-
Nechci předčasně soudit, ale zatím jsem asi 12 hodin ve hře a nebavím se skoro vůbec. První dungeon nic zajímavého nepřináší, rozhovory a příběh ve škole mě nudí a aktivity mě nezajímají.
Samozřejmě vytrvám a budu hrát dál, ale zatím to rozhodně na žádnou bombu nevidím. -
-
Chápu na co narážíte. Myslím si, že ten záčátek byl nudný úmyslně. Dokonce jsem se u toho i usmíval :)
např. začátek je prošpikováný úkoly typu "Jako správný hodný student běž po škole hned domů". Jenom z té věty je jasné, že to je nudné úmyslně a že brzy už z vás "hodný" student opravdu nebude :D -
Měl jsem úplně stejnej problém. Taky jsem si říkal, že tomu dám ještě tak max 2-3 hodinky a položím to. No a kolem 14. - 15. hodiny hraní to dostane ty správný grády. Teď mám nahráno asi 65 hodin a začínám mít depku z toho, že už mám víc jak půlku za sebou.
-
-
JNSCZ: Díky moc za povzbuzení, vytrvám! Chápu to správně, že ten rozjezd je zhruba kolem dokončení prvního dungeonu? (časově by to tak nějak odpovídalo...)
-
-
řekl bych, že ještě před dokončením - trošku víc se rozjede příběh, víc to začne dávat smysl, tu a tam se objeví nějaký zajímavý twist. A ty dungeony pak taky dostanou celkem drajv, protože se do toho víc promítne systém získávání Person.
Během těch prvních cca 15 hodin tam byly momenty, kdy jsem fakt skuhral, že jenom hodinu odklepávám dialogy a ptal jsem se všude možně, jestli to fakt mám hrát dál. No a pak se povede ten první de facto "heist" a tam mě ta hra chytla totálně.
Bohužel i po 60 hodinách je Ryuji totální pako...
-
-
Známka každýho dobrýho JRPG přece je, že prvních 10 hodin je nuda :D
-
-
Já teď poprvé hraju FF7 mám tam tři a pul hodiny napsaný na save a taky se nebavím. Rozjede se to?
-
-
Me to chytlo uz s intrem a nepustilo az do konce.
-
IBUKRETEN (?!): Podle mě se to ještě rozjede. Po 3,5 hodinách totiž ještě nemáš v podstatě vůbec představu, o čem hra bude. Mě kdysi v roce 1998 hra začala bavit, když jsem potkal -SPOILER- v kostele a doprovázel ji domů. Ale kdyby tě to nechytlo ani tam, tak si určitě počkej, až hrdinové odejdou z města Midgaru (zhruba 10. hodina). V první hospodě ve vedlejším městě je dlouhá scéna, kde se vysvětluje hlavní dějová linie, tak tam uvidíš, jestli tě to začne zajímat. Hrál jsem FF7 naposledy letos a je pořád výborná. PS: Taky se pak snaž pochopit RPG systém a matérie, je s nimi spousta zábavy.
-
-
aka tutorial ;)
-
-
-
-
Neviem, čo sa stalo ale tento rok je to po prvé, kedy ma japonská produkcia niekoľkonásobne viac zaujala ako produkcia veľkých AAA hier zo západu (možno s výnimkou Prey). Zelda, Nier a teraz Persona. Samé herné zlato. Keby sa dá kúpiť čas, tak do toho idem.
-
-
Tak ono je to tak každý rok. Z velkých AAA her mi akorát Horizon trošku vrátil víru v západní vývojáře, ale jinak je to klasika.
Prey jsem teda ještě nehrál, tak uvidím... -
-
-
Je to moc pěkný, ale ta hra překročila můj limit pro snesení hry, kde klidně i hodinu vůbec nehraju a jen odklikávám dialogový bubliny
-
Kdyz vidim anime, nebo neco s podobnym visualem a neni to nadabovane v japonstine, tak mi to prijde neprirozene. Jde to ve hre nastavit + anglicke titulky?
-
-
Ano jde, resp. si jej musis stahnout dodatecne ze storu.
-
-
Konečně jste se dočkali konzolovka roku má recenzi už i na games *5*
-
-
Nj, kdyz to uz skoro nikoho nezajima..jak se rika..s krizkem po funuse..ale taky lepsi nekdy nezli nikdy:)
-
-
Tak určitě, moc vás tady není a v redakci Japonské hry taky moc lidí nehraje, lepší než karabáčem po hlavě taky si myslím *3*
-
-
tak bejt to driv diskuze by jela jak kolovratek, japanofobove by krkali a prdeli o sto sest:)
-
-
Nevím o japanofilech ( krom tebe a pár anonymů ještě Femto tuším a jestli on není anonym/inkognito )
-
-
To není o tom jen jsem reagoval. Já takové hry sice moc nemusím ale japonská produkce jinak mi vůbec nevadí ( ba naopak).
-
Nevím, proč máte tak velký problém s tím, že se někomu líbí hra, která se vám moc nezamlouvá.
(10 milionů lidí v naší republice znamená 10 milionů různých názorů.)
Osobně mě třeba vůbec nebaví hrát závodní hry, ale kvůli tomu nebudu hned odsuzovat jejich hráče jako autofily.
-
-
-
-
-
-
Jsem tu sice s křížkem po funuse, ale jsem v pátém dungeonu a hra mi přijde pořád podobně nudná, jako na začátku. Příběh je o ničem, postavy jsou nezajímavé a dungeony jsou OK, ale nic, co by nebylo v jiných (J)RPG. Absolutně nechápu, čím se tahle hra tak proslavila. Jsem odhodlaný ji dohrát, abych to zjistil. Možná musí být člověk ve věku hrdinů, možná hra vyjadřuje nějaký pocit mileniálů, který nechápu? Já vidím jen hezky udělanou, ale jinak velmi průměrnou hru, 7/10 max.
-
-
asi to bude otázka vkusu...
Každopádně za mě platí těchto několik bodů:
1) Skupina lidí, kteří mají možnost měnit stav vědomí špatných lidí a de facto tak léčit společnost, to je zajímavý námět na knihu nebo film. Na herní poměry je to námět zajímavější na druhou. To, že hra pod slupkou roztomilého anime působí dospěle, vážně, narativně vyzrále (za scénář by se nemusela stydět žádná dobrá kniha ani film) a především jakoby nesla jisté poselství, tak už jen toto mě naplňuje přesvědčením, že tohle je jedna z největších a nejzásadnějších her celé videoherní historie.
2) Soubojový systém je navržen jednoduše a zábavně a zároveň má obrovskou hloubku, která vyloženě žádá o studium. Čistě jen tato vrstva hry mi přijde na 10/10 (je to stereotyp, ale asi takový, jako je hrát Fifu nebo NHL – tedy stereotyp, který ani po tisících zápasech hráče neomrzí), o to víc mě zaráží, že je to jen jedna vrstvička z celé hry. Další v pořadí jsou: průchody dungeonem (vrstva sice nepříliš zajímavá po hratelnostní stránce, ale pro dotvoření atmosféry funguje perfektně), levelování postavy v reálném světě a levelování confidentů tamtéž (což je obojí tak trochu grind, ale je velmi dovedně zapuštěn do narativu celé hry... takže za mě opět palec nahoru). To jsou celkem čtyři hlavní vrstvy hry. Každá perfektně odladěná.
3) Už jsem to nastiňoval v bodu č. 1, ale ještě jednou: tahle hra má famózní flow. Kromě strhujícího narativu také neustále překvapuje novými hratelnostními prvky (i po čtyřiceti hodinách hraní na mě dosud vyskakují tutorial okýnka... a není to otrava).
4) Hudba. Co k ní říct? Něco je vata, asi jako všude jinde u velkých projektů. Ale pak tu jsou kusy, které... si prostě zasluhují hlubokou poklonu. Jako třeba https://www.youtube.com/watch?v=_rmthuXOuzs
Nebo viz fajn reakci tohoto chlápka (skrývá se v ní hodně pravdy :D): https://www.youtube.com/watch?v=_yYf-tV79tQ
Imo hra her. Za mě určitě v TOP 5 co se svět točí dokola i s mou osobou na evropském kontinentu.
Otázka pro tebe: napiš mi, když jich je tolik, tři oblíbené (J)RPG, které jsou dle tebe stejné jako Persona. A ke každému napiš, co sis vzal z jejich příběhu. :)
-
-
9/10 jenom proto, že tam není Chie.
-
-
jses ja malej, clovece *3*
-
-
Za me tak 8/10 maximalne. Chapu ze recept persony funguje, ale na hodnoceni 9 nebo 10/10 je tam novych a originalnich prvku velmi malo. Samozrejme pro nekoho kdo zadnou personu nehral to neplati.
Postavy ackoliv jsou zajimave jsou celkem JRPG klise a taky neprinasi nic moc zavratne prevratneho.
System rozvoje postav a souboje taky neni nic extra, a jde jen o orezanou a zjednodusenou verzi klasickych SMT (Shin megami tensei) her a opet o kopirku predchozich dvou dilu. Vysoka hodnoceni pricitam tomu ze Persona 5 je vic mainsteam takze si ji uzije i nekdo kdo na predchozi dily nebo nedej boze na klasicke SMT nemel nervy a hlavu. Z mojeho pohledu Persona 5 jako celek zadny final fantasy killer nebo nejlepsi JRPG vsech dob neni. A uprimne priznavam ze asi po 80ti hodinach me to prestalo bavit a od te doby jsme na to ani nesahl. Z velke casti to je i tim ze spis preferuju zakladni odnoz SMT a tohle saskovani pubertaku ve skole uz jaksi pro me moc neni. Ale kdo vi, treba to dam nekdy znovu na nejvyssi obtiznost, treba to pak bude vetsi zabava aspon po soubojove strance, na normal jsem po case vlastne mackal jen jeden knoflik a usinal u toho.
jedine co mi prijde na tech legendarnich 10/10 je stylizace, ta je skutecne neco:) -
-
Díky za užitečný komentář. Konečně někoho napadlo nepsat v diskuzích jenom zbytečné jízlivé kydy a trollovat, ale raději sdílet užitečné informace nebo názory. Začínám o té hře uvažovat :-) Jen tak dál.
-
To si mi připomněl, jak Poláček v jednou podcastu označil Personu za main series and SMT za spin-off.
-
-
Modří ví jak to je, ale řekl bych že Persona je momentálně větší značka než SMT. Ještě by se dalo dále rozebrat, co je ještě klasický SMT a co další sub-série/spin-offy je toho totiž mraky a jsem za to rád!
-
-
Tak jasne ze je kdyz se SMT presunulo na handheldy od nintenda..bohuzel. Ale jsem zvedav na dalsi dil pro Switch, preci jen to je i ,,velka,,konzole.
-
-
nj..SMT zaclo roku 1992 a Persona az 1996. Ale po tech letech v tom je bordel, tech ruznejch dilu a oznaceni a roztrouseni mezi vsechny mozny platformy ...Ale jasne, SMT je zaklad:)
-
-
-
Na mnoho webech se to probíralo:
Pro lidi, co nikdy žádnou Personu nehráli, tak je to skoro až revoluční hra 10/10
Pro hráče, co hráli předchozí díly, nic moc nového, takže asi 8/10
Osobně už Personu pařím přes týden a jsem náramně spokojený, 10/10 -
zřejmě poslední velká hra, která vyšla na PS3.
Všem, kterým se zalíbila, doporučuji Catherine od stejného studia. Podobný model realita | sny (tj. hra). -
-
Souhlas, ta hra je absolutní bomba. Catherine skvěle klame tělem - od kombinace logické hříčky s lehkou adventurou jsem tak promakaný příběh a dospělé dialogy fakt nečekal..
-
-
Catherine je jedna z nejzajimavejsich her minule generace.
-
-