Potřebuju urychleně pomoct hrál jsem tak hru a najednou jsem zmáčkl špatné tlačítko a zmenčil jsem si všechny kolonky ve hře nevím jak to opravit víte někdo??

• perfektní hra... až nedávno se došlo na skrýtý 3D Mod hry:
  • Pěkná recenze, dobře a čtivě napsaná. Palec nahoru! (ne mně, recenzentovi *3* )
    • vaclav.pechacek
      Díky :)
      • pěkný brejle, škoda že sis je nesundal když si hrál recenzovanou hru :)
  • Chci se těch co to hrají už dlouho zeptat, jestli tato hra pořád trpí tím, že potom co uděláte dobře fungující vězení už v podstatě není co dělat a co řešit a začne to být dost nuda. Alespoň v EA verzích co jsem zkoušel to tak bylo.

Jak je na tom plná verze? Změnilo se něco? Napište, prosím, kolik hodin už máte odehráno.

Díky
    • Podle mě zapnutí gangů udělá ze hry dosti divokou jízdu.
    • Chim
      Nahráno asi 40 hodin, ano hra trpí tím, co jsi popsal. Určitě to není teď ve stavu, kdybych po objevení všech možností chtěl tuhle hru hrál denně několik hodin, protože bych vlastně neměl co hrát. Ale určitě jak bude chuť, tak si tak jednou do měsíce si k tomu sednu a zase si nějaké vězení postavím.

Ten escape mod je zatím dost nedořešený, snad ho ještě vylepší. Postrádám taky nějakou lepší kampaň, která by nutila improvizovat a měnit taktiku a nebyl by to takový sandbox.

I přes tyhle negativa je to ale pro mě velmi kvalitní hra a pod 9 z 10 se klidně podepíšu.
      • Díky.
        Hmm, zas na druhou stranu, pokud ti všechno, co hra nabízí, vystačilo na čtyřicet hodin, není to vůbec špatné, řekl bych. Ještě navíc když vezmeme v potaz, že ta hra je za hubičku =).
        • Chim
          Tak já jsem na některé věci trochu "pomalejší" *1* . To co mě trvá 40 hodin může jiný třeba zvládnout za 10. Takže těžko říct jestli je to hra na 40 hodin pro každého.

Je fakt že u téhle hry mi "nejzábavnější" přijde ten podle mě skvěle zvládnutý early access model a možnost hrát jednotlivé verze a zjišťovat co je ve hře zase nového. Bohužel jsem do early accessu ale naskočil příliš pozdě a o tuto věc jsem byl z větší části ochuzen. A ti kteří koupí hru až teď, toto nezažijí vůbec.
    • "Chci se těch co to hrají už dlouho zeptat..."

je myšleno jako "Chci se zeptat těch, kteří mají ve hře nahráno spoustu hodin...".
  • je tam i Michael Scofield?
  • nevim jestli je úplně férový recenzovat podle klasických měřítek hru která není klasická; už v podstatě vyšla několikrát, testovaly ji tisíce lidí a vývojáři ji průběžně dolaďovali a pilovali podle představ hráčů... jako kdyby režisér každý měsíc pouštěl do kina materiál který natočil a podle ohlasu by štáb sestříhaval a dotáčel nové scény, je jasný že výsledek by byl na devítku z desíti... jen dodatek: jak tu byl nedávno článek ohledně toho zda jsou hry umění nebo ne - early access hra uměním není a být nikdy nemůže, protože to je kolektivní dílo na kterém pracovala půlka světa, hráči si to v podstatě splácali sami... kvalitní zábavní produkt ano, umění ne
    • Dobrej trolling. Chyba je hned v zakladni premise. Neexistuje sebemensi duvod, aby kolektivni dilo nebylo umenim. Pojmenuj si to treba umeni prace s publikem, kde se publikum stava soucasti umeleckeho procesu. Obecne plati, ze cim ma projekt vice hlav, tim tezsi je ho uridit a dosahnout konzistwntniho a smysluplneho vysledku. Kdyby to bylo tak, jak se to snazis podavat, byl by to fantasticky a ohromujici vysledek.
    • hahaha, to ani nema cenu komentovat ty tvoje blaboly. Co je a co neni umeni je pouze a jen ciste subjektivni nazor a dana doba. Ze ty obdivujes autory, kteri delaji veci a je jim uplne jedno, jestli to bude nekoho zajimat nebo ne, to je tvoje vec. Ale musis si ty trapaku uvedomit, ze i ta Mafia i ty dalsi tituly, ktere tak neskonale obdivujes nejsou primarne zadnou snahou o umeni, ale ciste podnikatelske zamery jejichz prioritou je zisk a nic jineho. Uplne stejne jako drtiva vetsina her, filmu a hudby, obrazu atd. Klidne se muze stat, ze v budoucnu budou ty dnesni totalni kyce lide obdivovat a utracet miliony, protoze se tomu bude v urcite spolecnosti rikat umeni, uplne stejne jako to je i v dnesni dobe a lide utraceji kolikrat zcela nesmyslne castky. Ale co je na tom usmevne v porovnani s tebou je to, ze i dnes se ty veci kupuji v drtive vetsine primarne kvuli budoucimu zhodnoceni, spolecenskemu postaveni atd. a nejake "umeni" je kupujicim sumafuk.
      • že ty jsi prodejní d*vka a žiješ jen pro prachy ještě neznamená že to tak má nastavený i zbytek světa
    • Az na to, ze tohle narozdil od prakticky vsech AAA, slo hrat v kazdy verzi ktera vylezla, a pokud tam nekdo narazil na bug, ta to byly prevazne drobnosti. A ze se do hry zakomponuje nebo upravi neco, co by radi hraci? No to povazuju v dobe internetu za naprosto normalni. Naopak, takhle by mel probihat vyvoj kazdy hry.

Nadto tohle ma napad, povedenou realizaci a je to narozdil od spousty dalsicho braku (kterej tady dostavat 9tky taky) zabavny. Ano, nema to zadnej "end game". A?
    • To už si tu budeme stěžovat i na hry, do kterých vývojáři dávají to, co lidi chtějí a žádají? Vždyť to tak dělají dnes v menší míře všichni, zrovna nedávno jsem četl, že nějaké studio po otevřené betě upravuje spousty věcí. To raději budeme hrát šmejd, kterých je dnes většina, ale budeme spokojení za originální umělecké dílo? Kašlat na to, co to je nebo není, hra je to zábavná a povedená, tak proč ne, nikdo nikoho nenutí ji ani hrát, ani kupovat, ani hodnotit, ani o ní něco číst.
    • Nic tak iracionálního a nesmyslného jsem už dlouho nečetl. Promiň.
    • Chim
      Nic ve zlém ale tohle je strašný blábol. Prakticky všechno co jsi napsal je úplný nesmysl.
      • a koukám že si to hned do detailu rozpitval a odůvodnil co všechno je blábol, dík za příspěvek do debaty, takový debatéři jako ty maj tábor na webu novinky.cz
        • Chim
          Jsem v práci, takže není zas tolik času, ale že si to ty, tak večer se ti tu o tom rozepíšu. *3*
          • Chim
            nevim jestli je úplně férový recenzovat podle klasických měřítek hru která není klasická; - Co na ní není klasického? Dnes vychází spousta her přes kickstarter, early access atd. Můžeme se bavit jestli je to dobře nebo špatně, ale smiř se s tím, že toto již není nijak neobvyklý způsob vydávání hry.
            už v podstatě vyšla několikrát - Vyšla jen jednou. Recenzent recenzuje (pravděpodobně) verzi 1.0 a žádnou jinou.
            testovaly ji tisíce lidí a vývojáři ji průběžně dolaďovali a pilovali podle představ hráčů... A to je jako špatně?
            je jasný že výsledek by byl na devítku z desíti... To že bude hra dlouho v EA neznamená, že bude automaticky úspěšná. Snad ti tu nemusím psát hry, které si prošli nějakým kickstartrem nebo byli v EA a nakonec to byli jen průměrné nebo prostě špatné hry.
            jak tu byl nedávno článek ohledně toho zda jsou hry umění nebo ne - early access hra uměním není a být nikdy nemůže, protože to je kolektivní dílo na kterém pracovala půlka světa, hráči si to v podstatě splácali sami... kvalitní zábavní produkt ano, umění ne - O tom co je umění tu debatovat nechci (sám na to nemám jednoznačný názor) ale proč jako kolektivní dílo nemůže být nikdy i dílem uměleckým? Pokud budeme považovat například film za umělecké dílo, tak doporučuji počkat v kině až do konce, běží tam pak věc, které se říká titulky a možná budeš překvapený, kolik lidí se na takovém "uměleckém" díle účastní. Vydat dnes například CD s hudbou taky není otázka jen jednoho člověka, ale často celého týmu lidí. A hru "nesplácali" hráči, ti maximálně mohli dát tvůrcům nějaké podněty ale to je tak všechno. Žádný hráč do toho nejspíš nenapsal ani řádku žádného kódu. I já jsem si hru koupil v EA a přesto jsem se na té hře nijak (kromě finanční podpory) nepodílel.

Podotek: K***a kdy už lidí pochopí, co znamená EA. Že je to jen předběžný přístup do něčeho, co možná ani nemusí vzniknout nebo to bude mít podobu, která se jim nemusí vůbec líbit. Navíc je to zcela dobrovolné rozhodnutí každého, žádný herní vývojář nedrží žádnému hráči pistol u hlavy a nenutí ho si hru koupit.

Stačí ti tato odpověď nebo se mám rozepsat ještě víc?
            • ani nevim, proč by to mělo vadit, žijeme v době, kdy se díky globálnímu propojení nemusíme spoléhat na individualismus, ale můžeme de fakto ve vteřině využít vědomosti celé planety, to osobně považuji za naprosto úžasné, jeden samotný člověk je chytrý tvor, ale všichni dohromady dokážeme zatřást vesmírem
            • Vyvojari Prison architect rozhodne nezacali na zeleny louce kdyz vydali svoji hru mezi lidi v prvnim verejnem buildu a to ze komunita pri vyvoji pomahala je dneska uplne normalni. Podle jakych meritek bys mel tu hru hodnotit? Meli bys udelat recenzi prvniho verejneho buildu? Nebo o te hre nepsat vubec protoze na ni spolupracovala komunita?

Jinak srovnavat tvorbu pocitacove hry s filmem je taky docela komedie :D
            • takže udělali hru, tak jak si ji přáli fanoušci a komunita a tobě to přijde neetické?
            • vonTossis: Právě že ty jsi typická internetová tlučhuba příteli, přečti si svůj příspěvěk a řekni mi co jsi vlastně sdělil? Jen si mě napadl, přidal si jednu moji citaci kterou jsi ani nezkritizoval/nenapsal co je na ní špatně. Prostě naprosto zbytečný příspěvěk kterým jsi neřekl naprosto nic - narozdíl ode mně. Nemusím mít vždy pravdu ale teď ji prostě mám, tak buď sklop uši nebo mě nějak kriticky napadni - ale aby to mělo hlavu a patu, už to zkoušel chudák Chim a moc mu to nevyšlo. Tento "komunitní vývoj" je nové odvětví a je to zcela legální ze strany vývojářů to jak zpracovávají cizí nápady, o tom žádná, já se však bavím o etice a morálce tvorby takového "díla" - to už je na zajímavější debatu, bohužel zde na games jsou všichni tak nějak zaprdění, včetně recenzentů, a moc nepřemýšlejí - hlavně že si koupí hru která je zabaví na pár hodin jejich nudných životů, ale přemýšlet trochu hlouběji o tom co vlastně "žerou" a z jakého koryta se napájejí, to už ne.
            • Kamil.Zatlouikal
              Pro Gerry: Tomu to asi nevysvětlíš. Tvůj názor je natolik revoluční, že to některé hlavy zkrátka neumí nebo nechtějí pochopit. Přitom je to přesně jak říkáš. Když to srovnám, je to něco podobného, jako kdyby si nějaká firma řekla - tak a teď vyrobíme nový typ automobilu. Ale jak se to vlastně dělá? To sice nevíme, ale zeptáme se potenciálních zákazníků. Jak má auto vypadat, jaké má obsahovat součástky, jaké má mít vlastnosti? Lidi by jim dali přesný návod a firma by už jen zadala svým dělníkům, aby to splácali dohromady, bez nutnosti mít své nápady a používat vlastní mozek. A to je přesně případ Prison Architect. Tvůrci této hry rozhodně nejsou žádní géniové, protože pouze vyrobili produkt na zakázku, nic víc. Dan Vávra, John Carmack, Ken Levine a další legendy... toto jsou ti praví géniové, kteří přinesli do her něco víc.
            • vonTossis
              Gerry je vidět, že takový proces znáš jenom z rychlíku a jsi klasická internetová tlučhuba. Hlavně vypadat moudře, napsat hodně vět, vymezit se a MÍT PRAVDU. Jeden příklad za všechny: "Ok vývojář má poslední slovo, on rozhodne co ve finální hře bude, ale pořád to není on ani jeho kolega kdo ty nápady generuje :)"
            • OK prosimtě tak to rozseknu hned na začátku - až budeš vědět co to je umění - co to představuje pro tebe, až si utřídíš své názory, potom se můžeme bavit, ano? Pokud budeš jen říkat že ostatní to taky tak dělají, že EA hry vycházejí už roky a že to jde udělat i špatně, díky moc za podnětné info, ale vůbec si nepochopil proč jsem rozpoutal tuto debatu. A já bohužel nemám čas ti vysvětlovat základy filozofie nebo dějiny umění. Podobně s tím filmem co tu plácáš - lidi v titulcích jsou jen "dělníci", píšu to v uvozovkách protože si těch lidí vážím a věřím že dělají záslužná řemesla - ale autoři toho filmu, lidi kteří si sednou a řeknou "teď pojede kamera zleva doprava, zaostří na postavu A, ta řekne tohle a tohle, pak bude střih a blabla", těch je minimum - režisér, scénárista, producent - autoři, autorský tým, tvůrci. Nikoho se neptají, nedělají ankety a výzkumy pro tisíce lidí a pak vyjdou z průměru podle toho co se líbí většině. To není umění, to je komerční produkt. S hudbou je to stejné - ty prostě obecně nechápeš rozdíl mezi koncepcí a produkcí - dělal jsem si srandu ve starším příspěvku v rozdílu mezi architektem vs. stavební dělníkem, ale je to přesně ono s přitažením za vlasy - jeden člověk navrhne budovu, jak bude fungovat a vypadat a pak nastoupí armáda dělníků kteří to musí postavit. O kom se pak bude psát v učebnicích historie? O Pepovi který rychle a obstojně vozil kolečkem maltu? Nebo o týpkovi který navrhl budovu a nakreslil ji na papír? O tom je řeč - že tito borci co "udělali" Prison Arch. posbírají cizí nápady, nechají si za to zaplatit a vy blbci je ještě vynášíte do nebes a dáváte jim v recenzích devítky. Takových vývojářů si nevážím, vážím si borců co udělali Zaklínače nebo Mafii - zavřeli se do sklepa a dřeli, nechali alphu zahrát pět betatesterů, pak zase dřeli, vymýšleli nové a nové věci, oni sami, betastester je od toho aby našel chybu a ne pomáhal navrhovat hru.
              Ohledně tvé poslední věty - ne prosím, už se raději více nerozepisuj a zkus něco studovat. Nemyslím to jako urážku, nýbrž jako dobře míněnou radu. Jsi fakt mimo kluku.
          • Kamil.Zatlouikal
            Ehm... jaké číslo na tvého zaměstnavatele?
            • Kamil.Zatlouikal
              Proč jako? Chtěl jsem se ho jen zeptat, jestli by mě taky nevzal...
            • Chim
              Víš co Kamile? Jo, běž přesně tam kde slunce nesvítí *3*
              Proč? Aby ho pochválil? Vždyť píše, že je v práci a nemá na psaní čas :)
            • Jsi bonzák? *7*
    • Ta hra ale nevyšla několikrát, ta hra vyšla jednou .) Hráč který se k ní dostane až teď vůbec neřeší že byla dlouho v EA....Jinak ta vaše premisa, že vše co má dlouhé testování a EA musí být téměř dokonalé vůbec neplatí, už spoustu titulů ukázalo že ani dlouhej betatest někdy nepomůže.....a taky na tom nepracovali jiné lidé než ti zaměstnaní v Introversion .)
      • hráč který hraje stavitelské strategie, tj. cílová skupina, se ke hře dostal už dávno předávno, protože podobný typ her je nedostatkové zboží - jo někdo počká, ale jen tak 10%.. neříkám že je špatnej dlouhej betatest (uzavřenej betatest autorského týmu lidí je v pohodě klidně po dobu pěti let), ale betatest počtu lidí kteří by mohli zastat obyvatelstvo středního města není úplně košér... ti zaměstnaní vybírali ze stovek návrhů cizích lidí z diskuzních fór a pak to jen poslepovali, byl jsem u toho :) ale máš pravdu že betatesteři zaměstnaní nebyli, oni za to jen platili vývojářum :) Ale nic proti, prostě jen řikám že takovýto mišmaš na kterém se podílela půlka světa nemůže být A) umění a za B) by se měl hodnotit podle vlastních kritérií a neřadit se mezi hry na kterých X let poctivě makal uzavřený tým
        • Paulcz
          To by mě zajímalo jak by se objektivně hodnotilo jak "tým na tom poctivě makal" a kolik vynaložil úsilí :) Žebříček by zbořila asi jen hra, která neobsahuje nic co zatím bylo objeveno a vymyšleno, jelikož na tom poctivě makal někdo jiný a vývojáři by to jen přebrali :) Vlastně by to ani nemohlo běžet ani na jakémkoliv známém hardware a OS, protože by tak autoři sklidili ovoce za někoho jiného. Zajímavá myšlenka :)
          • ty si fakt myslíš že je stejné když si pět designérů v jedné místnosti odráží nápady jeden od druhého (přičemž pokud jeden z nich vynese informace ven riskuje vyhazov) jako prodávat v podstatě jen základní neočesaný nápad tisícům lidí, poslouchat jejich návrhy, sondovat jejich styl hraní s maximální reflexí a na tom následně budovat další verzi hry - přičemž se nabalují noví a noví hráči (designéři) kteří postupně vytváří - třeba - naprosto jinou hru než kterou chtěli vývojáři na začátku udělat? Kdo pak tu hru dělá - myslím teď kreativně, nebo duševně chceš-li - ne kdo maká rukama a píše kód, podobný rozdíl jako mezi architektem a stavebním dělníkem :) Ok vývojář má poslední slovo, on rozhodne co ve finální hře bude, ale pořád to není on ani jeho kolega kdo ty nápady generuje :) kočička a pejsek vaří dort a dávají tam všechno a je nic moc jenomže pak ho prodávají a lidi jim řikaj že to je moc slaný, uberte sůl, tak jo, oni uberou a teď přidejte tohle a teď by to chtělo trochu koření, jaký chcete koření, neni to moc pikantní..? kdo že je kuchař ještě jednou? :)
            • Paulcz
              Souhlasím, že absence hlubší vize a konceptu může být průšvih. Každopádně tady žádné dogma neplatí, k cíli vede spousta cest, ať už to je masové přebírání nápadů z fóra nebo cokoliv jiného. Důležité je jak to dopadlo a dle recenzí to na velký průšvih nevypadá.
        • walltar
          Jo a ono se jim to z toho návrhu udělalo samo... Ty vole tohle je kec to už jsem dlouho nečet. *1*
          • no z kreativního hlediska se to udělalo samo.. oni to "jen" zrealizovali - na programování a na tu schematickou grafiku ti stačí dvě cvičený opičky sry taková je realita ;)
  • Keyz
    Konečně to vyšlo. Na to jsem se těšil
  • Z prison architect mám výbornou historku.. Trochu nedobrovolně jsem získal legendárního vězně. Vraždil pohledem. Dvakrát skoro utekl. Prostě šílený. Bohužel jsem jednou nutně potřeboval informátora a on jediný se nabídl.. Nezbylo mi nic jiného než ho přijmout.. Po několika dalších vraždách (věznů i dozorců), jsem mu postavil osobní mikro vězení. Když později uprchl i z něj, už jsem byl strašně zoufalý. Provalil jsem to, že je informátor, a pokusil jsem se díky jeho infu naštvat co nejvíc vězňů. Potom jsem ho vátil k ostatním vězňům, s tím že je to vyřešené a oni se o něj postarají. Dva dny na to velká mela v jídelně. Legendární vězeň pobil většinu dozorců v místnosti (4) a s pistolí v ruce zabil tušim 8 vězňů. Začal utíkat až dorazil až k hlavní bráně - za ní už byla svoboda. Zdrceně jsem mu ji sám otevřel a nechal ho utéct... *2* *2* *2*
    • já mám legendárního vězňě, masového vraha, zavřeného na speciálním oddělení a za nějakých 15 let co si odseděl neudělal jediný přestupek, ani jeden, čistý jak lilie (to je v mém vězení snad jedinej) a fakt mě až děsí, podle mě vyčkává, tiše sedí a plánuje a jednou to přijde, Hanibal Lecter hadr *1*
        Třeba je tak dobrej, že si ani nevšimneš, že něco dělá =)). Viděls film Law Abiding Citizen =P?
        • no je zavřenej na samotce za automatickejma dveřma bez kontaktu s ostatníma vězněma, má vlastní jídelnu, vždycky mu tam nechám donést jídlo, pak se automaticky otevřou dveře z jeho cely a jde se najíst, aniž by někdy viděl člověka co mu tam to jídlo nosí, ale občas mu tam někdo jde uklízet a to vždycky trnu *1*
          • Tak to se máš.. Já v době kdy mi ho přivezli, neměl tyhle vymoženosti ještě dostupné... Moje doporučení ohledně těžkých vězňů (nebo rovnou legendárních), je naprosto triviální. Když začne vzpoura v jejich bloku. Tak vypnu vodu, elektřinu a dveře zastavím betonovou zdí. Vypnu kamery a po týdnu to otevřu. Nikdo neuteče... *1* *1* *1*

PS: Řešení je to bohužel dost definitivní...
            Takže žije už patnáct let v permanentním bordelu =D? To mu jednou rupne v bedně, hele =D.
              Tak to je jasný, ten něco kuje =D.
            • uklízeči mu tam choděj, ale nikdy žádnýho nenapadl, ani nezkusil nic rozbít, nic *1*
          • ale byl bych radši kdyby dělal bordel, tohle je extrémně podezřelý.. jinak s problémovýma vězněma to dělám Shawshank metodou, otevřou se dveře, vězeň se pokusí o útěk a co čert nechtěl, schytá to při pokusu o útěk brokovnicí do zad *1*
    • vaclav.pechacek
      :D To jsou přesně ty momenty, kvůli kterým je to pecková hra
    • Keyz
      Jak mohl jeden vězeň pobýt 4 dozorce?
      • Úplně nejlíp to vystihne moje oblíbená hláška ze Skyrimu:
        Zabít legendárního draka na legendární obtížnost je opravdu Legendární....
      • Sebral zbraň, nedal se sundat jednou ranou tazerem a hlavně dokázal zabíjet holýma rukama.. udělal se tam děsný zmatek.. Ze svého minivězení se dostal přesto že tam měl 3 hlídky se psy, dva ozbrojence v obvodu kolem jeho cely a pár obyčejných stráží mezi tím....
        • Tak podobnýho jsem měl taky, perky extrémně silný,extrémně odolný,extrémně smrtící a dalších asi 5 extrémních vlastností ... prostě radost *1*
          Do bezvědomí ho poslala asi až pátá rána z brokovnice, mezitím stihnul zničit, půl budovy a povraždit x strážných (měl jsem ho v samostatné budově jen pro něj, takže nikdo jinej tam nebyl).
          Nakonec jsem věznici prodal a začal s novou, ale neutekl nikdy *5*
  • popravdě jsem zklamán .. myslím že promarnili příležitost jak udělat tuto hru zajímavější ... v sandbox modu velice rychle vše objevíte a pak už je vše to samé ... opravdu bych tam rád viděl mise se specifickými požadavky které vás donutí optimalizovat váš build ... a dostali jsme jen tutorial ... Ale i přesto pokud jste o tuhle hru ještě nezavadili .. opravdu stojí za to si ji zahrát ...
    • Kozy
      Vybalí na tebe všechno co ve hře můžeš dělat během pár minut a kde je pak nějaká motivace k rozšiřování vězení. Spíš zklamání než 9/10.
      • to se mi nezdá, spoustu věcí odemkneš až researchem, takové elektrické křeslo až po pěkných pár hodinách (resp úplatky byrokracii abys mohl popravovat vězně)
  • Už dlouho jsem hrával jednotlivé verze jak za sebou vycházely .. a myslím, že tahle finální je fakt super .. Pokaždé když si začnu novou hru začínáte inak stavet, myslet apod. Je to snad nekonečná hra a párkrát za měsíci si ji určitě zapnete :)