pseudobrambor, pak rádobymaso a možná, když vysolíš ještě pár korun dostaneš ten zázračnej prášek, co nikdo neví co to vlastně je. No, stejně se to žrát nedá a radši si pak dáte doma udělanou pořádnou indie polívku *1*
    • Za ty DLC platit nemusíš daj se sehnat jinak. *3*
    • Joha
      Bol by to normálny príspevok keby si nezačal s tou polievkou *1*

      Ďakujem za spestrenie dňa *15*
    • Hairy_Ass
      Cožpak o to, datadisky se ještě daly obhájit, zvlášť ty, které rozšiřovaly hru o několik kampaní/celých nových příběhů, nebo výrazně upravovaly hratelnost a možnosti hry.
  • Mopped
    Od Marka Tvrdého jsem očekával nějakou obhajobu DLC, popřípadě EA a ono je to obráceně. Velmi milé překvapení, asi to s ním nebude zas tak špatné.
    Když se podívám kolik jsem do DLC k ME 2 a DA:O narval peněz, tak bych si nejraději dal pár facek.
    Nechápu proč neudělají plnohodnotný datadisk, za ten dám klidně těch 700 stovek, pokud bude kvalitní a nebude mi to líto. Takhle na to prdím.
    Při vzpomínce na Throne of Bhaal je mi smutno, tenkrát to šlo a dnes už ne?
    • Ale já nejsem zaměstnanec EA, jak si pořád mnozí myslí. Já jsem zamšěstnanec Sony a povšimněte si, že o Sony moc nemluvím, abych se vyhnul nařčení, že propaguji svého zaměstnavatele.

      Datadisk se dá prodat v bazaru. DLC je tvrdě navázáno na účet. Dokud konzole nepřevezmou systém sériových klíčů ala Steam, tak se prostě DLC vyplatí více, než klasický datadisk. Navíc pokud se DLC nepovede, tak to producenta bolí daleko méně.
    • Hairy_Ass
      Ještě třeba k DA: Origin udělali BioWare celkem hutný datadisk Awakening, ale od té doby nás "obšťastňují" jen přídavky s nanejvýš 2 misemi nebo jednou misí a jednou postavou (která je většinou zbytečná, protože její schopnosti může zastat někdo jiný). O blbůstkách typu nové hadříky nebo vybavení, které celkem účinně ničí hratelnost původní hry, ani nemluvě.
      • Na Awakening jsem zapomněl, ten celkem ušel. DA:O byl ještě hrou odkazující na "starou školu", tak možná proto si ještě vybojoval i datadisk..DA2 už je bohužel něco jiného..
        • Ringwraith
          Tak DA:O se začalo dělat ještě předtím, než EA koupilo BioWare. A jde to poznat.
          DA2 už je produkt EA. A taky to jde poznat.
          • Neostava mi nez suhlasit. DA:O malo svoje chyby, aj ked po hratelnej stranke bolo krasny navrat ku starej skole, story by sa dal odladit trosku viac atd... No v porovnani s DA2... Ako vravis, pred a po. Kvalitne herne studio a dojna k*ava (cenzura slovicka kr*va je naozaj uz trosku moc *1* ).
    • Souhlas, Throne of Bhaal byl příkladný datadisk (mnohem lepší než datadisk k BG1)..od té doby už BioWare asi od plnohodnotných datadisků upustilo a bohužel se k nim se skoro 100% pravděpodobností nevrátí :-(
      Dnes už bohužel o nejzásadnějších věcech okolo her rozhoduje management a vývojáři jsou spíše už jen takoví dělníci bez rozhodovacího práva (mluvím o mega-firmách, ne o [skoro] nezávislých týmech) a management chce neomezený a trvalý finanční růst - samozřejmě jim nevysvětlíte, že něco takového není trvale možné - a tak vymýšlejí jak by zákazníky podojili ještě více. Holt se nám stal z herního (podobně jako z hudebního) průmyslu miliardový business a to s sebou nese tyhle ďáblovy potraty jako placené mini-DLC.

      Nás to štve o to víc, že si pamatujeme jaké to bylo dřív (bohužel lepší)..hry hraju cca 20 let a musím říct, že se mi přístup k hráčům zdá rok od roku horší :-( . O to víc si ale vážím vývojářů/firem pro které je stále zákazník na prvním místě a nevidí jej jen jako dojnou krávu - což samozřejmě není případ EA, Ubisoftu apod.
      • Throne of Bhaal je de-facto Baldur's Gate III, ale jelikož byl na stejném engine jako BGII, tak se v té době prodával jako datadisk. Dneska by ho prodávali jako stand-alone datadisk či jako novou hru (viz série Assassins Creed).
        • No je fakt že ToB se rozsahem dal srovnat s jinými hrami (ne datadisky), ale o tom, že mělo jít o BG3 jsem nikdy neslyšel a ani se mi moc nezdá, že by to změnili na datadisk jenom kvůli stejnému enginu jako má BG2 (který už využíval i BG1..+ ještě Icewind Dale 1 a 2 včetně datadisků, ale to už je práce Black Isle Studios a ne BioWare, ti udělali jen engine).

          Navíc i přesto, že je ToB na poměry datadisků velmi rozsáhlý, tak stále by se rozsahem nepřibližoval BG2 a že by udělali BG3 "jen" jako kratší BG2 s dokončením příběhu Bhaalova potomka (-ů) a rozšířením vývoje postavy o další úrovně (myslím že dalších 20? Teď si nejsem jistý) se mi moc nezdá. Podle mě byl ToB od počátku plánovaný jako datadisk, ale třeba máš informace od někoho zasvěceného a bylo to jinak.. :)

          Jinak s poslední větou samozřejmě souhlasím.
          • I ten engine dělali lidi z BIS. Ona ta jejich provázanost je daleko větší, než se dneska tuší. Schválně si porovnejte seznam lidí, co pracovali na BG1 a IWD1 a nemám na mysli management.

            Jinak kompilace BG1+BG2+ToB je často označována jako BG Trilogy a myslím, že na to má plné právo.
        • na samostatnu hru bol prilis kratky. Ale sranda to teda bola, o tom potom :)
          • Asharak
            nejhorší je, že sem prošel ToB dřív než SoA *15*
            ale to em byl menší hold *9*
  • Kez by se vratily klasicke datadisky.
  • Hairy_Ass
    Alespoň, že se autor nebojí některá DLC nazvat zlodějnou (dobrá, "ždímacími"), abychom se za chvíli nedivili, až nějaká firma vydá hru jen s úvodní misí, a zbylých 20 misí si budeme muset postupně dokoupit, abychom zkopletovali celou hru. *3*
    • Kr.Pa
      ehm, Starcraft 2 ??
      • Hairy_Ass
        To další extrémní příklad. *9*
    • Už jsem to psal několikrát - se současným rozvojem nutnosti mít produkt registrován na jakoukoliv formu účtu (ideálně vázaného na reálné osobní údaje) už se jedná jenom o otázku PR - osobně tipuji že velcí hráči gamebusinessu momentálně vyčkávají, kdo to zkusí první a jak zareagují platící ovce. Přeci jenom půjde o dosti razantní krok, natvrdo prohlásit že pokud si zákazník nezaplatí našestkrát, tak neuvidí konec a nedostane multiplayer (nebo dostane, ale bude prohrávat kvůli slabým statistikám).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit