Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Molyneux je skvělej vizionář, horší už to je s převedením jeho nápadů do reality.
  • Ovladani se nikam neposunulo. Jako zacinajici PCckar, ktery pak presel na konzole, aby si zvykl na gamepad a pak dokonce i blbnul s move ovladacem pri pingpongu a hazeni talirem, tak muzu rict, ze klasicka klavesnice a mys, i kdyz nebyly zamysleny jako herni ovladace, bylo, je a bude nejlepsi ovladani her :) (jasne, ne na vsechno, ale jo :)
    • Ovladani se posunuje, ale na konzolich, u nich prosel gamepad peknym vyvojem a skoncilo to u pohybovych ovladacu. Otazka je, nakolik je vyvoj ovladani potreba, na pc stagnuje, mys i klavesnice jsou prakticky stejne a vadi to necemu? A co se tyce inovativniho vyuziti, treba quick eventy, tak ty jsou spis k zlosti. A i ty jsou puvodem z konzoli.
    • EuroSamurai
      Nejlepší?To jaksi nedává smysl vzhledem k tomu že je dost žánrů kde má gamepad daleko lepší využití(což si sám napsal) proto bych spíš řekl, že sou na tom stejně jen se každej uplatní jinde .
      • gamepad se hodi tak akorat na sportovni/plosinovky, zbytek se hraje lip na klavesnici s mysi (v pripade letadel/aut - joystick/volant)
        • EuroSamurai
          Klávesnice na fps,rts a simulátory hry jako zelda,dmc apod. zas gamepad takže sou hezky vyrovnaný ale to by si nesměl bejt hloupej fanboy.
        • Joystic/volant mas aj na konzole.
  • bohužel má pravdu, konzole zabrzdily vývoj her ( grafika ) a náročnost ovládání šla krokem zpět. viz teď mačkej čtvereček a bude animace jak jsi mu vypíchnul oko apod. Délka výdrže her šla také dolu. Díky konzolím z 3D stříleček ( až na pár vyjímek ) vymizelo vyklánění a místo toho je autoaim :). Jo je pár her který jsou náročný na ovládání na gamepadu, ale drtivá většina her šla zpět v náročnosti. PS: jako bejvalej majitel PS2 a člověk co už začínal v roce 89 na didaktiku, tento příspěvek nemyslím jako flame...
    • Za to nemohou ani tak konzole, jako spíš trh. Ten se prostě rozrůstá, nabírá stále pohodlnější lidi a hry se tomu přizpůsobují.

      A že konzole brzdí vývoj, to je také dvousečné vyjádření. Bez konzolí (jednoduché, vhodné i pro technické analfabety) by byl trh sakra hodně menší (nehledě na to, že konzole herní byznys rozjely) a nějaký pokrok by těch pár nadšenců neutáhlo.

      Já bych řekl, že situace je docela vyrovnaná. PC na rozdíl od konzolí nabízí větší FoV, rozlišení, framerate i textury, což je plus. Že jsou vývojáři někdy patlalové a nechápou rozdíl mezi televizí a monitorem (hlavně kvůli FoV), to je věc jiná.
      • je jedno jak se to nazve, kvalita her šla s příchodem next gen konzolí dolu, to je holý fakt. Bez konzolí by trh byl samozřejmě menší než je teď, ale co se týče čistě PC her, tak by byl zase větší. Dělání her na PC je i dnes obrovský kšeft, jenom se to musí umět ( Blizzard ). Ta lenivost z konzolí ( i co se týče vývoje ) se přesunula bohužel i na PC. Ale zase o to víc lidi dokážou ocenit opravdu kvalitní hru a koupí si jí a jsou vydavatelé co toho využívají a prezentují svoje hry jako poctivé PC dílo. Jinak stejně jak u Appelu, tak i u Sony je vidět co dokáže marketing. Konzole tu byly vždy a i kolikrát se stejnou né li lepší grafikou než PC té doby ( viz Atari Jaguar ). Jenom Sony lidem vnutilo jak je pohodlné hrát z gauče ( což šlo do té doby hrát už dobrých 10 let, pár opravdu kvalitních her a zázrak je na světě. Ale jinak se nejednalo o nic převratného...
        • Zajimave hry, ktere me posledni dobou zaujaly jsou casto z konzoli, dark souls a demon's souls, red dead redemption, heavy rain, patapon. Kvalita her jde dolu nikoli s konzolemi, ale s naklady na vyvoj her. Ano, nova generace konzoli umoznila delat technologicky narocnejsi a tedy jeste drazsi hry. Neustale rostouci naklady na hry muzes resit bud zdrazenim her, nebo vyssimi prodeji her. Zdrazeni neprichazi v uvahu a jak asi zvysis odbyt, hadej. Lide kvalitu ocenit neumi, zaklinace 2 kradli uplne stejn jako ostatni hry, prestoze jeho vydavatel je ke hracum maximalne vstricny a lze mu vytykat jen maloco. Za zhorsujici se kvalitu her moho stale vetsi pozadavky na audiovizualni podobu her.
          • To sice mas pravdu, ze je vyvoj her opravdu drazsi, ale neni to az tak zhave jak to vydavatele casto podsunuji. To co vydavatel celkove utrati na hru tvori ze 2/3 naklady na reklamu a zbytek se natriska nejak na ten vyvoj. Uvedl jsi hezky pripad zaklinace. Ten na reklame tolik neutracel a i kdyz prodaval ciste pc titul, tak ho neprodal malo a zaplatil se vpohode. Jinak za to jake hry dneska hrajeme muze samozrejme trh. Pokud staci nejaka prumerna hra, co se jen postavi na lepsim enginu s peknou grafikou a jen s minimalni hratelnosti, co se bude dat triskat sequely jak na bezicim pasu a lidi to budou kupovat. Tak proc by nekdo proboha neco zlepsoval nebo nedej boze menil ?
        • Ale plosimtebe...
          • to je nějaký argument ?
  • Mě už zase strašně nudí Fable hry.. Taky by to chtělo něco novýho..
  • jj, neni nad klavesnici a mys. to rikam uz od dob PlayStation 1 :-) kdyz jsem kdysi videl quake 3 na ovladaci tak jsem myslel ze puknu smichy *1* konzole je pro me dodnes o trochu lepsi nez stare "Rambo hry" - http://elder-geek.com/wp-content/uploads/2011/08/rambo_tv_game_system_2.jpg *1*
  • Už mě ten zas*aný Molyneux nudí.
  • Pan_Klobouk
    BTW "Většina her se podle Molyneuxe hraje pouze palcem a ukazováčkem, což je málo. Hrál tvůrce Fable vůbec Heavy Rain? Tam jste si mohli ruce ukroutit, abyste podlezli pod nějakým drátem."

    Ano, bylo potreba palce a ukazovacku, aby hrac podlezl pod dratem.
    • RakeW
      Tak hlavně je ten argument v článku trochu mimo, protože Heavy Rain rozhodně není "většina her".
    • Overwatch
      Na takové ty dráty kterými proudila elektřina, jak tam byl Ethan, tam bylo tuším potřeba skoro všech prstů, jestli si to dobře pamatuju :)
      • Pan_Klobouk
        Jj, ale tam byla pointa - cim vice prstu, tim mene Adidas. Respektive cim vice cudliku hra chtela, tim mensi byla pravdepodobnost, ze jde o spravnou cestu. :)

        Je kazdopadne pravda, ze v tehle pasazi jsem mel ovladac na kline a vymyslel, jak na nej nalozit prsty a nezlamat si je. Skoda, ze to Molyneux nevnima jako revoluci. ;D
        • Asi proto, ze k tomuhle musis vynalozit nejaky usili, kdezto Peta Molyneux chce, aby se ty hry hraly skoro sami :)
      • Jj, a nejenom tam. Casto se na gamepadu musely drzet dost prapodivny kombinace cudliku, ze by si clovek ruku ukroutil :)
    • Ne kdyzs to hral s move ;)
      • Pan_Klobouk
        Jj, ale vychazim z ceskych realii a puvodni verze hry. Dle AHP u nas na konzolich skoro nikdo nehraje a z toho mala ma jen velmi malo lidi Move. ;D
  • Safra, mě ta kombinace klávesnice+myš ne a ne pustit...
  • Koukam ze zas*ana cenzura funguje i pri vkladani clanku :D
  • Malleth
    Fakt že na takouvou on-rail zblblost ovladač potřeba není.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit