Přejít na výpis diskuzí
Molyneux: "Už mě ty zas*ané ovladače nudí."
9.3.2012 | Adam Homola
60 příspěvků
-
Pan je uz hodne dlho mimo, jeho prinos pre hernu scenu je niekde na urovni Zyngy...
Fakt najdolezitejsia priorita - ovladac , ved hrac chce mat pristup k tancovaniu , zalubenym gestam , skakaniu ,hadzaniu lopticky psikovi a hihnaniu OKAMZITE! Nejake za...te kontextove menu zabija klby na ruke! Hlavne neriesit slaboduchost a priamociarost obsahu... -
To sice mas pravdu, ze je vyvoj her opravdu drazsi, ale neni to az tak zhave jak to vydavatele casto podsunuji. To co vydavatel celkove utrati na hru tvori ze 2/3 naklady na reklamu a zbytek se natriska nejak na ten vyvoj. Uvedl jsi hezky pripad zaklinace. Ten na reklame tolik neutracel a i kdyz prodaval ciste pc titul, tak ho neprodal malo a zaplatil se vpohode. Jinak za to jake hry dneska hrajeme muze samozrejme trh. Pokud staci nejaka prumerna hra, co se jen postavi na lepsim enginu s peknou grafikou a jen s minimalni hratelnosti, co se bude dat triskat sequely jak na bezicim pasu a lidi to budou kupovat. Tak proc by nekdo proboha neco zlepsoval nebo nedej boze menil ?
-
Tentokrát je mimo. Objevovaní je zábavné v případě herních mechanismů. Naproti tomu ovládání má být co nejpřirozenější, ideálně aby si ho hráč vůbec neuvědomoval a nepřemýšlel nad ním. Žel čipy do zátylku se pořád nevyráběj... :-)
-
Safra, mě ta kombinace klávesnice+myš ne a ne pustit...
-
Vzdyt to rikam, hraci maji to, za co jsou ochotni platit. Kdyby se hraly indie hry ve velkem, meli by jejich autori tech financi mnohem vic. Jenze se proste vic kupuji velkonakladove konzumni tituly.
-
Indie hry jsou sice originální, ale bohužel v 90% případů jen malé hry na občasné zabavení, nebo skvělý, ale velice krátký zážitek. Vývojáři jsou u nich hodně finančně omezeni, a proto nemůžou vzniknout indie hry, které by se velikostí obsahu, délkou nebo zpracováním vyrovnaly normálním hrám. Jednou z mála výjimek je Minecraft, který má kromě skvělého nápadu i velký vlastní svět a prakticky nekonečnou hrací dobu.
-
Vsechno ne, je tedy treba indie scena, ale vetsina hracu o ni nejevi zajem. Hraci maji to, za co jsou ochotni platit.
-
Ovladani se posunuje, ale na konzolich, u nich prosel gamepad peknym vyvojem a skoncilo to u pohybovych ovladacu. Otazka je, nakolik je vyvoj ovladani potreba, na pc stagnuje, mys i klavesnice jsou prakticky stejne a vadi to necemu? A co se tyce inovativniho vyuziti, treba quick eventy, tak ty jsou spis k zlosti. A i ty jsou puvodem z konzoli.
-
Zajimave hry, ktere me posledni dobou zaujaly jsou casto z konzoli, dark souls a demon's souls, red dead redemption, heavy rain, patapon. Kvalita her jde dolu nikoli s konzolemi, ale s naklady na vyvoj her. Ano, nova generace konzoli umoznila delat technologicky narocnejsi a tedy jeste drazsi hry. Neustale rostouci naklady na hry muzes resit bud zdrazenim her, nebo vyssimi prodeji her. Zdrazeni neprichazi v uvahu a jak asi zvysis odbyt, hadej. Lide kvalitu ocenit neumi, zaklinace 2 kradli uplne stejn jako ostatni hry, prestoze jeho vydavatel je ke hracum maximalne vstricny a lze mu vytykat jen maloco. Za zhorsujici se kvalitu her moho stale vetsi pozadavky na audiovizualni podobu her.
-
Na jezdeni v aute potrebujes vetsi skill a na pouzivani gamepadu rovnez. Jestli jsou akcni hry batman, darksiders nebo dark souls, tak nemas pravdu, na ty je gamepad lepsi. Gamepad umoznuje komplexnejsi akcni ovladani a velmi dulezitou vlastnost jso vibrace, at pro navozeni dojmu, tak i jako zpetna vazba. Je lepsi do hrani zapojit tri smysly (zrak, sluch, hmat), nez jen dva. Ja si na to docela zvykl a kdyz ted hraju na pc neco, na co jsem zvykly z konzole (treba borderlands), tak to citelne postradam, asi jako ty, kdybys hral bez zvuku. Ostatne pamatuji casy, kdy se hralo na pc bez zvukovek.
-
Ironie je Ironie, na to právě poukazoval Einsteine
-
No, a teď se mi prosím přihlašte někdo, komu se z tohohle nedělá blbě...
-
Však jsi ty chlapy balit nemusel. To nebylo povinné
-
mne zase nudis ty vsechny ty konzole sou na nic navic molyneuxe mam rad uz jen proto ze delal na black and white 2 a fable, nic lepsiho nez black and white ani ted nenajdes.
-
Co by člověk čekal od designéra, kterej dá útok i obranu na jedno tlačítko...
-
potrebujú, dnes je totiž všetko o konzume. Developer musí hru vyrobiť tak aby si ju zahral aj posledný casual player, ideálne aj jeho 30 ročná mamička ... ovládanie musí byť intuitívne a okamžite znázornené v podobne nápisov a krátkeho tutorialu. Hra musí prebiehať pasívnym spôsobom - idálne formou interaktívneho filmu kde je hráč v pozícii panáka na špagátoch a každý jeden krok a činnosť je dopredu naplánovaná. Všetko v záujme čo najhľadšieho priebehu hrania s minimom mozgovej aktivity.
-
To myslíš vážně???
-
Okey, Péťa sice u mě ztratil veškerý respekt k jeho názorům poté, co oznámil, že bude vyvíjet "Koňo-spřežka simulátor" a že to bude awesome. Ale pokud má alespoň v něčem pravdu, tak je to fakt, že dnešní hry vám opravdu až přehnaně radí co a jak i s pitomým ovládáním. Vážně dnešní FPS (v drtivém případě 18+) potřebují mít na začátku jeden objekt na skrčení, druhý na přelezení a dveře na rozbití (pocaď všecko fajn) a u toho mít ten obrovskej indikátor TOHLE PODLEZEČ CTRLÉČKEM?? Fakt je to nutný? Pamatuju se, když jsem se snažil pochopit ovládání Gothicu jedna a panečku, to byl pocit, když jsem zjistil, jak odemknu pitomou truhlu!
-
Big Peter FTW!!! ten člověk je prostě borec, ukecal by i mrtvolu *1*
co z toho, že toho nakonec dycky půlku nezvládne splnit, prostě mě to baví, on mě baví, jeho výtvory mě bvaí, už od dob Populous a Powermongera(víte vůbec co to je?) -
aj jazdiť na kolobežke rukami nadol chce väčší um ako sedieť v aute ale to ešte neznamená, že je to lepšie riešenie :) samozrejme joypad má svoje miesto a nemal by chýbať u žiadneho pc hráča (osobne ho používam na arkádovejšie závodné hry alebo rôzne "hopsačky") ale na akčné hry jednoducho na kombináciu myš + klávesnica nemá a mať nikdy nebude.
A o tej ergonómii, ak máš dobré kreslo, operadlá rúk subežne so stolom a ty máš ruky pohodlne položené na myši a klávesnici tak neviem čo by si viac chcel ? a pokial nemáš svoj priestor uspôsobený na pohodlné hranie na PC tak to už je iba tvoj problém...