• Nazývejte si mě jak chcete, ale podle mě se tenhle díl neskutečně povedl. Krom jedničky mi každý díl série vzal stovky, některé díly i tisíce, hodin. Fíha, kolik času jsem promrhal. :o) No a sedmičky... i po stovkách hodin hraní jsem pořád nadšen.

Každý hrdina má šmrc unikátnosti. Kouzel není moc, ale to nevidím na škodu, protože co si budeme nalhávat, ve všech dílech měla každá škola magie stejně pět, maximálně osm užitečných kouzel, které každý točil dokola. Útoky do zad jsou naprosto vynikající nápad, který posunuje hratelnost a taktizování na jinou úroveň. Ale snad největší bomba pro mě je, že tohle je první díl série, kdy opravdu používám VŠECHNY jednotky.

• HOMM je hra, na ktorej som vyrastal. Sprevádzala ma celým detstvom, hoci som začínal 2, mám vyskúšané všetky diely. Pre mňa najhoršie sú jednoznačne IV a V. Na IV sa mi nepáčila práve spomínaná možnosť vybrať si medzi 2 budovami, čím sa mesto ochudobnilo o mnoho jednotiek. Pri VII mi to až tak nevadí, pretože sa to uplatňuje len pri šampiónskych jednotkách. Zároveň treba dodať, že vyváženosť sily a mágie v IV nebola. Mne osobne sa stalo, že pri kombinácii určitých artefaktov (presne si už nepamätám ktorých), som mal takmer neporaziteľného hrdinu. Mal veľkú silu, obranu, aj schopnosť mágie. Vtedy som ním dokázal rozprášiť skoro akúkoľvek armádu. V sa mi nepáčila kvôli nevyvážiteľnosti síl človek vs počítač. Dovolím si povedať, že som v tejto hre naozaj veľmi dobrý hráč, ale vyhrať v 5 bolo takmer nemožné. Mne osobne sa to darilo prevažne s nemŕtvymi, čo je frakcia, ktorá ma nie až tak baví. Často sa stávalo, že ma napadol pc, zničil mi 3/4 armády, potom prišiel ďalší,4x tak silný a úplne ma zničil. Vrátiť sa k VII, je síce fajn, že pribudol editor máp, ale nepáči sa mi, že tam nie je možnosť upravovať už vytvorené a pôvodné mapy. Priznám sa, že VI som hral až po VII, pretože ma v nej sklamala absencia Inferna. Bol som celkom prekvapený novou frakciou - Svatyní. celkom zaujímavá. Popravde, nepochopil som možnosti konvertovania hradov a možnosť vybrať si bojové jednotky ostatných hradov z 1 ľubovoľného mi príde až príliš jednoduchá. Rovnako možnosť teleportácie prostredníctvom portálov ma nanedchla. Starý spôsob pomocou kúzla mi príde lepší. Ďalšia vec, ktorá sa mi na VI nepáči je spôsob využívania kúziel. Rovnako ani zbieranie surovín nebolo nič moc. Vrátiť sa k Svatyni, je celkom škoda, že sa nedostala do VII. Pri prepacovaní z nej mohla byť zaujímavá frakcia. Čo ma najviac mrzí, že tam nie je spomínané Inferno, hoci pre mňa od čias III k najobľúbenejším patrí Heaven (niekdajší Hrad). Postavy mníchov, anjelov... tuná seraphov sú pre mňa naj. Musím však povedať, že nechápem, prečo z neho dali preč griffov a namiesto nich dali vlky. To je pre mňa absolútne nepochopiteľný ťah. Griffovia boli pre túto frakciu typické od I.Rovnako Sylvan i Akadémia. II a III asi navždy ostanú srdcovou záležitosťou. Môže byť dobrá grafika, kampane s lepším príbehom, 3D, vynovené veci, ale v rámci podstaty... II a III budú aspoň pre mňa úplne the BEST. Chápem zámer VII, pretože po ostatných dieloch, ktoré boli väčšinou paškvilom a z podstaty HOMM si zachovali len malinkú časť, je jedným z tých lepších. No nedostatky tam vidím. Hoci oproti IV, V a VI je asi najlepšia. Škoda toho Inferna a Svatyne. Hovorím, keby sa viac prepracovala, bola by z nej zaujímavá frakcia.
    • Ešte dotaz... neviete, prečo v VII absentuje Inferno a nedostala sa tam Svatyne (Sanctury)? Boli na ňu zlé ohlasy, nepozdávala sa samotným tvorcom, či?
  • Heroes III moc nehraju. Asi z důvodu, že jsem začal pětkama.

Heroes V: Na pětkách mě štvalo to, že výhra byla dost ovlivněna spíš štěstím (získání dovedností, artefaktů a magie byla jedna velká loterie) a z datadiscích byl horší dojem z nevyváženosti.

Heroes VI byla graficky úžasná, loterie menší. Za to nevyváženost extrémní.

Heroes VII: Zaujalo, není vůbec špatná. Grafika horší než Heroes VI ale na to, že jsem nehrál Heroes III, kde je grafika šílená (tak je stará, to jí omlouvá), tak je u mě stále přijatelná na jedničku. Vyváženost zatím zkouším, ale pomalu. PROTOŽE MĚ NEHORÁZNĚ ŠTVE "Program přestal pracovat". Který se objevuje nadměrně často.

Vy: nechápu co máte na grafice, a proč by vás měla po kampaních přestat bavit. Co sakra je na Heroes III, že ji hrajete pořád dokola? Já spíš hraju se ségrou a s kamarády horké křeslo, kde v pětkách jsme dokončili přes 100 map a věřím, že v sedmičkách až skončí chyby vydržíme taky.
    • protože grafika u drtivé většiny her jde na úkor hratelnosti, logičnosti a zábavnosti.. HoMAM III s datadiskem WOG je nejlepší počin série..
      IV zajímavý experiment
      V zachránil až ToE datadisk a není to špatná hra v konečném důsledu, ale VI je zmetek, který mě odrazuje od VII bohužel.
      Ta sestupná tendence je špatně a je to škoda. A když vidím, jak upír máchá mečem (proboha k čemu takový upír potřebuje meč), tak se vážně divím..
  • Co mate proti HoMaM V? Podle me spolu s dvojkou a trojkou nejlepsi dil...
  • R-BLOG
    Pec nám spadla, pec nám spadla
    kdopak nám ji postaví?
    Starý pecař není doma
    a mladý to neumí.
    Zavoláme kominíka,
    ten má na to nářadí,
    strčí štětku do komína
    a už je to censored
  • A já se tak na H7 těšil a pak přišel naráz do zdi. Nevadí mi tak grafické zpracování, jak ten pasivní přístup k patchům. Já teda nevím o jakých aktualizací se píše v recenzi, protože já měl možná tak akorát ten první den při vydání. To bylo snad naprosto vše. Ano, dobře, hra mi jede plynule, načítání je lepší (obávám se že v tom bude jeden z hlavních nedostatků Limbic - viz M&M Legacy i když to byl Unity3D engine), ale k čemu mi to celé je když hra není ve své podstatě hratelná? Ona teda je, ale nemíním opakovat kampaně, které nejdou dokončit či trpět mizející jednotky, šíleně chovající AI. Těch chyb je víc. A rozhodně mi nepříjde zrovna ideální šalamounské doporučení/nedoporučení cheat konzole. Jako vážně?
    Každopádně zpět k patchům, protože tohle není jen o pár větách:
    29.10 release hry a teď máme 14.10. To jako opravdu ani 15 dní čekat na patch, která stojí zákazníka od 50$ výše?
    • *To jako opravdu ani 15 dní nestačí hře na patch (velký, malý, roztomilý - to je fuk), která stojí zákazníka od 50$ výše?
      • Bohužel ne, hra je strašná, už jsme to psal, koupil jsem ji, hrál několik hodin a vzdávám to, tohle je beta v rané fázi a india hra jako free titul, ale za 50E je to krádež a Games.cz podplacené, aby tomu dali tak vysoké hodnocení, protože asi mají provize. *8*
  • flivon
    Možná se zeptám blbě, ale bude demo?
    • ano opravdu ses zeptal blbe
      • flivon
        Díky za relevantní odpověď
  • Tahle seria bývala po vydání zabugovaná. Teď bude dokonce i graficky hnusná *2*
  • nevim jestli tam zakomponovali poočasí ale byl by to fajn nápad, napr. písečné boure spomali pohyb na takticke a strategicke mape, dešt rozmačí povrch a jednotky budou mit postih k pohybu na takticke mape, mlha sniži učinnost a dostrel strelcum atd. Mimo jine by to taky mohlo vypadat cool. Možna by nektere jednotky mohly cestou i umrznout kdybyste se s nimi vydali na dlouhou cestu ve špatnem počasí.
    • Sice nevím, jak je to v sedmičce, ale jinak hovoříš o standardním prvku Heroes, který je tu od prvního dílu. Sice se nezobrazuje jako počasí, ale samotný pohyb po poušti, v bažinách nebo v jiných náročných terénech hrdinu zpomaluje (to je ostatně princip využívaný už v původních čtverečkových Might and Magic). Investováním zkušeností do dovedností Pathfinding se penalizace pohybu redukuje. Přidat do tohoto systému ještě extrémní počasí už by hru neúměrně zdržovalo. Tak nějak předpokládám, že tohle musí být i v sedmičce, zas tak základní prvek hry by vyndat nemohli. A omezovat dostřel jednotek v mlze... ano, bylo by to realistický, ale gameplayi by to myslím jen škodilo. Ty jednotky jsou ve hře právě proto, aby se nemusely hýbat a na tom postavíš taktiku.
      • tak ono to bylo myšleno jako napr. lokalni písečná boure. Musel bys pak víc plánovat. A taky prizpusobit taktiku a víc se spolehnout na melee jednotky.
        Podobný prvek byl treba v Endless Legend kde se v zime hrdina pohyboval opravdu pomalu. Ale nerikam že je to dobry napad, jen uvažuju čím by se to dalo oživit.
    • P.S.
      ješte par napadu na vylepšení hry:

- boss fighty, mohli by být treba součástí pribehu, nebo na custom mapach by stražili vzacne artefakty
      - víc interaktivní takticka mapa (co treba kdyby tam byl strom s vosím hnizdem do ktereho kdybyste strelili tak by okolni jednotky dostavali poškození, nebo bitva na ledu kde byste ho mohli prolomit a potopit nepratelske jednotky, vic objektu na kryti proti strelcum, vyvyšene polička s bonusem pro strelce a pod.)
      - celkem fajn detail ktery jsem videl v Age of wonders 3 bylo, že když jste prešli pred nepratelskou melee jednotkou, tak na vas zautočila s nejakym procentem utoku (neco jako retaliation, akorat se to spouštelo jen když jste prošli kolem nepratelske jendotky).
      • Oni jistě vývojáři chodí na games.cz takže tvoje náměty určitě do hry zapracují.
  • Dalsi zbytecny dil po IIIce.... ah jo....kdyby zas treba presli na 2D, to by byla parada
    • Jakkoliv by se mi taky 1000x víc líbilo původní 2D zobrazení, stejně si nemyslím, že ta hlavní chyba je v 3D. Oni (Ubisoft a jeho otroci... pardon, vývojářské týmy) jsou ta hlavní chyba. Oni by to podělali i ve 2D. Ten projekt by musel řídit Jon Van Caneghem bez kecání vydavatele do věcí, kterým nerozumí a mít na to svý lidi. Případně podobnej génius, ale géniů je v tomhle průmyslu čím dál míň. Pak by bylo víceméně jedno, jestli bysme dostali 2D nebo 3D hru - dostali bysme parádní Heroes.

No dobře, bylo by to ve 2D (maximálně ve 2.5D), protože génius ví, že 3D je pro strategii nesmysl. *1*