Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jak se zdá tak se DLCčka od bioware daj převídat na deset let dopředu
    • Cahir
      Yep, Omega je ve hře snad od vydání trojky...
  • Kronoss1
    Přátelé. To je blbé oslovení, ale co.
    Vzpomínám si, že jsem se před měsíci hádal s jednotlivci o konci ME3 a někteří z těch jednotlivců (Cahir) řekli, že se konec měnit nebude a že ME3 je uzavřeno. Já jsem zásadně nesouhlasil a řekl jsem uvidíme. Teď vidíme. Napřed Levianthan, teď tohle. Navíc jsou ta data ,nebo alespoň část těch data, na disku se hrou, takže si jen vlastně "odemknete" právo na hraní obsahu, který byl již zakoupen. Jak vidím, všude je to stejný bordel jako v ČR. Všichni se vás snaží okrást, jak můžou a kde můžou. Co na to říct. Moc mě to nepřekvapuje, vlastně vůbec mě to nepřekvapuje. Další perla by byla, kdyby se nějak zjistilo, že ta DLC byla hotova ještě před vydáním.
    Nechápejte mě špatně ME3 je výborná hra. Na druhou stranu konec ME3 je něco jako konec Společenstva prstenu, vlastně ještě horší, mnohem horší. Shrňme si to.
    1. Konec se stále mění
    2. Konec zůstal/zůstane na ho*no i po změnách
    3. DLC jsou pravděpodobně na disku
    4. EAB (EA - Bioware) lže a (pravděpodobně) sprostě okrádá hráče.
    A celý svůj příspěvek uzavřu jistou myšlenkou.
    Je zde něco hodně shnilého v tomto světě lidském ... a jen Češi to nejsou.
    • Cahir
      Co vidíme? Konec se změnil? To mi něco uteklo?! Jó ták, to jenom Kronoss zase předvádí ukázkovou demagogii.... Dovolte mi tedy přátelé, abych věci uvedl na pravou míru. To si však vyžaduje věci vysvětlit, ukázat, že realita je komplexní, nikoliv černobílá a to se místním křiklounům nehodí do krámu. Ono je totiž mnohem jednodušší vyvolávat jednoduchá, černobílá a dobře se poslouchající hesla o zlých vývojářích a dobrosrdečných hráčích. No..zadržím zvratky a pustím se do vysvětlování...

      Ještě před vydáním ME3 se vědělo, že se budou dělat DLC. Důvod Casey Hudson vysvětloval už před dvěma lety. Hra je hotová, engine bla bla atd., všechno je polazené a je tudíž mnohem jednodušší dělat na dodatečném obsahu. Casey říkal, že nikdy neodmítne možnost vyprávět další příběhy, což znamená, že v případě, že se hra prodává dobře, publisher (EA) odklepne práci na dalším obsahu. Chápete? Např. datadisky či dokonce pokračování by nikdy nevznikla, pokud by předešlý titul nebyl úspěšný. A stejně tak vezměte jed na to, že by nebyla ani žádná DLC pro ME3, pokud by ME3 byl komerční propadák (což nebyl, prodalo se 4 miliony kopií). Vývojáři měli budget a měli deadline. Na budgetu závisí počet postav, questů, lokací atd. atd. (práce vývojářu na postavách, lokacích, voiceovery atd. atd., všechno stojí peníze a všechno se musí vejít do budgetu) Casey se tedy musel hodně ohánět, aby příběh ME uzavřel, aby to hlavní pověděl a aby hlavní i vedlejší linie neukončil cliffhangerem. Mohl by to tak udělat, ale zařekl se, že to nikdy neudělá a že vždy bude vyprávět jednotlivé příběhy (ať už DLC nebo plnou hru) jako uzavřené celky. A tak se to dosud dělo! A kdo z vás není patnáctiletej fakan, případně dělňas, tak jistě ví, jak vypadá tvůrčí proces. Probíhá brainstorming, rozhazujou se nápady, koncepty atd. Potom to celé prochází sítem, musí se škrtat, musí se přepisovat - věci se tzv. realizují... Takhle to má každej titul. Musíte si milánci uvědomit, že váčky s penízky na vývoj hry nejsou bezedné...

      Vývojáři při práci na hře samozřejmě doufali, že ME3 se bude prodávat a že jim EA povolí další práce na projektu, a proto různá data - koncepty a nápady, na disk naházeli, něco jen načrtli apod...

      Long story short: ME3 se řádně prodával, DLC byla odklepnuta, a tak se Caseyho tým pustil do rozpracování konceptů a náčrtků, které nebylo možné realizovat u plné hry... Tým ME3 maká od rána do večera na EC, Leviathanu, Omeze a v budoucnu snad i dalších a odměnou je mu držkování lidí, kteří neví, která bije...

      Teď ke koncům. Leviathan konec NEMĚNÍ, tak nelži! Pouze se přidává několik SEKUND dialogu, které nemají absolutně žádný dopad - Starchild v podstatě jen reflektuje Leviathanovu existenci, toť vše.
      Chápu ale, že nic si o problematice nezjistit a kvákat jak u piva v hospodě je mnohem jednodušší...
      • Kronoss1
        Hezky si to napsal. Hezky jsi náš poučil o tom, jak se dělá hra, a že není zadarmo. Moc pěkný fakt, ale ..
        DLC jsou v pořádku, pokud se dělají od píky PO vydání hry. Tohle se ale neděje. To nejsou náčrty, ale herní data. Není jisté, jestli jen části nebo celé DLC. Když měli čas na vymýšlení DLC, tak měli čas na udělání pořádného konce. Prostě se mi nelíbí fakt, že si člověk koupí disk se hrou, kde jsou zakomponována DLC a je jedno jestli části nebo celky. Prostě to tam nemá co dělat.
        Podle tebe jsem předvedl, jak jsou hráči zlatí a vývojáři špatní. Ty jsi předvedl pravý opak. Vývojáři jsou vlastně ti chudáci, kteří pracují do roztrhání těla pro dobro hráčů a chtějí jen malý kousek uznání v podobě peněz. Vývojáři za nic nemůžou, jsou svatí. Hráči jsou špatní, protože si stěžují, na to přece nemají právo. Nedělej z vývojářů takový světce.
        Teď o konci.
        Já jsem slyšel, že se Leaviathan na konci reflektuje. Že má být možnost ho získat pro sebe, a že se to v konci nějak promítne. Takže se konec mění ne? Do konce byl zakomponován další prvek, který tam nebyl. A to je prosím tedy, podle tebe, co?

        PS: Pokud ty nazýváš mě demagogem, tak ty jsi naprosto stejný demagog, akorát na straně vývojářů.
        • Cahir
          Ufff... tak naposled.

          "DLC jsou v pořádku, pokud se dělají od píky PO vydání hry. Tohle se ale neděje. To nejsou náčrty, ale herní data." DLC se dělají PO vydání. Herní data,mají-li několik kilobytů, jsou opravdu náčrty, jsou to jen zlomky. Vývojáři z Obsidianu začali dělat na Lonesome Roads půl roku po vydání základní hry. A v Lonesome roads rozpracovali zápletku kolem kurýra Ulyssese, o kterém se mluví UŽ V ZÁKLADNÍ HŘE! Zápletka kolem Ulyssese jim zabrala chvíli a do základní hry se prostě nedostala (budget, priority atd. viz můj předchozí příspěvek) a prostor se jí dostal až posléze. To, že někdo v základní hře kvákne o tom, že existuje nějakej kurýr, co odmítnul práci, kterou jste posléze dostali vy, nesvědčí o žádném předem hotovém a v trezoru zamčeném DLCčku!Tvůj problém je, že fakt nemáš absolutně žádnýho tucha o procesu vývoje. Leads seděj v kanclu a házej nápady, dělaj náčrtky apod. to je práce na týdny , maximálně měsíce (samozřejmě déle, dělá-li se univerzum od píky, čest výjimkám) Jakmile je tento úvod hotov, začne ta brutálně těžká část. To je to hlavní, to je ta nákladná práce stojící kvanta člověkohodin - vývoj sám (a zároveň se musí škrtat, počítat...) Z toho plyne, že "když měli čas na vymýšlení DLC, tak měli čas na udělání pořádného konce" je žvást olbřímých rozměrů! Zápletku DLC (a hození několika hintů do základní hry) ti vymyslím asi tak za 6 minut a skoro zadarmo... Ale naprogramovat, naskriptovat, namluvit, otestovat apod. část hry (konec) je trochu jiná káva... Už chápeš?? Totálně lítáš v tom, kolik stojí a co obnáší nápady a nerozpracované, ustřižené, naznačené a odložené pasáže a co stojí a obnáší samotný vývoj na straně druhé.

          Znova: LEVIATHAN KONEC NIJAK NEMĚNÍ! Starchild pronese několik absolutně balastních vět a to jen proto, aby byl Leviathan jakože reflektován. Něco jako kdyby řekl: "jo a dobrá práce s Omegou Sheparde!". Jestli budeš dál kvákat o tom, jak je konec změněn, protože se do něj, byť je malinko, zasáhlo, tak nejsi nic jiného než trol. Protože míra onoho zásahu je klíčová a ne že ne... ale osobně se bojím, že v budoucích DLC do konce možná zasáhnou a to proto, aby uspokojili věčně remcající hráče... půjdou tedy sami proti sobě, protože okamžitě vrátí vítr do plachet lidem, jako jsi ty, ale přitom to udělají jen proto, aby si udobřili naštvanou komunitu. Ať prostě udělají co udělají, vždycky bude někdo držkovat. Nezáviděníhodná situace, že ano... Doufám, že se nenechají obměkčit...

          Demagog si ty, protože šíříš bludy, aniž bys znal problematiku. Já na rozdíl od tebe argumentuju a předkládám fakta, ty jen buzeruješ, lžeš a hraješ na hráčské emoce. Moje obhajoba nedělá z vývojářů svatoušky, moje obhajoba z nich dělá lidi, co dělají svojí oblíbenou práci a dělají ji rádi. Na tomnení nic k neuvěření. V tvých očích jsou to ale vypočítavé krysy, které dělají hry jen proto, aby nám mohli pouštět žilou... To už je trochu přitažené za vlasy. Chceš, aby se na hře dělalo 5 let a aby se do ní dostal všechen obsah, co vývojářům prolít hlavou?? Ok, kdy můžeme očekávat, že nám ten vysněnej projekt zafinancuješ??

          Tím končím přátelé, kdo tohle nepobral, případně nebyl přesvědčen, stojí si na vedení a já na dotyčného nehodlám plýtvat energií...
          • rancor1223
            @Cahir Kdo říká ať na hře pracují 5 let? ME2 a ME3 dělí přesně 2 roky, ale z toho se rok pracovalo na DLC k ME2. To na ME3 moc času nezbývalo. Kdyby to protáhli o rok - o jeden rok - mohlo to tam oboje - Leviathan, Omega - být (From Ashes jako záznam v Kodexu). ME3 je dokonce kratší než ME2. Neříkám aby dělali více obsahu, ale alespoň stejné množství. To jen EA potřebuje (pardon, peněz má zajisté dost, ona jen chce) víc peněz, tak vývoj nechalo uspěchat.
            U DLC ani není takový problém s tím kdy a jak se vyráběli jako způsob distribuce. DLC obsáhlé na disku, jen "zamčené" je hnus. To je věc, která byla hotová ve stejné době co hra, tudíž ve hře být mohla integrována.
            A co se efektu Leviathana týče. Ve skutečnosti konec skutečně nijak nemění. Ale, osobně mi přijde absurdní, aby rasa (byť jich asi moc zbývat nebude), která dokáže zabít reapera "pouhou myšlenkou" neměla téměř žádný vliv na průběh války. Vždyť s takovou silou by se dal zachránit jak Turianský tak Asarijský svět (z čehož vychází má teorie zmíněná v jednom z mých předešlých příspěvků) - za předpokladu, že se dá plnit dříve než těsně před obsazením základny Cerberu (čímž si nejsem jist).

            @Cahir @Cronoss1 Když říkáme "vývojáři" - tzn ti lidé co skutečně tvoří obsah, myslíte jimi manažery doufám? Samotní vývojáři zajisté také chtějí vydělat peníze, ale je jejich práce baví a pochybuji, že jsou všichni ze zpracování ME3 úplně nadšení (což tuším někteří tvrdili že nejsou). Manažeři na hru víceméně kašlou a jde jim skutečně jen o čísla v grafech (většinou). Já jen, že se mi zdá, že tady oba trochu pletete termíny a pak se vlastně hádáte o ničem.
            • Kronoss1
              Chlapče Cahire. Napsal jsi to tak, že to vývojáři nedělají pro peníze, ale pro zábavu. To je blábol a moc dobře to víš. Pravda je, že né všichni to dělají jen, opakuji jen, pro peníze, ale většina to dělá jen pro peníze. Na tom nic nezměníš. Nemusíš si to chtít přiznat, ale je to tak. Abych podepřel své tvrzení, tak ti uvedu příklad. Bylo zjištěno, že člověk, ať už má plat 10 000 nebo 1 000 000, chce vždycky přidat zhruba 1/3 svého přijmu. Pokud říkáš opak, tak jsi naivní.

              Teď ke gramofonu. Já opakuji to samé jen proto, že jsi mi zatím nic nevyvrátil ani si pořádné argumenty nepředložil a když ano, tak nic nevyvrátili. Proto jsem nemusel měnit formulace svých slov.
              A pokud já mám něco s mozkem, tak ty ses předvedl jako největší naivka a hlupák na světě.
            • Cahir
              Króňa: Na toto jsem reagoval: ,, V tvých očích jsou to ale vypočítavé krysy, které dělají hry jen proto, aby nám mohli pouštět žilou" - jistě, že ano. To jsou všichni lidé, kteří něco vyrábějí pro zákazníky." - Reaguji tedy na to, že se domníváš, že vývojáři jsou vypočítavé krysy, ty koumáku! A já tvrdím, že nejsou, resp. nemusí být a že někteří lidé dělají svou práci rádi (a sám takové znám). A ty to najednou celé otočíš a začneš zaměňovat "potřebuji za svojí práci zaplaceno" s "dělám to jen pro peníze". Jestli mezi tímhle nevidíš rozdíl, tak je to síla. Ale raději to ještě shrnu: To, že někdo dělá rád svojí práci a zaslouží si řádně zaplaceno =/= Dělám to pro prachy!

              BTW, rozbitej gramofon pokračuje, jak vidím. Hele a všiml sis, že ve třech příspěvcích pořád jedeš to samý? Nevšiml, viď?

              Hele je mi vážně líto, že to musím bejt já, kdo ti to oznamuje, bude to pro tebe pravděpodobně hodně silná rána... Ale obávám se, že trpíš mozkovou dysfunkcí... Jen mě překvapuje, že jsem to poznal až teď. Tohle jsem fakt nežral už dlouho...
              Dobrou! Už nikdy více...
            • Kronoss1
              Chlapče Cahire. Kde jsi četl, že je to několik bytů?
              Já nemůžu za to, co jsi napsal. To, že z tvého příspěvku výše přímo čišel ten překlad je evidentní (to s fabrikou jsem malinko přitáhl za vlasy), ale zbytek koresponduje. Stále se snažíš ,různými vysvětleními mechanik práce vývojářů, odvést pozornost. Ty říkáš, že já argumenty nepřijímám, ale nemáš pravdu. Tys argumenty, které by shazovaly mé tvrzení, neuvedl. Tys jen na to nabalil balast o tom, jak se dělá hra, ale jádro zůstalo stejné a to, že na disku je obsah DLC a to, že vývojáři na DLC pracovali už za ME3 a hlavně zakrýváš fakt, že se s koncem manipulovalo a manipulovat bude. Já ti znovu opakuji, že je jedno, jestli tam je 1 dialogová možnost navíc, ale prostě tam JE a už to je prostě změna od původního konce, která, dle tvých slov, neměla nastat a nastala a asi nastanou další.

              Teď o motivaci vývojářů. Znovu opakuješ naivní větu, která asi funguje jen v Cahirově zvláštním světě a opravdu mě zajímá, z jaké zkušenosti čerpáš. Podle tebe to vývojáři nedělají pro peníze. Pokud je to pravda, tak proč to dělají? Pokud vím, tak všichni potřebují peníze (Gates možná ne) a vývojáři mají své rodiny, auta, oblečení, jídlo, dovolené atd. Chceš mi říci, že to platí z dobrého pocitu? Byl jsi se někdy podívat ven, za okno svého pokoje? Víš, co je (bohužel) dneska jedna z nejdůležitější věcí, díky/kvůli které běží svět? Opravdu mi chceš tvrdit, že nejde jen o víc a víc peněz?
              Řeknu ti to jinak. Prokazatelně se zjistilo, že člověk chce vždy asi 1/3 svého platu navíc ke svému platu. Ať má 10 000 nebo 1 000 0000. Podle tvého tvrzení jsou vývojáři vyjímkou. Ok, teď se*em na nějaký DLC, stejně se neshodneme, ale tohle mě fakt zajímá.
            • Cahir
              Chlapci Rancor a Króňa: Myslím vývojáře, pojmy si nepletu, dík... *3* Práce na ME3 začali současně s DLC na ME2, tým byl rozdělen...

              Króňa: "Tam je údajně OBSAH toho DLC" - Aha, takže několikabytový data jsou OBSAH?? Tož to jo...
              "Ty si před měsíci říkal, že konec je uzavřen, a že se do něj zasahovat nebude. Mýlil si se. " - *1* takže jsi trol, díky za odpověď
              " ,,Tým ME3 maká od rána do večera na EC, Leviathanu, Omeze a v budoucnu snad i dalších a odměnou je mu držkování lidí, kteří neví, která bije". Tohle je v překladu: ,, Vývojáři jsou pracovití lidé, kteří dělají více hodin než lidi ve fabrice, aby přinesli nevděčným hráčům, kteří neoprávněně "držkují", skvělý obsah. A nesmíme zapomenout na to, že toto držkování je jejich jedinou odměnou" - Waaauuu, tak to je hodně špatnej překlad. Že někdo dělá tvrdě a poctivě svojí práci by mělo platit za standard. Ty tvoje kydy o fabrice jsou nehorázný žvásty. Podsouváš mi něco, co jsem vůbec neřekl, klasika...
              "To jsou všichni lidé, kteří něco vyrábějí pro zákazníky. Proč myslíš, že dělají co dělají? Pro naše modré oči? To víš, že ne." - Smutný pohled na věc. Ale z vlastní zkušenosti vím, že to není pravda...

              Kámo ty jsi opravdu ztracenej případ.*1* Trpíš syndromem rozbitého gramofonu, argumenty absolutně nepřijímáš, slovíčkář o obsazích místo náčrtcích (přitom jde o to samé), slovíčkář o konci, přitom ten fakticky nijak změněn nebyl (ale ty furt budeš něco kdákat, protože přece přibyly dvě vatové věty...). Raději toho nechme, tohle nikam nevede...

              Rancor: " DLC obsáhlé na disku, jen "zamčené" je hnus" - To je pravda, ale obsah onoho DLC na disku nebyl. *3* Byla tam pouze nehláškující postava (pouhý skin - NÁČRT), mise a hlášky se stahovaly... A teď už fakt koniec.
          • Kronoss1
            Zase se musím opakovat. Tohle nejsou náčrty. Tam je údajně OBSAH toho DLC, nevíme přesně, co se tím myslí, ale OBSAH není náčrt. Takže to DLC tam je. Možná ne kompletní, ale je tam. A to mi stačí. Na tom DLC se evidentně pracovalo už během vývoje ME3 a části tam i dali. Takže tvoje tvrzení, že se na tom dělá jen po vydání je chybné.

            Leaviathan: Naposledy ti říkám, že se do konce zasáhlo a je mně celkově jedno jak, ale zasáhlo se tam. Ty si před měsíci říkal, že konec je uzavřen, a že se do něj zasahovat nebude. Mýlil si se.
            Já bych byl rád, kdyby udělali úplně nový konec, než aby nastavovali špatný konec jakkoli dobrou kaší. Asi si za tím nestojí tak pevně, jak hrdinně prohlašovali co?

            Já bludy nešířím. Já jsem vyslovil jen svůj názor na DLC a jejich přítomnost na disku základní hry. A v předposledním odstavci lžeš ty. Říkáš, že neděláš z vývojářů svatoušky, ale pokud si přečteš svůj příspěvek výše, tak to, co říkáš, že neděláš, tak přesně děláš.
            Viz. : ,,Tým ME3 maká od rána do večera na EC, Leviathanu, Omeze a v budoucnu snad i dalších a odměnou je mu držkování lidí, kteří neví, která bije". Tohle je v překladu: ,, Vývojáři jsou pracovití lidé, kteří dělají více hodin než lidi ve fabrice, aby přinesli nevděčným hráčům, kteří neoprávněně "držkují", skvělý obsah. A nesmíme zapomenout na to, že toto držkování je jejich jedinou odměnou". Tohle je z toho cítit.

            ,, V tvých očích jsou to ale vypočítavé krysy, které dělají hry jen proto, aby nám mohli pouštět žilou" - jistě, že ano. To jsou všichni lidé, kteří něco vyrábějí pro zákazníky. Proč myslíš, že dělají co dělají? Pro naše modré oči? To víš, že ne. Dělají to jen a jen pro prachy, což se samozřejmě v pořádku a já bych dělal to samé, ale je naivní a hloupé z nich dělat chudáky, kteří to nedělají kvůli zisku.
    • Anal.S
      Konec se nemění, mění se pouze obsah hry, závěr zůstává stejný.
      Nikdo tě nenutí si ty DLC nebo hru kupovat. Jestli ti příjde že po tobě chcou moc peněz, nekupuj to.
      Nikdo ti nedluží nízké ceny.
      • Kronoss1
        Nemáš pravdu. Sami říkali, že tam budou nové možnosti nebo co, takže konec se mění. Bohužel se nemění k lepšímu.
        Co se týče DLC. Ano, nikdo mě nenutí si je kupovat, ale když je část dat nebo všechna data na disku se hrou, tak jsem to vlastně koupil ne? Je to od nich sprostý.
        • Cahir
          Ty nemáš pravdu! Tohle už je fakt vrchol KONEC SE NEMĚNÍ! přibylo několik málo sekund balastu, který nemá žádný dopad. Zahraj si to, nebo to zkoukni na youtubu a přestaň kecat.
          • Kronoss1
            Ale mění, je do něj vloženo něco, co tam nebylo, takže se s ním nadále operuje.
    • ty bys mohl predpovidat pocasi clovece !
  • Ta hra jeste nekoho zajima? Ty hloupe konce to stejne nezmeni tak co. *16*
    • ani by sa nemalo zmeniť je dobrá tak ako je (ano su ludia čo nehate-ujú hru len kvôli tomu aky mal koniec :D)
      • Kecy, to mam rad tyto radoby filozofy, kteri rikaji, ze i cesta je cil. ME3 je jako sex bez orgasmu, proste to zmrvi cely zazitek, samozrejme pokud nejsi zenska, ktera to jenom predstira.
      • len keby neboli tie dlc-čká ... radšej jeden vačší dlc ako 10 takých čo dohrám za 1-2 hod...
    • Trol.diskuzni
      Cahir už loví peněženku, aby si mohl unlocknout dalších 5 % ze hry na svém disku. *5*
      • Cahir
        true dat. *5*
        No jo hoši, kdo nejde s námi, je proti nám, viďte.*3* Prostě malí fakani...
      • Kronoss1
        Tohle padne přesně jak hrnec na p*del. Výborné.
      • a pleskoslav už to downloaduje
      • Krásně jsi to vystihl. *1*
  • Já původně očekával, že "retake omega" mise bude už přímo v ME3 a byl jsem pak dost zklamán, že tomu tak nebylo. Vůbec mě nepřekvapí, pokud se doopravdy v ME3 nachází některá data vztahující se k tomuto DLC, protože to bylo v plánu (respektive: už se na něm nejspíše pracovalo) dlouho před vydáním ME3.
    Tuto misi ale nejspíše nestihli dodělat před vydáním samotné hry a dělali na ni ještě nějakou dobu poté, takže mě to zase neštve tolik jako třeba v případě "From Ashes" jehož velká část byla obsažena už na instalačním disku hry a bylo k dostání hned v den vydání. Mě samotného to nijak zvlášť nezasáhlo, protože jsem měl v CE From Ashes obsaženo, ale už z principu je to strašná sviňárna.


    Zpět k Omeze:
    Mluvilo se i o tom, že se v této misi nebude hrát za Sheparda, ale přímo za Ariu, což může být zajímavé zpestření single-playerové kampaně.
    • rancor1223
      Nestihli dodělat - výmluva. Dělali na tom rok (+ další cca další rok souběžně s DLC k ME2). Měli vývoj minimálně o půl roku protáhnout, na délku vývoje každého normálního pokračování (což jsou cca 2 roky zapojení většiny týmu (pokud nemá několik set lidí jak Ubi s AC sérií). ME3 mohlo být ještě mnohem MNOHEM lepší než nakonec je.
      Tohle je zrovna příklad toho jak se DLC dělat nemají. Protože tohle je zcela očividně vystřižené ze hry. To že se na Omegu dříve nebo později dostaneme bylo jasné od doby co vyšel komiks popisující její převzetí Cerberem. A spolu s From Ashes je jen dalším důvodem proč nadále nepodporovat EA politiku vydávání (a především prodávání) DLC.
      • Cahir
        Zcela očividně vystřižené ze hry? Sauce pls.
        • rancor1223
          Nejde o "hmotný" důkaz. Jde o logiku věci. Byl tady komiks ve kterém došlo na obsazení Omegy. A jeho obsah byl vývojářům zajisté znám po valnou část vývoje - přeci jen je to celkem zásadní příběhová věc. A komiks sám vyzníval jako, že pokračování můžeme očekávat ve hře. Ale ve hře o ní padne asi jedna věta. Na Omegu se zvysoka kašle, najednou. Aria v komiksu fakt nevypadala jako, že je jí Omega najednou ukradená - na rozdíl od hry. Kdyby Aria byla spokojená na Citadele (což není), chtěla by Omegu zpět - to sice chce, ale jak jsem řekl, zmíní tak snad v jediné větě. Tady je rozpor mezi hrou a komiksem, způsobený vystřižením Omegy ze hry.

          Omega a stejně tak i Leviathan, vzhledem k obsahu měli být již v původní hře. From Ashes bylo obsahem celkem chudé. Jo, Prothean si utahuje ze zbytku posádky a současného stavu galaktické společnosti, fajn, co víc? Pár animaček a normostrana textu o protheánech? To mohli dát do kodexu.
          • Cahir
            Tvoje "logika" hapruje, viz moje diskuze s Kronossem (Kronem??)
  • Když pominu, ty jejich špinavé praktiky (na Capcom už lidi pomalu najímali vrahy, ale tady to asi tak nevadí), tak DLC do ME3 mě fakt vůbec nezajímají. A to proto, že svou cestu v ME univerzu už považuju za uzavřenou. Konce se mi líbily furt a přišlo mi, že dobře uzavírají celý můj zážitek (hlavně tedy extended cut). To, že bych se k tomu měl vracet u mě nepřipadá v úvahu. Možná bych o tom uvažoval, až si budu za pár let připomínat celou trilogii, ale takhle fakt ne.
  • MidnighT91
    A co jste čekaly? Krevety ???
  • Jak jeden recenzent správně napsal. V okamžik, kdy je příběh ukončený (Ať už tak nebo tak) nemá podobné DLC moc smysl hrát. V ME šlo o volby a jejich dopady. DLC na ME2 jsme si kupovali s tím, že jejich vliv poznáme v ME3 (tady se splnilo) ale jaký důvod (kromě hodinové hratelné doby) bude mít hrát tyto DLC ? Nový konec nepřinesou (seč Leviathan mohl... ale ke kauze konce toho bylo už dost řečeno), dopad na další díl mít nebudou. Takže v závěru se dovíme pár věcí (i když přiznávám, že Leviathan mě překvapil) a připočteme se par stovek ke Galaxy readiness ale to stejně nebude mít dopad na příběh.
    O tom jestli to bylo nebo nebylo na disku se nemá moc smysl bavit. DLC je obecně zlo, které si vývojáři vymysleli aby z hráčů dostali další peníze. Před několika lety neexistovalo něco jako DLC. Vydávali se rozšíření (často zdarma) nebo datadisky (placené ale obsahovali mnohem více obsahu) Vrchole jsou pak DLC typu Oblečky nebo barevné úpravy, které by měli hráči dostat jako dar od autorů.
    • Cahir
      "Hezkej" názor. Nesouhlasím. *3*

      " DLC je obecně zlo, které si vývojáři vymysleli aby z hráčů dostali další peníze." - Tyhle zvratky mě pobavily asi nejvíc. Keep up the good work!
      • Místo argumentů zase nadávky. Chlapče, chlapče.
      • Proč zvratky? Samozřejmě, že DLC se dělají proto, aby hráči vynaložili další peníze. Otázka je spíš, co si ten který spotřebitel ještě nechá líbit. "Aféra" s Day-1 DLC u ME3 nám však ukázala, že spotřebitel si toho nechá líbit dost. *4*
        • MrSanta
          Jaký Day-1 DLC u ME3? Co já vím, tak tam bylo akorát From Ashes a to bylo zdarma pro N7 edici. Majitelé "normální" verze dostali možnost si ho dokoupit. Tady mi to zrovna jako ukázkový příklad nepřijde.
          • Kronoss1
            Mr.Santa - Nikdy neříkej nikdy.
          • Ukázkový příklad čeho? Já jsem psal o tom, za co je ještě spotřebitel ochoten platit zvlášť, i když to mohlo být součástí základní hry. From Ashes mi přišlo hodně na hraně. S tou N7 edicí jsi mi připomněl Horsta Fuchse: "A zavoláte-li do 40 minut, dostanete k naší žehličce na záclony za dvacet tisíc sadu kuchyňských nožů ZCELA ZDARMA." Akorát že ne...
            • MrSanta
              Kronoss1: Nesouhlasím, bude bžunda si číst v diskuzích názory lidí, kteří se domnívají, že hry jsou něco důležitého.
              Navíc zbude spousta her od menších vývojářů, které budou prodávány celé.
              A k tomu všemu se to nikdy nestane.
            • Kronoss1
              MrSanta - Bžunda to nebude. Bude to na ho*no.
            • MrSanta
              Dworkin: hehe, teď si mě dostal. Ale na základní myšlence to nic nemění. Na DLC všeobecně mám názor, že mi jsou naprosto jedno. Samozřejmě, jestli to dojde do extrému jak udáváš příklad té detektivky, tak to bude bžunda *8*
            • Počkej, TY jsi říkal, že bylo zdarma. Je to o pár příspěvků výš. Fakticky bylo zaplaceno rozdílem v ceně, na tom se shodneme.

              Otázka je, co ještě lze ze hry "ripnout" a prodávat zvlášť (ať už v rámci sběratelky nebo jako samostatný download) a co už je za hranicí slušného obchodování. Pro mě je z tohoto hlediska From Ashes skutečně na hraně. Nerad bych, aby se tento trend ještě prohluboval. Nechci se dožít toho, že, obrazně řečeno, dostanu v základní edici detektivní hru a v rámci zakoupeného DLC se pak dozvím, kdo byl vrah.
            • MrSanta
              To přesně myslím - ukázkový příklad rejžování peněz vydáním DLC, které mohlo být součástí hry, v den vydání hry. From Ashes bylo uděláno pro N7 edici, takže součástí hry bylo. Možnost dokoupení pro majitele standartní edice bylo něco navíc. Přirovnání s teleshopingem kulhá, protože nikdo neříkal, že je to zdarma. Je to součást N7 edice, jako další jiné věci.
        • Kronoss1
          Podle Cahira to tak není. V Cahirově světě jsou totiž vývojáři dobré víly, které nechtějí naše peníze, ale chtějí jen naši spokojenost. A hráčova ignorace jim v tom brání. A proto si nestěžujte, kupujte předražená DLC s oblečky a ještě si toho važte, protože to naše dobré víly vůbec dělat nemusí.
          Takhle na mě působí jeho příspěvky. Asi nejsem sám.
      • Kronoss1
        A co podle tebe DLC je? Dobrodiní vývojářů? Ale prosím tě. Já si pamatuji datadisky za 699 Kč a bylo tam 100x více obsahu než v několika DLC každé za více než 300 Kč. On má v podstatě pravdu. Jen z nás chtějí dostat více peněz, což je sice v pořádku, každý chce více peněz a je jen na každém, jestli jim na to skočí. Co je kravina, je tvůj názor, že tomu tak není. A opakuji otázku. Proč myslíš, že vývojáři vymysleli DLC, které mnohdy obsahují oblečky, zbraně nebo auta?
        • Cahir
          Old World Blues stálo 15 dolarů a bylo až na 15 hodin. Kane and Lynch 2 je plná hra za 50 dolarů a má hrací čas zhruba 4 hodiny *3* .... Takže jak je tvým dobrým zvykem zase kecáš, viď?? To generalizování se ti moc nevyplácí...

          Ale raději než abys uznal argument, ty to nějak zaonačíš, viď že jo?! Nech mě hádat, budeš tvrdit, že OWB je rarita a že v 99% to tak není bla bla bla.... Ušetři si námahu.
          • Chlapče uklidni se. OWB je jeden z tisíce DLC a ano ten stojí (stejně jako většina DLC na Skyrim, Fallout) ovšem zbylích 99% zato nestojí. A když nechceš slyšet argumenty tak prosím mlč a nevyjadřuj se. Protože jinak se fakt bavit nedá. Ovšem jak koukám tak s tebou to opravdu nejde. Taže otevři peněženku a nezapomeň si příště koupit obleček za 4 dolary, 1 misi za 15 dolarů jo ale musíš si ještě pořídit hru za 50 :(
          • Výjimka potvrzuje pravidlo. Až budou všechna DLC jako OWB.... no, jenže ona nebudou. *9*
          • Cahir, si neskutocny hlupak a vytrhavas veci z kontextu, to, tie DLC vo F3 a FNV nie su ziadne DLC ale su to fakticky samostatne datadisky, vo Fallout serii vzdy vychadzali taketo datadsiky, rovnako aj v Elder Scroll, len dnes je to IN volat miesto datadisku DLC, tak nevytrhavaj veci z kontextu, ako sa ti hodi, preco nespomenie dlzku ostatny datadiskov ku FNV? Tak drza chrapu, obranovat DLC ako ty moze len idiot, chod si kupit Elite aj Premium a nesmard tu.
          • Kronoss1
            Hele nevím co je Old World Blues, takže ti na to nic říct nemůžu. A kde je ten argument?

            Mimochodem, jestli je to tak, tak 4 hodiny za 50 dolarů je taky pěkná krádež, takže jen vlastně potvrzuješ má slova o mamonu vývojářů či vydavatelů. Díky.
            • Kronoss1
              Chlapče Cahire. Já se nemůžu a ani nechci vyjadřovat k něčemu, o čem jsem v životě neslyšel a jméno té věci slyším poprvé. Možná ty to děláš, já to ale dělat nebudu. Stačí k OWB?

              Nevím, co máš za problém s generalizováním. Ono je problém, že jsi mi chtěl nějakým mně záhadným způsobem dokázat, že se mýlím a to na příkladu KaL. Bohužel pro tebe jsi jen potvrdil má slova. 50 dolarů za 4 hodiny zábavy je podle mě krádež a je to ten samý princip jako u DLC. Co nejvíce peněz za co nejméně práce a mně se tento princip, jako zákazníkovi, nelíbí. Neříkám, že některá DLC za ty peníze nestojí, ale drtivá většina za ně nestojí, viz. oblečky a kloboučky atd. Už chápeš Šmoulo?
            • Nemá smysl se sním hádat :(
            • Cahir
              *1* JJ, vlastně jsi mě utřel, vývojáři Kane nad Lynche vypovídají za všechny vývojáře na světě (ty máš to generalizování fakt rád, viď Šmoulo??). A že OWB nabízí 15 hodin za 15 doláčů, k tomu se raději nebudeme vyjadřovat, viď? (pozn.: OWB je onen argument.). Ty dneska perlíš!
      • smejki
        And we'll stay on friendly terms? *1*
        • Cahir
          *1*
  • smejki
    Aneb "abychom umlčeli nevědomé a přednasrané, uděláme pro příště pořádný cleanup."
    nález assetů v datech základní hry nelze brát jako důkaz porcování hry na DLC. Tož sa zklidnite. To je normální, že se něco rozdělá a nedokončí. Dokonce je i celkem normální, že se to pak dodělá a vydá jako DLC. Případně, že se něco v kostře naplánuje pro budoucí rozpracování a vydání (datadisk/DLC).
  • Lawliet
    S každým novým DLC by mohl přijít další způsob ukončení hry, včetně třeba kombinací pro vicero DLC.
    • rancor1223
      No ono s množství jejich DLC (a že jich ještě má být) je celé jejich zakončení divnější a divnější. Přesněji ta část kde si zvolíte bojovat. Ok, tak bez DLC nemáme dost síly je porazit. Ale co potom co se k nám přidá rasa co Reapery vytvořila? No tam už bych o prohře začínal přinejmenším pochybovat. A pokud budou další DLC, která mi dovolí posílit mou armádu, nedojde nakonec k tomu, že s posledním DLC přijde možnost vyhrát? Já bych sice byl za tuto možnost rád, ale na druhou stranu, to je snad moc i na EA, ne?
      • Lawliet
        Těžko říct ale uvaha je to přinejmenším zajimavá to je jisté.
    • tvl, tohle je soucast EA, zadnej pohadkovej dedecek s kouzelnou hulkou

      kdo by se namahal s (novyma) koncema, kdyz konzolema odkojeny ovecky koupi kazdy "dlc"
      • jo a fanatický blbeček ako ty si zachvílku nebude mat čo kupit na to svoje úžasné PC...
  • Cahir se historicky znemožnil (ne poprvé, ne naposled).
    • Tohle nezvládnul, to je pravda. Není dobrý chodit na diskuse předna..anej. *4*
      • Trol.diskuzni
        On byl přednas*anej z předchozích Mass Effect diskuzí, tomu se pak těžko brání... *1*
    • Sweetchuck
      To víš, nejspíš Napoleonský komplex, s takovými lidmi je fakt nemožný normálně vycházet.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit