Přejít na výpis diskuzí
Mikrotransakce prospívají Ubisoftu i Take-Two, díky zájmu hráčů jich bude stále přibývat
8.11.2017 | Adam Homola
101 příspěvků
-
Mikrotransakce a F2P je forma gamblingu a mělo by se to zakázat. Navíc to ničí formu hry a zábavy.
-
vidim to v zivych barvach, jak se sejde ustredni vybor vsech hracu sveta, a vsichni za hlasityho buseni pesti do stolu skandujou:"chceme vice mikrotransakci!"
vymejvaci propaganda nabyva novych rozmeru... -
-
Za mých mladých let se tomu říkali cheaty a i když tyhle "podvody" lexckdo v traineru později dával za peníze stále měli něco do sebe ale tohle to už tu hru ani nemusí vlastnit kde je zábava ? co z toho mají? a proč to vlastně hrát.
-
az na to nekdo udela hack, bude zase oznacenej za zlodeje?
nekdo by mel tuhle licencni dzungli uz prosekat macetou -
-
uz vidim ten lync, odporne si ulehcoval zakoupenou hru bez placeni, na pranyr s nim
-
-
-
Musíte si uvědomit, že jako češi s tím nic nenaděláte. Podívejte se, jaké mzdy jsou v zahraničí a hry tam stojí stejně. Pro ně jsou to úplně jiné ceny a vůbec je to netrápí.
A hlavně je to pro nás takový paradox. Máme východní mzdy, ale západní ceny. *1* Jestli se nemýlím, tak třeba rusáci mají hry na Steamu levnější ne? -
-
Kdyby jsme měli Eura tak by se ceny vyrovnali ale na chleba by třeba nebylo.
-
Tak to je jednoduchý... protože Steam má cenovou politku pro celou EU stejnou. Jestli si myslíš že Češi to mají špatné tak se podívej na Rumuny co mají 1/3 mzdu jako Češi ale platí stejně 60E za novou hru.
-
-
Aha, takže se můžu rovnou podívat na afričany a můžu být rád, že mám vůbec PC a vlastně dokonce co jíst. *1* To není argument. Neznamená, že když je někde něco ještě horší, tak nemám právo mít na to připomínky. Taky předpokládám, že z toho Rumuni nejsou nadšeni. *3*
-
-
Uklidni se, já tě jenom vzdělávám v tom jakou má steam cenovou politiku a vzhledem k tomu že tvrdíš že Češi s tím nic nemůžou dělat tak ti nezbývá nic jiného než brečet a mít cenu útěchy že negr to má horší. Takže stejně nakonec nevím o jakej flame se snažíš.
-
-
Takze kdyz konstatuje fakt, ze cesi maji tretinovou vyplatu a teoreticky tak jsou 3x mene zajimavy trh pro vydavatele a jenom tak neco svym bojkotem neovlivni tak breci? Trololol
-
-
Asi si zapomněl dát večer prášek, ani na něho nebudu reagovat. *1*
-
-
-
-
-
-
Mě osobně v singleplayerových hrách mikroktransakce nevadí za předpokladu, že jsou udělány tak, že o nich nevím. Nevyskakuje to na mě, nenutí mě to k jejich realizaci a vše co si v nich koupím, je buď čistě kosmetického charakteru, nebo jen urychlení - tedy vše si mohu pořídit ve hře bez nich. Tento názor jsem neměl vždy, ale čím jsem starší, tím méně času na hraní zbývá a někdy je fajn si krásný obleček pořídit hned a nečekat na dokončení 2/3 hry jen abych si ho otevřel normální cestou. Nemyslím si, že mikrotransakce jsou nutně zlo ve hře. Zlem jsou mikrotransakce typu P2W a ty v singlovce nehrozí......
Každopádně je k zamyšlení fakt, proč ty mikrotransakce ve hře jsou. Obligátní odpověď o vydělávání peněz není to jediné. Dost často je to proto, že si autoři nejsou jistí hrou a její kvalitou. Pak je dobré pomocí mikrotransakcí vydělat peníze navíc, než se to celé složí jak domeček z karet........ -
-
Grindoval jsem orky asi 15 hodin, ale jinak me hra nic kupovat nenutila.
-
-
Nejdřív jsem taky odsuzoval, ale pak mi to došlo. Mikrotransakce v tomhle rozsahu si můžou dovolit akorát profláklé obchodní sra....eh...pardon - značky, jako je AC atd., které už mají své pravidelné stádo a kvalitou zážitku se začínají přibližovat svým vzorům z mobilních telefonů. A to opravdu (haha) nepovažuji za zkázu celého herního průmyslu. Je rozhodně X mnohem lepších her, než zrovna ze synagog jako je Ubi, které si už z podstaty nemůžou dovolit něco takového, pokud chtějí prorazit. Takže jo, klidně ať si to tam se*ou o 106. Mě to nic stát nebude a hlupáci přijdou o peníze. Well deserved :-)
-
-
Neni to zkaza celeho herniho prumyslu ale jestli si myslis ze to skonci jen u nejproflaklejsich AAA serii tak se bojim ze nevidis dal nez na spicku sveho nosu.
-
-
To určitě neskončí. Ale výběr kvalitních a férových titulů tu bude pořád.
-
-
-
Ha a tady to máte. Holt velká spousta lidí nemá problém za mikrotransakce utratit menší či větší obnos. Hlas trhu.
Radši bych viděl hry bez mikrotransakcí, ale zatím se mě to ani nijak nedotklo a asi ani nedotkne. Hraju hry stylem posbírej/udělej co jde, takže pocitem, že si musím koupit něco navíc, opravdu netrpím.
V případě AC mi vadí, že některé ty skiny a zbraně jsou schované za platbou a nejdou získat i běžným hraním. Vůči tomu jsem negativní, ale pokud můžu vše získat normálně, tak s tím problém nemám. Blbé je, když to skutečně omezuje člověka, který zaplatit nechce.
Shadow of War to má uděláno lépe neboť vše koupíte za herní měnu nebo rovnou ve hře. Byť získavat orky z lootboxů je mírně řečeno hodně nešetrná implementace.
Kolem a kolem DLC, Season Pass apod. se udržely, ptže to prostě lidi kupují a kupovat budou a stejně tak je to i s MT. Radost z toho nemám, ale nic s tím neuděláme. -
-
Potenciální problém, co tu hrozí, je, že se hraní časem kompletně zvrtne v mobilní model (plus těch 60-100 euro za hru, kde se bonusy k "deluxe" edici místo skinů, zbraní a předplaceného DLC budou čím dál častěji sestávat z něčeho jako "2500 virtuálních diamantů"). Prostě by se ve Forze 9 už mohlo taky platit třeba za benzín (dostanete 2000 virtuálních litrů v ceně) a za okruhové gumy. Nebo v COD za bedny s municí.
-
-
No to se samozřejmě stane a první na ráně jsou právě hry s MP jako CoD a Battlefront 2. A nakonec to bude tak, že si koupíš SP a MP bude F2P.
Nemyslím si ale, že stejný model bude fungovat i pro single, ptže to už je přitažené za vlasy a to už by si stejně každý hry jen stahoval. -
-
On se dá singleplayer udělat jako v Ubisoftích hrách - všechno online, akorát je tam člověk sám s AI. A pokud server má na starosti víc věcí, než jen ověřování, bude se emulátor dělat hodně blbě jako u každého MMO.
-
-
-
Tohle je porad jenom zacatek... Vyvoj AAA her uz ted pocita s mikrotransakcema od zacatku a design se vseho se bude vic a vic tocit okoli nich. Bude hur.
-
-
Trh je obrovský, takže zas tak špatné to nebude. Dnes už vydavatelé ví jaký má trh pro mikrotransakce potenciál. To ale neznamená, že se to dotkne všech (AAA) titulů.
Někteří naopak budou hlásat, že nemají žádné MT a DLC a trh se rozdělí. Dokud tedy nepřejdou i oni, ptže peníze nesmrdí.
Ale pobavme se o tom třeba za dva roky, kdy se počet her mající MT zvýší a jak to nakonec ty hry ovlivní. -
Přesně jakmile se to bude podporovat, bude jen hůř.
-
-
-
MŮŽU udělat takovej průzkum? V jaké hře a co jste si koupili za mikrotransakce?
Já nic. -
-
Warframe, dal jsem asi pětistovku za platinu, když jsem za daily bonus vylosoval 75% slevu.
Je to F2P, takže jsem ochotnej jim dát tak do tisícovky, čili cena běžné hry. -
v Team Fortress 2 jeden inventory slot (batoh), cimz se mi odemkla moznost volne obchodovat. toho sem pak jeden cas hojne vyuzival a z ty investice par korun do toho batohu se casem stala hodnota obsahu inventare v radu nekolika stovek USD.
v SWTOR (jestli se to da pocitat) sem si koupil upgrade uctu z free na ten o neco lepsi (porad bez mesicnich poplatku), protoze odemknul dost potrebnejch veci. -
V League of Legends jsem si kupoval championy, který stáli maximum influence pointů (ty dostáváš za hraní a tenhle počet dostaneš za cca 60 her) a byli ve slevě za peníze, než mi došlo, že ta hra je navržená tak, aby tě frustrovala a tys tu frustraci pak hasil in-game nákupem, kterým si pak racionalizuješ investování dalšího času do hry, která tě vlastně víc nasírá než baví. To je hodně zákeřná obchodní praktika a markeťáci, který to dávali nepochybně s týmem psychologů dohromady, jsou určitě dodnes pyšný na to jaký lstivý a slizký psychopati jsou.
O LoL se tvrdí, jak má hrozně férovej obchodní model, ale abys měl možnost zahrát si za všechny postavy bez jakýkoli investice kdykoli chceš, musíš to hrát snad 4 roky nonstop. Ve výsledku se tak většina hráčů honí za influence pointama jako osel za mrkví a spousta si ještě kupuje skiny, což je podle mě ještě daleko stupidnější a to funguje zase na jinym principu, kde si v podstatě kupujou "zlatej řetěz", aby měli v ghettu větší street credit a holky to zase berou jako oblíkání panenek. Když si člověk uvědomí, jak tu lidskou psychologii mají zmáknutou, tak vždycky před vysolením peněz desetkrát přemejšlí, jestli ho "nemotivoval" někdo z těchdle hovad.
Doporučuju např. dokumentární film Consuming Kids, kde ukazujou, jak se ty hyeny zaměřujou na děti počínaje předškolním věkem a ještě jsou pyšný na to, jak manipulujou jejich psychiku, aby z nich udělali narcisistní trosky neschopný existovat bez jejich produktů. -
-
Lol tolik neznám ale není tam daily rewards ? protože, díky nim jsem v SMITE dostal dostatek gems abycvh si koupil vše potřebné - jenže jak píšeš tohle mi nezajistilo plynulou hru ba naopak chytal jsem nooby každou chvíly ostatně jak ted už vím v jaké koli jiné týmové online hře...
Ted s ročním banem - se stalo něco jiného zjistil jsem že mi ta hra zas tak moc nechybí beztak to byl jen grind kdy jsem schytal nezávisle na výhře spoustu urážek - ( to jsem měl i v custom hře 1v1 přestože jsem trollil ) Nebyl jsem žádnej extra dobrej hráč ale MMR systém je na přes držku nechápu jak to mohlo prorazit i do ostatních her to mi hlava nebere kde jsou časi dedikovaných serverů.
-
-
Snad akorát Hazardops, podporovat jinak ten systém P2p by byl čistá zhovadilost...
v Sp hře už je to na pováženou. -
War Thunder hraju uz leta a porad me i pres nektere vyhrady bavi a tak mi opravdu nevadi tam cas od casu nejakej ten peniz utopit.
-
Vždy jen v F2P (APB:reloaded, War Thunder, World of Tanks). Většinou to byl premium pass na měsíc. To mi vyhovuje, ptže stejně déle ty hry hrát nevydržím. Do APB to byly i celé balíčky s auty a zbraněmi. Ale celkové útraty se pohybují v řádu stovek. Nikdy jsem nedal do jedné F2P hry více jak 1000,-
F2P jsou ale na tom postavené, takže to nevidím jako problém. V singlu nikdy.
EDIT. Samozřejmě jsem v těchto hrách strávil desítky a stovky hodin, takže návratnost vysoká. -
CS bedny, jednou prémioví účet do Travianu a na další věci si nevzpomínám
-
-
Ale co jsem hrál Naruta Online, tak tam jsou takový blázni který za tu hru daj klidně i 10k aby byly první na serveru
-
-
Nikdy nic. A tak to i zůstane. Ani v online hrách jsem si nikdy nekoupil nic. Opravdu nechápu lidi, kteří utrácejí za mikrotransakce proto, aby ve finále méně hráli, postrádá to smysl.
-
-
Tak tak, naopak, u games ktery sem si koupil a chtely po me dalsi prachy sem to proste prestal hrat. A u tech tzv f2p sem nikdy neutratil ani korunu. Zato sem parkat prispel na provoz, trebas free wow serveru, minecraft serveru a dalsich ... nikdo po me nic nechtel.
Nemam problem s tim nekomu posilat klidne i mesicne poplatek, ale mam problem s tim, kdyz sou zcela jakykoli herni veci za prachy. To totiz naprosto znici zcela libovolnou hru. -
postrádá smysl tvůj příspěvek, to že si koupím obleček, znamená že to budu hrát méně? co to je za hloupost? Naopak asi budu s tím chtít hrát víc když jsem si to koupil ne?
-
-
XP boosty, suroviny na vyrábění věcí atd.... Kosmetické věci ani nezmiňuji, to si koupí buď dítě nebo člověk, který nemá nic jiné kromě her na práci.
-
-
-
Pokud je to F2P hra, ve které trávím několik desítek nebo stovek hodin je podle mě v pořádku podpořit vývojáře nějakou tou kačkou i když je to za úplné pič*vinky. Ať už jde o dotu nebo lol v obojím jsem určitě něco utratil třeba i jen za skin. Něco jiného je ale situace, kdy dám 60€ za singl hru a oni do toho narvou ještě microtransakce a hromadu grindu aby lidi "navnadili" na nákupy. To je podlě mě úplná hovadina.
-
No jestli se do toho počítají i DLC, tak v hromadě her, hlavně pro Crusader Kings 1 a Europa Universalis IV, dál třeba všechna příběhová DLC k Mass Effect.
-
V Heroes of The storm za skiny, ale v dobe kdy jeste neslo kupovat za ingame menu.
-
Pokud nepocitam nejake pribehove rozsireni, tak v single player hre nikdy nic. V MMO to naopak bezne vyuzivam.
-
-
No, ale co přesně?
-
-
Uz nejsem nejmladsi a konkretni seznam by byl hodne dlouhej *1* Peti, Mounti, Kosmeticke veci do WoWka, nebo treba virtual ticket na blizzcon, pripade pokud blizzard prida nejaky bonus za nakup jine jejich hry, .....
V pripade jinych her je to dost podobne. Pokud je hra free to play a vydrzim ji hrat napr. SWTOR a nabizi nejaky membership, tak vetsinou podporim timto zpusobem ....
-
-
-
Mám pocit že mi bylo tak 12 a hráli jsme takovou tu děsnou hru v prohlížeči, kterých byla kupa... Koupil sem si balíček prémiový měny za 50Kč přes SMSku *1*
-
Taky nic, na tohle prostě nepřistoupím, je to jen hra za kterou sem zaplatil a nic víc platit nehodlám. Po pravdě si spíš rozmyslím koupi takový hry. Stejně jsou většina blbosti, který časem omrzí.
To radši nakoupím patrony a na střelnici rozbiju pár asfaltovejch holubů.
-
-
Chtěl bych vidět, co za lidi to kupuje. To musí být výkvět. On si koupí hru a nechce to hrát a tak si koupí suroviny aby to hrál co nejméně. Logika.
-
-
Tohle je jeste v pohode, problem je, ze se podle toho bude odvijet level design. A pak se proste nedostanes dal, protoze hra bude nastavena tak, ze kazdou chvili do ni "investujes" par dolaru. Jinak te bude cekat grind popr. nekolikanasobne opakovani nejake minihry aby jsi ziskal ingame menu nebo material.
-
-
O to více si cením CD Projektu...
Tady tyhle platby u plné hry bych promítl do hodnocení. Je to špatná věc, protože výrobci her hru musí navrhovat tak, aby tam byly mikrotransakce a aby to nutilo lidí kupovat . -
-
To si ale můžou dovolit novináři placený komunitou přes patreon apod. Od tradičních médií tenhle přístup rozhodně nečekej.
-
-
Koupil jsem si StarCraft 2 dokonce jsem za JEDNU rozdelenou hru zaplatil 3x plnou cenu rikal jsem si proc ne Bli$$ard se o hry dlouho stara a vylepsuje je, jenze se mezitim zmenili na Activision-Bližid$$ard a ze SC2 udělali mikrotransakčí šméčko *11* *12* *16*
-
-
S takovýma nesmyslama, jdi do pr*ele. Dneska je úplně normální, že 2-3 roky stará AAA hra se rozdává zadarmo. SC2 tu je 7 let - je spíš zvláštní, že to neudělali už dřív.
-