Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vyhoda ty javy je, ze to muze modovat kazdej - prakticky mas k dizpozici zdrojaky (vycucat je zpetne je na lusknuti prstem) a jako bonus ti to tak nejak "od prirody" funguje vsude - bez ohledu na system/architekturu/...

    Samo jakmile chces od neceho nejaky ruzmny vykon, tak java konci - stejne tak jako .net ...proste pro tyhel veci naprosto nevhodny technologie. Ale pokud vim, nikdy nikdo nikde netvrdil, ze by srv mel udrzet par tisic lidi ... blby je, ze i pro par desitek potrebuje doslova uber HW ...
  • On ale dokonalej je, to je ta potiz ... ;D
  • Mno to je videt, ze neznas nejspis vubec nikoho ...
  • Jednak do minecraftu existuje hromada ruznych modu, druhak si uvedom, ze predevsim v pripade online hrani musi server drzet informaci o kazdym prvku - s kazdym dalsim nasobis narocnost. A jako bonus je to postaveny na jave, coz je traga samo o sobe.
  • Problem s voxelama je predevsim to, ze byly kdysi davno zavrzeny ... a tudiz snima zadna aktualni grafarna neumi pracovat => vsechno musi pocitat CPU. Ciste teoreticky by se to mohlo zmenit tak za 3-5let, s novou generaci GPU.
  • walltar
    Dx8 only grafika? To přece nemůže být dost výkoné aby to vůbec ten minecraft spustilo.
  • Safra já chci už něco lepšího než Minecraft , nebo alespoň kompatibilitu s DX8 only grafikami :/
  • Ano hlupáku. Tebe bych chtěl potkat v reálu. Protože takový debill jako ty, snad nemůže ani existovat *11*
  • No, k reakcím mnohým tady... S kolegy z práce hrajeme společně světy, kostičkujeme jako o život, baví nás to... Když tu někdo napíše, že je to blbost pro děcka, tak stačí trochu otevřít oči. Doporučuju zkusit zahrát s někým, kdo té hře rozumí, pak možná člověk změní názor (jako jsem udělal já). Starcraft je taky jen klikání na čtverečky jak zběsilý podle jistých pravidel. Jen někde tím "zdecimuju nějakou lamu" a někde tím postavím barák. Každý máme rádi něco jinýho.
  • Upřímně, absolutně nevěřím, že autor minecraftu příjde s něčím lepším či stejně populárním. Měl kliku a trefil se. Znova se mu to nepodaří.
  • Hrozná čeština a ještě horší představivost. OMG - stavět lze z mnoha dílů různých tvarů. Kostky jsou jen jednou z mnoha možností. Copak sis někdy s něčím nestavěl?

    Žijeme v roce 2013. Pokud je vrcholem stavitelství minecraft, je něco špatně. Minecraft je jednoduše příliš primitivní na to, aby odpovídal naší době. Tím neříkám (zpráva pro fanboye), že je to špatná hra. Jen se neustále divím, že někdo nepřinesl něco lepšího modernějšího. No jo, když se rejžujou prachy na kopiích kopie, tak se holt nikam neposuneme.
  • walltar
    POdle videjí z voxel farm co sem zatím viděl, tak editovat jde celkem na úrovni minecraftu .... jenom je tam ještě nástroj na tvorbu šikmých a oblých ploch ... Ale je to jenom engine, takže co na tom kdo vytvoří zatím uvidíme.

    Ona taky u minecraftu nejde jenom o to stavění. Mě třeba víc baví ta část, kde člověk prozkoumává mapu, staví základnu a přežívá. A potom mody jako například technick pack. Klasický creative sem použil jenom párktát kvůli tomu abych si vyzkoušel redstone věci. Třeba než minecraft mě víc bavila terrária.
  • Hmm no uvidime ci Notchovy sa podari zopakovat uspech alebo to bude one title man. Osobne to netusim ale drzim mu palce nech sa mu to znovu podari, aj ked je mozne ze uz z neho nieco na urovni Minecraftu nevypadne. Ostatne si myslim ze Minecraft sa vytiahol hlavne vdaka tomu ze je tu velky hlad po moznosti modovat hry, tvorit si vlastne svety ale nejakou jednoduchou a pristupnou formou. UDK, Crynegine atd. su sice fajn a mocne nastroje ale jeden clovek, pokial nie je fakt nadany ma malu sancu v tom nieco vyprodukovat a hlavne hravou a rychlou formou.
  • Ok, ja som to z Vasho prispevku pochopil tak ze existuje aj iny sposob modelovania pri objemovej reprezentacii dat.
    Rozdiel medzi Voxel Farm a Minecraft je nulovy, akurat ze Voxel Farm ide do vecsich detailov a tie voxely "mensie" lenze podla mna to je hlavny uspech Minecraftu ze je jednoduchy a lahko pristupny. Keby bol na urovni Voxel Farm tak uz potrebuje nejake editacne nastroje a zacne sa to viac blizit nejakemu 3d modeleru a menej prave spominanemu Legu, a to sa dostavame uz k dnesnym modernym 3d enginom. Jedine co ma napada ze by to teoreticky mohlo fungovat na nejakom dynamickom scalovani. Kopem, editujem na urovni detailov Minecraftu ale renderoval by to na urovni Voxel Farm. To by mohlo byt zaujimave.
  • V principe s Vami suhlasim ale dovolim si odporovat v jednej veci, ze memory management je vec na par dni a potom je to v pohode. Keby to nebol taky problem tak nevznikne prave Java, c# a dalsie managed jazyky a tak isto nebudu az tak popularne rozne interpretovane/scriptovacie jazyky (aj ked tam su aj ine vyhody). Prave memory management je hlavny problem v c++. Ani nie tak princip ale dodrziavat ho a davat bacha aby niekde nejaka pamet neuletela. Nic nie je horsie ako nejaky buffer owerflov alebo zabudnuty pointer. A v dnesnej dobe este jedna vec je problematicka, aj ked s tym sa pasuje aj java, c# a ostatne a to paralelne programovanie.
    Ososbne si myslim ze zvolil Javu hlavne koli lahkej dostupnosti nastrojov, aj kvalitnych, a obrovskemu zazemiu - kniznice, odkumentacia atd.
  • walltar
    Nechápu na co reaguješ ... já sem nikomu nevysvětloval co sou to voxely. Jenom říkám, že jsou i jiné způsoby stavby budov, než z 1x1m velkých kostek. A potom tam je druhá věta, která říká, že terén nemusel být kostičkovaný vůbec (jako na povrchu). Tou kostičkovanou grafikou většina lidí nenarážří na to, že je engine založený na voxelech, ale na to, že sou tam obrovské 1x1m kostky. A Voxel Farm ukazuje, že to tak být nemusí.

    Co sou to voxely vím, to mě vysvětlovat nemusíš.
  • No nic Lego Technic seria a hlavne Mindstorm Vam nic nevravy takze no comment...
  • Lol, a co su podla Vas voxely ? Voxel je to co je v 2d pixel. Cize pixel je najmensi bod v rastrovej grafike z velkostou 1x1 a zasa voxel je kocka s rozmerom 1x1x1. To ze Voxel Farm vyzera detailnejsie je len uroven prepracovania enginu. Ostatne aj Minecraft by mohol ist s detailnostou hore, ale to vidim skor na limit jeho enginu kedze je to cele napisane v jave. Uz bez tak sa ludia stazuju ze Minecraft je obcas dost prehnane narocny na to co zobrazuje.
    V podstate v dnesnej 3d grafike mate dve moznosti reprezentacie dat/sceny. Bud polsna, tj to co sa dnes hlavne pouziva v 3d grafike v hrach alebo objemova a to su zasa napriklad voxely. Co sa tyka editacie tak pri plosnej manipulejte s polygonmi (minnimalne trojuholnik) co je pre obycajneho cloveka predsa len trochu komplikovane alebo pri voxeloch napriklad s kockou ako najmensim zakladnym objektom.
  • Přejít na C# a za ty prachy udělat nějakej super engine.
  • tak mu to napište a připojte své reference

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit