Polsko jako evropská herní velmoc: Proč jde našim sousedům vývoj her mnohem líp?
-
zastavam nazor, obzvlast pri starsich hrach pred povedzme rokom 2014/2015 tie cisla moc uz pak nerastli, (teda raelne ide o cisla asi kolem 10-100k co je vlastne cislo onicom).
+Casom ceny klesli, cize tym padom aj trzby a zisky.
+kolko stali hry vtedy a kolko stoja dnes? (50-60 eur/dolar vs 60/70 dnes, neviem kolko to bolo pri W2/W1 vs KCD..)
nezabudajme ze W1 bol len lokalne popularny v krajinach kde poznali kniznu seriu/poviedky, inde vo svete teda nic moc, aj ked W2 cisla iste zvysil, stale to nebolo nejak extra svetovo popularne, ci?
pedat 2miliony pocas 12 mesiacov je aj dnes dost dobre cislo na AA hru. (na AAA isto nie, tam to tych 5 milionov musi preskocit, idealne ist kolem 10m aspon)
-
Sorry, vloudila se chybička. Špatně jsem to napsal. Neměl jsem porovnávat těch 5 mil vůči 1 mil.
Kingdom Come celkově prodalo přes 5 mil kopií. Ale během prvních 12 měsíců prodalo jenom asi 2 mil kusů.
Zatímco Witcher 1 během prvních 12 měsíců prodal přes 1 mil kopií. Během následujích let ještě určitě prodal více kusů a to číslo by narostlo.
-
v tomto konkretnom pripade, to by znamenalo inflaciu o vyske 5 nasobku (500percent ak ss nemylim)!? to snad nemyslis vazne.
-
Jo, jasně. Trh neustále roste. A ceny jdou nahoru kvůli inflaci.
Takže tržba 1 mil prodaných kopií W1 bude po započítání inflace asi lepší než tržby 5 mil kopií KCD.
-
len si pozabudol na roky... W2 AoK 2011 a KCD 2018 (nehovoriac o 2007 W1). to je na herny trh strasne dlha doba (herny trh riadne porastol za tu dobu).
-
On je taky dost velký rozdíl v marketingu a v podvědomí hráčů. Ono to nejde úplně srovnat.
Witcher 3 byl ze zavedené série se spoustou fanoušků. Dying Light byl od celkem známých vývojářů, kteří dřív vydali podobnou hru Dead Island.
Zatímco KCD byla úplná novinka od neznámého studia s minimálním marketingem. Jestli někdy vydají 2. dil, tak ty tržby mnohem víc narostou. Kdyby jsi to srovnal s tržbami původního prního dílu Witcher, tak KCD je mnohem lepší. Myslím, že to má dokonce lepší tržby než Witcher 2: AoK.
-
CDP: Witcher 3 - 50+ milionu prodaných kopií, Cyberpunk 2077 - 25+ milionu prodaných kopií. Techland: Dying Light 1 okolo 20 milionu, Dying Light 2 na začátku roku okolo 10.
KCD bylo blízko, ale díru do světa to neudělalo, zahraniční média často hodnotila spíše průměrně. Vůbec neříkám, že je to špatná hra, ale zasazením či pojetím se to prostě nestřetlo s nějakou poptávkou. Výborná hra automaticky neznamená skvělé prodeje. Nicméně udělalo to a nadále to dělá nějaké povědomí, o značce, o studiu, pokud další hra nebude fiasko a nevyjde až za 5 let, tak to může pomoct. -
2 mike92
mám to velice podobně. Polské hry mě nikdy extra nebavily - zejména kvůli tuzemským, diskuzním hajpům. Měl jsem kvůli tomu obrovská očekávání a nakonec jsem zapnul pšonskou telenovelu.. (Witcher 3)
To už mě fakt víc bavil ten ELEX 2 a Vávrům Kingdom Come.
No a to samé bylo s Cyberpunkem, tam jsem teda alespoň dohrál hlavní dějovou linku, ale naprosto nic mě nemotivovalo se v tom světě pohybovat dál. Pejsek s kočičkou vařili dort, nasypali tam všechno.
-
Když se letmo zamyslím nad svým Top 10 minulé dekády, tak tam asi budou hned tři polské hry - Witcher 3, This War of Mine a Frostpunk.
-
Vlažnější přijetí jak od koho. KCD letos hlásilo 5,5 milionu prodaných kopií, to je podle mě jediné "přijetí", na kterém záleží. A i většina novinářů hru přijala docela vřele, až na technickou stránku.
Ale je fakt, že stejný trojáčkový level jako Witcher 3 to není. Možná takové bude pokračování :D
-
Podle mě nebýt CD Projektu a vskutku globálního úspěchu jejich Witchera, tak na tom aktuálně jsou Poláci podstatně hůř. Je to hodně o penězích, investoři musí příležitosti cítit a slyšet! Však co tam měli do té doby? Techland s Chrome, Xpand Rally či Call of Juarez nebo TopWare s Earth 2140 žádnou díru do světa neudělali.
Co u nás? Mafia, super, ale to už je 21 let nazpět, ve výsledku akorát pak spadli do spárů 2K... Hidden & Dangerous, Vietcong, skvělý, taky už starý a za hranice se to moc nedostalo. Určitě máme i u nás spoustu jakože hitů, ale většinou je to trochu niche segment. Beat Saber, Factorio, cokoliv od Amanity, Arma, x Truck Simulator, různé indie hry...
Skutečně AAA hra pro široký publikum která by prodala neskutečný kotel kopií a o které by se prostě všude mluvilo tady není, nejblíž tomu bylo Kingdom Come: Deliverance, ale stejně, ruku na srdce, v zahraničí to mělo celkově o dost vlažnější přijetí. -
Tak "něco dělá" a "dalo by se udělat víc" jsou 2 odlišné věci. Já chápu, že to není jednoduché, ale finanční gramotnost by pomohla spoustě lidí po celý jejich život.
-
A komu takovým článkem prospějete....Druhé straně?!
-
Bohemka opravdu něco málo dělá, to je pravda. Aspoň, že tak. Bohužel projekty jako Vigor a Ylands byly hrozně podfinancované, i když je na tom Bohemka finančně celkem dobře. Navíc byly prakticky mimo zájem vedení a marketingu. Bývalý kolega na Ylands chvilku dělal a odešel právě proto, že mu to připadalo bez budoucnosti. V podstatě šlo o projekty u kterých selhání vlastně skoro nevadilo a spoléhalo se jen na to, že se povede trefit ten správný čas a rozpoložení zákazníků a stane se z toho hit jako třeba Valheim. Trochu lépe dopadlo DayZ, které Bohemka převzala jako komunitní projekt, ale pořád je to takové polovičaté. Když to srovnáš třeba s Portalem, který Valve taky převzal jako amatérský projekt a pak udělal úžasnou dvojku... A to Valve (ať už současný nebo z doby Portalu 2) taky není zrovna dobrý příklad abmiciózního vývojáře s tahem na branku, ale to je jiný příběh.
-
Ne, že bych nesouhlasil, ale zajímalo by mě, jak by podle tebe měla vláda zajistit lepší finanční gramotnost obyvatelstva. Přes ministerstvo školství přece jen něco dělá (nebo aspoň předchozí vlády udělaly). Ekonomika včetně počítání úrokových sazeb je v osnovách prvního ročníku středních škol (nejen ekonomických). Potřebnou matematiku se žáci také naučí. Bohužel matematika je pořád braná jako velký strašák a učitelé ji neumějí učit zábavným způsobem. Nekonečné debaty o tom, jestli by se z ní mělo povinně maturovat, tomu taky nepřispívají.
-
Jestli je nekdo ujety na dotacich, tak to jsou Polaci. A kvalita jejich vyrobku vcetne potravin je maximalne prumerna. Ochrana zivotniho prostredi je v Polsku peklo, viz tezba nerostnych surovin a mrtve reky.
Nase ,,zadluzovani,, srovnavat s Reckem ? Ze jsou nase potraviny nekvalitni ? A kdo te nuti kupovat ,,babisoviny,, ?
Polaci byli vzdycky kseftari a tohle prostredi jim sedi U nas zase je vetsina lidi tak pohodlnych, ze si nezjisti ani to, na co maji narok, ale brblat budou porad...
-
Ja si to uvedomuju. Cim hloupejsi bude spolecnost tim lepe pro vladnouci garnituru. Ale sere me to :(
-
Mě je naprosto jedno, v jaké zemi která hra vznikla. Hrál jsem i staré Tomb Raidery, všechny Command and Conquery, písečnou trilogii Prince z Persie, první až třetí Assassin's Creed, Resident Evily 1-7 ( remake 1-3), Silent Hilly, oba díly Watch Dogs, GTA III, VC, SA, IV, Doom III, Quake IV, RTCW, Half-Life 2, RAGE, Saints Row 2-3, Sleeping Dogs, True Crime NYC, Test Drive Unlimited 1-2, Warcraft III, A Plague Tale, Max Paynea, Alan Wakea atd. To jsou hry z Francie, USA, Kanady, Japonska či Velké Británie či Finska. Je to snad málo globalizované? Z tohoto výčtu je snad myslím jasné, které žánry mám v oblibě a v nabídce polských her jsem prostě nenašel takovou, co by mě lákala. Kromě toho mám radši starší hry a vlastně i filmy.
-
To se fakt máš, že hry tě bavěj podle toho jaká národnost to dělá (respektive kde studia sídlí a kdo je vlastní) :D :D To nedává v globalizovaný době moc smysl... Očekáváš, že to Bostonský studio CD Projektu bude obsazený Poláky nebo Polskými imigranty? 😂
-
Ať jsou polské hry jakkoli úspěšné a ziskové, tak mě nikdy moc nebrali. Pro mě byli vždy asi tak lákavé jako ta polská čokoláda. To mám raději některé polské filmy. U her jsem byl a pořád jsem věrný spíše tuzemským kouskům jako Mafia, Vietcong, Original War a dopustit nedám ani na Mafii II. Jo, kde jsou ty časy, kdy vznikaly tyhle hry, na které vzpomíná nejeden český hráč? Jsou pryč. V současné době mě tak zajímá z českých her už jen Last Train Home, možná z indíček by to bylo Scarlet Deer Inn, ale to je tak všechno.