Metaphor: ReFantazio – recenze opulentního fantasy JRPG se vším, co k tomu patří
-
V čem přesně je tahle hra "opulentní"? Pokud tedy pominu snahu za každou cenu používat v nadpisech a textu cizí slova...
-
Další JRPG s top známkou...
Gamer jsem víc než čtvrt století, RPG je můj nejvíc nejoblíbenější žánr, ale z JRPG mě snad nikdy nic nechytlo. Přesto mi přijde, že valná většina jich dostává 8+/10.
Japonskou kulturu obecně adoruji, tak co mi tu uniká?😐
-
-
Mám to podobně. Akorát, že když vidím nějaké dobře hodnocené jrpg, tak mi to přijde z obrázků všechno na stejné brdo. Jediné FF má pro mě dostatečně silnou identitu. Ale na Japonce může asi stejně působit západní produkce.
Ale když to začnu hrát, tak jsou to často fakt dobré hry. Scarlet Nexus souboják, Tales of Arise zase otevřeny svět. A až přijde chuť, tak si asi zkusím i tohle.
-
zační JRPG pro západ a pak uvidíš. Rebirth je dobrá volba nebo i Metaphor je mířen na západní publikum.
Můj tip mimo úplný mainstream: Xenoblade Chronicles 3.
-
-
Ano, až (pokud) bude Rebirth na PC, tak bych si mohl dát komplet FF7.
I když to je dosti diskutabilní, jelikož první část Remake jsem vzdal cca hodinu po nabrání Aerys do party. Nesnesitelnější postavu jsem v životě neviděl.😱
-
-
"Nesnesitelnější postavu jsem v životě neviděl.😱" daj si facku :P O:-)
ale to bude asi preto ze povodny FF7 si asi nehral a ako pises FF7 Remake si mal cca hodinu hrania.
btw. som sko zar Aerith nez Tifa (uz len kvoly subojaku, liecene vs moj neoblubeny hit nad run, resp. komba bjo) ale ano, normalne prsia vs nerealne velke (co na tom clapci vidia nechapem, btw. som chlap )
-
Rebirth bude na PC 100% Ale pokud budeš chtít hrát kompletní FFVII tak budeš ještě muset počkat na třetí část, kterou tady budeme mít tak někdy mezi 2027-2028 😀
Jinak Aerith v remaku je naprosto v pohodě v porovnání s originálem, tam byla opravdu na zabití.
-
-
-
Měl jsem to podobně. Je třeba si na ně trochu zvyknout. Stylizace, postavy, styl vyprávění apod.. Ale potom jsem objevil zcela nový RPG svět a teď si je nemůžu vynachválit. Jako RPG pozitivní musím říct, že je škoda připravit se o JRPG. Je to úplně jiný herní zážitek, pro někoho kdo je zvyklí jenom na západní styl. A musím říct, že jsem rád, protože už mě pochopitelně dneska málo co nadchne. Takže pro mě je to nový svěží vítr:)
-
První dvě japonská RPG pro mě taky byla taková divná a vlastně jsem si je moc neužil. Ale pak jsem se do toho nějak dostal a od té doby mě většina japonských RPG baví víc než běžná západní RPG.
Jedinou radu snad můžu dát, nezvdávej to, když tě začátek hry nebaví. Po čase se do toho většinou dostaneš a pak to začne bavit.
Samozřejmě vyjímky se najdou. Jsou lidi, které baví jenom úzce specifické žánry her a nic jiného je nenadchne.
-
Nic, iba ta tie hry nebavia a mas rad ine RPG. Napriklad ja sa nedokazem dostat do Witchera, a vlastne ani Cyberpunku, lebo mi tam nieco nesedi.
-
-
Witchera 3 jsem docenil při druhém projetí, i když mám určité výtky, Cyberpunk není pak RPG, to ti tam nemusí sedět.
-
-
Ja mam W3 na troch platformach kupenu, vzdy som si vravel, ze teraz to uz pojde, lebo… a nope, aspon som mohol par ludi, co to chceli hrat, potesit. Cyberpunk podobne. Proste to na mna nefunguje. Narozdiel od toho, Persona seria je u mna v Top 5 a Metaphor sa mi tiez paci zatial (aj ked, aspon zatial, Persona viac).
-
Proč je Witcher víc RPG než Cyberpunk?
-
-
ony v základu jsou to spíše akční adventury, ale co pro mě Witcher 3 má oproti Cyberpunku navíc, jsou reálné dopady v rámci questů. Opravdu se situace může různě změnit v rámci tvých voleb, u Cyberpunku mi ten svět přišel více naoko a nemáš možnost ovlivnit ho. Celé DLC mi tohle potvrdilo, to byla čistě lineární akce. Ale kdybych si měl vybrat svět, tak mám raději svět Cyberpunku.
Navíc CDP sám nazývá Cyberpunk adventurou a Witchera 3 RPG.
-
-
-
-
-
Tak letos GOTY potuje do Japonska, to je jisté, ale bude to zajimavá bitva. Nejlepší západní hra je pak remake japonské klasiky.
-
-
To víš že jo ty brepto 🙂 Jako každý rok viď.
-
-
https://www.metacritic.com/browse/game/all/all/current-year/
kdo že je brepta?
-
-
No ty přeci.
-
-
Přijdu se ti vysmát, až bude letos po sčítaní GOTY😉.
Jo, jinak kdo drží rekord GOTY? Japonci správně. 😉
-
-
-
-
Letos vyšel ještě Yakuza: Like a Dragon: Infinite Wealth a Final Fantasy 7 Rebirth. Šance jsou vskutku vysoké, že se GOTY dostane do Japonska.
Trochu šance na nějaké ty ceny má možná ještě Warhammer 40k: Space Marine 2.
Bohužel Helldivers 2 si prošlo pár špatnými updaty, které dost naštvali komunitu, takže moc těch GOTY neočekávám. Ale musí se uznat, že vývojáři většinou na hře zapracovali a odstranili negativa, takže zase dobře.
Jinak předpokládám, že (na Steamu) v čtenářských anketách vyhraje Black Myth Wukong, protože pro něj budou hlasovat desítky miliónů číňanů. 😂
-
-
Na Steamu 100% vyhraje Wukong a na Game Awards to pravděpodobně dají Veilguardu. Žádné remake, remaster ani rozšíření (Shadow or Erdtree) na TGA nikdy nic nevyhrálo a asi ani nevyhraje.
-
-
No většina lidí očekává u Veilguardu lehce nadprůměrnou hru a nebo fail, rozhodně nikdo nečeká žádný zázrak. Takže bych zatím žádné ceny nerozdával. 😉
-
-
Já se bojím, že u Veilguardu dojde ke klasické reakci a protireakci. Hráči se začnou masivně vysmívat zájmenům a podobným "moderním" prvkům a novináři budou mít pocit, že musejí tu pokrokovou hru bránit před zpátečnickými silami, a tak jí ty hlasy naházejí, i když bude jen lehce nadprůměrná. Stalo se to už mnohokrát, ve hrách, filmech, seriálech atd.
-
-
"Pokrokové" novináře jako Kotaku totálně ignoruji. Takže mě to netrápí.
Pevně věřím, že nadpoloviční většina novinářů si zachová objektivitu a nebudou dělat takové nesmysly jako rozdávat body za inkluzi či ubírat body za nedostatek inkluze.
-
-
Reakce na příspěvek:
Ty jsi optimista. Ne všichni novináři jsou sice tak praštění jako v Kotaku, ale většina se snahami o inkluzi, jakkoli nejapnými, sympatizuje. Třeba Wukong nebyl nominovaný na Zlatý joystick a vsadil bych se, že nebude ani na Game Awards. Přitom to je zdaleka největší komerční pecka letošního roku, s přehledem srovnatelná s loňskou BG3, aspoň co se prodejů a oblíbenosti týče.
-
-
Reakce na příspěvek:
BMW má ty prodeje a čísla díky Číně. Ceny jsou západní. Tohle nejde srovnávat s BG3.
-
Reakce na příspěvek:
Chápu co chceš říct a v jistém smyslu s tebou souhlasím. Jen musím dodat že už z principu nesnáším když se do jakéhokoliv udílení cen zahrnuje i komerční úspěch daného díla. Zcela do devalvuje hodnotu ocenění.
-
-
-
-
-
-
Astro Bot je taky japonská hra.
-
-
Jo, je to japonská hra, ale plošinovce nedávám moc velké šance vyhrát hlavní GOTY.
-
-
Jo, ale může zafungovat páka jménem Sony. Já osobně bych to přál FFVII:R. Ta hra se moc dobře neprodávala, neměla tolik reklamy, hypu jako ostatní velké podobné hry, přesto to byl hrozně fajn zážitek s nádhernou hudbu, uměleckým ztvárněním, super postavami, prostě mi to sedlo jako kdysi, když jsem hrál jako malý FF VII a vůbec tomu nerozumněl :D.
-
-
-
-
-
By mne zajímalo jak vypadají "dobře naostřené díky". To "í/ý" dělá docela velký významový rozdíl...
-
Včera rozehráno. Mám zatím jen nějakých 5 h, ale dost mě to baví. Persona 5 Royal pro mě byla naprosto jedinečná a skvělá (moje první seznámení s ATLUS tituly), SMT mě zase tolik nechytlo - "hrála" (mám tam asi 3h :D) jsem jen V na switchi, ale chyběli mi tam parťáci a filmečky (nebo jsem se k tomu jen nedostala).
Ale tohle je jako fantasy Persona, takže tam zase strávím několik vyšších desítek hodin jako nic :).
A to mám ještě rozehrané FF Rebirth a čeká mě Dragon Age :D.
Alespoň Cyberpunk jsem v sobotu dohrála, jen konec mě trochu rozesmutnil.
-
po více jak roce, co jsem to měl rozehrané, jsem dohrál P5R. A bohužel jsem z ní nebyl tak odvázaný, jako většina. Přišlo mi to později úmorně repetitivní, paláce byly nekonečné, bylo tam spoustu úkonů, které mi přišli jako zdražování a rutina (např. stále stejné konverzace s Chihayaou pro posílení social linků, předpověď, co chtějí postavy slyšet). U Marukiho "mementa" jsem prostě už dál nemohl. Příběh mě pohltil na začátku (hlavní hrdina jako vyvrženec prostě táhne), ale pak jsem celkem ochladl...zkrátka, byl bych radši, kdyby byla hra minimálně o půlku kratší...
tak se bojím, že tady to bude podobný případ
-
-
"dohrál jsem P5R. A bohužel jsem z ní nebyl tak odvázaný, jako většina.
Přišlo mi to později úmorně repetitivní, paláce byly nekonečné..."Tak problém bude v tom, že většina lidí byla odvázaná z původní P5.
Osobně považuji "rozšířenou edici" P5R za o dost horší než původní hru. Vývojáři tam přidali hromadu stejného obsahu a tím ještě víc natáhli už tak zdlouhavý gameplay.
A v P5R změnili konec. Bohužel ten nový konec je poněkud méně uspokojivý než v původní hře. Osobně jsem na ten nový konec reagoval "WTF?!"
-
-
hm, tak nakolik rozdílně byly přijaty "vanilla" verze a P5R u hráčů netuším, asi bych byl teda víc spokojený s P5, ale nemám playstation....jinak třeba tady dostala P5R 10/10.
-
-
Tak záleží na člověku. Vždycky je to subjektivní. Někdo s repetitivním grindem nemá problém a někdo jej nesnáší. Přičemž většina lidi je někde mezi dvěma extrémy.
-
-
-
-
par postrehov ohladom recenzie, rovno na zaciatok poviem ze moc som o hre z trailerov a podobne nevedel. (a dokonca som necakal ze vlastne to je uz vydane)
Svet je vlastne otvoreny alebo je to pseudo koridor z obcasnymi vacsimi lokaciami? Tu rovno podotknem ze v P3R a P5R som nic take nevidel, cize cca vitana novinka by to bola.
Slabsie monstra porazat si mohol rychlo aj v P5R, kde si bol v tom kockoaute :D (cize bez tahovych subojov, proste narazil a bac, mal predmety a expy :) )
Troska skoda ze tam nie su romance, aj ked to ako pises zapada lore-wise do sveta. Na jednu stranu je to PLUS, na stanu druhu minus v podobe -0,5 bodu :D (v P5R som necakal ze na 10/10 bondov s partakmi som rovno mal aj romance vztah s nimi -cize ked ju raz dohram ,tak to bude mensi valentinsky grupac..)
Na akej obtiaznosti to bolo hrane? lebo napr. v P5R bol jeden boss cca neporazitelny, kym si si nedal vyssiu obtiaznost, kde padali potrebne kritical hity..) Deje sa nieco podobne aj tu?
zatial zaver: Gifith je symbolom max. egoistickej postavy. Aneb ist za snom cez mrtvoly partakov aj nepriatelov, ba dokonca vlastnej ludskosti, je ina kava. Obcas lutujem ze ked videli v akom stave je vo vazeni, mali mu dat ranu z mliosti :D (sice potom by nebolo 370+ kapitol :P )
jo a este jedna vec, co myslite? vyda sa, v podstate, Atlus svojou zvycajnou cestou a v priebehu rokov vyda rozne verzie hry? a pritom v podstate ani jedna nebude "kompletka" ?
-
-
s těmi romancemi v P5R nemáte pravdu. Když člověk dostal vztah na 9/10 - tak zde mohl vybrat jednu ze dvou možností - "jsme skvělí kamarádi" nebo "jsme něco víc". Všechny ženy jste tak mohli mít na 10/10 a nechodit s žádnou, nebo jen s jednou (já třeba chodil jen s Makoto....)
-
-
je to davnejsie co som to hral (fu, urcite viac nez 1/2roku s5, kedze som to nedohral a dostal som sa k P3R O:-) , ale ta blonska Ann, nespominam ze by tam take daco bolo. Mozne to je, musel by som nacitat ulozenu hru a omrknut to. Ale s dalsou tam ta moznosto bolo isto (ci uz Kasumi alebo Makoto).
ale ak tam ta moznost bola na 9/10, tak mne to ze sa dali dokopy padlo az na 10/10. Ale ako pisem, musel by som to kuknut a najst spravny save (a snad tam je, kedze moc tych moznosti ulozenych pozicii tam nieje a tym padom si starsie prepisujem O:-) )
-
-