Přejít na výpis diskuzí

Podle Amy Hennig otevřené světy omezují tradiční způsoby vyprávění

25.2.2019 16:57
Šárka Tmějová 34 příspěvků

Amy Hennig je americká herní scenáristka známá především díky svému podílu na sérii Uncharted. V posledních letech pracovala ve studiu Visceral Games na neoznámené hře z univerza Star Wars, tedy předtím, než jim EA projekt odebralo, předalo k přepracování někomu jinému a celé studio zavřelo. Hennig...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zjavne nehrala Zaklínača. Vynikajúci príbeh a výborný otvorený svet. 

    Ono sa to dá spraviť, len na to musí byť vôľa a na základe vôle čas a financie. 

    Keď dávajú čas a financie na nezmysly ako sú multiplayer, on line služby a hlúposti, ktoré nik nepotrebuje, tak samozrejme nemajú čas a financie na príbeh, ktorý by ohromil. Rôzne miesta sa dajú ukryť, alebo obmedziť do nich vstup zmysluplným mechanizmom, dôležité postavy sa môžu objaviť až neskôr a iné zas spracovať tak, aby reagovali logicky na to, že ich hráč nájde skôr, než ho k nim zavedie príbeh. 

    Nechápem, ako môže niekto tvrdiť že sa to nedá, keď máme príklady dokazujúce, že sa to ide. 

    • tomwolf

      nie nemame...a neviem akeho zaklinaca si hral ty...3ka ma slabucky pribeh....jednotka bola omnoho viac linearna a pribeh bol o triedu lepsi

  • PCMR

    Hmm. Tahle ženská asi nehrála Planescape...

    • tomwolf

      planescape je nieco uplne ine...to je viac interaktivna kniha ako hra

  • kubi-wan

    Amy Hennig si ohromně vážim za to, že udělala ze série Legacy of Kain tak skvělý příběhový dílo. Bylo to promakaný, bylo to chytrý a skvěle vyprávěný. Chtěl bych, aby to i dnes hry takhle dobře uměly, ale dlouho jsem nic takovýho neviděl.

    Místo toho tu máme ptákoviny typu Anthem, který si napíšou "příběhová" do popisu hry, ale jsou nakonec úplně povrchní a prázdný.

    A lineární hra nemusí automaticky znamenat tunel. Vraťte mi moje skvělý lineární hry a ty svoje open-worldy s craftěnim, milionem stejných "questů" a hloupýma, ba až nicotnýma příběhama si strčte za klobouk. Vývojáři, buďte tak hodní.

    • Jack1947

      Co já  bych dal za kvalitní tunel...

  • Wolfcastle

    Ta paní nepochopila co vadí na koridorech! 1.Samozřejmě kvalizní příběh lze napsat pro open word, na co však potřebuje koridor? 2.Špatný příběh kde je hráč nucen řešit problém jen tím jedním "správným" způsobem což dělá hru debilní asi stejně jako když koukáte na Béčkovej horor kde všechny postavy dělaj ty naprosto nepřirozený nepravděpodobný akce co je jen přivedou na smrt, aneb proč se při vymýšlení scénáře namáhat přemýšlením a hlavně uvěřitelným světem co má logická pravidla...

    • axell1990

      To ale nemá s koridorama a příběhem vůbec nic společnýho můžeš mít otevřený svět a stejně každý příběhový quest(nebo problém v závislosti na žánru) bude stejně mít s největší pravděpodobností jen jedno "správný" řešení, nebo maximálně 2-3 možnosti jak problém vyřešit, kde zase s největší pravděpodobností na příběh nemá žádný vliv kterým řešením je hráč vyřeší.(budiž chvála vzácným výjimkám) Tak hry prostě fungují a je to věc čistě hratelnosti ne příběhu a zatím to nijak líp nikdo neumí .


      Problém s open world hrami je ale ten že nikdy autor neví kam mu hráč zdrhne po mapě a v jakém pořádí navštíví lokace, případně jestli si někde nezabije nějakou příběhově postatnou postavu, nebo nesebere příběhový předmět dřív než o něm vůbec ví  ... viz skyrim. Prostě čim otevřenější svět tím roste množství věcí který se musí hlídat aby nepodělali příběh a je pak buď třeba dělat ústupky v otevřenosti světa nebo ve způsobu vyprávění příběhu. (a to nemluvě o tom že v opravdu open world hrách může hráč úplně zapomenou že tam nějaký příběh je viz zase skyrim) 

  • uher

    Nebyla ona náhodou ta, která napsala ten příšernej scénář k Ucharted 3, Tomb Raider atd...

    Vím, že nemá nad vším 100% kontrolu, ale stejně žádná hvězda není.

    • yeniczek

      Co bylo příšernýho na scénáři k Tomb Raideru? Kterej mimochodem ani nenapsala ona? :D A jen tak mimochodem, možná že trojka Uncharted byla z trilogie nejslabší příběhově, ale i tak napsala jedničku a dvojku, Legacy of Kain a podobně.. Možná by to chtělo zapracovat na selektivním myšlení a pak si říct, že si takovej komentář dovolit asi i může.

      • uher

        Ty toho asi (určitě) o její práci moc nevíš. Možná by sis o její minulosti měl dohledat víc informací...

  • Tak ještě štěstí, že tím pádem umožňují netradiční způsoby vyprávění a herní svět pak není tak jednotvárný?

  • jindra.veliky

    kez bych se dockal dne kdy se prestane psat o teto zensky jak o bohyno bez ktery by bylo Naghty Dog jen tovarnou na lowbudgetovy tituly...

  • lito

    paní by si měla zahrát Nier: Automatu. To má lepší příběh než všechny Uncharted+ Last of us dohromady.

    • Jack1947

      Chápu že troll ale zas taková PECKA to nebyla, maximálně tak hra vyšla v dobrém období a skloubila více žánrů.

      • lito

        Pochybuji ,že se i kdybys to hrál, tak to se svým IQ pochopíš, takže příště se do všeho hned nezapojuj.

      • AnalPlug

        Nier má jeden z nejlepších příběhů vůbec, je vidět že rád píšeš o věcech o kterých vůbec nic nevíš. Pak kdo je tu troll. 

        • PCMR

          AnalPlug "Registrace: včera v 11:14"

          Zoufalost...

          • AnalPlug

            Trochu nechápu, co proti tomu máš. 

        • Jack1947

          Nemá, je mnohem více her které maji mnohem promakanejší příběh je maximálně netradiční a celkem i zajímavý.

  • sukovf

    Aneb když někdo neumí napsat scénář pro open world hru...

  • 8h hra by ale mela stat minimalne polovinu, nez hra, ktera me bude bavit treba 100h

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit