Přejít na výpis diskuzí
OpenMW má být open source verze Morrowindu s podporou multiplayeru
13.1.2016 | Adam Homola
30 příspěvků
-
Autor zapomel jednu drobnost, multiplayer je v planu kdovi kdy a neni to hlavni vyhoda, staci se podivat na faq https://openmw.org/faq/#multiplayer
-
Bethesda na ziadne svoje hry (teda zo svojich internych studii) nikdy nevydala zdrojove kody.
Cely OpenMW je napisany od zakladu z nuly. Povodne na rednering pouzival Ogre3d a ostatne bolo napisane od zakladu (loadery, scriptovanie, ai, fyzika atd.). Od verzie 0.37 presli v renderingu na OpenSceneGraph.
Co sa tyka dazdu a podobnych veci, to je otazka kolizii a nesledoval som to dopodrobna ale OpenMW by to mal mat vyriesene. Inak prepis kodu moze pomoct dost hre aj po grafickej stranke - hlavne nove shadery. Iste ak su pouzite povodne textruy a modely tak to nebude vyzerat ako dnesne hry ale stale sa da grafika vylepsit ale hlavne to pojde lepsie na dnesnych grafikach. -
s tim destem co na vas prsi pod strechou neni jen v morru
-
jeste dodam jednu vec. Morrowind ma napr tuto anomalii, kdyz ve svete prsi, tak prsi i v podchodech, nejlepe je to videt ve Vivecu. Odstranit tento neduh uz by vyzadoval vetsi um, nez jeho funkcnost pod 64 bit ci jinych OS.
-
to sice ano, ale puvodni kod z morrowindu byl napsan pred nejakymi 14ti lety. Navic kolikrat je stary kod vydan po x letech volne ke stazeni. A je opravdu rozdil zacinat se zdrojakem od nuly, nez ho pak jen modifikovat.
-
Udělá a odhalí tento nebo příští rok.
-
Neudela, tim by totiz TESO pohrbili definitivne.
-
Za mě dobrý. Je to i po letech hraná a modovana hra...... To se už za dva roky o "Ordinaci v Zaklinacovy zahradě" nebude dát říct :-D co za dva roky, za rok po tom čokl nestekne
-
sak uz sem tady vcera psal ze na morr je coop mod uz hooodne dlouho.. obli a skyrim nakej multak maji i kdyz je to dost jety .a f3/nw maji taky coop ..ale jelikoz to na to neni moc stavene tak to je to dost kostrbate ..jinak multak do Tes her je asi na prd ,ale coop nemusi byt uplne spatnej.. kazdoúadne je hezky ze se na nem porad pracuje ...sice me uz k dokonalosti stacil overhul ale dobre poresene coopko nebo skywind ,,proc ne :)
-
No ta grafika sa tiez zmeni. Shadery su napisane na novo, su aj rozne texture packy. Mozno casom sa upgradnu aj modely. Jedine co sa asi nezmeni je detailnost prostredia lebo to asi nebude nikto nanovo vytvarat. Ale ako som pisal, vzhladom na technologicku blizkost jednotlivych bethesdackych hier je mozne a pravdepodobne ze sa bude dat vyuzit zaklad tohto enginu na podporu oblivionu a mozno F3/FNW.
Mimochodom pridavat MP do TES hier mi pride divne, zbytocne az kontraproduktivne. Niesu tam na to moc stavane questy ale ani samotna hra s tym moc nepocita. Jedine co by som si vedel predstavit nieco v style coopu, namiesto jedneho hraca bude pribeh/quest riesit zopar hracov spolocne a akurat sa zvysi level nepriatelov. -
Tak Daggerfall mal dost problemov po technickej/enginovej stranke nie este po hernej. Zasekavanie sa v dungeonoch, prepadavanie sa cez podlahy, gnericke velmi sa opakujuce dungeony atd.
Na druhu stranu to bola rozsiahla hra nie len na svoju dobu ale aj dnes. Obrovsky a relativne uveritelny svet, kopec lokacii na preskumavanie.No a z tych modernych TES sa tomu asi najviac priblizil prave Morrowind aj ked ten uz nastolil novy trend. -
Psal jsem programátoři a ti nedělají hru, jenom píšou engine. A lepší práci udělali v tom, že je jejich kód portabilnější (např. jde zkompilovat i pro 64bit, běží i jinde než na windows atd.) a rychlejší než původní.
-
V čem odvedli lepší práci? Oni od nuly udělali nějakou hru srovnatelnou s Morrowindem nebo Falloutem 4? (abychom to aktualizovali).
-
Oni jen přepisujou engine. Tim se zbavěj limitů 32bit systému, poběží to i na nepodporovaných platformách a půjde implementovat funkční multiplayer ebo cokoliv jiného si někdo vzpomene. Předělat grafiku by bylo nejspíš mnohem víc práce než "jenom" přepsat engine.
-
Tohle už v pohodě hratelný je. Funguje i spousta modů (viz. https://wiki.openmw.org/index.php?title=Mod_status). Už dneska mi to přijde lepší než původní verze. Když vyšla verze 0.37, takl jsem to jenom chtěl vyzkoušet jak to funguje a strávil jsem u toho víc času než u skyrimu. I přes tu historickou grafiku, která se ale dá dost vylepšit pomocí modů.
Ztráta času to asi je, ale zas na druhou stranu každý máme jiný koníček. navíc pokud budou autoři hledat práci tak tohle je dost dobrá reference. Skoro se mi nechce věřit, že parta nadšenců za pár let odvede lepší práci než programátoři z bethesdy. -
Znáš Nehrim? Ten je hotovej a je víc než povedenej. A i když něco nedokončej, pro ty lidi to neni ztráta času protože se tim zdokonalujou.
-
Wow, tak o tomhle sem nevěděl. Akorát si řikám, předělat komplet engine bude asi na dlouho, přitom problém Daggerfallu nebyl v grafice, ale v nevybalancovaných mechanikách. Příklad: Stačilo se nějak trapně vyexpit (třeba kouzlit na prázdno, nebo skákat a běhat v dugeonu) na vyšší level, pak jít do nějaký guildy, vzít quest, kde je jakože má v noci přepadnout banda vrahů / zlodějů (questy byly generovaný). Ti vrazi / zloději byli naprostí trapáci (protože jejich staty byly stejný, ať si byl na 1 nebo 30 levelu), akorát po zabití měli u sebe adamantinový a deadric věci (samozřejmě jen proto, že si byl třeba na 8 levelu - klasický scaling), kterých u sebe měli hromady, že si to mohl vozit na káře (taky, že vozil :]]]). Samozřejmě, že je ani nepoužívali proti tobě. *15* Během chvíle hraní stovky tisíc goldů a nejlepší itemy ve hře. Prakticky bez nutnosti hrát tu hru, něco prozkoumat, zabít nějaký silný potvory. TES byl vždycky plný takových nesmyslností a Daggerfall obzvlášť. Ale mám ho nejradši z TES série, pro tu atmosféru.
-
Mám podobnej názor. A upřímně doufám, že Bethesda udělá další SP Elder Scrolls.
-
Nj,, TES hry nedaj lidem spat. nevim, zadna z tech tolik uzasnych predelavek, nad kterými fandove stravily roky práce se nikdy nedostala do stavu ze by se ji dalo rikat hratelna, ale když je to bavi..ale z moji strany mi to prijde jako naprosta ztrata casu..
-
V prvom rade ide kompletne o novy engine. Je dostupny aj zo zdrojovymi kodmi a vzhladom na vleku podobnost jednotlivych hier od Bethesdy, je tu ista sanca ze po dokonceni Morrowindu by nemusel byt az taky problem pridat podporu pre Oblivion a potencionalne aj Skyrim. A mozno by sa crtala aj moznost pre Fallout 3/NW (este skor ako Skyrim ktory je predsa len enginovo "dalej" nez prave F3).
Mimochodom povodny Gamebryo/Netimmerse engine na ktorom bezi prave Morrowind (v podstate aj Oblivion a pravdepodobne aj Skyrim z neho vychadzal aj ked Bethesda tvrdi ine a samozrejme aj F3/NW) nieje optimalizovany na nove graficke karty. Teda bezi na nich v pohode lebo ma nizke naroky ale zdaleka nefunguje optimalne a na to co zobrazuje je miestami moc narocny. Tato verzia by mala umoznit hrat aj na slabsich strojoch a tak isto je v plane IOS/Android port.
Pracuje sa aj na Daggerfalle. Momentalne existuju dve verzie - jedna je vytvorenie Daggerfallu pod Unity s tym ze sa pouzivaju povodne data - http://www.dfworkshop.net/
Druha verzia je kompletne od zakladu napisany cely engine nanovo. Autor vydal davnejsie betaverziu ale momentalne pracuje na prerobeni celeho systemu/enginu a tento rok by uz mohla vyjst aj odladenejsia beta - http://xlengine.com/blog/