Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • JohnyTheZik

    Smekam, super clanek. A nerikam to jen proto, ze s nim souhlasim, ale spis ze je to rozumny pojeti situace i s kontextem. Neustale se divit, ze MS neprezentuje exkluzivity, je trochu usmevny.

  • Hezky napsáno. Cením snahu o celostní pohled na věc.

    Přijde mi, že teď je každý prorok a kde kdo ví, jak se MS řítí do záhuby a celý nový Xbox je fail, i když konzole nejde ještě ani koupit. Nemluvě o tom, že nejlepší čas konzole je druhá a třetí čtvrtina životního cyklu konzole. (Ghost of Tsushima je vítaná výjimka) 

    Určitě se všichni shodneme, že videoherní průmysl je (jako jakýkoliv jiný byznys), běh na dlouhou trať a některá na první pohled nesmyslná rozhodnutí, se až časem ukáží jako správná (nebo špatná 😀). - YouTube v době svého vzniku taky vyvolával klepání na čelo a když ho koupil Google za ranec, tak to bylo úplný wtf. Minecraft je dost podobný příklad.

    A černobílé odpovědi typu konzole XY je lepší než konzole ZŽ, jsou sice líbivé, ale vlastně vždy nesprávné. - sto lidí, sto chutí. Pravda není jen jedna.

     „Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt. Cokoli vidíme, je úhel pohledu, nikoli pravda.“

    Čas ukáže jak to dopadne a já si zatím jdu zahrát nějakou hru, která mě baví. Přeji všem to stejné.. 

  • ripper

    Moc zajímavé zamyšlení, díky za něj!

  • iSpirit

    Aleš zapomněl na jednu věc. Spencer pořád mění, takže už např:

    "V lednu letošního roku navíc přišlo překvapivé oznámení, že Xbox Series X nebude mít exkluzivní hry a vše si zahrajete i na Xboxu One díky zpětné kompatibilitě."

    To už neplatí. Např. nová Forza nevyjde na Xboxu One. Samozřejmě na to doplácí i nové Halo. Je mě docela líto tvůrců, kteří musí počítat ještě s úplně původním Xbox One. 

    • 0011

      Šéf xbox games Studios Booty říkal "As our content comes out over the next year, two years, all of our
      games, sort of like PC, will play up and down that family of devices" a nevím jak ty ale já si nevšimnul že by MS někde prezentoval datum vydání Forzy. Záleží taky na tom jak dobře bude fungovat xcloud protože se slušným internetem si i tu novou Forzu budeš moct zahrát na původním Xone. Co se týče Halo tak nejde o to že by musely počítat s původním Xone, Halo infinite bylo pro původní konzoli dávno vyvíjené v době kdy ještě nikdo ve firmě netušil, že bude Xbox one X natož series X.

      • Dátum vydania novej Forzy síce oznámený nebol, ale platformy, na ktorých bude dostupná áno. A Xbox One sa medzi nimi nenachádzal.

        • 0011

          Tak ještě jednou pro ty pomalejší. Tvrdí že budou rok až dva podporovat i starší systémy a u Forzy nebylo datum vydání=Forza výjde nejdřív za rok až dva protože je patrně v raných fázích vývoje.

  • Jarisko84

    Dobry clanok a iny pohlad na vec... tiez si myslim ze v streamingu je buducnost... ked bude na vacsine uzemia rychly a dostupny internet ....nie kazdy ma na xbox alebo este kupovat nan hry... ale predplatit za par "drobnych" sluzbu to je uz ina vec... ziaden problem so starou graf kartou atd...mne sa paci celkom sluzba geforce now. Ale toto ak to bude ako herny netflix bude este lepsie...len tam budu chybat hry ake su na psku... last of us si na xboxe nezahrame a halo mi ozaj nechyba mozno keby som mal 8 rolov...na druhej sttane ten flight simulator vyzera super...

    Halo prezentacia cista slabota grafika otras stromy ako na x360 efekty nula bodov a wow efeckt o nicom...

    • Ve streamingu nikdy nebude budoucnost, protože fyzika. Co si představuješ pod pojmem "rychlý" internet? Bandwith tj. jak širokou máš trubku ještě neříká nic o samotné rychlosti dat tj. latence a ta je fyzikálně daná vzdáleností mezi prvky, které spolu komunikují. Pokud nebudeš mít výkonnou serverovnu poskytovatele služby ideálně v každém peeringovém uzlu, tak to bude z hlediska kvality špatné. Navíc v případě problémů stability, kvality a dostupnosti tohle půjde jen těžko někde reklamovat. Poskytovatel služby tě odkáže na internetového provider a ten ti negarantuje (a ani nemá jak zaručit) žádné parametry připojení mimo jím kontrolovanou síť. A to se bavíme pouze o technické stránce. Po stránce obsahu budeš mít nulovou moc a budeš plně odkázán na to, co bude zrovna dostupné.

      • tuco

        Tohle jiste napadlo i ty kteri do streamovacich sluzeb investovali nemale financni prostredky. Takze jsou v podstate dve moznosti: 1. Maji to promysleny (postupne vybuduji potrebnou infrastrukturu), 2. Sou to idioti. 

        • Ta motivace a cílovka je jinde. Budou mít širší publikum pro hry bez nutnosti HW a zároveň větši kontrolu nad distribucí případně stažení her, když uděláte zmršené pokračování, ale ty potvory hráči to poznají a radši hrají starší titul, tak ho můžete celkem snadno stáhnout. Pak toto cílí spíš na casual hráče bez HW, kteří buďto hru nerozjedou vůbec nebo na min. a sekanou. Takhle budou mít šanci si ji zahrát, ale je otázka v jaké kvalitě a s input lagem, ale za pár stovek měsíčně to cílovce bude asi jedno, pokud nebudou muset jednorázvě kupovat PC za 30-50K.

          Nicméně technicky je to velmi problematické z mnoha důvodů, které prostě jen tak neodstraní. Netflix a podobné služby fungují dobře, ale tam nepotřebuješ bezchybnou oboustranou komunikaci v reálném čase (tj. s co nejnižžsí odezvou). Pokud ti video stream poběží třeba s 10s zpožděním, tak nic nepoznáš, ale u hry budeš v pytli při daleko nižšího hodnotách.

          • tuco

            Kdyz se rekne, ze neco je budoucnost, tak to podle me neznamena, ze je mysleno jednina mozna. 

            Presne tak, cilovka, respektive cilovky. Konec koncu, neni nad LAN kdyz jde o soutezeni. Obecne diversifikace (trhu) neni na skodu. Osobne streamovani fandim, ale to ma malou vahu ve srovnani s uvahami velkych korporaci, jak jsem psal.

            Jak to bylo v clanku ... budoucnost bude napinava? 

            • Streaming funguje dobře pouze lokálně. Mám PC - router - TV propojené kabelem, jednotky max. desítky metrů a jsem někde na 4-6ms a prakticky nepoznám že výpočet neběží na TV. Nicméně tohle je relativně izolované prostředí, kde máš nad každou částí sítě kontrolu. Skrz Internet tohle možné není.

            • Jenže hromadu těch technologických limitů jen tak neodstraníš, dokud nepřesuneš výpočetní výkon blíž k zákazníkovi, až skončíš na dnešním stavu tj. že sedíš přímo u toho HW. Idea možná hezká, ale technologicky to prostě nejde a ani nepůjde ve srovnatelné kvalitě. Jediné co by reálně mohlo snížit input lag je Ai predikace, ale to už se zase pomalu dostáváš spíš k tomu, že koukáš na video a někdo za tebe hraje.

  • iSpirit

    MS jede politiku poraženého, bohužel i jako přiznaný poražený to prostě dělají špatně. 

  • iSpirit

    Mně tady Veskoslav a další borci tvrdili, že Xbox na Gamepassu vydělává a Aleš tady nám říká, že to dotuje. Tak kdo má pravdu? :D

    • Hidden

      Greenberg tvrdi, ze na nem nemaji zrovna velky profit. Takze bud na nem vydelavaji, ale ne mnoho a nebo ho dotuji. Oboje z daneho vyjadreni muze byt pravda, staci si vybrat. ;)

      • victor

        Vzhledem k počtu zákazníků a sloučení s Goldem , Game pass může do budoucna jen profitovat 

  • Já jsem konzervativní hráč a jsem moc rád, že tu někdo drží konzervativní přístup a dělá pořádné singleplayerové hry, které si mohu koupit na médiu a potom je zase prodat. Pro mě je tu Sony a kdo chce mít hry stramované jako službu, fajn, já ale ne.

  • Plně souhlasím. Asi i záleží, pro koho "konzole" je. Umím si představit, že táta koupi klukovi xbox a gamepass (za cenu jedné hry ročně) a má od něj "navždy" financne pokoj. V tom je určitě velký kouzlo.

    Pro mě osobně je to k prdu. Já si vyberu konkrétní hru, koupím si ji a zahraju si ji, kdy chci a hraju ji jak dlouho chci. Zpravidla se ke hrám vracím ještě dlouho po vydání. Pokud bych neměl v životě co dělat a chtěl bych jen konzumovat kvanta her, game pass by byl zajímavej. 


    Ale chápu, kam tím MS míří. Jde o počet předplatitelů. Když se mu podaří mít dejme tomu 200 milionů předplatitelů (xbox + pc + další zařízení díky xcloud), v podstatě vyhrál. Bude si moct dovolit zaplatit cokoliv do gamepassu a společnosti se pohrnou. Jako dlouhodobá strategie je to dobrý. Pac pak vymaže konkurenci nadobro. 

    Ale prosím neverme tomu, že to dělá pro hráče. Samozřejmě to dělá jen pro peníze jako každá firma. Akorát si na ně musí ještě počkat. 

    Já už game pass měl, resp. Game pass ultimate a zkoušel jsem to i na pc. Jako pěkný, ale tím, že mě moc exkluzivity MS neberou, tak pro mě ztrácel ten hlavní magnet. 

    Že všech těchto důvodů si koupím ps5 a budu plně spokojenej. V budoucnu... uvidíme. Třeba všechno pohltí Microsoft a budeme v pr....... 

  • victor

    Na čem to autor jede ? Myslím že Microsoft ví , že Sony těžce prohrává u PS Now  s jeho GamePass a tyhle silné řeči jsou převážně o novém přístupu který zarytí fanoušci Sony ani neokusili . Placenou službu tu už máme u obou táborů ale jen Microsoft jde dál a Gold s Game pass plánuje sloučit. A ptejte se mne jako hráče ....chceš si báječné nové remastery koupit i za zvýšenou cenu , nebo si tytéž hry chceš zahrát v den uvedení a platit jen za přístup ke knihovně plné titulů (100 teď hned na PC Game Pass ) ?

    Ten kdo se ve službách jen veze a dostatečně neumí zdůvodnit za co předplatné je dneska Sony . A je jen otázkou času , co se ukáže jako přístup co přiláká zákazníky . Zapni , sedni ,hraj ....kdo z obou rivalů se dnes vzdaluje konzolovému ideálu ?????

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit