Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Už dlouho to není tak, že by knowledge byla power, money vládnou světu, tudíž jakýkoliv rating, potažmo i průměrn z nich, je dost nedůvěryhodný. Nikdy dopředu nevíte, co vás bude bavit. Stejně jako zápas mezi Barcou a Realem může skončit nudou (přesto vám fanoušci budou tvrdit opak), tak to samé se může stát u her, filmů, desek, divadelních her, muzikálů, módy. Jestli nakupujete, chodíte, koukáte na to, co se líbí tomu či onomu, inu fajn, ale asi to není příliš logická cesta. Ovšem, co je v konzumní společnosti logické.
    • Cahir
      "Už dlouho to není tak, že by knowledge byla power" - Vysvětlit, prosím.
  • "včetně amoku, pramenícího ze zklamání či retardované nenávisti vůči nějaké značce, což vede k absurdně malým hodnocením jen za účelem poškození „konkurenční“ značky"

    Velmi výstižné, zrovna mi to připomnělo recenzi mistra Smutného na Space Marine a následnou recenzi na GoW3...

    PS: Odehráno již přes 40 hodin a singleplayer na hard a rozhodně sem se bavil od začátku do konce. V tomhle případě, kdybych se řídil recenzí, tak bych velmi prohloupil...
    • smejki
      ta hra je nudná, až to bolí
    • Cahir
      Zase ty? *7*
      • Mohlo by to pseudointelektuální zvíře zvané Cahir přestat spamovat?
        • Cahir
          Lepší než uraženej fanboy, kterej žije fiktivním světem a jehož úhlavním nepřítelem je neškodný recenzent.
          • A ono to stále prudí...
    • Jo, dobrý, víme, viz druhej příspěvek pod tebou, moh sis ušetřit čas, ale baví tě to to všude psát a vyvolávat flame war na forech, který s tím vůbec nesouvisí? Myslím, že tady by měla bejt debata o něčem trochu jiným.....
      • Naopak tenhle článek s tim zrovna velmi souvisí, kor když ho píše stejný autor...
        • Ok, takže kvůli jedný sporný recenzi je v pohodě vyvolávat flame u každého příspěvku autora, který btw jenom za dnešek má novinek víc než 10 WTF?
          Asi nevidím, jak recenze na Space Marine souvisí se spammováním na metacritic no.........
          • A dělám to snad? Bohužel ona poslední věta, prostě sem neodolal... Ostatně on pan Smutný by měl opravdu zůstat jen u těch novinek... Můj "subjektivní" názor...

            PS: Ostatně když se podívám na metascore PC verze Space Marine, tak uplně dole vidim games.cz... Nevim jak tobě, ale mě to skutečně jak spam přijde... žel v critic score...
            • Ono jde o celej kontrast věcí. Takovou recenzi jakou sesmolil a výsledné hodnocení, které hře dal, mohl tak max. prezentovat na svém blogu, nikoli na nejčtenějším herním imagazinu. Pakliže z 27 magazinu z MC ohodnotí 23 hru mezi 70-90%, 2 60% (bohužel rusky ani francouzsky neumim, takže recenze těžko přelouskám, abych si mohl udělat obrázek obsah vs hodnocení) a pak games.cz 50% a následně dá autor rubačce ve stejném duchu hodnocení 90%, pak to opravdu není normální... Mimochodem reagoval jsem na to co se v článku objevilo. Neobhajoval sem SM, pouze jsem konstatoval fakta, tak jak je vnímám...

              SP: No ono s tim prvnim slovem v tvém předchozím příspěvku jsi padnými argumenty jen sršel... :-)
            • Ne, já se snažím ti vysvětlit, že recenzent má na svůj názor právo stejně tak, jako ty máš právo na to s ním nesouhlasit, prostě jednou mají na metacritic nejnižší skore, nenpadlo tě, že to třeba může být tím, že, ikdyž tobě to přišlo jako super hra, jemu připadala průměrná a ne to, že je amatér/zaujatý/podplacený?
              PS.: To, jak rozpitváváš to první slovo vážně vypadá, že máš spoustu pádných věcných argumentů :)
            • 2 StreetX38: V tomhle ti žádnej Ježíš nepomůže... Snažíš se o nesmyslnou obhajobu nesmyslného hodnocení... Ostatně metascore hovoří za vše...
            • Ježiš, tak on někdo vždycky musí bejt dole, pro jednou jsou to Games.cz, u jinejch her jsou zase nahoře a co s tím? Myslíš, že těm webům, co jsou dole u jinejch her všichni nadávaj jak jsou zaujatí? Tak se mu prostě ta hra nelíbila, vlastně co nelíbila, přišla mu průměrná, ve světě není s tím hodnocením jedinej, pokud bereš všechny platformy, takže ono to tak horký nebude....
  • Ono by bohate stacilo, aby recenzenti hodnotili objektivne a ne aby shity typu Dragon Age 2 dostavaly devitkova hodnoceni. Dragon Age 2 omlouva jen to, ze melo demo, ale 90% her dema nema (nebo je ma tak mesic po vydani, wtf?) a co lidem zbyva? Stahnout to, nebo to risknout a vyplazit litr za totalni kravinu. To se pak nedivim, ze vsude, kde to jde zacnou davat nulova hodnoceni.
  • "pramenícího ze zklamání či retardované nenávisti vůči nějaké značce" kto iny ako ales smutny to mohol napisat. este ste ho nevyhodili?
    • lol za toto dostanem minuska. vy ste riadne retardovani:)
      • Cahir
        Všichni jsou blbci, jenom já jsem ten dobrej - to se nám snažíš naznačit? *11*
        • asi to nic ine nemoze byt, ze?
        • smejki
          aspergerův syndrom je sviňa *3*
      • Copak, strhal ti oblíbený Space Marine, ty ho za subjektivní recenzi chceš vyhodit a zároveň automaticky předpokládáš, že bude teď zaujatý vůči všemu a čekáš, že ti za ten názor začnou líbat lidi nohy či co?
        • perfektna dedukcia. space marine som nehral, takze asi nebude moj oblubeny.

          a vam endochadza jedna vec, novinar ma byt objektivny. ma podat fakty. samozrejme pri recenzii tam nejaka subjektivita byt musi.

          ale pri novinkach? ved on sa ku vsetkemu vyjadruje jak keby bol odbornik, a jeho reakcie su naozaj stupidne a casto aj urazajuce. na zapade by nevydrzal ani den.

          ale ked ste tuponi tak co uz
          • Cahir
            Placáš totální kraviny a kritice nevíš zhola nic. Přežvykuješ žvásty o objektivitě a subjektivitě, niž bys jen na chvíli vybředl z povrchnosti.
          • Věř, nevěř, i novinář má svůj názor, jestli bys radši suchý výčet věcí, obšlehnutých z jiného článku formou ctrlc, ctrlv, aby náhodou se někde neobjevil nějaký náznak subjektivity, tak....... no, tak to prostě nechápu, já radši budu mít věci s komentářem autora než jenom tabulku faktů, ono se to tak nějak líp čte.........
            PS.: Takže SM jsi nehrál, takže předpokládám, že to, že recenze je zaujatá víš od kámoše nebo tipuješ podle toho, že od jiného recenzenta to dostalo víc?
          • smejki
            kdyby měl být kritik (novinář) objektivní, tak by pro celý svět stačil jen jeden. to co tu plácáš, je bullshitné až běda. Přečti si něco třeba o F.X.Šaldovi, nejlepším českém literárním kritikovi své doby a možná ti dojde, čím se kvalitní kritika vyznačuje. Objektivita, jak ty ji vidíš, to rozhodně není.
    • Cahir
      Zhrzená milenka?
    • smejki
      vyhodili, ale vrací se strešním oknem
      • http://www.youtube.com/watch?v=upU6fRmnhtU
  • Cahir
    Yep, DA2 se svými 4/10 od uživatelů a 8/10 od recenzentů je toho důkazem. Když si to člověk rozklikne najde tam tuny 0/10 či 1/10, což absolutně zprasilo hodnocení na výsledných 4/10. Hra je to kontroverzní, ale 1/10? *1* A takových je tam víc. Do prd*le s anonymním user score u metacritics, výpovědní hodnotu má jedině kvalitní recenze.
    • Samozrejme 1/10 a 0/10 je mimo, zrovna tak mimoni jsou lide, kteri dali 8/10 a 9/10 (Ti ovsem spise delaji placene PR). 4-5/10 to je to co si hra zaslouzi, coz odpovida vyslednemu hodnoceni na Metacritics.
    • No kdybych měl hodnotit Demo tak bych dal 2/10 a videa mne o kvalitě hry taky moc nepřesvědčili... Ideální způsob hodnocení není, ale když vidím kolik má od Useru jednička pak se ani té 4/10 nedivím...

      Je to pořád dokola ty kecy - Nemůžeš hodnotit pokud jsi hru úplně nedohrál, Nehodnoť podle dema - podle čeho ale pak má člověk vyjádřit nesouhlas -že tohle teda nehodlá kupovat? Koupit si to a ohodnotit? *1* . Takže na jednu stranu chápu ty hatery co tomu dali 0/10
      • Cahir
        Co se týče dema zrovna k této hře, myslím si, že bylo zvoleno tak nešťastně, že ukazuje hru v nejhorším možném světle. Dokonce bych si dovolil tvrdit, že je to nejhorší pasáž ze hry. Takže jinde demo může fungovat, tady to podle mého tak není.

        Já bych řekl, že nejlepší je se o věci, kterou člověk nezná, nevyjadřovat vůbec. Můžeš napsat, že demo byl hnus, že seš otrávenej z těch cool animací a efektů, že tě štve grafická stylizace, že tě štvou Isabeliny velký kozy a že soubojovej systém tě v demu příliš nepřesvědčil, a proto si hru odmítáš koupit. Ale i přesto bych se zdržel hlasování. Napálit tomu 1/10, přestože jsi viděl asi dvacetinu hry - kór u příběhového rpgéčka, je podle mého koko*ina.
        "Takže na jednu stranu chápu ty hatery co tomu dali 0/10" - Já ne, jakmile začneš do hodnocení tahat emoce, ztrácí to smysl.
        • PCfanos
          DA2 ty 4 celkem odpovídají, osobně jsem dal 3/10 a za tím si stojím. A samozřejmě, že emoce hrají velkou roli, bez emocí můžeš hodnotit možná hajzlpapír, ale hry stejně jako filmy a hudba jsou založeny na tom, že by nějaké emoce vyvolat měli.
          Mnohem víc mě vadí když "profesionální" recenzent napíše věci jako "nejlepší RPG 10letí a nejlepší bojový systém vůbec *11* a dá 10/10 i ten největší fanoušek by měl uznat že DA2 není dokonalá hra bez chyb.
          Nedávno jsem dohrál po 4x DAO a to je opravdu jiná hra, ty tuny textu, detaily, atmosféra a propracovanost, to se s DA2 nedá srovnat, odtud hlavně pochazí ta nasranost "Zabili jste mě strejčka, tady máte přes držku" DA2 jakoby symbolicky zabila klasické propracované RPG a slízla si to i za ostatní jako nejviditelnější symbol zjednodušování a zakčnění žánru, podle mě zaslouženě.
          • Cahir
            "bez emocí můžeš hodnotit možná hajzlpapír, ale hry stejně jako filmy a hudba jsou založeny na tom, že by nějaké emoce vyvolat měli. " - Pleteš si dvě věci: vyvolání emocí u filmů, hudby, her v průběhu sledování, hraní X hodnocení produktů pod vlivem emocí. To první je v pořádku, to druhé nikoliv.

            Není třeba jít do extrému, objevily se i recenze, které hru ohodnocovaly 7 či 8/10 (např. zde podařená recenze od pana Smutného) a argumentovaly dostatečně.

            "Nedávno jsem dohrál po 4x DAO a to je opravdu jiná hra, ty tuny textu, detaily, atmosféra a propracovanost, to se s DA2 nedá srovnat." Tohle je na delší lokte a řečeno bylo od vydání hry podle mě vše - nemá smysl to dál rozpitvávat. Za sebe ale říkám, že souhlasím jen s menší propracovaností, s tím ostatním nikoliv.
            • Cahir
              Pierre: Pierre, příteli, o DA2 bylo napsáno už snad opravdu vše, zajímá-li tě nesmiřitelná diskuze mezi příznivci a odpůrci, vyhledej si nějaké předchozí články. Vedle nesmyslných výkřiků fanboyů a haterů tam nalezneš i spoustu kvalitních argumentů.
              K tomu, co jsi napsal:
              Respawn nepřátel je odsouzeníhodný za to, jak je proveden po technické stránce - kdyby se nepřátele nezhmotňovaly ze vzduchu, ale přiběhly by nějakým smysluplnějším způsobem (někdy skáčou ze střech), bylo by to mnohem lepší, jelikož základní premisa (totiž vlny) je podle mého zajímavá a vítám ji. Velmi mě totiž nebaví trinity systém z WoW, kde jsou jasně určeny role. Válečníkovou rolí je být tank, což v podstatě dělá z nepřítele hlupáka, který jakoby bezmyšlenkovitě útočí na tvého válečníka (jelikož ho ty schopnostmi válečníka přinutíš), přestože ty jako hráč víš, že je mnohem lepší nejprve zničit slabší "damage dealery". Proč ty máš svobodu volby a npc ji (v rámci AI samozřejmě) nemá? Vždyť v BG2 ti nepřátele kašlali na to, že máš nějakýho tanka. Trinity systém je tak podle mého názoru méně taktický a více svazující. A mám takové podezření, že tohoto se v DA2 chtěli autoři vyvarovat a ukázat hráči, že už se nemůže spoléhat na nalinkované a dokola s opakující chování AI. Bohužel, podařilo se jim dojít jen na půl cesty. Avšak výtky typu - assassin, kterj má větší hp než můj válečník neberu - to je pozůstatek právě onoho trinity systému, v němž má každou svojí roli a jež rozhodně není jediný správný. Já považuji boje z DA2 za taktičtější než v DA1. Bohužel, je jich příliš a místo několika tvrdších nepřátel často vraždíš hordy trapáků, což po čase nudí a je to pozůstatek z prvního NWN, které také trpělo hordami slabochů. Jak říkám, došlo se tak na půl cesty.
              Prosím tě, jak může být hra s auto-attackem klikfest? Vždyť to je protimluv. Víš, co je to klikfest? DA2 rozhodně není.
              Ano, oddálit lze méně než v DAO, ale i tak mi to přišlo dostatečně, i když uznávám, že kamera občas zlobí.
              Celkově tu hysterii kvůli bojům nechápu - např. oba nové fallouty mají vlivem špatných mechanik a ještě špatnějšího enginu boje mnohem sprasenější.

              Takže za boje (hovoříš tu jen o nich) bys komplexnímu rpgéčku strhnul 6 bodů z deseti? To je trochu silná káva, nemyslíš? Já bych za boje strhnul tak maximálně 2, ale spíš jeden. Kdybych měl strhnout body Falloutu za boje, které v něm navíc taktéž zabírají signifikatní část, dal bych mu taktéž 4/10. Tohle je přece naprostá ukázka nespravedlivého a zaujatého hodnocení.
            • Jenom, abych upresnil na zaklade zkusenosti s hranim na hard. V DAU2 nepratele rodi se/spawnuji v nekolikati kolech – vyjimkou nejsou 4-5 kol, pri kterych se na Vas sesype cca 5-10 protivniku, kteri priskakuji odnikud. V pripade nizsich hodnosti, pak pozdeji staci jedno kliknuti na nepritele a Vase postava ho rozmazne. Hra pak pripomina Diablovsky clickfest, kdy se snazite nove naspownovane nepratele uklikat. Pokud se pohybujete na Ranem pobrezi ci v noci v Kirkwalu a chcete projit mapu, pak je to uplnym utrpenim diky opakujicimu se respawnu nepratel. Proste kvantita nad kvalitou. Dalsim prikladem absurdity souboju je napr. naprosta nevyvazenost, ze na zacatku ma stredni nepritel ma stejny pocet zivotu jako cela Vase skupina a boss ma pak okolo 20 000 i vice hitpoints. Napr. na urovni 10 Vam serviruje inteligtni tvurce jako protivnika velkou san, a to prosim v uzavrenem prostoru, kde Vam nezbyva nic jineho nez hodinu utikat okolo draka. Zatimco na konci se u souboje s M. nebo se vznesenou sani se stourate v nosu. Dalsi imbecilitou je pak akcni pohled z blizke vzdalenosti, ktery Vam neumoznuje poradne oddalit kameru, abyste zadali prikazy jednotlivym clenum skupiny, coz usti potom prevazne v to, ze u ostatnich clenu skupiny mate navoleneho autopilota a nestarate se o nej a souboj delate s jednou/ max 2-ma postavami. Chutovka pak je, kdyz Vam boss zaplacne celou obrazovku, a vy nemate kam utect s postavou, coz vyusti casto v jeji smrt. Poslednim hrebickem do rakve jsou chyby v ovladani, kde z neznamych duvodu nekdy nejde zamerit souper – semtam funguje jako reseni prepnuti se na jineho clena skupiny (coz jde pekne blbe poznat) a prepnuti se zpatky. Pokud to nezabere, pak musite behat pomoci wasd do te doby nez hra nezacne znovu fungovat. No proste 8/10 jak vysitych ;)
            • No DAO2 jsem dohral vcera a 4/10 se da pochopit, protoze se jedna o lehce podprumernou hru. Nejhorsi jsou ty souboje, ktere asi maji evokovat pocit Diabla fuj.
        • Například co se týče mě, tak já bych asi neměl problém dát na Metacritic DA 2 známku 3/10.
          Jako velkého fanouška jedničky mě dvojka dost zklamala a dá se říct naštvala. Takže jsem schopnej pochopit ty lidi, co tomu dávají nízké hodnocení.

          A že se nemají tahat do psaní recenze emoce? To je sice pravda, ale nejsou to sami recenzenti, kteří pod každou hrou se sporným hodnecením píšou, že recenze je subjektivní?
          Pak ať se tedy nediví, že to hráči dělají taky. Já všeobecně jsem proti udělování souhrného číselného hodnocení. Není možné něco tak variabilního jako je hra sesumírovat do jednoho jediného čísla.
          • Cahir
            Co má subjektivita společného s emocemi? *8*
            • Cahir
              Hitsack: Stejně jako kolega níže, mícháš dvě naprosto odlišné věci dohromady. Když koukáš na filmy/hraješ hru, vyvolává to v tobě emoce. To je samozřejmost - nejsme roboti. Ale při psaní recenze se máš od emocí oprostit, tzn. měl by ses řídit pouze svým úsudkem. Nemůžeš psát recenzi, když jsi zorvna v rauši ani kkdyž se ti vzteky svíraj půlky.
              "Že pokud bys byl recenzent, tak bys nepsal a nehodnotil hry podle toho, jaký by na tebe udělaly dojem? " - Ptám se znova, co to má sakra společného s emocemi??
              *1*
            • Chceš snad tvrdit, že když hraješ hru, tak neprožíváš žádné emoce? Že pokud bys byl recenzent, tak bys nepsal a nehodnotil hry podle toho, jaký by na tebe udělaly dojem? Pokud bys to totiž dokázal, tak bych ti asi osobně pogratuloval, protože bys byl asi první. Vždycky totiž na tobě tvůj prožitek ze hry zanechá nějákou stopu. Jinak bys musel hodnotit podle nějakých strojových algorytmů a údajů typu délka hry,počet polygonů atp.
              Pokud mohu uvést příklad, tak třeba já jsem se při hraní Portalu 2 docela bavil (sice ne tak, jak je všude vyzdvihováno..) a grafika mi tam přišla docela malebná. Vyvolalo to vě mně nějaké emoce. Naopak můj kamarád nemůže díky grafice Poratlu přijít na jméno, protože je "zastaralá a ošklivá". Taky to vzal emočně. Jinak doplním, že kamarád má rád Crysis.

              Pokud jsem to napsal nějak příliš osobně, omlouvám se. Nechtěl jsem se nikoho dotknout.
      • Podle dema si hru zhodnoť sám, nikoliv veřejně pro lidi, to je pak uplná pitomost. Když ti nestojí za to kupovat, potřebuješ snad o tom přesvědčovat i ostatní lidi, co si tu hru chtějí koupit? Vždyť to nedává smysl, veřejně hodnoť hru jen když si jí opravdu hrál (dohrát nemusíš, ale hrát plnou určitě)
  • No upřímně, řídit se dle hodnocení fandů/haterů na metacritics, to je ještě větší demence, než se řídit podle tamnějšího hodnocení od kritiků. Pokud si něco kupuju, tak i když čtu recenze a hledím na čísla, tak hlavně se podívám na pár videí a přečtu si dojmy z hraní, a kolikrát i stáhnu pirátskou kopii, abych neprohloupil. A jestli někdo vidí na metacritics "Gears of War 3...jůů, to má 94, to musím mít a potom, jéé hráčská známka jen 3.4, tak to bude sračka", tak to je s prominutím pro mě trochu ovce pitomá.
    • Zalezi co myslis tim, ridit se. Neridim se tim zpusobem, ma to dobre hodnoceni na metacritics, kupuju. Ale pouzivam to k hledani zajimavych titulu. Treba, mam PSP, jeke nejlepsi tahove strategie pro nej sou. A davam spis na hodnoceni hracu, nez recenzentu, u nich mam pochyby ohledne objektivity. A ctu si pak jen recence tech dobre hodnocenych kousku. Falesnym snizenim hodnoceni mi muze nejaka dobra hra uniknout, coz poskozuje me jako hrace, stejne jako tvurce hry. Takze ti co tohle delaji jsou stupidni zamindrakovani chudacci, nic jineho.
    • Ale ked si to spriemerujeme (teda 94 s 34), tak nam vyjde 64, a to je primerane na GOW 2? Ci? Sa fakt pytam, lebo som to nehral.
      • Já hrál jen jedničku, páč sem pc only a musím říct, že i když je to vlastně jen povrchní tunelovitá střílečka s klišovitým příběhem, přesto je to velmi zábavná tps se stylovou grafikou, dobrými nápady a návykovou hratelností. A kdyby jste mohli, sjedete to rádi na jeden zátah. A jelikož vypadají další díly "stejně", nečekám že by se definice moc změnila. A proč k tomu teď dávat číslo? Někoho koho tyhle akčňárny baví, tak by to byla devítka, zase někdo kdo rád budovatelské strategie by tomu třeba ani nedal šanci a dal tomu tu trojku. Ale ptám se znova, proč dávat číslo? To se hodí jedině tak na srovnávání her stejného žánru. A vůbec by se nemělo plést, že nějaký Red Faction dostal šest a Bastion třeba osm atd.
        • souhlasím
      • GoW 2 je skvělá hra, jedna z nejlepších na X360 , ale to je ten problém je to konzole tak automaticky pro většinu PC a všechny PS3 hráče je to blbost. Já jsem třeba Black Ops taky nikdy nehrál a myslím si jaká to je šílená kravina ;), ale aspoň nejsem takovej sobec, že bych někde po internetu hře záměrně dával nízký hodnocení. Nehrál jsem - nehodnotím, aspoň tedy ne oficiálně.
        • Tak ja som hral prvy diel na PC a celkom ma to bavilo, takze by som urcite netvrdil ze to je blbost, ale tak do urcitej miery mas asi pravdu. Ale skor si myslim, ze ide aj o nejaku formu "protestu" pri vysokohodnotenych a vysokohypovanych hrach.
          • Jak jsem říkal v tomhle žánru je serie GoW asi to nejlepší co mužeš na tuhle danou platformu sehnat, tak je logický že má tak vysoký hodnocení. Zkus si tady přečíst recenzi na GoW3, která tu myslím získala 9 bodu, což je na místní poměry taky dost ;)

            Nevím jak by byla hodnocená na pc, možná by měla o nějakej ten stupínek méně ale pořád se jedná o kvalitní hru.
  • Dyt je na metacritic oddelene hodnoceni od uzivatelu a kritiku. Navic vsude se vzdy odkazuje na hodnoceni kritiku, tak o co jde?
    • MrSanta
      Drsňáci a hard-core pařani kašlou na hodnocení kritiků. Kritici jsou podplacená banda děcek, kteří chrlí recenze aniž by hru pořádně hráli a hodnocení dávají podle výšky všimného od vydavatele. Pravej pařan si všímá pouze hodnocení anonymní skupiny lidí, u kterých si je jistý tím, že jsou to lidé inteligentní a zásadně hodnotí pouze hru, kterou hráli a samozřejmě hodnotí naprosto objektivně *1* KONEC SARKASMU!!!
      Hodně se právě odkazuje i hodnocení uživatelů, hlavně když se to hodí lidem do krámu.
      • Na hodnoceni uzivatelu se podivam, jen kdyz se chci zasmat. Ono totiz i kdyz se zbaveji botu, tak tam stejne budou chytraci co hodnoteji stylem: hra me bavila (10/10) x hra me nebavila (1/10) a napisou k tomu i kratky komentar :D
        • ja myslim ze kazdej na netu hlasuje stylem:
          hra je podhodnocena: 10/10
          hra je nadhodnocena: 0/10
          a malokdy odhlasuje hodoceni ktery si skutecne mysli ze ma :)
          podle mne tahle skala hodnoceni nema na netu smysl a nechal bych jen dvoustupnove hodnoceni (+/-) jako na TG v komentarich :)
          • Cahir
            Njn, lidi jsou pí*e.
  • No jo, proto má chudák COD, nejlepší hra na světě, poslední dobou horší hodnocení, než svých obvyklých 10/10...
    • Ocelot23
      :D :D
    • COD, je už dávno žumpa a špatné hodnocení si zaslouží.
      • Asi máš rozbitej detektor sarkasmu... aspoň doufám.
        • Nedoufej.COD se proměnil v páchnoucí stoku.
          • Tak si nejspíš nerozumíme - mám pocit, že Mi má na COD stejný názor jako ty.
            • To beru, sarkasmus ... Jak řekl Mrzout ze Šmoulů - nemám rád COD *1*
  • smejki
    dovedu si představit poměrně jednoduchý algoritmus, který by tyhle vlivy do značné míry eliminoval.
    • No tak proč jim nenapíšeš ,že jim ho vytvoříš oni by ti s radostí nabídli práci.
      • smejki
        no to je sice hezké, ale já se tu nesnažím tvrdit, že mám geniální nápad. Já tu říkám, že řešení je jednoduché, takže to v pohodě vyřeší sami, anžto nejsou pitomci.
    • Souhlasím viz výše zmiňovaný systém na CSFD.
    • Ja si viem predstavit aj pomerne jednoduche auto na vzduch, nechapem, preco ho este niekto nezostrojil.
      • smejki
        jestli tvoje představa pracuje v detailu spolehlivě a nekřiví fyzikální zákony, nech si to patentovat.
        neboj, neplácám do větru, mám zcela konkrétní představu.

        momentálně se využívá jakéhosi váženého průměru, kdy váha známky ve výsledném hodnocení je dána četností výskytu známky. bohužel se v tomto případě nepočítá s vážením dle relevance konkrétního hodnocení konkrétního uživatele, což je špatně právě v případě, kdy dochází k bombardování jak velmi oblíbenými nulami tak desítkami.
        • Cahir
          Jsem toho názoru, že dokud bude hodnocení přístupné všem, bez rozdílu vzdělání, věku a dalších relevantních faktorů, bude hodnocení vždy zkreslené. Veřejná mínění se vypovídají jen o názorech veřejnosti, nedá z nich usuzovat na to, zda je něco pravda, či nepravda, adekvátní hodnocení či neadekvátní, dobré, nebo špatné atd. - na to ti chybí dostatek relevantních informací o zúčastněných. Tím chci jednoduše říct, že user score na metacritics předkládá jen číslo bez jakékoliv výpovědní hodnoty - algoritmus nealgoritmus.
          • smejki
            tím ovšem neříkám, že se nemají názory i "jiných" lidí zakazovat či nezobrazovat. jen bude mít v případě nízké relevance velmi nízký vliv na průměrné hodnocení.

            relevanci je však třeba namísto z chování masy určovat z chování uživatele/regirovaného profilu (z chování v celé jeho historii).
            • Cahir
              Mohl by jsi mě do toho kdyžtak blíže uvést, případně hodit nějakej odkaz?? Velmi mě zajímá, jak by mohl fungovat mechanismus, jež dokáže "oddělit zrno od plevele". Vždyť to je na nobelovku! *8*
            • smejki
              to se dá podle celkem snadno kvantifikovat. zásadní otázkou je jen nastavení parametrů pro samotný výpočet relevance
            • Cahir
              Na to ale přece nemůžeš mít algoritmus, na to potřebuješ lidi. Sorry, jestli tě blbě chápu, už je pozdě.
    • Pozor, Pan Programator se ukazal :)
      • smejki
        na vymýšlení algoritmu nemusíš být programátor
        ale jinak ano, programováním se zabývám dost
      • No, ani bych neřekl, google má taky nějaký algorytmus, kterým odchytává klikače, kteří neustále klikají na reklamy svých konkuretnů a tím jim značně zvyšují náklady na tyhle reklamní bannery. Nevím tedy, proč by měl být problém dát něco dohromady i pro tenhle případ.
        A jen tak na okraj - csfd na tohle má podle mě docela rozumný pravidla, který by tyhle excesy taky dost omezily.
        • no a že na CSFD jsou zrovna objektivní recenze ;) jednou je to moc éterický, takže se z toho nic nedozvíš, podruhé je to napsaný tak profesionálně, že pokud nejsi sám profesonální filmový kritik tak tomu taky nerozumíš. Jen občas tam najdeš něco srozumitelnýho i pro normálního uživatele ;) nemluvě o tom, že na CSFD jsou filmy silne podhodnocený většinou teda.. *1*
          • Cahir
            CSFD systém je svinstvo jelikož protežuje uživatele s velkým množstvím bodů a nedává šanci vyniknout těm, kteří jich mají pár. Je to uzavřený kruh, z kterého se nelze dostat.
          • RakeW
            Anebo nadhodnocený, že jo... Dost záleží na úhlu, z jakýho se na to koukáš.
  • Tohle se děje ale všude, kde má běžný uživatel možnost přispět svým hlasem k public hodnocení titulu. Fanboyové jedné platformy haní hry platformy druhé apod.
    • Mechwarrior_bw
      tak to ešte nebolo *1* ale stavím sa že Air je v tom nevinne ...
    • A co kdyby mu nějaký místní Admin dal ze srandy - 2000 asi by ho to brzo přešlo *1*
    • dokud nebudes mit stovku, tak to porad jeste nic nedokazuje ;]
    • Hlavne nam to dokazuj naklikavanim plusek jak maly decko...
      • Já taky klikl plusko. Chtěl jsem držet partu, když jich měl tolik. :D
        • Jeste podporuj toho jaryna. Takovych co si naklikavaji blafy je vsude dost, nemusi byt i tady...
          • Tak to udelame jak na Metacriticu, az budem hotovi bude mit 154 v minusu *1*
          • A to jde, jo? Páni, to jsem vůbec nevěděl, jsem..pohoršen. *15*
            • Já jsem taky přidal, ať je to hezky kulatý... :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit