Přejít na výpis diskuzí
Podle tvůrce Deus Ex vypráví Uncharted filmový příběh a je to špatně
3.11.2015 | Aleš Smutný
126 příspěvků
-
jakokdyby Phantasmagoria nevznikla pred dvaceti lety, za zlate ery point&click adventur. Spis uz starne.
-
No tak asi ví o čem mluví.. právě proto mě udivila myšlenka zfilmování uncharted - není co filmovat, pač samotná hra je defakto celovečerní film
-
-
merchandise, uz davno obchodnici prisli na to, ze staci detem vnutit nejakou blbinku a ona ditka potom chtej vsechno od stejny znacky, byt je to vsechno stejnej brak, takze naopak, film uncharted dava 100% smysl, protoze $$
-
-
Záleží hra od hry, vývojář od vývojáře, hráč od hráče...
-
No, já se nebojím říci, že s věkem jsem spíše v některých případech (hry adventurnějšího stylu) z druhého spektra (voď mě za ručičku, mám rád příběhy), ale s tím, co tvrdí Warren se nedá víc než souhlasit.
-
Uncharted, Heavy Rain (clovek musi mavat ovladacem jak mental, aby se ve hre napil mléka a pohnul s pribehem: WTF?!) i Last of Us jsou z hratelnostniho hlediska katastrofa, stejne tak Walking Dead. Hral jsem vsechny tyto hry na ps3 a to dukladne (trofejeminimálně pres 50%). Misto na trhu urcite maji, protoze pribeh v nich (vyjma Uncharted série, ktera mi vubec nesedi) je zpracovan opravdu kvalitne, nicmene prave proto se v nich samotne hrani jevi jako nadbytecna cinnost, ktera zdrzuje a hrace ve výsledku strašně otravuje. Coz je u videoHRY dost problem. A pokud se WS - a máloktery vyvojar je v pozici, aby si to tak jako on mohl dovolit - zamysli nad smerovanim videoher jakozto nového media a umeni do budoucna, nelze s nim nez souhlasit.
Jako dalsi priklad spickove zpracovaneho herniho designu bych uvedl serii batman od Rocksteady - vytecne podany pribeh, pricemz reseni akcnich pasáží je ponechano na fantazii a dovednostech hrace - pliziva taktika vs. hruba sila za pouziti nejruznejsich technickych hracek - zadne reseni není stejne a zajistuje i následnou replayabilitu. Skvele. Opravdu, z hlediska herniho je oproti tomu TLoU naprosto stupidni a primitivni (bez ohledu na příběh, ale ve videohrach by snad v první řadě melo jit o hru, ne?)
Komentar novináře se pak nese v duchu trochu pokryteckeho a myslenkove velmi zpatecnickeho pochlebovani vkusu mas ovladanemu marketingem a vykazujicimu slabou ci zadnou svobodnou vuli ve smyslu, "kdyz se to líbí, je to dobré a nikdo by to neměl kritizovat". To je na hernim webu trochu skoda, protoze si tim pak trosku kali do vlastniho hnizda, kdyz nesikovne popira smysl sve existence a dobrovolně vyklizi pole pred mocnymi agregatory hodnocení a la metacritic apod. -
Je to subjektivní, z mého hlediska má Uncharted příběh naprosto mizerný a nechápu, proč by se o něm zrovna Spector měl vyjadřovat nějak pochvalně. Uncharted je něco jako James Bond - nablýskaná zábava pro masy, co nechtějí moc uvažovat, ale hodně se jim líbí zabíjení lidí. Mně osobně se na Uncharted hodně líbí technické zpracování, ale to je asi tak všechno.
Lidi, jako je Spector, se podle mě proslavili právě proto, že dokázali vytvořit skvěle fungující herní systémy, které hráče vtáhnou do hry. A díky tomuto vtažení pak hráč prožívá mnohem intenzivněji příběh - i když třeba sám o sobě není nijak senzační (System Shock). Hezky je to vidět i na porovnání Uncharted a Last of Us. Uncharted mě nevtahuje prakticky vůbec, skutečná hra tam moc není (střílení a hopsání - málo). V Last of Us je víc HERNÍCH mechanismů (plížení, craft, vymýšlení cesty, řešení situací) a vtahuje to mnohem víc. Prostě díky lepšímu systému vyzní sugestivněji i ten příběh.
Mám taky rád příběhy ve hrách, ale filmovost podle mě není cesta. Jde o to, vyprávět příběh ve hrách prostřednictvím herního systému a jeho možností, ne cutscénami. Aby hráč příběh zažíval a ne se na něj jen díval. A v tom byl právě Spector borec. -
-
Japonské hry jsou na tom ještě lépe *3* Např. Shadow of the Colossus vypráví příběh absolutně bez potřeby řešit nějaké texty či cutscény.
-
-
Až na to, že příběh SotC je slabý odvar proti hrám typu Final Fantasy 7, Torment, Xenogears, Albion. Ale chápu, že někdo radši leporelo/komix, než knihu.
-
-
podívej del, jak jsi tupý. Já napíšu: Např. Shadow of the Colossus vypráví příběh absolutně bez potřeby řešit nějaké texty či cutscény." SofC je o prožívaní samotné hr-
Ty na to zareaguješ novelou Tormentem, kde většinu hry strávíš čtením textu. Proč reaguješ jako naprostý vůll? -
kdo se tu baví o příběhu? SotC není postaven na příběhu ty trdlo uhrovitý. Srovnávat pak Torment s SotC může jen tupá opice.
-
-
-
Japonské hry jsou na tom ještě lépe *3* Např. Shadow of the Colossus vypráví příběh absolutně bez potřeby řešit nějaké texty či cutscény.
-
-
Jak které, Metal Gear nebo FF13 je taky z japonska. Zobecnovani zabiji inteligenci.
-
-
Metal Gear ti snad nenabízí volnost nebo co? Co takové Dark Souls, taky krásný příklad hry, která jde proti proudu, samozřejmě pokrytec Del0 proti té hře zbrojí a přitom souhlasí s Warrenem.
90% zdejší populace jsou nechutní pokrytci *15* -
-
Lol. O DS sem neřekl jediné špatné slovo. Jen, že je to mlátička a roleplaying nulový, což je fakt. Avatar mám kvůli tomu trotlovi, co mi krade nick (předpokládám seš to ty). Takže lžeš. Holt když je někdo fanatik a vidí rudě, jen když někdo řekne nějakou nelibou pravdu proti jeho hře. Nicméně, to že seš max. 12 letý spratek (pokud ne, tak celkem lítost) tě ještě omlouvá. *15*
-
-
Velice odvážné tvrzení, že Dark Souls není RPG, zrovna u této hry by mě nikdy nenapadlo, že to uslyším/ uvidím. V Dark Souls je tolik způsobu role-playingovaní, že to současné hry strčí do kapsy. Rád bych slyšel teda, proč to není RPG. Dík.
-
Dark Souls má obrovský role-playing, opak může tvrdit jen troll. Dark Souls je v podstatě esence roleplayingu.
-
-
-
-
-
-
V podstate to trafil...hra je interaktivny film...to co on popisuje ako ideal je len zdrzanie hraca aby sa dostal.k tej filmovosti a zazitku s filmu. Preto sa clovek nuti 2 hodiny plizit v Deuse xi Thiefovi aby sa dostal dalej a posunul v pribehu. Nie pre samotne plizenie. Samozrejme mmo atd su subory repetitivnych cinnosti na zabitie casu a nudy. Ale to je geek zalezitost oproti filmu a pre miliony hracov podradna zabava travit stovky hodin v hre bez ciela.
-
-
Tohle je do hlášek roku. Mazec.
-
Ako cital som uz od teba rozne hovadiny ale tato prebija snad vsetko ;-)
-
-
Nejlepší na tom je, že to není troll. On to fakt myslí vážně. *15*
-
-
-
myslím, že vím co chtěl Spector říct :) Ono nejde o to "hrát", ale tu hru i prožívat. Třeba moje malá dcera poslední dobou hraje Skyrim. Postavil jsem ji dům, adoptoval sirotky, koupil zvířata. A ji baví jezdit po mapě, sbírat bylinky, lovit zvířata a občas objeví nějakou zajímavost kterou běžný hráč prostě přehlídne. Hru a příběh prakticky nehraje, ale tahle hra ji umožnila si tam tvořit svoje vlastní příběhy a dobrodružství. Pak není těžké pochopit WS.. když si vzpomenu na můj strach ze Shodan, já sám jsem byl Garrettem plížícím se stíny a já si s Cormackem prožil nádhernou námořní bitvu o osmi lodích. A i v takovém Unrealu, ač střílečka.. tak hudba + hvězdy, prostě jsem se zastavil a koukal. Jde o to, ZDA HRA umožní hráči něco prožít, získat zážitek nebo možnost se i zastavit. Ale chápu, že je dost hráčů, které by to zmátlo :D
-
-
Tvoje mala dcera ma vic inteligence nez většina zdejších uzivatelu která Skyrim nepochopila a nikdy nepochopi.
-
-
Hrát ve Skyrimu příběhovou linii = nepochopení hry? Možná nevyužití plnýho potenciálu, ale pokud to tak někoho baví, ať si to tak hraje. Nebo jsi to myslel jinak?
-
-
-
Myslím, že Aleš hodně hrubě nepochopil, o co Spectorovi šlo. Prostě vytvořil úvahový článek dost zbrkle nebo se ho možná to jedno konkrétní tvrzení dotklo. Psal jsem pod recenzí LiS , že je to pro mě hra roku a stejně s názorem WS souhlasím.
-
-
což tě samozřejmě staví do role. Ehmm. Super pokrytce *3*
-
-
A je to dobre. Mam rad kdyz hra je pribehova a autori si vyhraji s kazdym detailem nez pusty open world.