Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Widl_CZ
    No, mě právě to zaměření na GTčka mrzí. Doufám, že tam budou i jiný věci. GT a formule mě vždycky baví nejmíň. Jsem na to zvědav.

    Horší věcí je, že začnem stavět barák, takže na to nebude vůbec čas *1*
  • z tebe vyroste rukama vydlavajici clovek :D
  • Tafaraj
    pC2 toho hooodně odpouští - jedna kára, jedna trať - iRacing,RaceRoom,AC,rF2,pC2

    nico to ale nemění na to, že si od těch ostatních rád odpočinu a užívám si možností pC2..až na ten sníh, jak jsi psal - fyzika je opravdu divná, ale to snad do budoucna vychytaj..snad to nebude jako s prvním dílem..sotva to vydali už oznamovali druhý díl
  • Zkus místo čtení knížek raději sednout do pořádného auta a dát mu za uši (tím samozřejmě nemyslím sešlápnout plyn na semaforu), to ti dá víc informací o realitě než jakákoliv knížka *7*
  • Tak já dám především na svůj vlastní pocit, za život jsem toho něco odjel jak ve sportovních takni v pár závodních autech a myslím opravdu na limitu a ne na dálnici a je mi fuk, co se řiká v PR. To oslavování AC jako něčeho nedosažitelneho už mě ale unavuje. Především by si lidé měli uvědomit, že všechny současné top simy (AC, rf2, Ams, pc2, iRacing) mají dost podobnou fyziku a liší se především force feedbackem. AC má řekl bych až přiliš komunikativní ffb, který ti dává pocit jistoty, na druhé straně iRacing má minimální ffb a proto spousta lidí konči za limitem ve smyku a pak nadávají, že je to nerealisticke atd. Ac má zvláštní chvání pneu na limitu, driftování ke tam jiné než v reálu, nejde tam cítit ten moment, kdy se ti přestane přetáčet kolo a zakousne se zase do cesty se škubnutím - toto zase hezky zvládá PC2, jejich tyre model mě baví a cítím tam prostě ty samé věci jako když driftuju se svým autem. PC2 bych vyčetl snad jennto, že u některých aut jakoby použili nějaké univerzální podvozkové komponenty pro více aut a např moje EvoIX nikdy nebylo tak měkké jako to v pc2, ale jinak se tam chová fakt věrně, stejně tak BRZ. Ještě bych jim vyčetl fyziku sněhu, ta je mimo
  • Spíš by mne zajímalo, zda už AC2 konečně nebude arkáda jako AC, ale opravdová simulace a ne jen něco co si na simulátor hraje, viz chování aut při ztrátě trakce a podobně. Je to docela škoda, když tvůrci udělají simulátor který má být hardcore a on se tak zatím jen tváří.
  • Hanzales
    Poslední :) Všem mírně pokročilým závodníkům doporučuji knihu: "Speed Secrets" od Rosse Bentley.
    Stojí kolem pětikila, ale samo se dá pořídit i nějaké to pdf...
    Už po prvním přelouskání a pár týdnech odvykání zlých návyků (dupnout na brzdu a brzdit fest až do konce a pak ji prudce pustit např.) mně to udělalo o dvě třídy rychlejším a konzistentnějším závodníkem.
    Mimojiné i zde pak člověk podle toho, ve kterém simulátoru nabyté znalosti nejvíce zužitkuje pozná, který asi tak simulátor nejvíce odpovídá realitě... *3*
  • Hanzales
    Tady je třeba souhlasně podotknout, že někteří hráči jsou s gamepadem rychlejší, než šikovní hráči s volantem. Mají nadání a s gamepadem mají od prvního Gran Turisma naježděno mraky a také mají povědomí o všech principech souvisejících s tím být efektivně a konzistěntně rychlý. A zase je to o cviku. Člověk se obecně známo při častém opakování v dané činnosti zlepšuje a s nadáním pak i exceluje ;o)
  • Hanzales
    A to máš z PR viď :) Nic proti PCars. Dvojku mám obvzláště rád, ale v praxi je AC co se týče realističnosti chování aut podle mně mnohem dále. To poznáš po letech ježdění jak v autě, tak v simu, případně po koukání onboard závodů místo viralit, kdy už nejedeš pouze ideální stopu, ale hlavně začneš využívat charakteristiky daného auta, přenášení váhy atp.
    Pcars má určitě parádní atmosféru, grafiku, zvuky, i pocit z jízdy je skvělý, ale i bez asistentů člověk pozná, když se tu a tam něco zachová divně, nebo auto dokáže v jisté chvíli udělat něco fyzikálně tak trochu neproveditelného.
    U AC tomu všemu asi napomáhá i fakt, že se Kunos parádně povedlo předat řidiči informace o tom, co se s autem přesně děje a to jak vizuálně, tak hlavně pomocí FFB ve volantu.
    V Pcars se někdy vydrbu na tom, že v jednu chvíli je to ok, v další už je to v háji a tak nějak se to nedokážu průběžně dozvědět a musím více přemýšlet nad tím, co se při mém chování s tím autem může stát. A klidně bych dal koule do ohně za to, že: AC/RF2/R3E/AUTOMOBILISTA (dle preferencí v libovolném pořadí) a pak až malinko dále pCars (čistě co se fyzikální simulace a chování aut týče).
    Klidně i beru fakt, že je pCars více než SimCade a k těm výše zmíněným titulům má v tomto směru velmi velmi blízko. Ale že je fyzika realističtější než v AC, tomu může věřit jen začátečník, který četl informace o vývoji a o tom jak detailně mají vymakanou simulaci pneumatik a v jaké "frekvenci" se vše kalkuluje a bla bla bla ;)
  • Hanzales
    Je to zapeklité :) Převody si nastavíš tak, že se po dvou kolech pod ikonou setupu mrkneš na ten "graf" a tam vidíš maximálku. Tomu uzpůsobíš poslední převod. Některé auta táhnou do posledních otáček, některé poslední 1-2 tisíce ztrácí a musíš řadit dřív (tam dáš rezervu + 15-30km/h)
    Ale někdy bývají některé auta schválně někým nastavena tak, že 6ku už nedáváš a na rovince táhneš jen na 5 (podle auta a trati) a je to pak rychlejší.
    Dále třeba cítíš, že to chce ve dvou zatáčkách u 3ky řadit dříve...ale musíš uzpůsobit další stupně, s tím mám problém a vždycky to spíše dodrbu, tak nastavím jen ten final :)
    Odklon kol a tlak v pneu zase tuníš podle teplot pneumatik, odskoky a tlumiče podle hrbolatosti trati a retardérů.
    Já jsem na to pořád guma. Upravím tak ty převody, tlak pneu, u "cestovnějších" aut dávám více negativní "chamber" ale hlavně ladit setup, to je vždycky 2-3 kola, poladit o 1-2 hodnoty jednu věc, další 2-3 kola, další ladění, na konci ti to rozladí to co jsi ladil na začátku a pořád dokola.
    Často ale taky jezdím s default, jen upravit palivo a držím se na 1-2-3.
    Někdy si zase stáhneš setup a ulítává ti to všude, protože dotyčný "ladič" má úplně jiný jízdní styl...
    Nejlepší je asi mrknout na net. Dneska už je na Youtube spousta videí, které ty základy vysvětlují i s příklady. Celé je to o tom vyladit balanc auta pro danou trať tak, aby se gumy zahřívaly rovnoměrně, i mezi sebou a aby jsi si případně poladil chování podle tvého jízdního stylu a bohužel je to dost o tom zkoušet a zkoušet.
    Nejdříve by jsi měl ale samozřejmě zajíždět stabilní a konzistentní časy s defaultem, než se do úprav pustíš. Good luck!
  • Mně by zajímalo, proč je podle tebe PCARS2 simkáda. Fyzika je totiž realističtější než v AC, které je podle tebe top sim :)
  • Zapni si ve Forze destrukční model a uvidíš že to tam je. Aspon ve FH3 a FHM6 Apex
  • No mě FH3 na pcčku tu a tam furt spadne.
  • Trochu se vrátím k prvnímu dílu, který mám na xbox one. Nevíte někdo jak je to se setupy?
    Dají se někde stáhnout, mám totiž problém, že většina aut je v základu podle mě špatně nastavená.
    Nemám problém s přetáčivostí vozu, spíš mi jde o to, že většina vozů se chová až málo agresivně a příjde mi, že prostě nemám optimálně nastavené převody na rovinkách, kde ztrácím nejvíc.
    Nemáte někdo tip?
    Dík
  • Jeste tedy dodam, ze ono to porovnani volant vs ovladac neni uplne koser, protoze prakticky kazda dnesni hra ovladani ovladacum jemne usnadnuje, jako na priklad pokud je vypnute ABS a TC, tak na ovladaci preci jen lehce zapnute jsou
  • Hraju zavodni hry 11 let prakticky neustale. Nyni mam G29, ale leta jsem jezdil na ovladaci. Na ovladaci se da byt stejne rychly jako na volantu, ale oboji ma svoje. Pak existuje i klavesnice, ale to nevim, co vsechno by se muselo prihodit, abych na klavesnici pristoupil. Na ovladaci to jde, ale clovek si to neuzije tolik, u NFS je to asi jedno, ale pokud hraje clovek rfactor nebo Assetto, tak force feedback jednak pomuze s citenim auta a jednak je to velmi zabavne. Na volantu to jde dobre a jeste si to clovek uzije nejlip, jak muze. Tak to proste je. Kazdopadne nelze ovladac odsuzovat, online s nim jezdi par kluku a mnohdy jsou velmi tvrdymi souperi i pro vsechny volantaky. Kdyz clovek dostane cit do analogu, tak je ovladac porad velmi ucinny a to i bez veskerych asistentu.
  • Tak podle toho, co píšeš, ti možná utekla Forza Horizon 3, to zní jako ideální volba pro tebe, zkus mrknout, prý už to běží na PC bez problému *3*
  • Asseto Corsa je největší zklamání - samotná hra je v podstatě PLACENÉ DEMO a x-atraktivních aut si musíte za neskutečné peníze dokoupit. Navíc je to tak náročné že to - není zábavné. To samé se mi stalo i u Project Cars. Takže za nejlepší závodní hru pro "běžné hráče" považuju - Forzu Motorsport 7- koupil jsem si ultimate edition kde máte všechny auta - a je to neskutečná zábava... Plus ještě příležitostně hraju Gran Tourismo Sport - ale Forza 7 se mi líbí víc. Akorát se mi zdá že už se prakticky nedělají hry které by byly na pomezi reality a zábavnosti - s tím že by se auto opotřebovávalo, respektive by šlo zničit... tzn. že když do něčeho vrazíte tak vám odpadne kus stroje a zhorší se ovladatelnost, respektive rovnou to můžete zabalit. Mám pocit že v Assetu (nebo Projectu 1) tohle je. Nudné je už i samotné ježdění na okruzích, víc by mě bavilo konečně něco na normálních silnicích (jako byl Test Drive Unlimited).
  • Hanzales
    V Kunos docela za tu dobu rozšířli počet zaměstnanců a část se pustila do jiného projektu. To neznamená, že oba tituly nemohou koexistovat a dále se vyvíjet a přidávat obsah v případě AC.
    A kdo ví, třeba za delší dobu bude AC2, v podstatě obsah jedničky na novém engine s promakanější offline kariérou i online rankingem, tak jak to má být u Competizione.
  • Hanzales
    Dobře. Řekněme že udělat nějaký úkon páčkou je rychlejší a můžeš za kratší čas rychleji otáčet volantem do požadovaného směru. Opravdu si myslíš, že budeš rychlejší?
    Jeden ze základů toho "být rychlý" je "být jemný" a dělat ladné a plynulé pohyby, jak volantem, tak pedály. Volantem se prudčeji trhne jen když auto více ustřelí a je třeba záchrana rychlou korekcí. Samozřejmě něco jiného je rally, nebo takový "Yellowbird" na Nordu, ale princip klasického závodu formulí, GT, V8.... čím méně prudkých pohybů a korekcí smyku, tím lépe.
    Příklad. GT Academy. Deset nejrychlejších virtuálních jezdců. První co instruktoři tyto závodníky odnaučí, sotva sednou do auta jsou zbrklé a prudké pohyby volantem.
    Pokročíme.
    Řidič A jede v domění na maximu, brzdí na co možná nejposlednější chvíli, zatáčku se snaží projet co nejrychleji už v průběhu a ze zatáčky spěchá, či to bere smykem. Řidič B dříve plynule sešlápne brzdu, celou dráhu brzdí tak, aby se kola sotva nezačala blokovat/prokluzovat, do zatáčky zase plynule pomalu pustí brzdu a zároveň začne ladně zatáčet, ze zatáčky vyjedě v klidu, opět plynule přidávající plyn (obvzláště ze šikany) a na rovince oproti řidiči A nabere klidně i vteřinu. Řidič A se vzteká, vždyť přeci kdyby brzdil později a bral to ještě agresivněji, tak už se vyseká :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit