Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Risen i Risen 2 jsou opravdu dobré rpg, ale Gothic 2 je pro mě top ve všech rpg hrách, které jsem doposud hrál
  • Piranha Bytes věřím, hra Risen na mně udělala dojem a od Risen 2 toho očekávám hodně. No a teď si jdu zahrát Gothic 2 - pro mě zatím nepřekonanou hru.
  • Me se pirati ve hrach od piraní vždycky líbily. Už v Gothic 2 Night of the Raven a i v Risenu ten Steelbard a Romanov, proste se mi libi ten styl kterym to Piraně podávají
  • Pirátské prostředí se mi nelíbí, ale hru si určitě zkusím zahrát. Časový posun v herním světě (někam do 17. století) jde podle mě proti duchu série Gothic, která byla "gothic" právě proto, že se odehrávala ve fantasy středověku (ranném).

    Na druhou stranu je faktem, že v Risenu se autoři už strašně opakovali, byl to v podstatě takový remake herních mechanismů z Gothicu. Takže za vyzkoušení Risen 2 určitě stojí, ale moc si od něj neslibuji. Prostředí mě neláká.
    • Klasicka stredoveka kultura a hlavne ''evropska''priroda mi taky trochu chybi na druhou stranu phirane v mnoha rozhovorech rikaly ze uz chteli zmenu a piratskych rpg je narozdil od klasickych fantasy her pomalu.Taky se mi docela libi vetsi odklon od magie [zde bude tusim jen woodoo],ktera byla ale uz v gothic hrach vzdy trochu upozadena.. *11*
  • Mně se teda ten přechod ze středověkého fantasy na pirátskou fantasy moc nezdá... A to jsem velkým fanouškem PB... Pokud příběh navazuje na jedničku a to navazuje tak nechápu ten posun v základním historickém konceptu...
    • Cahir
      Noo, dejme tomu, že na Faranze mohli být trošku zaostalí, přece jen, byla to dost uzavřená komunita. První díl se mohl odehrávati v jakési pseudorealitě odpovídající tak druhé polovině/spíš konci 14. století, tedy době, kdy vznikají první palné zbraně. Uběhla nějaká ta dekáda, no a máme tu 15. století a s ním i větší rozšíření palných zbraní. A když nad tím vším přivřeš oči a odkážeš se na pseudorealitu, máš to oddůvodněné dostatečně.

      No a co se týče té tématiky, vždyť i jednička byla relativně pirátská hra. Sice jsi tam měl meče a luky, ale vzpomeň na Steelbearda, Patty, Romanova atd. Zas tak bych si tím hlavu nelámal.
      • Pravda
  • Neodsuzuj hru, kterou jsi nehrál, ještě k tomu způsobem, jako by jsi ji hrál.
    Gothic 3 dopadl tak, jak dopadl jen proto, že na Pyraně JW tlačili a díky bohu už dostali to, co si zasloužili. Risenem Pyraně dokázaly, že na to stále mají, i když člověk prošel svět zbytečně brzo a když se na stejném místě objevil po několikáte, byla to celkem nuda. Věřím, že Risen 2 bude ještě lepší a i když se nevyrovná G1 a G2, aspoň se jim kvalitou přiblíží. :)
    • Hej, co tady hrotíte s repetitivností a zmršeným soubojovým systémem?

      Já tu hru dohrál dvakrát a musím zdůraznit, že svět byl úměrně velký příběhu a životu v něm. Vše si dohromady poměrně dobře sedlo, až snad kromě konce, který byl pro mě trochu úmorný (nemám moc rád dungeony a vyloženě bojové kapitoly v RPG hrách - tady lizardi). O repetitivnosti ale nemůže být řeč podle mého názoru...

      A co se soubojového systému týče - nevím, kdo z těch kritizujících všeználků tu hru doopravdy hrál, ale souboje byly v Risenu takřka geniální (ještě lepší než v Gothic sérii) - spousta možností, motivace k tomu se vypracovat skrze učení a vytvořit si svoji údernou strategii k efektivnímu boji (nutnost k přežití).
      • RavenHolm
        Svět byl úžasný. To nelze popřít, jen jsi ho mohl prozkoumat celý na začátku a pak ti zůstali jen Lizardmani. Tak to ale fungovovalo ve všech Gothicích a nikdy mi to zas tak nevadilo, jen je to prostě fakt, který Piraně v Risen 2 chtějí napravit.

        Soubojový systém v Risen mohou kritizovat jen ti, kteří hru nehráli a nebo na ně byl příliš komplexní. Já sám pokládám souboják z Risen za dokonalost samu. Prostě vymazlenej systém z Gothic 1/2 kde nešlo jen o to jak rychle klikám.
        • Soubojový systém Risenu byl skvělý.
          Jinak já jsem byl přesně ten typ hráče, který skoro celou mapu prolezl dřív, než vlezl do přístavního města, takže jsem se v pozdních kapitolách při cestování už celkem nudil. Ano, sic tam byly občas poměrně silná monstra, ale i to se dalo s odstupem času zmáknout. Tam by možná nebylo od věci implementovat nějaké přírodní dočasné hranice, které by hráče na některá místa nepustily, ale to už je jedno, v Risenu 2 to bude jiné a snad i lepší. :)
          • Tak tohle bylo podle mě celkem dobře vyřešený ve starejch Gothikách (I, II, tnor) obtížností monster, který prostě nešli ani za prase umlátit, dokud jste neměli slušnej equip, kterej se dal sehnat až od nějakýho zlomu ve hře. U Risen když člověk ovládl soubojovej systém, tak už byl trochu moc imba na většinu nepřátel ve světě, tak možná proto tam ty hranice trochu padali. Ale i tak bych řek, že chrám s kudlankou byla pro mě dost jasná hranice hry na dlouho dobu :).
    • Příspěvek byl mířen na Hairy_Ass.
      • RavenHolm
        To byla asi největší chyba u Risenu. Naprosto volný svět, což je skvělé, ale který se dal prošmějdit bez questů a pak už žádná lokace nepřekvapila.

        Nicméně u R2 je ohlášeno rozdělení na několik menších ostrovů, což vyřeší hlavní neduh jedničky. Prošmejdím ostrov, splním vše co jde a hurá na další ostrov.
  • miker17
    must have this gaaaaaaaaaaammmmmmmmmeeeeeee!!! *16* *16* *16* *16* *16*
  • od gothica 3 uz pirana bites neverim; nechapu to, ale zda se, ze nejsou schopni se poucit z vlasnich chyb a klidne je 5x opakovat. Myslim tim prisrne ovladani, souboje a hud. U gothica 1,2 to tak nevadilo, protoze jinak to byly naprosto uzasne hry. Nicmene v gothiku 3 chyby z minula nechali (vlastne co se souboju tyce tak to zmrsili jeste vice) a co bylo na predchozich dilech dobre, zkurvili. Pridali prazdnej obri svet, nudne questy bez kapky napadu, osekali rozhovory atd. Byla to pro me totalni ztrata casu. Risen uz jsem sanci nedal, jelikoz dle mnozstvi ohlasu je to prave zase to same. Proto vas vsechny nechapu na co se to tak tesite. Ja sem mel serii gotik taky rad, ale to neznamena, ze se kvuli tomu musim pretvarovat u novejch dilu.
    • RavenHolm
      Gothic 3 by vypadal jinak kdyby JoWood dal Piraním víc času. Takže potom co JoWood Piraně potopil, si Gothic 3 vzala na paškál komunita a dnes je to opravdu velmi kvalitní hra, která už působí jako hotové dílo.

      Dost by mě zajímalo jaké ohlasy posloucháš, protože Risen se ubral cestou zpět ke kořenům a těmi myslím G1/2.
      • ruzne na forech a tedka koukam na metacritics, je videt ze kultovni hra ma automaticky mrte 10 ktere samozrejme neodpovidaji,recenze s prumernym hodnocenim hovori o zmrsenem soubojovem systemu a zase nudnem svete a questech.
        • Uh? Risen mel dokonalej soubojovej system. Vim, ze mi trvalo par hodin, nez sem byl vubec schopnej zabit kance. Nemluve ze pak trvalo dalsich par hodin nez sem si ho byl schopnej osvojit ( do ty doby sem mel souboje na nahodu :P ). Osobne me to nadchlo, uz jen to jak clovek musel vedet z ktery strany zautocit a vychytat spravny klikani mysi, aby se kombinace pohybu nesekala a byla plynula, kdyz to clovek zvladnul protivnik se ani nestihal kryt. Nemluve, ze s lepsim skillem ve zbrani hrac dokazal odrazet utoky a pak i vracet udery po pouziti krytu, ale ne tak jak je to ted ve hrach, proste vsechno muselo byt perfektne nacasovane. A ted sem si vzpomel i jak bylo nadherny jak se clovek snazil dostat protivnikovy do zad nebo aspon do boku, aby vubec dokazal zasadit silenejsi ranu :) Lepsi soubojovej system sem dlouho nevidel a jestli nekdo tvrdi ze je zmrsenej tak ho poradne nepobral. Jinak je samozrejme mnohem dal nez byl v puvodnich Gothicich.
          • jj a jakmile si zkazil jen jediné kliknutí v combu nepřitěl tě už mohl zasaáhnout
        • Proč tu do Háje nepřestaneš plácat tyhle H0VN4 a nezahraješ si to?!?!?! BOHA!...
        • Paul_cz
          Mluvíš nesmysly, Risen je vynikající, G3 je dnes s community patches solidní RPG taky.
          • G3 je tak trochu výjimka a comunity patch ho skutečně plně nezachraňuje. Ač jsem velkej fanda PB a celý série, tak tady musím říct, že udělali v designu hry velkou botu. Když opominu veškerý technický problémy, který jsou způsobený vlivem předčasnýho vydání, tak největším problémem obecně je příběh. Že všechno směřovalo k osvobození Myrthany se vědělo už předem a víceméně to vyplývalo z děje samotnýho, no problemo. Způsob, jakým se ale toho cíle měl člověk dopracovat, byl už podstatně horší. Nameless hero, sám osobně a bez číkoliv pomoci dostal úkol vyvraždit každičkýho orka v Myrthaně, dobýt zpět sám v sestavení muž proti armádě orků všechna města zpět a nastolit ztracenej řád. Pokud jste tedy nehráli ve prospěch Orků. To je prostě směšný a především hloupý. Kde jsou kamarádi, jako Milten, Diego nebo Gorn, když mlátíte hromady Orků? Někde roztroušený po zemi a čekaj, až je objevíte a splníte jeden jim přidruženej quest. O něco se kluci německý pokoušeli, a to pokud spolupracujete s místním odbojem a seženete několik balíků zbraní (především kosy a sekery), přidají se k vám i lidští otroci. A další kámen úrazu. Ork, v brnění s těžkým obouručním mečem proti sedřenýmu chudákovi s kosou. A jsme tam kde jsme byli. Nameless hero prostě musí všechno pobít sám. Což jde ruku v ruce s umělou inteligencí, která nepovolí útočit víc jak jedný jednotce najednou. Jen kolem vás tupě krouží, aby vás nezmasakrovali. Trapný a hloupý. Což byla jedna z věcí, kterou Comunity patch úspěšně odstranil. Jenže bylo to ku prospěchu věci? Pokud jste sadomasochysti, tak ano. A to říkám jako někdo, kdo to s alternativní obtížností a na hard projel od začátku až do konce. Osvobodit město je pak opravdu zatraceně složitej úkol plnej loadů, tekoucích nervů a vypitejch lektvarů. Pak se na chvíli dostaví uspokojivej pocit a hrdost - dokázal jsem to. Záhy ale velmi rychle zmizí, když si člověk uvědomí, že naprosto totožnejch akcí bude muset províst ještě tucet. Což i pokud jste ten největší sadomasochista nemění nic na původním problému - vypadá to hloupě. Proč se ten tábor rebelů v díře vedle Cape Dun nesebral a nešel s vámi osvobodit město? Bylo tam pomalu víc rebelů, než orků ve městě. Moc složitý naprogramovat? Rebelové jsou banda pasivních chudáčků a všechno stejně musíte povraždit vy osobně. 90 % veškerý herní doby osvobozujete osady na severu, středu a jihu země. Všude naprosto stejně, záleží jen na tom, kde se rozhodnete pro kterou stranu pracovat. Ta hra má nádhernej kontinent, monumentální hudbu, skvělej dabing a potenciál předchozích dílů, kterou zabíjí nedotažením děje. Přesto jsem si to dost užil. Ale kdybych neznal předchozí díly a začínal jsem trojkou, tak pochybuju, že se na to díval stejně. Asi bych mnohem víc nadával a kdo ví, jestli bych hru vůbec dojel až do konce. Proto jsem šťastnej jak blecha za Risen, kterej ničím podobným netrpí. Takže ty narážky na třetí Gothic bych docela i chápal. Navážet se ale do hry, o který vím očividne kulový a kterou jsem ani nehrál. Dejte mu někdo lepáka *2*
            • "Což byla jedna z věcí, kterou Comunity patch úspěšně odstranil. Jenže bylo to ku prospěchu věci? Pokud jste sadomasochysti, tak ano. A to říkám jako někdo, kdo to s alternativní obtížností a na hard projel od začátku až do konce. Osvobodit město je pak opravdu zatraceně složitej úkol plnej loadů, tekoucích nervů a vypitejch lektvarů. "

              Já vím, že je to dlouhý. Ale když na to chceš reagovat, tak to přeci jen radši dočti až do konce ;)
            • "Což jde ruku v ruce s umělou inteligencí, která nepovolí útočit víc jak jedný jednotce najednou" -- pokud jsi měl comunity patch tak bys měl vědět, že tam jde nastavit aby na tebe útočili všichni nepřátelé a ne jen jeden *3*
            • Ale ne, to byla reakce na tu chlupatou ryť ;) Navíc mi první půlka nepřišla příliš obtížná a jak jsem už jednou napsal - nehrajte to na hard, když vám to vadí. V závěru se víc lezlo do jeskyní, který předtím hráč prolíst nemohl - příliš tuhý potvory. Ogre tě na několik ran složí, ať máš level sebevětší a co potom takový 3 najednou. O popelavý bestii ani nemluvím. Tuhý jsou i Brontokové a škorpioni. Že tě na povrchu nezaskočí vlk nebo dikobraz... Ještě aby jo, po 15 hodinách hry. I když tou dobou smečka černejch vlků pořád dokáže zatopit. Na tenhle problém jsem fakt během hraní nenarazil. Jenom jestli si to dobře vybavuješ.
            • Nejsem si jisty jestli ta posledni veta patrila me, ale Risen jsem samozrejme dohral. Problem byl, ze ten navrat ke korenum spocival v podstate v tom, ze tam nebylo nic noveho proti G1 a G2. Dalsim problemem bylo, ze pokud jste se snazili cely ostrov prolezt, tak jste to muhli defakto udelat v 1 kapitole a na pocatku 2. kapitoly. Pak chodite ve stale stejnych lokacich, kde jiz mate splnene vsechny questy a nic tam neni. Dale je zde klasicky problem s obtiznosti - na zacatku tezka a od pulky se nudite, protoze jste king.

              Co se tyce G3 - tak bych jeste dodal - stupidni questy, stupidni rozhovory a moznost vytvorit boha, co zabiji napr. 100 orku *10*
          • No nevim od asi 2/3 me treba Risen prestal bavit, bylo to repetitivni. A G3 je proste odpad a to i community patchem 1.6- dohral a odinstaloval = nikdy vice. Na G1 nebo G2 +NotR to rozhodne nema. Na G3 mam "uzasnou" vzpominku, kdyz jsme na konci spolu s Xardasem jsme museli bezet pres pul zeme, aby jsme vesli do portalu, coz byla akce asi na 30 minut (Xardas se nekolikrat sekl), misto toho, aby jsme se tam teleportovali
    • smejki
      já zas nechápu, jak to nemůžeš chápat, když jsi ten Risen ani nezkusil. Zkus ho, je jiný než G3. Komorní, skutečně gothikovský, herně dotažený a funkční.
    • Risen má ovládání zcela normální. Narozdíl od většiny dalších RPG je klíčem k úspěchu v první řadě šikovnost hráče a statistiky jsou až druhořadý. Tak to bylo za dob prvních Gothiců a tak je to chvála bohu i v Risenu. Kvalita dialogů je dobrá, tradičně skvělej je i anglickej dabing. Obří svět tu není, prázdnej už vůbec ne, většina questů mi nudná nepřišla ani v nejmenším. Jako nejpovedenější bych vypíchnul vyšetřování vraždy v klášteře a hledání ocelovousova pokladu. HUD je naprosto bezproblémovej. Stačí?
    • Zrovna u Risen mi ten svět prázdný nepřipadal (na každém kousku mapy něco), tedy dokud jsem to všechno nevybil, pak to prázdný bylo. Každopádně mi spíše připadá, že se to za těch 10 let neposunulo nějak výrazně dál. Pořád tam mlátím stejné obludy, které se ve světě pohybují a vyskytují stejně, život ve městech je téměř stejný a questy taktéž.
    • zkoušel jsi trojku s community patchem? já si ji užil dost, i když to na dvojku už nedosahovala, ale pořád tam ta jejich typická hratelnost a atmosféra byla.. a Risen byl též dobrý, až na tu někdy místama přehnanou obtížnost
      • hmm to jsem nezkousel, ale vim o nem, ale i kdyby zpravil vsechny bugy a flustrujici veci ,,,,- postava co vas nasleduje najednou zacne stepovat jak michal jackson dozadu a ztrati se v dali, skreti prochazejici skrze zdi, hnusny ksichty a to co me osobne flustrovalo nejvice, tedy to ze jakmile do me jednou neco seklo, tak uz sem nemel sanci cokoli delat, hlavne vlci na to byly experti-jakmile se jednou zahrhrizly, tak chramstaly porad a uz sem se ani nehnul a proste chcipl,,,, tak proste prazdnej svet, prazdne dialogy a questy ktere predci kdejaka onlinovka zustavaji ne?
      • Přehnanou? Tak to nehraj na hard, když ti přijde přehnaná. Na easy to byla procházka, ani si na tebe netrouflo útočit víc potvor současně. Hard je hard a tak to má bejt :) Aspoň, že nelevelují potvory s postavou. Prostě tam jednou má doupě, tak tam je.
  • Konečně po letech zase pořádná hra (kromě FIFA fotbalu)! Nějak mě ty dnešní COD, GTAčka, Zaklínači či WOWka apod. neberou :-)
    • Rise, Battlefield 3 a Skyrim :) víc nic by vyjít nemuselo :D
    • Core
      Já se těším na Deus Ex: Human Revolution a Might & Magic: Heroes VI... *5*
      • Cajk
        Trine 2, jednoznačně.
        • Core
          Pravda, pravda!
      • No vidíš to, Heroes bych úplně zapomněl! Též se těším :-)
        • Core
          Dnes jsem zjistil, že kluci z Games.cz tu o posledních HOMAM nic moc nemají... Doufám, že brzy vyjde nějaký obsáhlý preview článek ohledně prubnutí bety. *3*
  • Core
    Vypadá to skvěle! Jednomu se už ta středověká RPG říznutá fantasy zajídají. Piraním lze věřit. Za odklon od typického modelu alá Gothic jsem rád a to píšu jako majitel všech dílů (až na odpornou čtyřku) + Risenu. Jen tak dál. Vypadá to skvěle a hlavní charakter působí jako správnej týpek.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit