Přejít na výpis diskuzí
Podle praotce onlineovek směřuje free to play model ke svému konci
16.7.2014 | Aleš Smutný
44 příspěvků
-
Pán je nejspíš věštec, co vaří z vody. Nepodložené absolutně ničím, pouze individuální názor.
-
Presne tak... spouste lidi (vcetne me) F2P vyhovuje - proc bych si mel platit mesicni poplatky, kdyz si chci jen obcas po praci zahrat. Pokud je F2P udelany dobre, hru to nijak nenici, prave naopak.
-
No tak tu musim povedat len jedno tento clovek absolutne nevie o com hovori, podla jeho vyjadreni by som povedal ze ani moc F2P titulov asi ani nehral.
-
to bude tim ze redaktor napise clanek a kdyz ho publikuje podiva se na nej seo administrator ten nazev prerube tak, aby mel co nejvic prokliku bez ohledu na informacni hodnotu... *11* *12*
-
to co popisujes uz davno ma treba Starcraft2 muzes tu hru hrat zcela zdarma ale jen za jednu rasu chces hrat za vsechny a i sdatadiskem opet hrajes zdarma pokud te do hry pozve kamarad vlastnici plnou hru a kdyz chces i SP za ten si musis zaplatit....
-
Ano proto nejvíce podporuji model GW2, kdy si hráč zaplatí hru na začátku a pak se k ní kdykoliv může vrátit a nikdy jsem necítil potřebu minitransakcí v GW2, abych měl plnohodnotnou hru. Hru můžu hrát kdykoliv, vrátit se k ní klidne i po roce a pořád jsem plnohodnotným zákazníkem. Možná by bylo fajn, aby hry měli jak F2P tak měsíční poplatky, ale ne jako v SWTOR. Muselo by to být spravedlivé a ten, kdo bude mít měsíční poplatky, tak bude mít přístup ke všem základním herním elementům hry.
-
už si to moc nepamatuji, ale při původním modelu byla celá hra za měsíční poplatek a hráč měl přístup úplně ke všemu, nebylo nic, co by si musel kupovat aby to měl. Při F2P má subscriber přístup ke většině věcí, ale některé věci, které byli předtím samozřejmost se nyní platí. Myslím, že tam byli nějaké možnosti v menu postavy ohledně barev nebo změny nějakých věcí, pak taky rasy některé se musí kupovat i když má hráč subscribe. Není to nutnost, ale hráč, který platí měsíční poplatky by měl mít přístup uplně ke všemu, ke všem rasám, ke všem možnostem a úpravám postavy atd. Nepočítám do toho pay2win produkty, ty mít nemusí. Ale všechny základní herní elementy by měl mít ve chvíly, kdy je subscriber. SWTOR pro měl byl nejvíc vyděračský co jsem v MMO zažil. Na druhou stranu GW2 je pro mě nejméně vyděračské MMO co jsem zažil (nebo aspoň ze začátku, nevím jak je to dnes s GW2).
-
"Většina takových lidí pracuje v herním průmyslu proto, že rádi dělají hry. Chtějí, abyste je hráli, protože jsou zábavné. Ne proto, že používají laciné psychologické triky. Chtějí se skrze hry vyjádřit. Samozřejmě chtějí i vydělat peníze, ale peníze jsou vedlejší věc." hmm, tak neco podobneho mame dnes u mnoha vyvojaru AAA her. otazka jsou duvody proc odchazi. nemyslim si, ze budou ty same jako u "f2p".
-
Jasne a pak jsi se vzbudil a mel jsi na hlave backoru.
-
O to vic me toto vytaci, ze RSS to pak ukazuje dvakrat, ten samy clanek s puvodnim titulkem/textem a pak pozmeneny.
Psal jsem mejl do redakce, ale odpoved nula nula. -
A co si v SWTOR "musis sem tam neco zaplatit" pri placeni mesicnich poplatku?? Swtor stale hraji a jako subscriber mas pristup naprosto ke vsemu. Nic navic platit NEMUSIS.
-
Ty já se ani nedivím, že PC hráči dělají Ubi tržby jenom 15%. Za ty jejich výtvory nezaslouží ani 5%. Jejich poslední hratelný výtvor byl AC:Brotherhood
-
a bude aj horsie, peniaze vsetkych znicia este viac
-
Pro me osobne uz prakticky umrelo. Mereno financnimi a casovymi investicemi do pc her. Dnes me nejvic bavi PS Vita, obcas PS3 a chystam se pomalu na PS4. Statistiky Ubisoftu, kdy mu pc hraci delaji trzby jen kolem 15 %, tedy mene nez oldgen konzole, take nejsou nijak povzbuzujici. Podle me pcplatforma dlouhodobe zivori. Produkce vysokonakladovych aaa her se zamerila na konzole uz u oldgenu a ted na sebe konzole zacinaji stahovat i indie scenu, ktera pro me v minulosti na pc byla nejzajimavejsi.
-
Ne kazemu mesic poplatky vyhovuji, hlavne ne tem, co ty penize dostatecne vydelavaji a neni jim za tezko. Ja nevim jestli se ke hrani dostanu 4x za mesic nebo jen jednou. Chci platit za obsah, ne ze omezenou casovou moznost hrat. Dobry obchodni model si podchyti hrace s ruznymi potrebami.
-
Ja s panem nesouhlasim. F2P model je robustni a co hlavniho, ma silnou zpetnou vazbu, takze ma vysokou adaptacni schopnost se prizpusobit hracum v tom, za co jsou ochotni nejvic platit. Pokud budou hraci ochotne pristupívat na vyderacske praktiky, bude f2p prevazne vyderacsky. Pokud to hrace odradi a budou preferovat ferovy pristup (ne slovne v diskuzi, ale svou penezenkou), dostanou ferovy pristup. Konkurence je vysoka, moznosti vyberu siroke, takze to je jen na kolektivni inteligencí herni obce. Ze by lide f2p model odmitli jako takovy se neobavam, moznost si hru poradne a legalne vyzkouset predem je prilis lakava. Pro naruzive hrace je pak moznost tento model snadno zkombinovat s pausalnimi poplatky pro udrzeni financi pod kontrolou. Osobne bych preferoval na misto varianty pay2win a pay2time variantu pay2content, ktera by neomezovala prilezitostneho hrace, ale nabizela sirsi moznosti naruzivemu hraci. Tedy neco jako vetsi inventar, vetsi pocet postav, zpristupneni nekterych ras, povolani, kontinentu, qestu a podobne, ktere hrace nijak zvlast nezvyhodni, ale poskytnou jim sirsi moznosti zabavy. Jestli js pravda, ze za obsah plati jen 10 dexet procent hracu, mohlo by to i hre prospet, ze v ni býde na dvacet valecniku jen jeden mag, pro mnoho fantasy svetu to bude vytvaret prirozenejsi prostredi. Myslim ze rada lidi si rada priplati i za exkluzivitu a prestiz, ktera je herne nebude zvyhodnovat.
-
To je teď nová úchylka novinářů, chtějí tím asi docílit toho, že se na článek klikne vícekrát.
-
Hmm, P2W by měli skončit to ano ale F2P ani ne... některé se totiž hrát dají nebo chceme jen PAy to play? *7*
-
ten typek vypada jak Chevy Chase, kdyz byl o neco mladsi nebo jeho bracha