Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Risen i Risen 2 jsou opravdu dobré rpg, ale Gothic 2 je pro mě top ve všech rpg hrách, které jsem doposud hrál
  • Piranha Bytes věřím, hra Risen na mně udělala dojem a od Risen 2 toho očekávám hodně. No a teď si jdu zahrát Gothic 2 - pro mě zatím nepřekonanou hru.
  • Me se pirati ve hrach od piraní vždycky líbily. Už v Gothic 2 Night of the Raven a i v Risenu ten Steelbard a Romanov, proste se mi libi ten styl kterym to Piraně podávají
  • "Což byla jedna z věcí, kterou Comunity patch úspěšně odstranil. Jenže bylo to ku prospěchu věci? Pokud jste sadomasochysti, tak ano. A to říkám jako někdo, kdo to s alternativní obtížností a na hard projel od začátku až do konce. Osvobodit město je pak opravdu zatraceně složitej úkol plnej loadů, tekoucích nervů a vypitejch lektvarů. "

    Já vím, že je to dlouhý. Ale když na to chceš reagovat, tak to přeci jen radši dočti až do konce ;)
  • "Což jde ruku v ruce s umělou inteligencí, která nepovolí útočit víc jak jedný jednotce najednou" -- pokud jsi měl comunity patch tak bys měl vědět, že tam jde nastavit aby na tebe útočili všichni nepřátelé a ne jen jeden *3*
  • Pravda
  • Klasicka stredoveka kultura a hlavne ''evropska''priroda mi taky trochu chybi na druhou stranu phirane v mnoha rozhovorech rikaly ze uz chteli zmenu a piratskych rpg je narozdil od klasickych fantasy her pomalu.Taky se mi docela libi vetsi odklon od magie [zde bude tusim jen woodoo],ktera byla ale uz v gothic hrach vzdy trochu upozadena.. *11*
  • Tak tohle bylo podle mě celkem dobře vyřešený ve starejch Gothikách (I, II, tnor) obtížností monster, který prostě nešli ani za prase umlátit, dokud jste neměli slušnej equip, kterej se dal sehnat až od nějakýho zlomu ve hře. U Risen když člověk ovládl soubojovej systém, tak už byl trochu moc imba na většinu nepřátel ve světě, tak možná proto tam ty hranice trochu padali. Ale i tak bych řek, že chrám s kudlankou byla pro mě dost jasná hranice hry na dlouho dobu :).
  • Cahir
    Noo, dejme tomu, že na Faranze mohli být trošku zaostalí, přece jen, byla to dost uzavřená komunita. První díl se mohl odehrávati v jakési pseudorealitě odpovídající tak druhé polovině/spíš konci 14. století, tedy době, kdy vznikají první palné zbraně. Uběhla nějaká ta dekáda, no a máme tu 15. století a s ním i větší rozšíření palných zbraní. A když nad tím vším přivřeš oči a odkážeš se na pseudorealitu, máš to oddůvodněné dostatečně.

    No a co se týče té tématiky, vždyť i jednička byla relativně pirátská hra. Sice jsi tam měl meče a luky, ale vzpomeň na Steelbearda, Patty, Romanova atd. Zas tak bych si tím hlavu nelámal.
  • Ale ne, to byla reakce na tu chlupatou ryť ;) Navíc mi první půlka nepřišla příliš obtížná a jak jsem už jednou napsal - nehrajte to na hard, když vám to vadí. V závěru se víc lezlo do jeskyní, který předtím hráč prolíst nemohl - příliš tuhý potvory. Ogre tě na několik ran složí, ať máš level sebevětší a co potom takový 3 najednou. O popelavý bestii ani nemluvím. Tuhý jsou i Brontokové a škorpioni. Že tě na povrchu nezaskočí vlk nebo dikobraz... Ještě aby jo, po 15 hodinách hry. I když tou dobou smečka černejch vlků pořád dokáže zatopit. Na tenhle problém jsem fakt během hraní nenarazil. Jenom jestli si to dobře vybavuješ.
  • Pirátské prostředí se mi nelíbí, ale hru si určitě zkusím zahrát. Časový posun v herním světě (někam do 17. století) jde podle mě proti duchu série Gothic, která byla "gothic" právě proto, že se odehrávala ve fantasy středověku (ranném).

    Na druhou stranu je faktem, že v Risenu se autoři už strašně opakovali, byl to v podstatě takový remake herních mechanismů z Gothicu. Takže za vyzkoušení Risen 2 určitě stojí, ale moc si od něj neslibuji. Prostředí mě neláká.
  • Mně se teda ten přechod ze středověkého fantasy na pirátskou fantasy moc nezdá... A to jsem velkým fanouškem PB... Pokud příběh navazuje na jedničku a to navazuje tak nechápu ten posun v základním historickém konceptu...
  • Soubojový systém Risenu byl skvělý.
    Jinak já jsem byl přesně ten typ hráče, který skoro celou mapu prolezl dřív, než vlezl do přístavního města, takže jsem se v pozdních kapitolách při cestování už celkem nudil. Ano, sic tam byly občas poměrně silná monstra, ale i to se dalo s odstupem času zmáknout. Tam by možná nebylo od věci implementovat nějaké přírodní dočasné hranice, které by hráče na některá místa nepustily, ale to už je jedno, v Risenu 2 to bude jiné a snad i lepší. :)
  • RavenHolm
    Svět byl úžasný. To nelze popřít, jen jsi ho mohl prozkoumat celý na začátku a pak ti zůstali jen Lizardmani. Tak to ale fungovovalo ve všech Gothicích a nikdy mi to zas tak nevadilo, jen je to prostě fakt, který Piraně v Risen 2 chtějí napravit.

    Soubojový systém v Risen mohou kritizovat jen ti, kteří hru nehráli a nebo na ně byl příliš komplexní. Já sám pokládám souboják z Risen za dokonalost samu. Prostě vymazlenej systém z Gothic 1/2 kde nešlo jen o to jak rychle klikám.
  • Hej, co tady hrotíte s repetitivností a zmršeným soubojovým systémem?

    Já tu hru dohrál dvakrát a musím zdůraznit, že svět byl úměrně velký příběhu a životu v něm. Vše si dohromady poměrně dobře sedlo, až snad kromě konce, který byl pro mě trochu úmorný (nemám moc rád dungeony a vyloženě bojové kapitoly v RPG hrách - tady lizardi). O repetitivnosti ale nemůže být řeč podle mého názoru...

    A co se soubojového systému týče - nevím, kdo z těch kritizujících všeználků tu hru doopravdy hrál, ale souboje byly v Risenu takřka geniální (ještě lepší než v Gothic sérii) - spousta možností, motivace k tomu se vypracovat skrze učení a vytvořit si svoji údernou strategii k efektivnímu boji (nutnost k přežití).
  • RavenHolm
    To byla asi největší chyba u Risenu. Naprosto volný svět, což je skvělé, ale který se dal prošmějdit bez questů a pak už žádná lokace nepřekvapila.

    Nicméně u R2 je ohlášeno rozdělení na několik menších ostrovů, což vyřeší hlavní neduh jedničky. Prošmejdím ostrov, splním vše co jde a hurá na další ostrov.
  • Nejsem si jisty jestli ta posledni veta patrila me, ale Risen jsem samozrejme dohral. Problem byl, ze ten navrat ke korenum spocival v podstate v tom, ze tam nebylo nic noveho proti G1 a G2. Dalsim problemem bylo, ze pokud jste se snazili cely ostrov prolezt, tak jste to muhli defakto udelat v 1 kapitole a na pocatku 2. kapitoly. Pak chodite ve stale stejnych lokacich, kde jiz mate splnene vsechny questy a nic tam neni. Dale je zde klasicky problem s obtiznosti - na zacatku tezka a od pulky se nudite, protoze jste king.

    Co se tyce G3 - tak bych jeste dodal - stupidni questy, stupidni rozhovory a moznost vytvorit boha, co zabiji napr. 100 orku *10*
  • Příspěvek byl mířen na Hairy_Ass.
  • Neodsuzuj hru, kterou jsi nehrál, ještě k tomu způsobem, jako by jsi ji hrál.
    Gothic 3 dopadl tak, jak dopadl jen proto, že na Pyraně JW tlačili a díky bohu už dostali to, co si zasloužili. Risenem Pyraně dokázaly, že na to stále mají, i když člověk prošel svět zbytečně brzo a když se na stejném místě objevil po několikáte, byla to celkem nuda. Věřím, že Risen 2 bude ještě lepší a i když se nevyrovná G1 a G2, aspoň se jim kvalitou přiblíží. :)
  • jj a jakmile si zkazil jen jediné kliknutí v combu nepřitěl tě už mohl zasaáhnout

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit