Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nasilne cpani multaku do single her jen proto ze urcita skupina vetsinou pubertalnich hracu to vyzaduje majiste velky financni efekt pro vydavatele. Z mojeho pohledu to je zbytecnost, protoze existuji hry ktere jsou pro hrani s ostatnimi urceny, primarne se jedna o MMO hry. Dnesni mladi hraci berou hry tak trochu jako spolecenskou udalosr, neco jako facebook kde si lze boostnout svoje ego a ukazat ostatnim co ze jsem to vlastne zac. Proste proc by meli hrat hru sami kdyz o tom nikdo nevi a nikdo tak nemuze docenit jak moc zajimavy a dobry dotycny je. K cemu je takova super odstrelovacka nebo slunecni brejle na vymakane postave kdyz to nikdo nevidi. Samozrejme hrat s ostatnima je sranda at uz jde o jakykoliv herni zanr. Je super kdyz je nejaka napinava situace a nekdo si krkne vsem do sluchatek, to cely komunitni zazitek velice obohacuje a lze o tom psat i na socialnich sitich. Taky cheatovani v multaku dostava uplne jinou uroven, pac tam jde skutecne nekoho vytocit do ruda. Multiplayer uplne vsude je rozhodne fenomen *1*
  • maros.goc
    už od čias NES ma vždy bavilo hrať len osamote, nestojím o MP hry a ani o MP či kooperačné prvky v singleplayerových hrách ....
    • Ristoro
      Tak tak. V mojí generaci hráčů si přijdu jako absolutní exot, všichni moji známí jen hledají hry, které mají coop, competitive, nebo nějakou formu MP za každou cenu, jen já jediný sháním kvalitní SP zážitek. Samozřejmě, že si občas něco MP dám, ale určitě bych to nerval do her jen tak, aby se neřeklo.
    • deathfish
      Já to zase naopak docela přijímám, mám nejlepšího kamaráda a s ním hraju vše kvalitní, co se ve dvou hrát dá a vždy je to mega sranda a zážítek z té hry je tak mnohem lepší.

      Musí to být ale samozřejmě dobře udělané a musí se jednat o aspoň trochu kvalitní titul. Třeba takový Saint's Row 2 a 3. A nebo pak třeba takový Resident Evil 5 a 6, které bych sám nikdy nehrál, zatímco ve dvou se tak z té průměrné hry (aspoň pro mě) stane o něco zábavnější a určitě hratelnější hra *2*
      • CRYPT
        Saint's Row jako ma byt kvalitni titul? :D
      • to je ono... některý hry holt nejsou dobrý, dokud do nich nevneseš ten společnej rozměr, ale to vypovídá spíš o dobrejch vztazích vás dvou, a že i kdybyste si šli zahrát ven fotbal, byla by to zábava... multi hry jsou prostě vždycky horší než dobrej singl
  • MP není špatný pokud nezastiňuje kvalitu SP. Vždycky hraju nejdřív SP a multi beru jako takovou nouzovku když už mě přestane singl bavit. Skvělé to měl Jedi Outcast nebo Academy, ten singl i multi se dal hrát pořád. Jako totální fail dnešní doby považuju Battlefront a to jejich legendární komické prohlášení, že hráči nechcou singl kampaň...taková demagogie.
    • Neřekl bych že jsou tato prohlášení komická. Jsou založená na prostém faktu, že multiplayer těchto her hrají lidé , které singleplayer nezajímá. Hráči, o kterých v těchto prohlášeních mluví, jsou ti, co danou hru hrají aktivně i rok po jejím vydání. Zastupují procentuálně mnohem větší čast publika, než ti, co by si hru koupili čistě kvůli singleplayeru. Chybou Battlefrontu je celkově chudý obsah a hloubka multiplayeru, což jsou prvky, u kterých se díky chybějícímu singlu předpokádal pravý opak.
  • FansLunacy
    Nějak nerozumím tomu, proč se do single player her cpe mulťák, ať už z jakéhokoliv důvodu. Ta hra na to nebyla dělaná, tak proč to do toho fušovat? ... A zrovna do Fallout NV - Ten single-player v těhle hrách vydrží chvíli a příběhově jsou tyhle hry datelné během pár desítek hodin, když to hodně přeženu, tak proč do toho tahat ještě dalších x lidí? ... Bethesda a její F:NV je zabugované stejně jako F3 a můžete tam nacpat jaký wannbe-fix mody chcete, tohle někoho baví hrát sám několikrát za sebou, natož ve vícero lidech? ... Damn! ... Zahrajte si Fallout 1,2 a přizvěte si kámoše na koukání a máte o 300 - 350% lepší zážitek.

    Teď jsem třeba dohrál Division ... Přiznám se, bránil jsem hru zuby nechty, ale ta hra je očividně dělaná na to, aby se člověk rychůe dostal na 30lvl a měl nejlepší itemy ... a o čem je endgame této single player hry s tak super mulťákem a mmo prvkama? ... O h*vně ... Nutěj vás do endgamu jen abyste zjistili, že se skládá z grindu alla 30x stejná mise každej den a nebo si skočte do poloprázdný Dark Zóny, kde se nic neděje. Doslova a do písmene, děje se pouze a jen tohle, nic jiného se tam prostě dělat nedá.

    Dělejte single player hry s dobrým příběhem a dobrým obsahem, a nebo dělejte plně funkční MMORPGčka. Tenhle fenomén "Single player s prvky fps, polprvkem mmo a čtvrtprvkem RPG s dvěma prvky multiplayeru" si strčte do p*dele. Koho to dneska baví? ... Buď chci hrát s lidma a tak si koupím ESO:TU, což už je dneska parádní MMO, nebo si koupim WoW (Prostě podle toho jakou frančízu mám rád víc nebo která se mi víc zamlouvá) a nebo si koupim single-player alla Far Cry:Primal bez debilního multiplayer prvku a prostě si to užiju. Nemíchejte to, nikoho nezajímaj prvky. Začněte dělat pořádný hry s jedním žánrem.
  • Kozy
    Nejlepsi je, kdyz jsou obe slozky vyborny. M&B Warband, Last of Us, nebo novy Uncharted. Win, win.
  • Multiplayer eliminuje tupost nepřátel a má to své kouzlo. Bohužel spíš pro puberťáky jelikož natrénovat mapy a naskillovat postavu trvá dost času a do té doby jste jak na jatkách v kůži prasete. Nikdy mi nepřišlo, že rozdělení podle úrovně je funkční.
    • A nahrazuje tupou AI dmentnima hracema? Hraju jak singl tak MP, ale v pripade MP velmi vyjimecne narazim na hru, ktera se smysluplne hrat da.
  • Lidi MP nechteji hrat predevsim proto, ze je tvurci neumej navrhovat. Koho by totiz bavilo vyrabet 16768 stejnou variantu na tanka/heala/... protoze kdyz si dovoli svoji vybavu poskladat jinak, nikdo ho neveme na raid, protoze ma o 100HP min ...

    Zaroven je jedinym smyslem temer vsech MP grind. A to je proste nuda a vopruz ... Pokud to jeste nekdo porad nechape, rad mu natru hrbet svym rezatym mecem +0, uvidime, jestli pak bude jeste protestovat ...

    Parkrat sem si dokonce hral se scriptovanim, coz se v nekterych hrach a u nekterych povolani da praktikovat uplne vpohode ... pustim si healera, targetnu tanka, sem tam rozhodim nejakej plosnej heal ... a muzu jit do prace ... vecer preberu loot. Psani toho scriptu me bavilo vic, nez to hrat. Nebo treba RIFT - Manugo ... uzasnej dayly/weekly .... 300x klipnete v cca sekundovym intervalu ...

    MoveMouseTo( x1, y1 ) Sleep(100) PressMouseButton(3) Sleep(100) ReleaseMouseButton(3) Sleep(1500) ...

    A takhle se dneska hrajou MMO.
    • proto jsem tenkrat ani nezacal hrat ultimu online, jeden typek na kolejich to tam propagoval a tak jsem se zasel podivat, dokud mi ukazoval, co se tam da vsechno delat, malem me presvedcil, at do toho jdu

      ale pak mi ukazal tezeni a to uz jsem si rikal, ze to je naka uchylarna, kdyz to uzavrel tim, ze to je vopruz a ma na to script, kterej dycky pousti, kdyz se uci a jenom obcas koukne, kdyby ho kontaktoval game master (snad si nepletu oznaceni, je to uz 15 let), ze jako to opravdu hraje, mel jsem jasno, tak tohle urcite ne

      pak jsem jeste potakl typka, co se zivil farmenim v eve online, na nekolika pocitach pusteny boti a on jen kontroloval, jak jim to jde od "ruky"

      mmo jsou ve vetsine pripadu zlo, mp ma smysl tam, kde se pomeruje skill, bohuzel takovy hry z podstaty veci nemuzou bejt masovy (vetsina je lina neco se ucit, chtej rovnou hrat, stejne jako ty, kteri zivili toho eve farmera), tudiz pro investory nepritazlivy
      • Ono to nemusi byt o skilu, o skilu je trebas wot ... a proc od toho kazdej normalni clovek utek? Protoze je to tard play. A nejlepsi je, kdyz ti do noobu zacne v chatu nadavat nekdo, kdo chcipne do 10s, win ma 30% a hitrate jeste mensi.

        Ale je to o tom, proc neco delat. Zrovna trebas v ty ultime si vsechno musel vyrobit. Z zadnyho vlka ti nevypad mec nebo zbroj. Takze profese a vyroba mely smysl. A MMO by mela nativne podporovat prave hrani s ostatnima = ne ze bud musis byt v guilde nebo mas smulu a 1/2 obsahu nikdy neuvidis. Ano, mozna byla tezba materialu vopruz - to je o zpracovani.

        A booti? No to je snadny, kolik hodin si tak myslis ze zvladnes v kuse hazet krumpacem? ;D Implementuju ti do hry presne stejny omezeni.

        Red faction urcite znas ... hra sice nic moc, ale prvni ktera prisla se skvelym systemem volny destrukce (a dokonale ho posleze pohrbila). Necham te tezit presne nejak tak = bude "samovolne" vznikat system sachet a dolu, zavaly, ... a klidne te necham semo tamo nekde objevit nejaky jeskyne/stavby/... => tezba bude mit i dalsi smysl nez nej vykutat material. A klidne te necham si na to najmout NPC (nebo jiny hrace). A hned mas to online a spolupraci. Chces postavit hrad? Tak si ho postav, ale zadny ze udelas klik sem klik tam ... pekne sutr po sutru => potrebujes spoustu lidi. Staci, kdyz ti k tomu dam nastroje = ne vykrikovat kraviny do chatu typu WTB/WTS/... calni starostovi a on ti na uredni ceduli da listek, ze koupis libovolny mnoztvi kamene dopravenyno na kopec za mestem ... takhle to ma v ty hre vypadat. Nebo si najmi doprovod (hracu), protoze prevazis tunu zlata ... a nekdo by te moh obrat. atd atd ... a pak trebas nekdo prijde a ten hrad ti zbori ... no a? O tom to prece je, tak se postavi/opravi/... znova.

        Hra zkratka potrebuje, aby jednotlivy cinnosti mely nejakej herni smysl a nebyly "proste protoc" a potrebuje byt navrzena tak, aby hraci spolupracovali zcela prirozene, v intencich prave toho herniho sveta. Ne ze si budou dohadovat raid nekde na foru na webu ... Optimalne pak bez zadnych levelu a kastovani hracu na tema tvuj mec me tak sotva posimra (vyzkousej si to, i jako totalni nemehlo mecem vpohode sejmes naprosto cokoli, pokud se trefis samo). Zkusenejsi postava muze vydrzet dyl, muze se lip branit, lip zasahovat, ale i bridil se trefi ... nemelo by to byt o tom, ze o 2 lv vyssi postava je pro tebe neporazitelna.
  • Tema je fajn, ale v tom clanku v podstate neni nic noveho a nic obsahleho..
    • Meow
      To je u článků Loukoty docela běžná věc
  • Balancovat mezi MP a SP, to je jedina spravna cesta pro stastnou dusi kazdyho hrace.
  • osobne si myslim, ze je to cele jen věci osobnich preferenci, me osobne zase nebavi SP tituly, ta sterilnost kdy jsem ja ten jediny a nejhustsi hrdina na svete me proste nebere, mam rad kolem sebe komunitu s kterou se mohu delit o zážitky a zkusenosti, kecat jen tak na voice chatu a hlavne PvP nenahradi nic v hernich mechanikách, kazdyho bosse nakonec data je to jen souslednost preden jasne daného vzorce, ale jiny clovek pro ti vam je proste nepredvidatelny a chova se pokazde jinak, to je to co me bavi, neustale se zlepšovat a ucit se...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit