• jde to ve dvou na jednom pc nebo ne? *12*
  • Nechápu že před každym videem musim koukat na pořád stejnou reklamu už měsíc, úplně stejně jako na gamespotu. Holt už na videa koukat nebudu... doufam že za chvilku to nedopadne tak že na to budu muset koukat před tim než si přečtu text... šílený! to nestačí ty reklamy nalepený ze všech stran??? *11*
      tak se na tu reklamu nedívej a přetoč ji na konec.
  • No vypadá do zajímavě, akorát je fakt škoda, že i stařičké The Clue! vypadá líp.
  • Devítkové hry vynikají nad konkurenci svým technickým zpracováním......

to technickým zpracovaním by som pri tejto hre podčiarkol
      však vyniká, protože tahle hra víceméně žádnou konkurenci nemá... ;) a nejsem si vědom, že má po stránce technického zpracování hra nějaké chyby.
    Mohlo by se tady konečně dop*dele přestat řešit, jak má redakce hodnotit jaký hry? Je to její věc a když se vám to nelíbí, prostě sem nechoďte. Nazdar.
    • Mart9
      Miluju příspěvky tohoto typu. Tebe přece taky nikdo nenutí lézt do těch diskusí.
        Já chodim do diskuzí, protože bych tam rád diskutoval... ale když se tu prakticky nikdo nebaví o hře samotný, ale o způsobu hodnocení tady na Games, jsem tak nějak... demotivovanej.
        • Mart9
          O té hře se moc bavit nedá, když ji skoro nikdo nezná a tím pádem na ni nemůže mít ani názor.
          • janchor
            Což je vtipný především v kontextu toho, kolik lidí tu mělo na Monaco názor velmi vyhraněnej..
            • Mart9
              Kdyby napsali, že je to dobrá hra, tak by přece nebylo co kritizovat *4*
  • Mně recenze Indie her nevadí jsem za ně rád, stejně je to v poslední době asi můj hlavní žánr.
    Ale když se podívám na tuhle stránku - http://games.tiscali.cz/katalog/pc/?sort=rating
    Kde mám vedle sebe koniny typu Starseed Pilgrim a Hotline Miami a potom Skyrim, Deus Ex, Portal 2,... to prostě a jednoduše nedává smysl.
    Je s prominutím hovadina hodnotit hru typu Hotline Miami 10 a potom dát 10 třeba Skyrimu. Copak jsou ty hry z herního hlediska srovnatelný? Ani náhodou, tak jak můžou mít obě dvě hry hodnocení 10 z 10?

Pokud tomu dáváte číselný hodnocení, tak je to přímo určený pro srovnávání, jinej smysl číselnýho hodnocení není a být nemůže, proto prosím vynechme řeči o tom, že každá hra se hodnotí zvlášť a to číslo nemá vypovídající hodnotu vzhledem k ostatním hrám - to je nesmyslná výmluva, protože to přímo odporuje smyslu číselnýho hodnocení.

Osobně bych se přimlouval za to, prostě a jednoduše podobným hrám číselný hodnocení NEDÁVAT.
    Zaprvé proto, že u Indie her jsou názory hráčů i kritiků tak moc rozdílný (mnohem rozdílnější než u velkých her), že se to stejně nedá nijak zobecnit číslem.
    A zadruhé proto, že ty hry se prostě nedají srovnávat s "velkýma" hrama a i přesto jsou díky tomuto číselnému hodnocení hozeny ke srovnání.
    • "Hry s tímto hodnocením jednoznačně doporučujeme zejména příznivcům daného žánru, ale i všem, kteří podobný typ her zkoušejí jen výjimečně. Devítkové hry vynikají nad konkurenci svým technickým zpracováním, kvalitou obsahu, absencí chyb a nedodělků a nezřídka se pokouší o novátorské postupy."
      Vždyť to číslo docela sedí, aspoň podle těch, co už hru skutečně hráli :)
      (Na mě stále podle recenze působí na 7/8 podle popisu hodnocení, ale šílet kvůli vyšší cifře fakt není můj styl.)

Docela se nabízí otázka, kolik z nás četlo těch pár řádku z Jak hodnotíme.
        pořád máš problém s tím číselným hodnocením, že se stále dělíš o to, kolik bys hře dal ty? :D už to prostě akceptuj, uleví se ti *5*
        • Ty už prostě neflejmuj, uleví se ti.
    • Whoossain
      Haha, tak s tímhle argumentem tady tvrdě narazíš. Tady totiž část osazenstva rezignovala na logiku a místo ní se jala ohánět uměleckym záměrem, metafyzikou a retro zpracováním hodnocených produktů. Nic proti, já mám retro rád. Je seuper nový Bullet to the Head se Slyem, oba díly Expendabless nebo Last Stand s Arniem, ale nic se nesmí přehánět, víme. Já osobně jsem si prošel těmahle hrama v době, kdy byly aktuální. Třeba na Atari 800XE, na školních počítačích jsme pařili Prince of Persia a Dooma a bylo to super. Ale je to překonaný. Po technologický stránce, po stránce způsobu vyprávění příběhu, z hlediska herních mechanik. Já osobně očkávám vývoj, evoluci (když ne přímo revoluci) a nepotřebuju se pořád dokola vracet k něčemu, čím jsem si už prošel. Tím ale nepopírám, že pro mladší ročníky to může být zajímavý, protože dobu, kdy bylo takovýhle zpracování aktuální, zkrátka nezažily. A, na rovinu, abych věděl , s čím mám aktuálně tu čest, tak jsem vyzkoušel právě glorifikovaný Hotline Miami a za sebe musím říct jedno - možná by to byla dobrá kratochvíle na mobil nebo PSP do autobusu, ale hrát něco takovýho na 27" monitoru desktopovýho PC je fakt utrpení. A mimochodem - jak se tu několikrát zmiňovalo - to, že se tu hodnotí jenom "vybraný" kousky indie scény, může vyvolávat mylnej dojem, že co je indie, to je super. Což samozřejmě není, ale bohužel tu chybí ta část tyhle scény, která nestojí za nic.
    • Black_Hand
      10 mozna az velky spektrum znamek pro hry obecne, ale ty navrhujes rozkouskovat tu stupnici dal, podle toho jestli je to indie, pripadne jaky zanr to je, kdybych to dotahl do dusledku, a to uz nestaci. tak proc v tom delat dalsi bordel a nebrat v uvahu nejakou apriorni znalost kontextu ve kterem hodnotim?

a promin, hotline miami neni konina. je to po vsech strankach lepsi hra, nez assassins creed 2. dokonce prekonava AC2 v jeho nesilnejsi casti a tou je dobova atmosfera. -> vidis taky muzu mit nazor na hodnoceni AAA her vuci indie a nestezuju si, ze obe hry maji 10 z 10.
    • smejki
      >jak můžou mít obě dvě hry hodnocení 10 z 10?
      Úplně jednoduše, když člověk nepřisuzuje hodnocení význam, který nemá. *2*
    • x_ander
      Když si vyjedeš seznam a hodnocení čehokoliv - filmů, seriálů, knížek, tak to je stejné. Např. na csfd je v žebříčků nejlepších seriálů Hra o trůny vedle Simsonových a Zázračné planety. A srovnávat Simpsony a Hru o trůny v čemkoliv jiném, než že oba jsou seriály a oba kvalitní, nejde, a přesto vedle sebe můžou existovat. A dokonce i vedle dokumentární Zázračné planety.

Tak proč by mělo vadit, že vedle sebe je Hotline Miami a Deus Ex? Nebo Starseed pilgrim a Skyrim? Jako kde je ta hranice? Protože je jedna hra indie a druhá ne? Když vedle sebe dáš třeba Starcraft a Gran Turismo, tak je ten rozdíl asi stejně velký, jako mezi Skyrimem a Hotline Miami. A nikomu to nevadí.

Říkáš, že Hotline Miami a Starseed pilgrim jsou koniny... no vidíš, a pro někoho je konina zrovna ten Skyrim.
      číselné hodnocení funguje bez problému u filmů, proč by to nemohlo fungovat u her? je jen tvůj problém, že všechny hry hodíš do jednoho pomyslného seznamu a pak podle čísla určuješ jejich přesné pořadí na základě kvality. v životě ty hry neseřadíš ve stejném pořadí, jak by je seřadil někdo jiný. recenzent měl z té hry nějaké pocity, tu hru ohodnotil. stačí to brát jako informaci. to si nedokážeš udělat na základě toho vlastní názor? opravdu musíš stavět hry Skyrim a Hotline Miami na stejnou úroveň? (ve stylu Skyrim má velký otevřený svět, Hotline Miami ne, proto je to horší hra? ve Skyrimu se dá dělat spousta věcí, v Hotline Miami jen zabíjíš, proto je to horší hra?) u obou her může hráč prožít skvělý zážitek. může být i hráč, který v životě nezahraje ani jednu z těch her. a co? samozřejmě že číselné hodnocení se snaží určit jakousi pomyslnou kvalitu daného titulu. to ale neznamená, že hra, do které se nenalily milióny dolarů, je špatná hra, která si nezaslouží lepší hodnocení jen na základě toho... pořád to totiž může být skvělá hra, která baví...
    • janchor
      "Copak jsou ty hry z herního hlediska srovnatelný? Ani náhodou, tak jak můžou mít obě dvě hry hodnocení 10 z 10?"

Jsou srovnatelně skvělý, každá po svým.
      • Whoossain
        Teď jsem koukal do katalogu her a pokud ta možnost filtrování nejen podle platformy, ale i podle tagu, žánru atd., kterou jsem tam objevil, je tam nově přidaná, tak za mně určitě super (pokud tam byla i dřív, tak jsem osel, že jsem si takovýho velkýho žlutýho obdélníku plnýho možností, co si z katalogu vyfiltrovat, nevšimnul). Postřeh k funkčnosti - pokud si nechám zobrazit hry jen pro PC a pak si vyfiltruju FPS, tak mi to ukáže 3 stránky, ale když kliknu na stránku 2, tak mě to zase přehodí do kompletního katalagu všech her pro danou platformu. To by možná nebylo špatný doladit.
        Edit: Jo a do tagů by bylo dobrý přidat možnost i filtrovat tag "horor". Tyhle hry se obecně dost blbě hledaj a pokud se jedná o něco míň známýho, tak to člověk snadno přehlídne.
  • Ja som velmi rad, ze games dava priestor zaujimavym titulom z indie sceny. Recenzie a hodnotenia velkych titulov sa valaju na kazdej stranke a len vitam, ze sa dobre tipy na menej zname hry daju najst na games. Na druhej strane graficke ci zvukove spracovanie je sucastou diela a mao by sa prejavit na celkovom hodnoteni, aj ked len malej miere. HC hrac dokaze citat medzi riadkami aj pri 10/10 hodnoteni Hotline miami, ale casual, ktory sem povedzme chodi hladat tipy na hry nepochopi preco HM ma 10/10 a Metro LL 7/10.
    • Tím bych si nebyl tak jistej, plno místních údajných "HC" hráčů potvrzuje, že dokázalo z mezi řádků vyčíst akorát velký kulový a moc toho nepochopili. To je tak, když se parta kibiců snaží být chytrých jak rádio a přitom ecidentně nejsou schopni si udělat pořádek nejen v rozdílu mezi těmito sférami, které se vždy získávaly ty a ty verdikty bez ohledu k sobě navzájem, ale hlavně v tom, že tu existuje vždy určitý výběr, kdy se kdokoliv může rozhodnout pro cokoliv dle svýho gusta a nepotřebuje k tomu čísilka a už vůbec ne je srovnávat a lámat si hlavu s tím, zda vyhovují nějakýmu hodnotícímu dogmatu nebo ne. Každýmu s mozkem, laik nelaik, může dojít, že hra z nezávislé scény s učitým hodnocením boduje ve svých kategoriích, kde jde do popředí především čistá herní zábava oproti mainstreamovým "AAA" záležitostem, které přes společné základy, mají zase svůj vlastní koncepční řád, ne nutně méně kvalitní ovšem. To, že ono slavné pokračování Metra tady schytalo sedmičku a indie srandy dostanou deset znamená akorát to, že to znamená nic. Nesnižuje to nějak kvalitu jiné hry, nemá to zapotřebí srovnávání a konfrontace, jen se tu představila věc, která může zaujmout a po nějakých stránkách co říct, toť vše. I jako hráče, který má jiný herní gusto, mě nemusí nic tankovat...
      • Takovejch zbytecnejch písmen v odstavci bez jakyhokoli smyslu a směru.Ja bych rek,ze jedinej kdo se tady snaží bejt chytrej jak rádio si ty.
      • Každý s mozkem, ať laik či "nelaik", by to dokázal říci dvěma větami. *3*
        • Asi holt nemám tak dobrej mozek, no... :D
  • Čtu a nestačím se divit. Chodíte na games, který je zdarma, nikdo vás nenutí rozkliknout jakýkoliv článek (natož ho číst) a budete se čertit, že by hra XY neměla mít na webu recenzi? Já bych řekl, že se tady asi někdo kapku nudí... Chápu občasný urputný boje na fórech ohledně finálního hodnocení - ale stěžovat si, že by se nějaká hra neměla vůbec recenzovat je fakt zvláštní. Myslím, že s přístupem "tohle se mi nelíbí, tak ať to kvůli mě udělají jinak" budete mít celkem náročnej život :)
  • DeDy
    To Veskoslav: Na základě článku o tom, že je Wizardry 8 na GOGu, jsem neodolal a pořídil si tuhle hru. Nechápu jak mě ta hra mohla minout. Grafika je i na 12 let starou hru přímo hnusná (porovnání s např. BF 1942 z téhož roku), ale ta atmosféra, zábava, příběh a hlavně propracovanost jsou úžasné. K jádru věci. V době vydání ta hra byla AAA titul, dnes by tu grafiku udělali tři lidé (grafik, animátor a modelář), možná i dva. Nesouhlasím s tím, že pěkná grafika ovlivňuje hratelnost a hodnocení.
    Přiznám se, že prostě už mám osobně u sebe "přeindiováno". Je toho na mě moc. Melancholické nadšení redaktorů už také nechápu, protože se na to dívají přes růžové brýle. Dříve jsem hratelnost považoval za hlavní atribut dobré hry, samozřejmě i s příběhem. Bohužel pomalu zjišťuji, že ten příběh musím mít doplněný o pěknou grafiku, který podtrhuje odvyprávěný příběh. A vím, že pouštět se do číselného hodnocení je klišé,ale přijde mi vcelku legrační takovým hrám dávat 9/10 či 10/10 (v případě Miami například), protože tato čísla mám zafixovaná pro skvělé hry, hry na které si vzpomeneme za 5-10 let či hry, které přinesly do svého žánru něco nového. A s prominutím na tuhle hru si nikdo za 2 roky nevzpomene. Bez urážky. Věřím, že je to svěží hra a taková by si jistě zasloužila 8/10, ale 9/10 a 10/10 by měly být i nadále, alespoň dle mého názoru vyhraněné pro hry, co se stanou legendami či alespoň mění herní žánr. Takovéto hříčky, ač sebelepší si dle mého názoru toto nezaslouží.
    • střízlivý neurážející názor a stejně tě mínuskujou.
      U mně je to naopak, já snad poslední dobou trávím nejvíc času na DOSBoxu a starý adventury mi znovu vyráží tech. Ale nejsou to jen adventury, takovej DOOM (2) se s CoDem nedá srovnávat (geniální rozlehlé úrovně, zbraně radost vystřelit, hrůzostrašní nepřátelé, kteří se dokola nespamují...žádný skripty). Pro mě je ta grafika jen jeden z aspektů.

A s hodnocenim, nechcete se vrátit k pětihvězdičkovýmu systému? Takovej kompromis hodnocení/nehodnocení. Je pravda že se hodnotí většinou od 6-10 a pro mě osobně je 10-tkovej titul hra typu Half-life (2) a ani ti nedostali plné hodnocení. Trochu střízlivosti by nebylo na škodu.
    • x_ander
      Přeindiováno? To jen proto, že se tu pár dní po sobě objevily dvě recenze na indie hry? Ale no tak... Kromě toho tady to škatulkování nechápu. Pokud nemáš náladu na indie hry a nezajímají tě, nikdo tě nenutí tu recenzi číst a hru hrát. A moc nerozumím tomu, jak už teď dokážeš říct, že zrovna na tuhle hru si za dva roky nikdo nevzpomene (nota bene když jsi vlastně vůbec nehrál). Co se číselného hodnocení týká, máš pravdu, že 9 nebo 10 by měly dostat hry, které aspirujou na legendy a přinesou něco nového. A opět, jak víš, že se tohle nestane zrovna u této hry (minimálně v rámci žánru)? Jinak, když už jsme u toho čísla, zrovna Monaco si 9/10 odnáší ze spousty zahraničních webů (metascore je teď 84). I indie hra se může stát legendou.. o takovém Limbu, Braid nebo zmiňovanému Hotline Miami se mluví od vydání stále. A ještě dlouhou dobu bude.

A máš pravdu, že 60% (já bych řekl klidně i víc) indie her je balast. Proto je fajn, že tady na Games recenzujou právě jen ty vybrané, zajímavé indie hry. No a proto většina indie her tu dostane vysoké hodnocení. V rámci žánru (který nabízí neskutečné množství her) je asi zbytečné, aby se tu objevila recenze na každou průměrnou hru a podrpůměrnou hru.

A správně uzavíráš, že takové hříčky, si toto hodnocení dle tvého názoru nezaslouží. Podle tvého názoru ne, podle názoru recenzenta ano. Sto lidí, sto chutí. To samé i to tvoje Metro. V recenzi dostalo 7. Ty jsi mu dal 8, pokud jsem se dobře díval. To ten bod vážně nedokážeš překousnout? To, že recenzent (a řada dalších lidí) má jiný názor? Já hrál jen první Metro a pro mě to bylo tak 6-7 z 10. Co jsem četl recenze na nové Metro, tak předpokládám, že u mě to skončí opět na těch 7 z 10 (což si ověřím, až bude v akci). Opět . sto lidí, sto chutí...

A vůbec Vesku, co ti přelítlo přes nos? Dřív jsi psal rozumné komentáře, ale v poslední době mi přijde, že tu jen hejtuješ a snad i trolluješ. Přešel jsi na temnou stranu?

PS. redakci: Vy recenzenti to máte hodně těžké. Jakmile s hodnocením uhnete jinam než je průměr jiných hodnocení (Tomb Raider), tak dostanete vynadáno. A jakmile dáte stejné hodnocení, jak u většiny jiných webů (právě Monaco), tak zase dostanete vynadáno. Recenzent tvrdý chleba má :)
    • Mart9
      Myslím, že příspěvky tohoto typu jsou taky kvůli tomu, že například dodnes na games nenajdeme recenzi na druhý Call of Juarez, a když tady pak člověk vidí haldy vysoko hodnocených, přitom pro "nefajnšmekry" neznámých a nezajímavých her, tak to automaticky svádí k tomu, že jsou recenzované právě na úkor těchto dobrých a prověřených značek.
      • ales.smutny
        Když vyšel Bound in Blood, nikdo z nás, co tu jsme teď, na Games nebyl (já ho psal tehdy na Hrej). A recenzovat zpětně několik let starou hru? To fakt ne...
      • janchor
        Haldy?

Ale škoda, člověk by doufal, že hráče budou zajímat dobrý hry - tím spíš takový, který předem nezná.
        • Mart9
          Nemůžu s tou tvou větou souhlasit. Hráče zajímají dobré hry, to jistě, jenže každý hráč si zároveň určí sám, co je a není dobrá hra. To, že tomu dáte desítku, neznamená, že je to dobrá hra. Pro mě byla z poslední doby skvělá hra Tomb Raider, naopak Hotline Miami byla podle mě špatná hra.

Ale nechci, aby ten můj první příspěvek vyzněl jako kritika, od toho jsou tu jiní. Tu zdější kritiku chápu, zároveň ale chápu, proč jsou tyto hry tak vysoko hodnocené.
          • x_ander
            Nechci mluvit za Lukáše, ale řekl bych, že s těma "dobrýma" hrama to myslel jinak. V rámci indie scény, kde fakt vychází ta halda her, tady na games vyberou a zrecenzujou právě ty "dobré". Máš pravdu, že je pak na konkrétním hráči, aby zhodnotil, která hra pro něho je dobrá a která ne. Ale ber to tak, že kdyby se opravdu měly recenzovat všechny indie hry, tak tady bude neskutečná hromada zbytečných recenzí průměrných i podprůměrných her. Samozřejmě ty si v nich můžeš najít takovou, která se tobě bude hodně líbit oproti recenzentovi. Ale myslíš, že tenhle systém je rozumný?

Proto je lepší, že se tady objeví jen několik recenzí na indie hry, a to na ty, které jsou něčím zásadní, očekávané nebo jen zkrátka "dobré" (a to jak dobré dle názoru recenzenta, tak "dobré" podle, řekněme, obecného mínění, tzn. hra dostává nadprůměrné hodnocení ve světě, hráči si ji chválí...). Zkrátka z indie her dostaneš jen výběr "toho lepšího" a z toho si vybereš, co pro tebe může být zajimavé a co naopak ne. Což je pak mimojiné i důvod, proč drtivá většina zde recenzovaných her schytává vysoké hodnocení (ale není to pravidlem - z hlavy mě napadá třeba 6/10 pro Unmechanical, našlo by se určitě i spousta dalších).

Což je přístup, který je pro web typu games.cz naprosto ideální. Není to web zaměřený na indie hry, proto si nemůže dovolit recenzovat všecko. Na druhou stranu, indie scéna je na obrovském vzestupu už pár let, mezi indie hrami se najdou perly, a správný web o hrách (kterým imo games.cz je) si nemůže dovolit indie hry úplně odignorovat.
            • x_ander
              No i to se může stát. Třeba půjde o očekávanou indie hru (např. od známého indie tvůrce nebo pokračování indie hitu), proto si tady zaslouží recenzi, ale ta hra ve výsledku bude špatná.

Ale jinak samozřejmě chápu jak jsi to myslel. Je blbost, aby tady na games zrecenzovali naprosto neznámou indie hru, kterou ohodnotí 4/10. Což taky nedělají. To, že to nekteří lidi nechápou a diví se, jaktože se tu objevily po sobě dvě indie hry s vysokým hodnocením, je pak druhá věc.
            • Mart9
              proto říkám, že chápu to vysoké hodnocení těchto neznámých her. Kdyby chlapci vytáhli indie hru, zrecenzovali a dali tomu čtyřku, bylo by to dost smutné.
    • Na Hotline Maiami si teda určite spomenie i za 10 rokov, ten masaker čo tam nastal a ako som op uz 30 krat v priebehu 10 minut robil ten istý úkon za huronskeho smiechu a adrenalinu niekde na prasknutie. To teda len tak nevyfrčí, naroziel od toho pri spomienke na Mass efekt si pametám vynikajucu, fakt excelentnu jednotku a jej pribej, ktorý ale prehlušuje uplne sklamanie z 3 a viacmenej i 2. Pri ME3 si pametám len to sklamanie a naštvanost na to celé a to je hra typujem ktorej by si ucelil ovela vyssie hodnotenie ako hotlinu.

a samozrejme posudzovat hodnotenie Indie hier a AAA titulmi s milionovymi bugetmi je dost sialané, ono to ma hodnotenie v ramsi idie a potom hodnotenie vramci aaa hier. takze make the diference
    • janchor
      Obdivuju tu schopnost kádrovat něco, co člověk nehrál, nota bene na základě velmi úzce profilovanejch preferencí - Tetris má mizernej příběh a lacinou grafiku, kdopak si na něj za rok vzpomene?

(aneb poněkolikátý dokola: není to hříčka, žánr míchá úctyhodně a přináší tím spoustu nového)
      • Zaujal mě počet komentů pod recenzi. A hle! Věčné téma!Tyhle polemiky o hodnocení mě vážně nudí. Kdo není spokojen, ať se s tím smíří, nebo vyhledá jiné weby, kde může mít recenzent odlišný názor než jeho kolega z branže. Kuchaři se také občas neshodnou na tom, které jídlo si zaslouží ocenění, stejně tak filmoví kritici, porotci u Missek, sportovních anket, knih.... mám pokračovat? Mě se retro vlna líbí, stejně jako moderská komunita a nezávislé hry, protože vídím(e), co "velcí" vývojáři dnes a denně dělají, nebo jak se občas prezentují. Samozřejmě ne všichni. Ale to zas přetékáme do hokeje, takže tak:).
        S tím tetrisem to myslíš vážně nebo je to vtip? tetris je chvilková odpočinková hra. Nic víc, nic míň. Já nevím, po tom, co jsi předvedl u Metra, tak bych se krapet držel zpátky.....
        • No já myslím, že spousta z nás u toho Tetrisu strávila více času, než u některých současných AAA titulů, takže chvilková ani náhodou a odpočinková občas také ne. A bude se na to vzpomínat i za padesát let, takže podle tvé definice, by si to zasloužilo tak 20/10. *1*
          že tě to útočení na redaktory tady baví...
            Ano muj vypad je detinsky a mohl jsem si ho odpustit,ale vadi mi to, jak je zde silene Indie scena vychvalovana (pritom 60% je neskutecny brak) a pomalu se z toho stava modla, jakoby hrani Indie sceny bylo neco vice. A taky tu mou hloupou reakci vyvolal ten tetris....
            • Black_Hand
              tak ty hry se nerecenzuji protoze jsou indie, ale protoze jsou zajimavy. proto tu nevidis tolik ten brak. uznavam, ze ta brakovitost neni zrovna videt, ale weby jsou spis od toho aby ti vytahly na svetlo sveta veci, ktery za to stoji. ja nijak zvlast nevyhledavam recenze na hry, ktere jsou tak mizerne, ze ani nestoji za hrani, a recenzent je recenzuje jen kvuli tomu aby se jim vysmal, i kdyz mit ten kontext vuci kteremu hodnotis ostatni hry se taky hodi mit (je to hodne poucne), takze negativni recenze zadnem pripade nezavrhuju, spis naopak. na druhou stranu brakove AAA se recenzuji porad, a nikdo si nestezuje. se vsemi ostatnimi medii je to stejne.

a s tim tetrisem ti nevim, kdyz jsem byl maly tak jsem na nem vybil hodne baterek v my digihre :).
              nedíváš se na ty věci z širší perspektivy. a jako argument ostatním lidem nasazuješ růžové brýle? přirovnání k tetrisu měla být narážka na tvé vytahování grafiky. ne, grafika opravdu není nutná podmínka k tomu, aby byla hra dobrá. samozřejmě by nemělo jít o matlaninu, ale pokud má hra svůj styl, není to důvod k tomu ji shodit... to že ty už jsi některým hrám odrostl a potřebuješ větší interaktivní a jednodušší zábavu přeci neznamená, že je normální plivat na všechny ostatní hry, který tě nebaví. představ si, že někdo nepřekousne v současnosti ani grimrocka, protože je to "jen" krokovací dungeon. proč dělat krokovací dungeon, když se může udělat otevřený svět? indie scéna je ideální příležitost pro tvorbu originálních her. a neboj, takových her bude pořád ještě dost přibývat... to že ty nějakou hru nazveš brak (třeba hotline miami?), neznamená to, že je ta hra brak.
              a mimochodem svým přístupem odpíráš ostatním mít vlastní názor, protože tvůj názor je podle tebe jediný správný a názory druhých (třeba jejich recenze) neakceptuješ...