Přejít na výpis diskuzí
Mass Effect: Andromeda - dojmy z hraní
23.2.2017 | Václav Pecháček
165 příspěvků
-
Prosím, dejte vědět předem, že v článku budou spoilery(viz:"Právě se pokazilo, co mohlo, váš tým není složený z Přízraků a borců Shepardova střihu, nikdo nečekal otevřený konflikt, a přesto se to v dialozích jen hemží prohlášeními typu „Teď je dostaneme" či "Už v úvodu je zřejmé, že i mezi návštěvníky z Mléčné dráhy se vytvořily soupeřící frakce, a že zde rozhodně bude prostor pro opatrnou diplomacii a obtížná politická rozhodnutí").
-
Me se to celkem libi zatim .. open world i soubojovy system. Ten mi prijde jako pokracovani ve vyvoji, kterym prosel ME3 multiplayer .. ktery jsem nakonec hral vic jak single. Mohl jsem hrat jako Asari nebo Volus, Asari se misto kotoulu teleportuji, Volus zase nemuze prelezt prekazku .. super !
Jine hratelne rasy sice nemame (na 99%, nejake prekvapeni ale urcite bude jeste), ale treba zpusob uhybani je mozne menit, mame i zbrane na blizko .. tahla cast zatim vypada nadejne.
Ty zensky se jim ale nepovedly ani trochu, bes .. chlapi pritom vypadaji OK, a nehumanoidni mimozemstani jsou stejni jako vzdy .. na to si ale clovek zvykne, pokud to bude jediny problem .. POKUD .. *1* -
No po shlédnutí videa na Eurogameru si jen říkám WTF. Vypadá to hrozně.
-
Očekávám sračku s herní dobou na 16 hodin(jak šli dohrát všechny mass effekty když člověk ignoroval trapné vedlejšáky).
-
V jedno som dúfal. Ze ME:A sa bude držať ďaleko od DA:I. Som maximálne sklamaný. Ale aj tak si to zahrám. Prvá trilógia asi ostane neprekonana.
-
Štve mě ten malý tým. Čekal jsem obdobně velký jako ve dvojce (na druhou stranu napsat tolik tak dobrých postav by se jim už asi nepovedlo, ve trojce se jim nepovedla ani ta jediná nová, když pominu DLC). A taky jsem čekal něco méně konzervativního - třeba nějakého Batariana.
-
-
Batarian by byl super. Ale dovedeš si představit toho řevu, kdyby jeden z hrdinů byl xenofob schvalující otroctví? Z toho by se půlka herních novinářů posrala, nehledě na to, že udělat z někoho takovýho sympaťáka by byl asi docela tvrdej oříšek. A nejlepší by samozřejmě byla troška invence a složit partu z novejch, dosud neznámejch mimozemšťanů.
-
-
Postarší cynický batariánský žoldák s cynickým a arogantním pohledem na svět? Existuje snad něco sympatičtějšího? *1*
Jinak nebál bych se - v ME se s tím moc nepárali, hráč může provést několik genocid, pak tam je třeba kroganská kultura, která se v násilí vyloženě vyžívá, postavy jako Morinth, Grunt, Zaeed...Nic pro sluníčkové povahy. -
-
Vidíš, a přesto největší hate schytává Ashley, protože je rasistická vůči mimozemšťanům. Ačkoliv v týmu můžeš mít psychopaty, strůjce genocidy, nájemný zabijáky necítící odpovědnost za smrt svejch cílů, mutanty, co ti doslova dokážou vyšukat mozek z hlavy, experimentální superbiotiky/masový vrahy a obecně cvoky, se kterejma bys na pivo asi nešel. A sám můžeš několik ras vyhladit pouhou volbou v konverzaci. Přeber si to jak chceš.
Krom toho, Bioware před devíti lety a Bioware dneska jsou úplně jiný společnosti. Mam takovej nejasnej dojem, že než Batarian, xenofobní žoldák a ex-otrokář, nás čeká teplej Krogan (což by taky nebylo k zahození).
-
-
Ono by to šlo podat. Scéna s Balakem v ME3 byla imho naprosto super a takovej Bray v DLC Omega byl vlastně pohodář a sympaťák. Prostě by do Andromedy letěla anti-xenofobní a anti-otrokářská batarianská klika, i kdyby pod záminkou, že jsou žrádlo pro kanóny. Nakonec mi dává menší smysl táhnout s sebou krogany a s tím související problémy.
Osobně mi spíš budou chybět Gethové (dobrá ne všichni, ale Legion rozhodně), ale vzhledem k načasování startu do období, kdy "ještě" byli ti zlí, je asi opravdu čekat nemůžeme. -
-
Já bych si nepřítomností Gethů tak jistej nebyl. Přece jenom maj pro takovou cestu ze všech ras nejlepší předpoklady. Nepotřebujou kyslík, vodu, jídlo, nestárnou. A kdyby poslali víc lodí a některá z nich se cestou vylágrovala, můžou se snadno přesunout po síti do jiný, funkční. V podstatě se můžou kdykoliv sebrat a vyrazit.
-
-
Naneštěstí vývojáři opakovaně prohlašují, že se chtějí od trilogie maximálně oprostit a zpřístupnit Andromedu i pro neznalé předchozích událostí. Takže tam dle mého Gethy prostě nepustí, ať tam netvoří zmatky.
-
-
-
-
Za to jsem naopak rád. K čemu velký tým, když je většina z nich stejná a stejně se bere jen polovina a zbytek se fláká na lodi.
-
-
Na rozhovory, příběh, vedlejší úkoly.
-
-
Nepotřebuješ další postavy, když budeš mít nejdrsnějšího all-in-one hrdinu. Parťáci pro vyvážení týmu a doplnění potřebných skilů tím pádem nejsou potřeba.
-
-
Já si teda postavy nikdy nevybíral podle dovedností ale podle toho, jakou jsem zrovna chtěl společnost do rozhovorů atd. Některé postavy spolu měli i celkem vtipné interakce. Pamatuju si, že v jedničce jsem schválně jezdil výtahy, abych jich slyšel co nejvíc. *1*
-
-
-
Mass Effect trilógiu som dohral viac krát. Patrí medzi moje najobľúbenejšie hry. Ale tohoto sa nejak obávam podľa toho, čo bolo zatiaľ vidno.... *9* *8*
-
Vypadá to na stejnou nudnou blbost jako byly všechny Mass Effecty...
-
Okrem toho, že mesiac pred releasom ponúkli nejakú zabugovanú a zle optimalizovanú alfu, je to celkom na zaplakanie. Z článku mi vyplýva, že idú po stope DA:I, čo je ďalší red flag. No a ako bonus, spotvorenie class systému, na nejakú kreatúru z Kingdoms of Amalur, kde mačko-pes bola nová norma. Asi tomu bude treba dať čas, tak ako pri DA:I,keď sa tá "kvalita" predávala do roka za 25 ečiek...
-
-
Můžeš toho mačko-psa víc rozvést? Kingdoms of Amalur sem nehrál, takže to sám nedokážu posoudit. Ale podobnost s Andromedou není náhodná, u obou her dělal jako lead designer stejný člověk.
I když se nad systémem skilů a jejich přepínání všichni rozplývají, mě to upřímně děsí. Stejně jako crafting, kterej je podle všeho prakticky stejnej jako v DA:I a několik planet je věnováno jenom sbírání surovin, žádnej další význam nemají. -
-
Mne sa zdá odporné zrušenie class systému, veď napokon class systém bol vždy o určitých limitách, čo sa týka abilít vlastnej postavy, alebo čo sa týka zloženia tímu. Vždy to bolo o tom, že si chcel mať niekoho, kto dokáže odtankovať, niekoho kto má či už obrovský crowd control alebo aoe DMG, no a prípadne niekoho kto vie rušiť protivníkové útoky či už healom alebo ochrannými abilitami. Teraz tam budem mať multitalentovaného chumaja, čo si prehodí build kedy chce, bez akéhokoľvek negatíva, veď napokon priznali už aj, že úplný fanatici budú vedieť dosiahnúť na všetky ability, keďže je tam tak veľa herného obsahu (čo opäť zaváňa DA:I či iným MMO-čkom), čiže nie je pravdou, že niektoré ability budú pristupné len pre tých, čo pôjdu čisto po jednej class línii. Jednoducho hrôza, mne to príde zbytočné zjednodušovanie hry a herných mechanizmov, miesto toho aby robili classy odlišné s vlastnými kvalitami. Napokon, pochybujem, že ostatní z tímu budú mať pristup k tejto classe, keďže z doposiaľ leaknutých informácii to vyzerá, že budú mať konrkétne zameranie... zdá sa mi to jednoducho lenivý krok, nevidím za tým žiadne rácio, napokon skalní fanúšikovia ME či DA boli vždy hlavne o tom, že si spravili kvantum rozličných postáv s rozličnými úlohami a hrali ich rôznymi spôsobmi, tento krok ničí možnosť výberu a ochudobňuje tak slobodu rozhodovania hráča.
-
-
-
No kdybych měl brát z dojmů jenom odsud tak bych přeobjednávku hned zrušil, ale naštěstí beru i odjinud a až na problémy s výkonem a animacemi což se dá ještě opravit (možná už je, protože build co používali byl staršího data a hráli to ve 4K) to vypadá docela solidně. Je stejně zajímavé, jak všichni obhajují původní ME a považují jej za nejlepší hru přesto když jsem se to nedávno snažil rozehrát, tak jsem se nedostal podruhé ze Citadely, jak to bylo příšerné. Nudné sidequesty, planety, pořád stejné, základny a příšerný bojový systém. Přesto díky příběhu, postavám, hudbě a univerzu o němž v ME:A moc nevíme se původní ME stal legendou. Všichni viděli, že Cora nemá upravené vlasy dnešních supermodelek, ale takový futurističtější účes, který jsem viděl už někde v Deus ex a nikdo si na to nestěžoval tak je hned nesympatická. Co se týče vzhledu Sáry Ryder, tak ten byl zpočátku opravdu příšerný, ale na posledních screenshotech, už vypadá mnohem lépe.
-
-
to Anonym: mám nainstalované všechny tři ME a zrovna před nedávnem jsem ME1 dohrál 3x, abych měl 3 startovní hrdiny do Dvojky a do trojky. Dělám to tak vždy, i když dvojka nabízela překopání povolání původní postavy. Tvrdit o ME1, že je nudná a příšerná je jako tvrdit o starých Star Wars filmech, že jsou špatné. Hlavně ale, obličeje a animace obličejů v ME1 jsou kupodivu stále hezčí než cokoliv, co kde bylo k ME Andromeda k vidění. A věřit tomu, že u tak rozsáhlé hry bude pár dní před vydáním opravena tak zásadní věc, jako jsou animace obličeje, je přinejmenším dětinské *5* . Jenže ono nejde jen o animace, stačí se podívat na ty hnusky, co budou součástí příběhu a je vymalováno
-
-
ME1 doporucuji s modem na textury. S nim ta hra vypada skvele i dnes. Dokonce lepe nez ME2 a 3.
-
-
Tak sto lidi, sto chuti. Ja zrovna dohral po devatenacte ME1 a stale jej povazuji za nejlepsi z cele serie a nejlepsi hru v historii vubec. Krome pribehu, co ma hlavu a patu se mi libi, jak na zacatku nic netrefim, zbrane se prehrivaji a jak se postupem vse zlesuje. Jak jasam, kdyz ma obchodnik Colosus brneni nebo alespon Predator H ci L. A take se mi libi,ze brneni je brneni a ne nabarveny papir. Ted jsem v pulce dvojky a ta je dle meho nejhorsi z cele trilogie.
-
-
Fakt? Podle mě dvojka byla (příběhově) nejlepší. Sice to hodnocení trochu podtrhávalo dost zjednodušený bojový systém a ohromné zjednodušení RPG prvků (nakupování, vývoj postavy, atd.) , ale příběh, postavy a mise to celé vynahradili.
-
-
No tak zkus dvojku z trilogie vynechat. A co se stane? Vubec nic. Navic ta nasilne naroubovana spoluprace s Cereberem a to, ze z Aliance udelali totalni kreteny proste neprekousnu. Par hodin predtim resim, jak zabili admirala Kahoku a dalsi jejich hruzy, ale najednou pokrcim rameny a fajn, budu pro vas makat. A zmizi statisice lidi, ale nikdo nic nedela, asi pirati. Wtf?
-
-
Máš pravdu, že dvojka je příběhově nedůležitá a RPG prvky byli osekány, ale pořád má nejlepší postavy, zápletku, mise, soundtrack a nejlepší konec (jen málo RPGček ti nabídne možnost všechno pokazit a zemřít). Škoda, že si Suicide mission koncept nenechali až do trojky. https://www.youtube.com/watch?v=VTsD2FjmLsw
-
-
-
-
No někdo vdolky, jiný holky. Pro mě je série ME hrou mého života a to hraji pc hry skoro dvacet let. *3*
-
-
To jste špatně pochopil... ME1 + ME2 + ME3 (až na ten stupidní konec) jsou pro většinu hráčů jedny z nejlepších her vůbec.
Teď se ale všichni obávají, že do ME Andromeda vývojáři nacpali tolik změň, že to už nikoho nebude tak bavit. Za měsíc se dozvíme, jestli obavy jsou opodstatněné a nebo nás Bioware mile překvapí.
-
-
Já nemám problém hrát i starší díly. Ano i jednička mi dnes přijde dost dobrá a questy mi vůbec nudné nepřijdou.
-
-
Zrovna jednička mi připadá, že stárne ze všech ostatních dílů asi nejhůř. AI jak nepřátel tak společníků je mizerná a samotné souboje jsou strašný clusterfuck. Tuna zbytečného lootu a přehrabování se v inventáři by člověka připravilo o rozum. Gameplay bohužel už oproti dvojce a trojce dost pokulhává. Co mi ale vadí asi nejvíce, jsou interiéry na vedlejších planetách. Pořád dokola se opakují asi 4 interiéry, jenom mají různě rozmístěné modely, což vytváří dojem, že vedlejší mise nemají zrovna velkou produkční hodnotu, Ani hlavní mise už nepůsobí tak kvalitním dojmem jako tehdy. Což je škoda, protože příběh, dialogy a soundtrack jsou stále skvělé a boj o Citadelu je pořád nejlepší část celé hry.
-
-
Pořád je tam nejpovedenější vesmírná bitva ze všech dílů.
-
-
Což bohužel nevyváží zbytek. Ale ano. Je udělaná hodně dobře.
-
-
-
-