Nioh Collection – recenze dvojitého návratu do feudálního Japonska
-
Většinou redakce nerozhoduje, kterou verzi hry budou recenzovat. Záleží jenom na vydavateli hry, jestli jim pošle konzolovou verzi nebo PC verzi.
Jedinou vyjímkou snad je ta možnost, kdy se recenzent rozhodne koupit hru za vlastní peníze a zrecenzovat ji ve svém volném čase.
Jelikož Nioh Collection bylo vydané 5.2. a tahle recenze byla vydaná 6.2. , tak autor článku určitě neměl čas si hru zakoupit za vlastní peníze a celou ji projet a napsat recenzi v čas. Tudíž recenzoval zapůjčenou verzi.
-
na to rozliseni jsem nasel tuhle upravu: https://github.com/Filoppi/Nioh2Resolution/releases
je to o dost lepsi, jen v menu clovek musi klikat trochu sejdrem, protoze to zustalo porad ukotvene na 16:9, ale u ovldace to asi nevadi predpokladam
-
je stejně "objektivní" jako jeho a oba jsme podali stejné množství argumentů. Na jeho nulové argumenty odpovím stejně. Dál k tomu nemám, co říci.
-
Tvůj názor není moc objektivní. Jako čech, který má povrchní znalosti o japonské mytologii, vydáváš rozsudky o tom, která hra má "sofistikovanější" odkazy na japonskou mytologii. To prostě takhle nejde.
V tomhle případě má tvůj názor stejnou váhu jako názor američanů, kteří soudili "historickou přesnost" v Kingdom Come Deliverance. Pokud si ty jejich názory nepamatuješ, tak ti chci připomenout, že většina z nich byla mimo.
Osobně se mi více líbilo Sekiro, ale musím uznat, že Nioh měla mytologii zpracovanou velmi zajímavě. Však taky spousta lidí zajímající se o japonskou historii a mytologii Nioh pochválila.
-
S absencí PC recenze naprosto souhlasím, přišlo mi to divné taky.
Co se týče porovnání s Diablem, tak to taky naprosto nechápu. Ano, postava leveluje (ale to i v Dark Souls třeba). Jasně, lootu padají kvanta, jako v Diablu, ale jinak to s Diablem nemá naprosto NIC společného. Ty vrstvy (a jejich hned několik) soubojového systému jsou tak jinde, že obstojí sami o sobě jako kategorie Nioh a ne "diablovka", to mi přijde oproti tupému klikání jako naprostá urážka a degradace Nioh.A jeto zcela odlišné i od Dark Souls, takže ne, není to ani soulsovka (podle mě). Je to prostě Nioh.
Ad port na PC: Já mám širokoúhlej displej, nativně 1920x1200 a je pravda, že hra na tohle rozlišení není připravená. Lze hrát v 1920x1200, to ano, ale v režimu full screen se hra "natáhne" a vertikálně přizpůsobí = to, co je kulaté (je to vidět na ikonkách) je najednou lehoučce elipsovité a postavy jsou trochu štíhlejší/vytáhlejší (ale je to jen detail, řekněme). A ne, bohužel nefunguje režim s okraji, respektive funguje, obraz je pak ve správném poměru, to ano, ale bohužel jaksi autoři zapomněli na jednu věc :-D Ty černé okraje tam jaksi zapomněli dát :-D a tím pádem člověk má místo tmavého pruhu vzápatí startovní lištu windows a místo horního pruhu, to, co má člověk na ploše (takže třeba ikonky). Řeším to tak, že mám pod hrou černý podklad a hraju s neexistujícími okraji, ale aspoň je hra ve správném poměru 1920x1200 :-) A ne, nejedná se o hru v okně, to je třetí režim (ten funguje jak má).
Jinak ale nevidím žádné další problémy, až tedy na neexistující antialiasing, což naprosto nechápu a přiznávám, že Nioh zrovna vyhlazování hran potřebuje jako prase drbání... ale pořád doufám v nějaký hotfix či patch a že to tam přibude.
K ovládání nemohu napsat nic jiného než to, že všechny tyhle záležitosti už jen na gamepadu od xboxu. Ale vývojáře to samozřejmě neomlouvá, když už se rozhodli Nioh portovat na PC...
-
Jako nezlobte se ;] ale delat recenzi na konzolovou verzi, kde se zmenilo prakticky jen to, ze pridali dve DLC a ignorovat pritom PC verzi, kde hra vychazi poprve, je trochu divne ne ?
Jinak co se prave PC verze tyka, tak port je dost neucesany - slabe slovo, zvlast kdyz uz meli zkusenosti s jednickou. Hra nepodporuje rozliseni 16:10 (aspon ja jsem neprisel na to jak ho nastavit) takze ti co maji napr. 1920x1200 maji zazitek ze hry o dost horsi.
Trojuhelnicky, kolecka a krizky a dalsi ,,ovladacove,, ukazovatka misto tlacitek na KB jsou vsude. Bohuzel je opravdu zasadni vedet, kterym tlacitkem provadite jednotlive akce...je to tak zasadni, ze to v ruznych situacich sviti jako napoveda, ale jen pro ovladac. Nestydi se tu hru prodavat za plnou cenu, ale aby upravili tak jednoduchou a zaroven zasadni vec to ne.....
Nevim jestli to mam jen ja, nebo se to objevuje i jinym lidem, ale pri hrani na KB se obcas stane, ze se ovladani nejak zabuguje a postava se zacne pohybovat jinym smerem nez by mela. Nasleduje samozrejme velice casto rychla smrt...at uz zasluhou nejakeho toho npc nebo treba nedobrovolnym skokem do propasti. U Nioh1 se mi to nestalo ani jednou tak nevim.
Jinak ano Nioh2 je pecka a v podstate vymazleny Nioh1, soubojovy system je treba ve srovnani se souls hrama na uplne jinem lvlu. S Diablem bych to fakt nesrovnaval, protoze s tim to ma spolecny jen ten loot a ze postava lvluje. V tehle hre musi ale lvlovat i samotny hrac, jinak ze hry bude trapeni misto zabavneho a plynukeho prosekavani se neprateli.
-
Dropy k 20fps z neznámých důvodů, Xbox controller ikony na místo PC kláves. Tohle je prostě lenost nejvyššího kalibru. A takový ten argument, že hra se stejně hraje nejlépe na ovladači si můžou strčit někam. Když portuji hru na PC, mám počítat s K+M kombinací.
Raději si dám znova Sekiro, než jim za toto platit.
-
pff. Naprostá většina v Sekiro odkazuje na mytologii, folklore a historii a je to mnohem sofistikovaněji podané než v Nioh.
-
Z historického a mythologického pohledu je Nioh 2 mnohem, mnohem napěchovanější než Sekiro. O té filozofii by se mohlo polemizovat, ale ve výsledku v těch hrách nějaká super hluboká filozofie není. Takže asi tak.
-
přesně tak. No potěž. Ty anagramy jsi vymyslel sám? Jaká to hlavička.
-
Tím náhledem myslíš Blade of the Immortal+Buddhism for dummies? No potěž.
-
Dark Souls je úplně jiný typ hry. To nejde porovnávat. Asi jsi nehrál ani jednu z těch her. Na Dark Souls je to poslední, co mě zajímá ta výzva, přesto jsem ta nahrál stovky hodin.
Sekiro např. nabízí úžasný náhled do japonské mytologie a filozofie.
-
Ano, s tím jackpotem u normálních diablovek souhlasím, tam čím více tomu člověk rozumí, tím více se to zvrhává v nějakou pseudo hru, kde člověk drží jedno tlačítko a drtí dungeony a buďto vyhrává v automatu nebo ne.
Nioh tohle překonává díky bojovému systému a level designu, díky kterým by ta hra úplně v pohodě fungovala i bez toho lootu jako dost dobrá mlátička. Dokonce na začátku ten loot působí jako překážka, protože člověk chce mlátit a místo toho brouzdá v menu a porovnává desetiny procent. Tohle zahlcení odpadovým lootem, kterému hráč nerozumí, na začátku hry je největší překážkou ve vstupu do hry, taky mě to odradilo od prvního dílu a beru to jako jednu (z mála) chyb v designu hry. Nelze ani říci, že to je, aby ten začátek nenutil veterány jedničky, kteří ten loot asi milují, ti ho totiž ignorují, ví totiž, že je úplně k ničemu.
Nioh dělali lidi, co dělali Ninja Gaideny, tak bodejť by to nebyla dobrá mlátička i bez lootu. Proto by mě zajímalo jaký je přesah publika Diablovek a Nioh, protože si spíše myslím, že Nioh hrají hráči DMC, Ninja Gaiden a podobných her. Podobně se u Nioh vyvinula "combo mad" komunita, která se snaží hru hrát, co nejstylověji. Doporučuji některé z těch videí shlédnout, aby bylo vidět, jak ta hra vypadá, když ji nehraje herní novinář. 😀 Ani těch hráčů Souls her tam moc nebude, protože Souls se hrajou pro jiné důvody, lze u nich mluvit o "holistickém uměleckém zážitku" nebo o Gesamtkunstwerku, kdybychom chtěli čuchat vlastní prdy.
V tomhle ohledu je vlastně Nioh vztyčeným prostředníčkem pro lidi, co říkají, že Dark Souls je diablovka a mlátička, protože Nioh je jakési "co by bylo, kdyby Dark Souls bylo diablovkou a mlátičkou" a je to úplně jiná hra.
Zásadní kvalitou Nioh, kterou ostatní mlátičky nemají, je množství obsahu. Množství je právě na úrovni diablovek. A vydá tedy na stovky hodin a hráč bude zažívat stále relativně nové situace. Zatímco jiné mlátičky vydají na takových deset.
https://www.youtube.com/watch?v=IaYOgK1EBac
-
pokud je to opravdu diablovka, tak tam tvoří hlavní jádro hry to rng casino na loot. Člověk kosí nálety nepřátel a doufá že mu padne nějaký dobrý loot, stejně jako když roztáčí automat a padne mu jackpot. Nioh jsem nehrál, ale podle videí to tak trochu připomíná Hellgate London, což bylo de facto Diablo ve 3D a docela dost mě to bavilo. Příběh je u těchto her jen pozadí
-
Spousta her se hraje hlavně kvůli výzvě samotné a v podstatě nemají moc hluboký smysl nebo příběh. Typickým příkladem podobné hry je třeba Dark Souls.
-
Ne.
-
Za mě raději to Diablo. Tohle je příšerně ošklivá hra. Pořád ve tmě, aby to maskovalo hnusnou grafiku. Příšerný level-design a vlastně i game -desing, milion čísílek. I po dohrání jsem nechápal smysl té hry. Co mi to jako mělo dát?
-
Jeste nemuzu posoudit dvojku, ale prvni Nioh sem hral nekdy pred mesicem a ovladani na mysi a klavesnici bylo uz v defaultnim nastaveni naprosto skvely, intuitivni a bez problemu, coz me celkem prekvapilo, protoze si na to hodne lidi stezovalo. Jestli to u dvojky bude podobny, tak bych se vubec nebal.
-
Není to tak dobré jako Souls hry bez čísla, je to ale lepší než Dark Souls 2 a 3. :) Alespoň Nioh 2.
-
Nioh mě sice moc nebavilo, ale Nioh 2 je moje nejoblíbenější hra, co minulý rok vyšla. Je to pecka. Naprosto jednoduchý nápad "Co takhle udělat hru s diablo lootem, ale dát tomu zábavnou hratelnost." a výborné provedení. Dovolím si pár rad pro hráče.
1) První tři levely jsou nejtěžší.
2) Hra funguje jako Diablo 2. Má tři obtížnosti(NG,NG+,NG++), každá se odemkne po prolezení té předchozí. Doporučuji DLC, které jsou v PC verzi vestavěné, projíždět až v NG+. Mezi NG a NG+ můžete kdykoliv libovolně přepínat.
3) Neřešte vybavení, dokud nejste v NG+. V NG+ vám začne padat vybavení vyšší rarity, která je lepší než cokoliv v NG. Na první projetí vám bude bohatě stačit nasadit si vždycky fialové vybavení nejvyššího levelu, co máte po ruce, jejich bonusy jsou na nízkých levelech strašně malé. Neřešte moc statistiky postavy, můžete prakticky kdykoliv udělat respec za pár kaček. Podobně se nebojte zkoušet zbraně, i když jim nemáte uzpůsobené staty, a začátku jsou bonusy ze statů minimální.
4) Nepodceňujte magii a ninjutsu. Obzvláště doporučuji jedovaté shurikeny, ty dokážou trivializovat dva nejtěžší bosse ve hře, a ohnivé bomby zabíjí téměř všechno na jednu ránu.
5) Používejte Burst counter(R2+kolečko na PS ovladači), vždycky když se objeví červený záblesk. Může se to zdát riskantní, a proto máte místo countru chuť blokovat, to se ale nevyplácí. Counter má dost volné načasování. Pro začátečníky doporučuji červený/brute burst counter, má nejjednodušší časování.
6) Používejte Yokai Shift a Yokai kouzla, které dostáváte ze soul core z příšer.