Přejít na výpis diskuzí
Mass Effect: Andromeda - dojmy z hraní
23.2.2017 | Václav Pecháček
165 příspěvků
-
Já vám teda přátelé nevim, nejsem velkej fanoušek open worldů za každou cenu a souhlasim, že k původní trilogii by se nehodil. Ale jestliže je, aspoň na začátku, hlavnim úkolem v Andromedě průzkumná mise zaměřená na obyvatelnost planet, dává ten otevřenej svět docela smysl.
-
-
Problém je, že většina tvůrců s velkou slávou oznámí pro svůj titul otevřený svět, bohužel ho jaksi zapomenou vyplnit něčím smysluplným.
-
-
To je smutnej fakt a obávam se, že Andromeda nebude v tomhle ohledu žádná výjimka. Ale třeba Bioware překvapí. Za posledních 10 let už minimálně třikrát stalo, že moje skepse nebyla na místě.
-
-
-
Jestli tomu dobře rozumím, tak se budou hlavně navštěvovat obyvatelné planety plné tvorů čekající na návštěvníky z jiné galaxie, aby jim zabili pět krys ve sklepě.
To mě moc netěší. Měl jsem rád projížďky v prvním ME po neobyvatelných planetách i zaměření čistě na příběh u trojky. Nechci Dragon Age ve vesmíru *9* -
-
no vis ME byl driv tedy Dragon ege to je MassEffekt fantasy nic JINEHO! Ale dojem mas spravny vpodstate je to jedna a ta sama hra jedna ma scifi textury a strilis modrým nebo červeným laserem druha ma fantasy textury a strilis fairbolem nebo davas ledovou sprchu *1*
-
Ve trojce taky byly ukoly kdy se cekalo na spectru ktera bojuje proti Reaperum o zachranu galaxie aby nekomu na citadele neco vyzvedl a donesl....Logika stejna.
-
-
Ajajaj, tak z tohohle jsem měl strach, pokud je to tak, jak Vašek říká, jsem velice zneklidněn. Dragon Age Inquisition byla hra, na kterou jsem se nejvíc těšil, když jsem si v r. 2014 pořizoval PS4, vrhl jsem se do ní a za cca 20 hodin přišlo prozření, že se jedná o naprosto sterilní (byť vizuálně přitažlivou) hru bez duše s ne příliš dobrým soubojovým systémem, haldou fetch questů a neustále se opakujícíma stejnejma typama nepřátel. Pokud novej ME bude to samý, pouze zasazený ve sci-fi světě, tak pánbůh s náma. Každopádně si v tomto případě velmi rád počkám na recenze.
-
-
Vzdyt puvodni ME byl dost podobnej, typu nepratel malo, vedlejsi ukoly nekdy vylozene hloupy typu dones, klikni o par metru vedle a pohyb mezi ukolama byl klik na mape. Zase bych to nevidel tak tragicky, to co delalo ME byl pribeh a postavy a to doufam bude porad.
-
-
Otázkou je, co se považuje za původní Mass Effect. ME1 nemá žádné fetch questy, pokud teda nepočétáme Wrexovo rodinné brnění, na které stejně většina lidí narazila náhodně při průzkumu. Ostatní questy měly hlavu a patu (najít Dr. Saelona/Hearta, zabít vůdce gangu a rozhodnout se, jak naložit s poslední velitelkou apod.). To, že v dalších dílech to šlo z kopce a ve trojce to opravdu je často zaleť někam, oskanuj planetu a přivez to, co se samo transportuje do lodi je pravda. Ale já tak trochu doufal, že se inspirují spíše tou jedničkou...
-
Problém je v tom, že v původním ME to všechno zachránil skvělej combat system, výborně napsaný postavy a neméně dobrej příběh.
-
-
-
Mě jen přijdou kompletně nesympatický úplně všichni ti společníci *1* Ashley 2.0 a Kaidana 2.0 nekomentuji raději, ale opět Krogan, Asarijka a Turian akorát žena. Nejvíc mě tedy zajímá ten úplně nový mimozemšťan. Nechápu proč ten tým tolik kopírujou. Ale zase samo předpokládám, že se to dá vysvětlit tou koalicí s těmito rasami po tom cestování vesmírem.
-
-
jn, ten tým působí fakt jako levná kopie Sheppardova týmu... ale aspoň mají výmluvu, že to tak je z důvodu dobrých vztahů (aliance) s těmi rasami.
Jenom doufejme, že i osobnosti těch kopií původních týmu nebudou stejné... to by si ten hate už zasloužili.
-
-
Tak nevím.. Koukám na to znova a znova a mám přinejlepším rozporuplné pocity.
I když jsem fanda celé ME trilogie a třetí díl považuju za povedenou směsici děje, boje a omáčky okolo, včetně odehrané tisícovky hodin multiplayeru, i když jsem fanda prvních dvou dílů Dragon Age (i dvojka byla super, jiná, ale super až na neodpustitelnou recyklaci lokací), tak na tomhle se mi dost věcí příčí. Ve Frostbite enginu evidentně nejdou udělat pěkný postavy, jak už bylo předvedeno v DA:I a osobně mám problém i s exteriéry. Co v pohádkovém DA ještě prošlo, tady vypadá minimálně podivně a nevěrohodně svojí prázdností, přepáleností barev, jednoduchostí objektů a textur. Bohužel v tom vidím tu sterilnost prostředí, kterou trocha rozpixelovaný náhražky trávy nezachrání. Což byl jeden z prvků, který pohřbil DA:I. Ta mrtvost a sterilnost samozřejmě, ne ta tráva. A voskový furíny místo NPC.
Souboje mě naprosto děsí monstrózní přeplácaností a barevností efektů. Opravdu nepotřebuju veselý barevný blikání celý obrazovky, který mi má sdělit, že jsem někoho trefil. Ekl.
AI protivníků působí naprosto tupě, ale to snad vylepší vyšší obtížnost. Přece jenom je předváděčka na konzoli a tam nejde čekat smysluplnou přestřelku.
Na jednotlivý úkoly jsem zvědavej, ačkoliv mám pocit, že se ze Zaklínače inspirovali spíš v naprosto ujetý zmatenosti a složitosti surovin a výroby než ve vedlejších úkolech. A že to v Andromedě bude naprosto příšerná záležitost, o tom ani v nejmenším nepochybuju. V CD Projektu v tomhle dokázali, o čem se v Bioware nikdy ani nesnilo a vdechli smysl a život do kdejaký naprosto pitomý vedlejší záležitosti (viz třebajak děti kradou nebohé stařence kuřata a maskujou to vlčíma stopama ). Vzato kol a kolem, stejně jsou to jenom silácký řeči, v době kdy Zaklínač 3 vyšel se už na Andomedě minimálně 3 roky dělalo a pochybuju, že to jen tak hodili za hlavu a začli znova.
Co ale naprosto nechápu je systém skilů. To jako že se přivalím na dohled nepřátelům a klik, je ze mě nejsmrtonosnější sniper v galaxii. Prásk. Klik a jsem nejvíc bio biotik a hned napálím charge mezi enemáky. Prásk. Sakra, mají antibiotika. Nevadí, udělám klik a je ze mě ten nejdrsnější drsňák a všechny umlátím kartáčkem na zuby (Cision Pro Mark IV). Smysl týhle taškařice s množstvím dostupných dovedností mi uniká a vidím v tom jenom zbytečný jalový nafukování.
Rád se nechám příjemně překvapit, ale zatím se bojím, že ta hru bude špatná. No ne přímo špatná, ale rozhodně ne to, co by člověk čekal od vysokorozpočtového AAA (kultovního) titulu v roce 2017. -
-
Zapomeň, že by vyšší obtížnost zlepšila AI. Ta takhle v singleplayerových akčních hrách opravdu nefunguje. Nanejvejš udělá z nepřátel větší bulletsponge a zvýší jim damage.
-
-
Podle Bioware blogu by nepřátelé měli na vyšší obtížnost být nejen tužší, ale i pohotovější a vyčůranější.
With MEA, we decided to keep defenses static (i.e. If an enemy doesn't have shields on Normal, then he doesn't have them on Insanity either), but we increase enemy durability enough to require a well-made character (and ideally well-crafted weapons) to take them down quickly, we increase enemy damage enough to melt you very quickly when you're out of cover, we increase enemy reaction times and make them smarter about flanking and taking advantage of when you do something unwise (trying to use a hover attack when surrounded by entrenched foes, for instance), using more flushing attacks to force you out of cover, and so forth. We also scale the player's health and shield gates, so you've got very little slack if you screw up. -
-
We shall see.
-
-
-
Naopak je to to, co by clovek od vysokorozpoctoveho AAA titulu delaneho podle zazitych pravidel marketingu cekal. Recenzenti budou silet a udelovat ultimatni znamky (snad to dostane tenhle pechacek a ne pan smutny) a uzivatele typu flash nadsene hrat. Zijeme v dobe kde AAA tituly = povetsine marketingovy brak.
-
Jenom bych si dovolil nesouhlasit s tím, že ve Frostbitu nejdou dělat pěkné postavy. Jdou, jen Bioware je na tohle neschopné. Zlí jazykové tvrdí, že hezcí lidé jsou sexismus :))
-
-
Já nemám na mysli, že by to všichni měli bejt hezouni a krasavice. I když tady mi u postav trochu vadí jejich prapodivný proporce. Cora má vůči tělu krk jak žirafa a velkou hlavu, Sára má nepřirozeně veliký oči, divím se, že se jí bulvy vůbec vejdou do hlavy. Scott je skrček s připosraženejma nohama. Vzhled těch obličejů nepůsobí přirozeně, ale umělohmotně. Vlasy jsou kapitola sama o sobě. V ME vypadaly blbě už před deseti lety, ale tenkrát to tak bylo a nikdo to neřešil. Teď už je to výsměch současným možnostem. V době, kdy jde udělat perfektní vlající kštice, jsou kydance divné hmoty imitující vlasy dost do očí bijící nedostatek.
Co se animací obličejů týče, skoro ve všech článcích z předváděčky padla zmínka o jejich ne příliš dobré kvalitě. Inquisition se opakuje. Tam mohl taky člověk v editoru strávit hodiny, pečlivě ladit a pak to naprosto rozsekalo prvních pár minut hry, kde obličej vypadal jakkoliv, jen ne jak v editoru. A navíc v každým záběru úplně jinak. Aneb snaž se jak chceš, stejně ta postava bude čumět jak péro z gauče s divně šmajdající hubou.
-
-
P.S. Omlouvám se za splašený tagy... *13*
-
-
I původní ME trilogie obsahovala ve srovnání s hlavním úkolem dost trapné zakázky...stačí si vzpomenout na to skenování Keeperů. Zadávající si to klidně mohl oběhat sám. Co mi ale vadí je určitě to omezování v rozhovorech.
-
-
Nemohl si to oběhat sám, protože jakékoliv vměšování do práce keeperů je/bylo trestné. Oběhal to Shepard, který na rovinu řekl, že je mu nějaký zákaz šumák. Příště doporučuji číst lépe dialogy.
-
Jak psal kolega výše -> jakkoli obtěžovat Keepery bylo trestný, což Shepard jako Spectre ignoroval, ale co mi přišlo vyloženě trapný bylo nabírání side questů v ME3 díky stalkování rozhovorů obyvatel Citadely *1*
-
Ty trapné zakázky byly nepovinné. A skenování keeperů nemohl ten salarian oběhat sám, protože to bylo na Citadele nelegální, na což spektra může směle kašlat.
-
-
přesně tak. To skenování keeperů dávalo smysl. Toho Salariana by za to mohli zavřít, ale Spectru ne.
-
-
-
Začíná to víc a víc připomínat Inquisition. A to jsem myslel, že Bioware už víc klesnout nemůže.
-
-
No nemůže, jsou na dně už hodně dlouho. Jen někteří to nejsou stále schopni pochopit a čekají, že další hra bude už konečně na stopro lepší.
-
-
Pokud tady z tohohle vznikne Inquisition ve světě Mass Effect, tak dostaneme přesně to, co BioWare dělali vždy. CO NAJEDNOU VŠEM, VČETNĚ MĚ, VADÍ...
-
Mass Effect trilógiu som dohral viac krát. Patrí medzi moje najobľúbenejšie hry. Ale tohoto sa nejak obávam podľa toho, čo bolo zatiaľ vidno.... *9* *8*
-
Gayoware sa z priekopníckeho RPG vyvoj.štúdia preorientovali na MMO grind repetitívne LGBT RPGčka s mizernými dialógmi a stupídnym klišé príbehom, ktorý len prevára nonstop dokolečka KOTOR a pri Dragon Age zase Newervinter alebo Baldur. Už Mass Effect začalo úpadok, nech to má fanúšikov kolko chce, tretí diel ukázal ako stupídne a bezradné to štúdio je.
Andromeda je 5tková hra už z trailerov, hype a sila značky to vytiahne na 8-9.... -
-
Kdybys nebyl konzolista, tak jsi dokonalý *1*
-