Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jestli to neni tim, ze notch veskutecnosti neumi tvorit hry. A kdyby nemel neuveritelne stesti s tim ze vzal napad z jine hry a nahodou mu to vyslo, tak o nem nikdo nevi.
    • 16 milionú kopií jedné hry a ty to nazýváš štěstím a že neumí dělat hry? No ty máš dost. *1*
      • smejki
        udělat jednu hru != dělat hry

        Štěstí... se ještě uvidí.
      • AKO tu už hovoria iní, ten chlapík je 1 hit wonder.. Briliantný nápad prevedený to parádnych ziskov, ktorý ale nič nehovorí o tom aký je vlastne Markus Persson dobrý designér.
      • ucho
        štěstí to je. jsou i jiné zajímavé hry a kolikrát po nich pes neštěkne. tady to z nějakého záhadného důvodu vyšlo. je vysoce pravděpodobné, že 0x10c úspěšné nebude...
      • walltar
        Právě o to de ... jedné hry. Pokud bude mít na kontě takových her 5 tak o sobě může říct, že umí tvořit hry.
      • Robotron3
        Náhodný úspěch jedné hry. Minecraft nemá šanci zopakovat, - to je štěstí jako vyhrát ve sportce. Měl by si vybrat jasnější a přímější projekt, ne nějakou šílenost, která byla nerealistická už od samého začátku.
  • walltar
    Já pořád říkám, že ten člověk by si měl najmout tým lidí, kteří opravdu umí programovat v něčem jiném než v javě a měl by pokračovat jako producent nebo designer. Měl úspěch, ale minecraft jako takový je špatně oprimalizovaný a hodně mu chybí....

    Když se podívám na videa z Voxel Farm tak tam vzniká engine pro hru, která bude pokračovat v tom co začal minecraft.

    Hlavně je potřeba aby Notch seknul s javou a s programováním.
    • tak mu to napište a připojte své reference
    • Robotron3
      Kdo umí dobře programovat, třeba v javě, tak je pro něj přechod na C++ otázkou pár týdnů, možná míň. V tom bych řekl, že takový problém nebude. Spíš měl Notch po mega úspěchu přehnané ambice. Minecraft je v základu naprosto jednoduchá hra, i když komplexní. Měl by zase přijít s něčim zajímavým, ale hlavně ať to není složitý. Mainstream, jako je Minecraft slyší jen na jednoduchý princip, který hned pochopí každý.
      • Spis je to presne naopak. Kdo umi dobre programovat v C++, tak pro nej neni problem prejit na javu (technicky), naopak uz to tak lehky nebude.
        • Robotron3
          Ale jde to taky. Je to jen jazyk, který má svá specifika a odlišnosti. Hry se ale v základu programují ve všech jazycích stejně, protože ty principy jak hry vnitřně fungují jsou stejné..
      • walltar
        No tak mě řekni, proč teda pořád tu javu tak propaguje? Proč nepřeje na C++? I tahle hra je dělaná na Javě. Celkově to jejich umění programovat je v mojangu celkem diskutabilní ... Jak dlouho jim trvalo přijít s modding api? Jak dlouho jim trvalo pořádně optimalizovat minecarft?
        • Vyhoda ty javy je, ze to muze modovat kazdej - prakticky mas k dizpozici zdrojaky (vycucat je zpetne je na lusknuti prstem) a jako bonus ti to tak nejak "od prirody" funguje vsude - bez ohledu na system/architekturu/...

          Samo jakmile chces od neceho nejaky ruzmny vykon, tak java konci - stejne tak jako .net ...proste pro tyhel veci naprosto nevhodny technologie. Ale pokud vim, nikdy nikdo nikde netvrdil, ze by srv mel udrzet par tisic lidi ... blby je, ze i pro par desitek potrebuje doslova uber HW ...
        • Robotron3
          Java je objektově orientovanej jazyk, C++ je taky objektově orientovanej jazyk. Oba mají velice podobnou syntax, řada věcí se dělá uplně stejně. V C++ je akorát přímá správa paměti, která se musí přidělovat a ručně uklízet. To je záležitost na pár dnů, tohle se naučit a nezapomínat na to. Tohle nemůže být problém. Proč zůstává na Javě nevím, asi že je na ní zvyklej, a nepřišlo mu tak zásadní přejít na c++, když jeho hry nemají žádnou pokročilou grafiku, ani velké textury, atd. O Javu ani tak nejde, hlavně ať si zvolí vhodné téma, ať to promyslí od začátku, co by mohlo mít úspěch, protože teď už na štěstí spoléhat nemůže. To přijde třeba jen jednou za život :)
          • V principe s Vami suhlasim ale dovolim si odporovat v jednej veci, ze memory management je vec na par dni a potom je to v pohode. Keby to nebol taky problem tak nevznikne prave Java, c# a dalsie managed jazyky a tak isto nebudu az tak popularne rozne interpretovane/scriptovacie jazyky (aj ked tam su aj ine vyhody). Prave memory management je hlavny problem v c++. Ani nie tak princip ale dodrziavat ho a davat bacha aby niekde nejaka pamet neuletela. Nic nie je horsie ako nejaky buffer owerflov alebo zabudnuty pointer. A v dnesnej dobe este jedna vec je problematicka, aj ked s tym sa pasuje aj java, c# a ostatne a to paralelne programovanie.
            Ososbne si myslim ze zvolil Javu hlavne koli lahkej dostupnosti nastrojov, aj kvalitnych, a obrovskemu zazemiu - kniznice, odkumentacia atd.
          • Přejít na C# a za ty prachy udělat nějakej super engine.
          • no vidíš, ty síce programovat umíš ale stejne si chudej
            • Robotron3
              No, je to moje práce, takže si myslim, že něco snad umim *15*. Jestli s něčím nesouhlasíš, prosím konkrétně...
            • Neumí nic, je to jen takový brouk Pytlík a nebo hospodský žvanil.
        • Souhlasím, ale jak píšeš v původním příspěvku, problémem Minecraftu je údajně spíš špatná optimalizace vůbec, než to, že je napsán v Javě.
  • Upřímně, absolutně nevěřím, že autor minecraftu příjde s něčím lepším či stejně populárním. Měl kliku a trefil se. Znova se mu to nepodaří.
  • No to je škoda, zrovna na 0x10c jsem se velmi těšil. Nemůžu si pomoct, ale ty dnešní hry považované za vrchol evoluce s šestihodinovou herní dobou v podobě koridoru mě absolutně neberou, asi jsem z toho už vyrostl. A najít podobnou komplexní hru je silně obtížné.
  • minecraft chodil slusne nez byl "zrusenej singl". Ted tam skube i zvuk, staci ho vypnout a lita to slusne i na starsich strojich bez optifine
  • Hmm no uvidime ci Notchovy sa podari zopakovat uspech alebo to bude one title man. Osobne to netusim ale drzim mu palce nech sa mu to znovu podari, aj ked je mozne ze uz z neho nieco na urovni Minecraftu nevypadne. Ostatne si myslim ze Minecraft sa vytiahol hlavne vdaka tomu ze je tu velky hlad po moznosti modovat hry, tvorit si vlastne svety ale nejakou jednoduchou a pristupnou formou. UDK, Crynegine atd. su sice fajn a mocne nastroje ale jeden clovek, pokial nie je fakt nadany ma malu sancu v tom nieco vyprodukovat a hlavne hravou a rychlou formou.
  • KronosDeret
    Tak ted doufam, ze forum nectou nejake deti, nebot se se jinak obavam, ze nekolik prispevatelu nedozije rana a zhynou pod nanosem desetiletych kostickaru. Ikdyby uz nikdy nic jinyho neudelal a motiv emergentni zabavy obsleh z dwarf fortress nebo odkud, nikdo mu minecraft uz neodpare. V umeni se pujcuje porad, novi umelci stavi na dilech predchudcu a motivech generace.

    Co jinak rict o 0x10c ? Chapu ze notche fascinuji simulovane procesory, hezky to voni zahnizdenymi realitami a ucit hrace programovat aby prezil ve vesmiru na kraji tepelne smrti, mi prijde jako originalni napad ovsem pro velmi specificke publikum. Mel by si dat hezky rok voraz, stravit s manzelkou cas nekde na Sumatre nebo v pralese. Precist nejaky ty knizky a nabrat inspiraci, treba ho napadne jak vytvorit nejaky dalsi virtualni svet nebo mucholapku na deti.

    A nebo ne. Zadna velka tragedie.
  • Safra já chci už něco lepšího než Minecraft , nebo alespoň kompatibilitu s DX8 only grafikami :/
    • walltar
      Dx8 only grafika? To přece nemůže být dost výkoné aby to vůbec ten minecraft spustilo.
  • Tvůrčí blok , nebo jen nakousl sousto , které se svojí optimalizací nespolkne ?
    Když tek sleduju ty tuny módů a kopií ... lego je super , ale ještě jsem si nevytvořil vlastní dopravní "objekt" .
    Věřím , že to bude jen otázka času , jestli to bude Notch nebo někdo jiný je dnes už jedno .
  • No, k reakcím mnohým tady... S kolegy z práce hrajeme společně světy, kostičkujeme jako o život, baví nás to... Když tu někdo napíše, že je to blbost pro děcka, tak stačí trochu otevřít oči. Doporučuju zkusit zahrát s někým, kdo té hře rozumí, pak možná člověk změní názor (jako jsem udělal já). Starcraft je taky jen klikání na čtverečky jak zběsilý podle jistých pravidel. Jen někde tím "zdecimuju nějakou lamu" a někde tím postavím barák. Každý máme rádi něco jinýho.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit