Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • asi pred par lety jsem videl dokument Ja Videohra, je to na ulozto, hadam, ze autor to videl taky :D
  • Drizzt: "takový Dark Souls mezi..." je především long running joke, tím se doopravdy nesrovnává jakákoliv hra s DS. Made in Fight Club nebo Retro Gamesplay, už ani nevím, kde přesně vzniknul. Můžeš klidně ukázat na Quadraxy a říct, že jsou to "Dark Souls mezi logickými hrami." Jenom aby nám ten joke nevyčpěl, zatím se mi líbí, ale jednou se přežere. *4*

    Jojo, nebyl jsem si jist, jestli se to říkalo o Wiz čtyřce nebo o pětce. Tak tedy o čtyřce. To prej dohraje jen šílenec. Válej se mi tu všechny a od všech jsem zkusil úplný začátek, ale chytly mě právě jen šestka a sedmička. Na ten editor mrknu, dalo se čekat, že něco takovýho existuje. A kdo ví, jestli se mi někde nefláká na některém disku, za ty roky už si taky nepamatuju, co jsem kde stahoval. *1*
  • ja vim, ale tam se taky spawnou nepratele, kdyz si dachnes u bonfire *5*
  • @n
    nejsem si jistý, jestli se Wizadry dá srovnávat se souls sérií. Souls série je spíš akční hra než RPG, záleží na manuálním skillu, jak dobře to dokážeš ovládat, jak se naučíš pohyby potvor.
    Wizardry je hra uplně jiného typu - souboje jsou na kola, tj. nic tě netlačí. Ta obtížnost spočívá v uplně jiných věcech - vybalancování takové party, která dokáže přežít (pomocí alokace skill pointů, pomocí vybavení). Pokud si hned na začátku nesestavíš silnou partu, tak tě zmasakrují hned v prvním souboji.
  • takze takovy dark souls mezi dungeon crawlery,,,
  • @Mike, existuje vynikající editor pro celou wiz trilogii, jmenuje se to "Cosmic Forge Editor", autorem je Mad God. Ono i v šestce platí to, že musíš strávit 2 dny rolováním party než dostaneš 18 skillpointů. Tento editor ti to umožní hned na začátku. Osobně to nepovažuju za cheatování, můj čas je drahý a nechce se mi strávit 2 dny rolováním postav. Pokud projedeš 6, tak do 7 si můžeš importovat partu, která bude na pátém levelu a bude už docela silná. Nebo ten editor můžeš použít i pro sedmičku.

    BTW, víš, že za nejtější RPG hru všech dob je považována hra Wizardry IV ? Každý save co tam uděláš tam znovu resetuje všechny potvory.
  • Drizzt: jojo, o tom jak si ve W7 vyrobit od začátku ultimátní bohy jsem četl dost historek, ale popravdě rolovat to třeba i několik dní fakt není nic pro mě. *1* Ale jak tak přemejšlim, určitě by se dal někde najít nabušenej počáteční save a s ním tu hru projet ještě jednou.

    Těžko říct, jak tě Might and Magic jednička a dvojka chytnou, kdyžtak mě se nejpříjemněji hrála MacOS verze jedničky a Amiga verze dvojky. Od trojky už jsou nej PC verze, ostatní maj taky cos do sebe - ale to ani není potřeba řešit. Co se týká prvních dvou dílů, je to zásadnější, třeba fakt přijdeš na to, že se ti jiný než DOS verze hrajou líp.

    Na ten Uukrul se minimálně podívám, díky za tip, ale obecně mě nikdy moc nechytly jiný než first-person CRPG. Z izometrických jsem měl opravdu rád vlastně jen Baldur's Gate a Fallout (a nevadilo mi, že se Arkanie přepínaly do izo při soubojích) a z těhlech rogue-like mě právě nikdy neoslovilo nic. Nějak to není ono, makropohled na svět samozřejmě funguje ve strategiích, ale v RPG mi znatelně ubírá na atmosféře. Ale zkusím. *4*
  • @Mike,
    ty náhodné souboje ve W7 nebyly tak hrozné, pokud člověk předtím strávit tak týden grindováním party. Díky změnám povolání šlo vymakat všechny skilly na 100, a pak měl člověk nesmrtelnou faerie ninju, která měla mastery ve všech magických školách, tuny hitpointů, tuny many.
    Pak si v nastavení hry šlo nastavit delay pro zobrazování textů na 0, tj. ty souboje šlo odklikat v rámci pár sekund. Člověk prostě držet enter (fight, fight atd) a potvory umíraly.
    Jakmile měl člověk takto vymakanou partu, tak se mohl soustředit jen na exploraci a na příběh. Osobně si ale nedokážu přestavit nikoho, kdo by dokázal dohrát W7 bez návodu, přeci jen spousta hádanek tam byla nelogická

    World of Xeen jsem nehrál, ale mám to v plánu. Nejspíš si rozjedu celou MM série pěkně od jedničky. Crpgaddict hodnotí i MM1 a MM2 velmi vysoko
    http://crpgaddict.blogspot.cz/
    když se napravo podíváš na Highest rated, tak MM1 a 2 jsou na solidním šestém místě

    BTW, pokud jsi nehrál Dark Heart of Uukrul (taky v tom seznamu), tak vřele doporučuju. Vynikající dungeon.
  • warez
  • risa2000
    Někdy v druhé půlce osmdesátých let jsem hrál na katedře informatiky brněnského VUT na sálovém počítači hru MMM, kterou jsem později identifikoval jako Mystery Mansion (http://www.lysator.liu.se/adventure/Mainframe_adventures.html#Mystery_Mansion). Zajímalo by mne, jestli ví někdo víc o tom, jak se ta hra dostala do Česka.
  • n: ale jo, jasně, W7 má sice na poměry čtverečkových RPG fakt rozsáhlou mapu, ale pochopitelně není to zase žádnej nepřekonatelnej brutus. Spíš mi šlo o to, že mi ten svět oproti čtverečkovým Might and Magic připadal takovej prázdnější a míň rozmanitej, tudíž pohybovat se po Guardii mě bavilo míň než třeba zrovna po XEENu. (Samozřejmě pořád bavilo.) W6 a W7 jsou fakt parádní hry, ale Jon Van Caneghem měl podle mě z těch klasiků největší talent vdechnout do čtverečkovýho světa uvěřitelnej život. *3*
  • clovece, rozlehlost wizardry vii asi dost precenujes, kdyz jsem to hral kdysi prvne, tak se mi to taky zdalo obri, ale kdyz naposled asi pred 10 lety, tak mi teprve doslo, ze jsem se s tim spis babral, nez se by to bylo tak veliky

    ono to je zdlouhavy, protoze to haze random encoutery (setkani?) a je to takovy lehce neprehledny, ale jinak to s mapou probehnes za chvilku
  • flash: Nemyslím, že bůhvíjak záleží na tom, jestli šlo o záměr, nebo z nouze ctnost. Podobně by se dal třeba černobílý film brát jako technická nedokonalost z dob před příchodem filmu barevného. Ale faktem je, že s čb. filmem se pojí určité výrazové prostředky, pro které ho řada filmařů preferuje, přestože mají k dispozici modernější technologii. Myslím, že u her to funguje obdobně.

    Jinak souhlasím s tím, že ideální je moct si vybrat. Když už ne v nastavení konkrétní hry, tak aspoň z co možná nejdiferenciovanější nabídky titulů.
  • Super článek, díval jsem se i na ten Bébrův, co na něj odkazujete. Zmiňuje se tam o některých českých hrách ze 70. let, dají se ty hry někde najít? Rád bych je vyzkoušel
  • Bezva clanek, diky za nej!
  • Mario a Pacman nebyli pro masy?
  • Ono zalezi co je pro koho zabavne a co je pro koho opruz. Někdo by si ty mapy kreslil rad a nekomu trebaq vyhovuje sipka na mape. Hry by měli nabízet na vyber, před spustenim hry co a jak clovek chce, bez moznosti to později zmenit. Jinak co se Skyrimu tyce, nikdo nikoho nenuti třeba ten fast travel používat, jenze nakonec se ukaze ze i ten největší hardcore hrac ho nakonec pouzije, protože se to občas proste hodi. Driv se hry delaly nejakym zpusobem, a nebyly moznosti nebo technologie to delat jinak. Spousta věci jako například krokovani nebyl důsledek toho ze by to tvurci tak chteli, ono to moc jinak neslo. Kdyby tu moznost tenkrat měli, myslim ze třeba takovy Dungeon Master by urcite krokovací nebyl. Je pak tedy otázka co vlastne ty davne super hardcore věci ve hrach vlastne jsou, jestli umysl nebo technicka nedokonalost kterou hraci prejali jako featuru.
  • Jack1947
    Jistěže měli stejné hrdiny, tedy podobné a byly o tom podobném... nezáleželo na straně záleželo na tvůrcích jak se s tím dokázali popasovat. *4*
  • Díky za článek, výletů do dřevní doby není nikdy dost. Klidně by z toho mohl být seriál - zavzpomínat na Atari 2600 a vůbec tyhle první konzole, osmibity, první kapesní digitální hry/handheldy, hraní přes BBS...
  • fallanga
    Na druhou stranu, takový Skyrim je obrovský a často nepřehledný. Ona šipka se hodí. I když, stačilo by třeba ukázat jen oblast ve které se nachází cíl úkolu, ale to jsou detaily.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit